Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Novi »

Bør nok flyttes til Fotball generelt, ja. Jeg er mindre interessert i akkurat dette, og mer interessert i Glimt-spillernes prestasjoner i sin helhet, samt deres holdninger til kosthold og trening generelt. Det er nok en mer fruktbar diskusjon, siden det nok er sjeldent at en spiller er outstanding på alle områder bortsett fra en pils eller to for mye.
Una mas cerveza.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Thomas Andersen »

+1
Gult er kult!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Kesseboy »

Deal.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Nilzo »

vålerengas regel #12: Alkoholforbud i sesongen http://www.dagbladet.no/2013/01/22/spor ... /25369363/
Ser ikke bort fra at det kan ha en positiv effekt på spillernes utvikling.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Cheese Smirnoff »

At det har vært dårlige holdninger i Vålerenga, spesielt til alkohol og bybesøk, har vært allment kjent i mange år. Utrolig at det ikke har blitt lagt klare føringer på det før nå.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

Kanskje vi kan få noen slike regler i glimt også?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Cheese Smirnoff »

Vidar Davidsen er åpenbart ikke så flink til å se sammenhenger:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10106548 wrote:- Det er unødvendig med så spesifikke regler. Jeg kjenner ikke det indre livet i Vålerenga nå, men det er tydelig at de har et stykke å gå hvis dette er det som må til.
Hvis han tatt spillermateriale + sportslig budsjett + sportslige resultater hadde han nok forstått at Vålerenga har et stykke å gå og at det høyst sannsynlig er nødvendig med så spesifikke regler.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

Og på den andre siden, jo mer spesifikk reglene er, jo færre gråsoner får man som spiller å forholde seg til.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Knuta »

Et veldig morsomt punkt i Rekdal's program er vel at hver spiller har ansvaret selv for å fylle på vann på 'tåteflasken'. Ja, ja her det tydeligvis en lekegrind.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Kesseboy »

- Man lever et annet liv enn kompisene sine. Da jeg var 15-16 år trente jeg tre ganger om dagen, det var det alt handlet om. Jeg hadde ikke tid til å gå ut på kino med vennene mine, og festing var aldri aktuelt.
.
Hvem er det som sier dette? Er det Bjørndalen? Er det Bjørgen? Er det Nordtveit eller King? Nei, det er John Arne Riise.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Nilzo »

Synes denne diskusjonen gjerne kunne fortsatt under Bodø/Glimt, da det ofte er ganske aktuelt. Men uansett, ser det raser en diskusjon på Glimt sin Facebook-side etter at Glimtspillere er observert på SkuBare i lystig lag. Er kanskje bare storm i vannglass, men tror kanskje det er rett forum å ta opp et slikt tema på. Glimt har garantert lest det, og ser ikke bort ifra at dette kan være et aktuelt tema på Aspmyra for tiden.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Cheese Smirnoff »

Registrerer at lederen av Den Gule Horde mener at det er en tåpelig diskusjon. Lederen av en supporterklubb som skrev et åpent brev, og lagde baluba, midt i sesongen om elendige holdninger til alkoholbruk for noen år siden, og som nektet å reise til Tromsø for å støtte laget på grunn av dårlige resultater. Det henger ikke helt på greip i mine øyne.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Og for dere som lurer på hvorfor Glimt ikke klarer å ta vare på talentene sine og få dem til å blomstre;

Dette er årsaken. Glimt-styrets holdninger til at "en øl eller fire i uka er ok, det".

I Drammen er det null-tull på alkohol.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Frodo Baggins »

Nå er de cirka 1 måned inn i sesongoppkjøringen,og havner ute å drikker. Uprofesjonelt.

Og etter diskusjonen om hvorfor spillere blomstrer andre plasser men ikke i Glimt, I rest my case. At Stefan J, Tom Høgli etc. tar kvantesprang som fotballspillere når de kommer til klubber hvor kosthold, restitusjon etc. er en viktig del av treningopplegget er ikke tilfeldig.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Ikke i det hele tatt. Og jeg tror drikkekulturen ligger tykt i veggene på Myra. Runar Berg er jo en mann som var veldig glad i en god fest og har sikkert med sin autoritet tatt lett på skuldrene når han ser ungdommen drikke istedet for å bli best i ball.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

poteten wrote:
I Drammen er det null-tull på alkohol.
Ja spesielt Marcus Pedersen var kjent for å være flink på dette :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Og han ble jaget ut, han.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Frodo Baggins »

Nå har jo jeg "lovet" Taskeladdn å bare skrive positive innlegg her inne, noe jeg glemte av i det forrige innlegget mitt.
Så jeg har forsøkt å komme på noe positivt å skrive om at Glimtspillerne er ute å drikker i sesongoppkjøringen. Men det var vrient, så da sier jeg takk for meg i denne diskusjonen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Det er jo positivt for TIL?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Frodo Baggins »

På hvilken måte?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Dere får spillere billig som blomstrer når noen forteller dem at alkohol IKKE er med på å forbedre prestasjonsevnen.
Dere får være alene i Tippeligaen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by bjornage »

Bodø Nu har laget sak om dette, tviler på at den nye treneren lar dette går upåaktet hen.

http://bodonu.no/drikker-som-kvinner-pa ... raviditet/

Halvorsen har snakket om hvor mye han krever av spillerne, da gjenstår det å se hvilke tiltak som blir gjort - og hva som kommer frem i offentligheten. Det er ikke tvil om at dette skader et allerede vaklende omdømme, selv om jeg tror akkurat alkoholproblemstillingen som den fremstår her går mest på individnivå fremfor kulturen i seg selv. Det føyer seg litt inn i debatten Børre Arntzen har tatt med å ta spranget opp til toppidrettsklubb og prestasjonskultur. Hvordan overbevise talentene om å være i Glimt fremfor å dra et annet sted?

Syns også alkoholproblematikken er en litt ubehagelig sak å ta opp fordi det går mye på spekulasjon og rykter, men jeg har en følelse av at det endelig jobbes med å ta grep rundt kosthold og livsstil også hos oss fra nå av. Håper jeg får rett. TIL-hengerne her tidligere snakket om Høgmos utsagn om at TIL skulle være best på alt som er gratis (eller noe i den duren), håper også Glimt kan tenke i de samme baner.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

poteten wrote:Og han ble jaget ut, han.
Det synes jeg er en pussig måte å se salget på. Men kanskje de ble sjokkerte over livsstilen hans siden han hadde så prikkfri vandel når han kom til klubben fra HamKam.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Frodo Baggins »

Lørdag var det en kommentar fra Børre Arntsen i AN, hvor han skrev følgende som avslutning:
Mangler fotballklubben Bodø/Glimt toppidrettskultur? Overlates vesentlige forhold som kosthold, generell livsstil, restitusjon, individualisert oppfølging til tilfeldighetene?
Dagen før har vistnok Glimtspillere vært ute å drukket pils.

Det ble kritisert at denne kommentaren kom på feil tidspunkt etc.. Men med det som er kommet fram så har vel Børre truffet spikeren på hodet.

Poteten:
Jeg tro TIL taper på at Glimt ikke er i TL. En ting er at kampene mot Glimt trekker mere folk en kamper mot Sandnes, S08 etc. Og med en "rival" i TL, så øker interssen vil jeg påstå.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Cheese Smirnoff »

De konkrete hendelsene går mye på rykter og slarv, men sammen med utsagn fra tidligere spillere får man jo et inntrykk som passer godt overens med det de fleste som har vært ute på byen i Bodø har sett. Jeg antar at dette ikke går upåaktet hen hos verken sponsorer eller tilskuerne, og det er (bør være) et problem for Bodø/Glimt. Håper Jan Halvor Halvorsen kan være tydelig ut mot publikum om hvordan profesjonaliteten opprettholdes i klubben. Kanskje en liten intervju-sak for glimt.no?
Post Reply