Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Sulliken »

nope..

Men det er forskjel på de berømmelige par pilsene (Som jeg ikke har noe problem med), og fyllakalas med nachspiel osv.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Nachspiel i seg selv er da ufarlig. Vi vet jo ikke om glimtspillere var møkke dritings. De var sikkert det, men jeg ser fremdeles ikke problemet.
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Dette var litt overraskende, jeg trodde denslags var mer eller mindre fast inventar på landslaget. Vi kan jo minnes da man fikk slike historier:
Etter 1-0-seieren over Spania i EM var det nachspiel i bobilen til Rem. Frode Olsen, Myggen og Steffen Iversen var i gang til 05.00. Iversen etter hvert naken - etter å ha tapt i et veddemål. Semb hadde åpnet for litt hygge den natten.»
Jeg (myggen) kom gående mot SAS-hotellet en gang, hadde ikke sovet. Det var tre dager til landskamp, og da er det sånn at vi skal være på rommet fra midnatt. Men jeg var så full av nerver at jeg gikk ut. Klokken 08 neste morgen forlot jeg et folksomt nachspiel og ruslet mot hotellet. Jeg ringte Vidar Riseth på rommet hans. Han oppfattet straks situasjonen og gikk til Frodes og mitt rom. Noen minutter senere kom Vidar ut av heisen og inn i garasjeanlegget under hotellet. Han hadde med seg BAMA-joggedress, Clear eyes og munnspray. Én time senere satt jeg i bussen på vei til trening.
Om det nå var i enerhuset, toerhuset, treerhuset eller firerhuset, ble det åpnet både boksøl og vinflasker. I treerhuset ble det fest. De tre landslagsspillerne hadde fått besøk av kjærestene sine, så i treerhuset sa det «plopp» rett som det var utover kvelden. De fikk også besøk av et par stykker fra NFF-ledelsen som stakk innom for å avlevere sin beskjed. At spillerne satt og drakk vin, masse vin, førte verken til bot, benk eller trusler om hjemsendelse. Det var rett og slett ikke noe problem, for de drakk «i smug». Fordi sladrete sportsjournalister og det norske folk ikke fikk vite det.
Link:
http://www.adressa.no/import/article334086.ece" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Klart Steffen ble litt overrasket overrasket, ja, kanskje sågar Myggen tenker seg om en gang til angående comebacket til norsk fotball.

Men heldigvis har ikke Steffen noen holdningsproblemer:

http://fotball.adressa.no/webtv/?id=907 ... ter&page=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Los-Loco »

poteten wrote:Hva gjør det om de tar seg noen øl etter en kamp?

Det er jo før kamp det er bedritent gjort. Om de taper eller vinner burde ikke bestemme noe.
Og igjen må jeg bare spørre: Hvis du virkelig mener det er feil å drikke før kamp, formodentlig fordi du mener drikkingen kan påvirke den fysiske formen, hvorfor mener du det da er greit å drikke etter kamp, og dermed stille med redusert fysikk på mandagstreningen?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Det er meget mulig de fikk fri fra mandagstreningen? Siden de var i Oslo og besøkte venner?
Kritisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Los-Loco »

poteten wrote:Det er meget mulig de fikk fri fra mandagstreningen? Siden de var i Oslo og besøkte venner?
Jo, for all del, mye mulig.

Men hvis jeg ikke husker feil, så har du forfektet dette synet før, så på generelt grunnlag; mener du at det er greit å stille "redusert" på trening (enten det nå er mandag eller tirsdag, bare det er en stund til neste kamp?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by poteten »

Los-Loco wrote:
poteten wrote:Det er meget mulig de fikk fri fra mandagstreningen? Siden de var i Oslo og besøkte venner?
Jo, for all del, mye mulig.

Men hvis jeg ikke husker feil, så har du forfektet dette synet før, så på generelt grunnlag; mener du at det er greit å stille "redusert" på trening (enten det nå er mandag eller tirsdag, bare det er en stund til neste kamp?

Ja, til en viss grad - jeg har vel forfektet en nulltoleranse før, men da ble jeg jo sagd i to her inne. Jeg innser at enkelte glimtspillere spiller sine beste kamper de dagene jeg har sett dem på byen dagen før og forsøker å finne en middelvei. ;)

Skal man nå ta seg en øl, så synes jeg personlig det er greiere å ta den etter kampen, og ikke før kampen. Ja, gjerne en fest også.

Fotball er ikke samme type idrett som f. eks. Bjørndalen, der et absolutt måtehold er nødvendig. Om du skjønner hva jeg mener.

Jeg tror fint det går an å drikke etter en kamp søndag (om man da har fri mandagstreningen) og være like fit til neste kampdag - som jo er en uke frem i tid.
Kritisk
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Er lettere sjokka over holdninga til enkelte på forumet her!

Skjønner fan ikke hva man skal forvente av helt normale mennesker som har spillt fotball siden de var små, og ennå gjør det. Er nå vel ikke meningen at de skal slutte å leve som normale mennesker selvom??

Er meg klinkende likegyldig om de drar på fest etter en kamp, tapt eller vunnet, for slik er det over alt og slik vil det fortsette å være. England, Spania, Italia, sverige osv.....

For fan, det er jo ikke maskiner vi drar for å se på, men vanlige folk som i Glimts øyne er god nok til å være i klubben, og som dermed helt sikkert har ofret vanvittig mye i utgangspunktet.

Har ingen problem med å forstå at spillere fra Glimt, Stabæk og Vif vil møtes når anledningen byr seg til sosialt samvær. (var sikkert planlagt å lokke med seg Ivers :rock )

Kan jo forstå at enkelte har et annet syn på dette, men kan ikke forstå hvorfor :tenk


Vennlig hilsen Janco 8)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Los-Loco »

Jeg er vel en av dem som har holdninger som sjokkerer...

Bakgrunnen for en slik (sjokkerende) holdning er at jeg har et brennende ønske om at laget skal prestere best mulig. Som suppporter legger jeg ned ganske mye tid og penger hvert år for å følge laget, og støtte det som best jeg kan. Da blir det faktisk smått provoserende når jeg erfarer at spillerne selv ikke har det samme brennende ønske om best mulig prestasjoner, men er villig til å risikere å senke prestasjonsnivået fordi de vil drikke.

Jeg unner spillerne all den moro de kan få. Det er jo ikke sånn at man skal ofre et sosialt liv fordi man er idrettsutøver. Men det går faktisk an å ha det svært så moro også uten alkohol.

Er du eliteseriespiller tilhører du en svært priviligert rase. Man får relativt godt betalt for å gjøre noe av det man synes er aller gøyest, og man har (med respekt å melde) en arbeidshverdag som ikke er alt for stressende. Antall treningstimer for en fotballspiller er absolutt overkommelig innenfor en normalarbeidsuke, for å si det diplomatisk. Mange av de som er fast på tribunen på Aspmyra (og på de andre stadionene rundt i Norge) ville gladelig solgt bestemora si for å kunne bytte plass med en av de elleve på favorittlaget sitt.

Dette tatt i betraktning så er det i mine øyne et svært lite offer å kreve av spillerne at de har holdninger til egen kropp og trening som gjør at de til en hver tid kan yte sitt beste på trening og kamp. I alt annet arbeidsliv er det slik at det kreves at ditt rusbruk ikke skal gå ut over prestasjonene på jobb. Hvorfor skulle man ikke kunne kreve det av en fotballspiller?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Bare sånn for å minne om hva som har skjedd i andre klubber:
Vålerenga-spillerne skal ha gått på byen etter 0-3-flausen for FFK i cupen. Det skal ha vært sterkt medvirkende til Kjetil Rekdals exit.

Det er TV 2-sporten som kommer med disse opplysningene tirsdag kveld.

- Det går mye på at han selv personlig aldri ville gjort det. Det går på yrkestolthet hos ham. At det ble dråpen får så stå for hans regning. Kjetil er en markant og sterk leder, og stiller høye krav til både seg selv og de rundt seg. Over tid vil det gi litt gnisninger, sier sportslig administrativ leder Lars Bohinen til TV 2 Sporten.

"...At ikke alle spillerne er helt lik Rekdal utenfor banen, det er ikke til å stikke under en stol, sier Freddy Dos Santos...."
Link:
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e63288.ece


To dager senere:
"...Lørdag ble rundt 10 VIF-spillere observert på forskjellige vannhull i Oslo. At spillerne "feiret" cuptapet med "noen" øl, har fått mange klanmedlemmer til å reagere.


Men problemet er ikke av nyere dato. Som Aftenposten skrev i går har det vært høy partyfaktor blant spillerne over lengre tid. Festkulturen ble tatt opp flere ganger i fjor høst. Situasjonen bedret seg i en periode, men i vår og sommer er byturene blitt flere og flere...."
"...Men samtidig tror jeg ikke dette er unikt for Vålerenga. Det skjer i andre klubber også. Kanskje det skjer for mye? Norske fotballspillere er nok ikke like mye disiplinerte som enkeltidrettsutøvere...."
Hvordan blir reglene under det nye regimet?

- Vi skal lage vår egen kultur. Det handler om bevisstgjøring, yrkesstolthet og moral. Vi må få spillerne til å forstå dette. Vålerenga er ikke fornøyd med at det festes et inntrykk av at det gås mye på byen. Nå skal vi ta en runde på det - i lys av fremtiden, og ikke på bakgrunn av det som har skjedd.
Det sier seg selv at mye bygåing går ut over trening og prestasjoner.
Link:
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e63372.ece


Sånn angående at VG skriver om Glimtspillere på byen så sier avisen ingenting om at disse spillerene var med på noe fuktig nachspiel, så for alt det vi vet var det snakk om et par rolige pils og det synes jeg ikke er verd så mye oppstuss.
Linkene jeg her presenterer er mer generelt om tilstanden i norsk fotball.

I den forbindelse kan det jo også være greit å ta med noe internasjonalt også:
Etter noen forrykende sesonger for Barcelona, var sist sesong en stor skuffelse for fansen, da brassen virket tung, sliten og utrent. Hans stjerne i klubben falt også, og fansen som hadde båret ham fram var nå kjølige til den vaklende magikeren.

– Når man lever et slikt liv må man forstå at når prestasjonene ikke er like bra lenger, får man kritikk. Han er født slik, han liker å gå ut og nyte livet, sier Xavi.

Etter at han ved flere anledninger sist sesong viste at han ikke leverte på samme nivå som tidligere, ble Barcelona lei og ville selge. Milan ble neste stoppested.

– Han har sitt eget privatliv, og det er det ingen som skal forstyrre, men man må huske på at det man gjør privat også påvirker en som idrettsmann. Ronie gikk fra å være et idol til å bli pepet ut og kritisert. Det gjør vondt for enhver, sier Xavi.
Link:
http://fotball.aftenposten.no/internasj ... 115866.ece

Det er altså Xavi som rett ut sier at det var det ville nattelivet som felte Ronaldinho.
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Los-Loco wrote:1. Da blir det faktisk smått provoserende når jeg erfarer at spillerne selv ikke har det samme brennende ønske om best mulig prestasjoner, men er villig til å risikere å senke prestasjonsnivået fordi de vil drikke.

2. Er du eliteseriespiller tilhører du en svært priviligert rase. Man får relativt godt betalt for å gjøre noe av det man synes er aller gøyest, og man har (med respekt å melde) en arbeidshverdag som ikke er alt for stressende. Antall treningstimer for en fotballspiller er absolutt overkommelig innenfor en normalarbeidsuke, for å si det diplomatisk. Mange av de som er fast på tribunen på Aspmyra (og på de andre stadionene rundt i Norge) ville gladelig solgt bestemora si for å kunne bytte plass med en av de elleve på favorittlaget sitt.
1. Nå har vel gode fotballspillere kunnet drikke, både moderat og mer til, siden krigens dager.
Er vel den senere tid, eller etter Bjørn Dæhli(?), at det har blitt slik fokus på dette med alkohol og trening. Det finnes ex antall eksempler på GODE fotballspillere som ikke har eller hadde den holdningen du og flere etterlyser.
Til tross for det så har fotball alltid vært en publikumsidrett.
Hvorfor er det nå folk skal "nekte" og supporte laget sitt fordi at noen tar en pils eller tre?

2. Litt av det samme kan sies her.
Norske fotballspillere tjener ikke SÅ godt, og hvis du da tar for deg Glimt som selvsagt denne tråden gjelder, så tjener de fleste her minst i tippeligaen!
Det er fotballspillere rundt om i Europa som tjener mange ganger det våre spillere gjør, men fortsatt kan ta seg en fest.
Tross alt, rundt juletider i England er det stadige oppslag om julebord som ender i rene fylleorgier, så min mening er at man må tåle det lille som skjer her hjemme.
Jeg ville iallefall ikke solgt bestemora mi for å bytte med f.eks. mister x og dermed vite at det er folk som hele tiden følger med hva jeg gjør.
Tror seriøst at en del av dagens fotballspillere synes det er ille plagsomt.

Og forøvrig så står det ingen plass at det var Glimt-spillere på hverken fyllefest eller nachspiel. Går også an å dra på nachspiel uten å være drita.

Jævli dårlig på å quote, så jeg derfor ble de nummerert i stedet :skål

Vennlig hilsen Janco 8)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by liverglimt »

Jeg bryr meg ikke om de tjener lite eller ei. Jeg er bare møkklei av at de for enhver pris skal ut å drikke i tide og utide. Oppvasken burde vært tatt for mange år siden og ALL forskning viser at det ikke er bra å drikke når man skal drive med prestasjoner som fotball o.l.

Jeg har ingen ting i mot moderate former, men møkkfyll er jeg lei. Jeg venter nå med å gå på kamp til spillerne går ut og sier at det er nå slutt med slike fylle historier. Det er så utrolig skuffende at de ikke klarer å ta idretten litt seriøst.
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

ja, at toppidrett har ett alkoholproblem, det tviller jeg ikke på. Det er bare å se på det norske samfunnet det.

Men det jeg stusser litt på her er induksjonene som de ivrige debatanter foretar; man trekker ut fra opplysningen om at noen glimtspillere kan ha blitt observert på en plass hvor det ble drukket alkohol til at alle glimtspillerene går på fylla 24/7. Akkurat den finner jeg det litt vanskelig å forstå hvordan folk klarer.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

1:
Nå er det vel flere ting man gjorde før i tiden som ikke passer seg å gjøre nå, for det første var man ikke profesjonelle fotballspillere.
Utviklingen står ikke stille og det som fungerte før fungerer nødvendigvis ikke nå.

Det stemmer at det finnes gode fotballspillere med dårlige holdninger, se Ronaldinho linken min i mitt innlegg litt over.
Hvorfor er det nå folk skal "nekte" og supporte laget sitt fordi at noen tar en pils eller tre?
Hvorfor kommer du med dette? Tror du det var tre pils som fikk Iversen til å forsove seg til et møte kl. 12.00 neste dag?

2:

Norske fotballspillere tjener sannelig ikke dårlig, det kan du ikke mene. Selv i Glimt mangler det sannelig ikke til salt på grøten.

I England har jeg inntrykk at de fleste skandalene, for vi snakker skandaler, ikke akkurat tett mellom kamper. Forøvrig har jo engelske fotballspillere en betydelig lengre sesong og jeg lurer på om de ikke også legger ned betydelig mer treningsmengder.
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Hva mener du Liverglimt?

Du sier at de drikker i tide og utide!!
-Etter en kamp i oslo ser jeg ikke noe galt i at de treffer andre "likesinnede" og har det sosialt og morsomt.

Også sier du at de skal gå ut å beklage fyllehistoriene!?!?
-Mener du her at Glimtspillerne skal ta på seg skylda for at Ivers ble sendt hjem?
Hvilken fyllehistorie er det du sikter til?

Tror garantert jeg ferdes på byen en god del mer enn de fleste her på forumet, dog uten å kunne sette fingeren på noen fyllehistorie...... Dette er blåst opp!

For min del kan de drikke etter hver bortekamp, så lenge de vinner hjemme :glis

Hilsen Janco 8)
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Larsen wrote:
Hvorfor er det nå folk skal "nekte" og supporte laget sitt fordi at noen tar en pils eller tre?
Hvorfor kommer du med dette? Tror du det var tre pils som fikk Iversen til å forsove seg til et møte kl. 12.00 neste dag?
Men herre min hatt da Larsen, Iversen spiller ikke på Glimt som dette gjelder, Glimt hadde ingen mann som forsov seg til det møtet du refererer til!

Hva Iversen gjør det driter jeg i, syns det var greit han dreit på draget.

Jeg har tilgode å høre om en Glimtspiller som har drite halvparten så mye på draget som Ivers har gjort!
Og han tjener like mye som 3èren på midten til Glimt :wink:

Hilsen Janco 8)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Vel, det er jo fint at du ikke har fått dine illusjoner knust i alle fall :wink:

Når det kommer til Iversen så er det i høyeste grad relevant, denne tråden heter tross alt "Norsk toppfotball har et alkoholproblem" og ble startet av Locoen etter et utspill fra Soler til Dagbladet.


La oss snu litt på flisa og heller spørre:

Tror du Glimt hadde hatt noe å hente prestasjonsmessig på å stå sterkere på alkohol/kosthold i forhold til sine konkurrenter?

Og ikke minst:

Hvilket inntrykk har du av seriøsiteten til fotballspillere rundt om i Norge?
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Larsen wrote:La oss snu litt på flisa og heller spørre:

Tror du Glimt hadde hatt noe å hente prestasjonsmessig på å stå sterkere på alkohol/kosthold i forhold til sine konkurrenter?

Og ikke minst:

Hvilket inntrykk har du av seriøsiteten til fotballspillere rundt om i Norge?
Okei, tråden omfatter norsk fotball generelt. Jeg reagerer som tidligere nevnt på de som klager på Glimts spillere.

Punkt 1: Kan overhode ikke tenke meg at Glimt ligger noe tilbake her i forhold til andre toppklubber. Klart at 100% alkoholforbud ville tjent Glimt, men det er jo utopi.
Hvor ofte leser vi oppslag om Glimtspillere som har vært på fyllefest?
Du kom jo med en hel oppramsing med saker, men ingen gjaldt våre spillere....

Punkt 2: Stort sett har jeg et godt inntrykk av seriøsiteten til norske fotballspillere.
Det er vel en grunn til at de har kommet dit de er i dag??
Klart at det finnes en god del "useriøse", det vil det alltid gjøre.

Forsvarer på ingen måte fylleorgier, men mener fortsatt som jeg alltid har gjort, at fotballspillere må kunne få leve som oss andre dødelige innimellom.
Det er tross alt forskjell på lagidretten fotball, og de fleste individuelle idretter!

Janco 8)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

1.
Jeg sa ikke Glimt lå bak andre klubber, jeg spurte om du trodde Glimt hadde noe å hente på alkohol/kosthold i forhold til andre klubber.
Jeg nevnte ikke noenting om 100% alkoholnekt og er selvfølgelig enig i at det er en utopi.

2.
Under punkt en nevner du at jeg ramser opp punkter fra andre klubber. Likefullt har du et godt inntrykk av seriøsiteten til norske fotballspillere? Du mener at det ikke taler negativt at en trener som trente Vif til både sølv og gull ga seg i klubben dels fordi spillerene ikke oppfører seg profesjonelt og ramler på fylla relativt ofte i løpet av sesongen?

Dette relaterer seg til Glimt fordi en av spillerene uttalte seg til media da denne debatten raste som værst og sa at situasjonen i Glimt var ganske likt den men ser i resten av Norge.

Noe som forøvrig er samme retorikken Lars Bohinen bruker her:
Men samtidig tror jeg ikke dette er unikt for Vålerenga. Det skjer i andre klubber også. Kanskje det skjer for mye?
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e63372.ece

Så hva skjer når Norske klubber blir mer profesjonelle også på dette området? Skal man i Glimt tvilholde på gamle tradisjoner mens man raser nedover divisjonen i en passe bedugget tilstand? Eller skal man ligge i forkant og nyte suksess mens de andre klubbene forsøker å ta igjen det tapte?


Det toget er forøvrig for alvor i ferd med å gå, det var jo ganske humoristisk å lese Iversens( what a surprise) reaksjoner etter møte med kostholdsekspert:
Rosenborgs nye trener, Erik Hamrén, tok med seg kostholdsekspert Henning Svendsen til Trondheim, og bare to uker etter hans første prat med guttene er resultatene merkbare.


- Jeg har gått ned 3,5 kilo siden da. Det er lett å ta seg ei pølse etter trening, men slik er det ikke nå lenger. Jeg har også kuttet ut brusen. Men jeg spiser faktisk mer enn før, fem brødskiver til frokost, for eksempel. Det viktigste er å kutte ut drittmaten mellom måltidene.
Link:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article109538.ece


Det måtte altså en svensk trener som viste å gjøre bruk av kostholdseksperter før dette gikk opp for Iversen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg vet hvordan kostholdet til Steffen Iversen er, og han har rett i at han kuttet ut pølsa etter trening, han bare byttet den i burger. :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

Jeg sier hva JEG mener og trenger ikke at du tillegger meg meninger.
Hvis du leser over en gang til, så står det at jeg har stort sett et godt inntrykk, men at det også finnes useriøse utøvere av sporten
Tolk det som du vil.....noe du jo gjør uansett :?

Når det gjelder ivers så har han sikkert fått beskjed om å kutte pølser og brus, men drikke mer øl? :wink:

Er det noen som VET at eks Glimt ikke har bedre holdninger enn de fleste andre lagene??
Skjønner ikke hvilke informasjoner dere sitter på?

F.eks. her driter Ivers seg ut, og folk er dritskuffa over Glimts spillere.
Liverglimt skal jo ikke på kamp før Glimtspillerne beklager fyllorgie.

Synes ikke de har noe å beklage i denne omgang!

Janco 8)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Larsen »

Janco wrote:Jeg sier hva JEG mener og trenger ikke at du tillegger meg meninger.
Hvis du leser over en gang til, så står det at jeg har stort sett et godt inntrykk, men at det også finnes useriøse utøvere av sporten
Tolk det som du vil.....noe du jo gjør uansett :?
Jeg beklager så mye at jeg gjorde en grov overtolkning av:
Janco wrote:Punkt 2: Stort sett har jeg et godt inntrykk av seriøsiteten til norske fotballspillere.
Det er vel en grunn til at de har kommet dit de er i dag??
Klart at det finnes en god del "useriøse", det vil det alltid gjøre.
Til mine ord:
Larsen wrote:Likefullt har du et godt inntrykk av seriøsiteten til norske fotballspillere?
Jeg ser at jeg har alvorlig forringet din opprinnelige mening :wink:
Janco wrote:Er det noen som VET at eks Glimt ikke har bedre holdninger enn de fleste andre lagene??
Tja, når denne debatten raste som værste ble det uttalt fra spillerne at Glimt ikke avvek fra resten av eliteserien når det kom til slike ting. Det er da å anta at dersom andre klubber finner det nødvendig å ta opp slike ting så er ikke alt gullende rent i Glimt heller.

La se på noen av linkene som er presentert i denne tråden:
Det er ganske mange norske fotballspillere som bruker alkohol på en måte som går utover jobben, hevder Solér.

Særlig er han bekymret for hvordan rutinerte fotballspillerne framstår for yngre spillere i troppene.

- Hvis de gamle gutta bøtter nedpå alkohol, sender ikke dette noe godt signal, mener han.

- For mange er useriøse
Han understreker at han ikke er noen alkohol-fanatiker, men forventer større seriøsitet fra godt betalte topp-spillere.

- De fleste klubbene bruker store formuer på å holde spillerne skadefrie og i god form. Men samtidig gjør de ikke noe så enkelt som å styre unna alkohol. Alle med kjennskap til fysiologi utover det vi lærer i barnehagen, vet effekten av hard trening kombinert med alkohol, sier Solér.

- Har dette problemet blitt større i det siste?

- Utbredelsen er kanskje den samme, men samtidig har vi fått flere heltidsansatte proffer de seinere åra. Da må vi også kunne stille større krav enn det vi gjorde for noen år siden. For meg er det et problem når dette ikke blir gjort.
Link:
http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/26/493325.html
Tom Nordlie har innført drikkeforbud i Lillestrøm, men Kasey Wehrman innrømmer at han drakk alkohol under LSKs La Manga-tur.

annonse


På spørsmål fra Aftenposten på om han hadde drukket under avslutningsfesten der Bjørn Helge Riise ble slått i ansiktet lyder svaret «ja».

- Hadde dere fått lov til det, spør avisen?

- Nei, svarer Wehrman.
Link:
http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/25/493181.html
Natt til lørdag var nok et norsk lag involvert i fyllebråk på La Manga.

Det var Lyns australske spiss Dylan Macallister som havnet i håndgemeng med vaktene på vei ut av et hotell på Club La Manga, melder NRK.
Lyns trener Henning Berg bekrefter at Macallister havnet i krangel med vaktene etter en fuktig kveld på byen
Link:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168612

Quoten under er skrevet av Sondre Mikal Knutsen, sportsredaktør i Adresseavisa. Datoen for denne artikkelen var 29.April i år.
"...Det er ikke uvanlig at Adresseavisen mottar tips om idrettsutøvere som løper ned byens uteplasser, er synlig beruset og gjør dumme ting. Det skjer nesten ukentlig, og stort sett handler det om fotball og Rosenborg...."

"...Rosenborg har selv et ansvar for å oppdra egne spillere og lære dem konsekvensene av hyppige byturer. Det siste klubben trenger nå er fokus på dårlige holdninger og en upassende drikkekultur. Laget sliter sportslig. De leverte en svak forestilling mot Tromsø lørdag, ligger tredje siste på tabellen og har kun tatt fire av 15 poeng i innledningen av sesongen. Da er det direkte uklokt å bearbeide skuffelsen med alkohol ute på byens utesteder. Det gir en dårlig signaleffekt overfor fotballinteresserte trøndere, de som bruker tusenvis av kroner på klubben hvert eneste år, og som ønsker mer enn noe et sterkt Rosenborg tilbake i toppen av norsk fotball..."
Link:
http://fotball.adressa.no/kommentar/article106378.ece


Så kommer altså denne historien med Steffen Iversen som fester så hardt at han ikke rekker landslagsmøtet.
I tillegg det jeg linket til litt tidligere angående Rekdal som så seg så lei på festende VIF spillere at det ble dråpen som fikk han til å gå fra stillingen sin i Vålerenga. Ikke mindre enn 10 spillere var ute den siste kvelden.

Janco wrote:Synes ikke de har noe å beklage i denne omgang!
Det har ikke jeg sagt heller ( ikke at du antydet det), det sto ikke noe nærmere i VG hva våre spillere drev med og for alt det vi vet fortjente de ikke å bli nevnt i denne sammenhengen i det hele tatt. Derfor har jeg ikke latt meg hisse spesielt opp når det kommer til Glimt.

Dog finner jeg den generelle debatten om alkohol i norsk toppfotball svært interessant, virker på meg som om det dukker opp oftere og oftere i media.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by liverglimt »

JANCO, hvis du er så mye ute på byen i Bodø som du sier og ikke har sett noe så ta deg en tur til Klette optik. Da trenger du virkelig briller, men det har du vel når du er ute på byen – ihvertfall ølbriller. :wink:

Det er nå 2 år siden jeg flyttet fra Bodø siste gang. Jeg hører mer nå enn jeg noensinne har gjort. Hva betyr det? Økt frekvens eller mer rykter? Jeg velger å stole på mine kilder, som definitivt ikke er noen på dette forumet. Rykter tror jeg ikke på. Hvis du forøvrig innimellom finner innlegg her på forumet angående navngitte spillere som er ute og drikker så hadde du også sett at det er flere det gjelder. Vi sletter disse av respekt for personvernet, men muligens så burde vi endret praksis og latt folket få utløp for sine observasjoner.

Jeg snakker for meg selv når det gjelder mine standpunkt. Jeg er gammel nok til å bestemme hva jeg skal bruke tiden min på. Inntil videre så blir det ikke på å se alle glimts kamper på nett og legge opp reiseplaner etter terminlista. Det har jeg gjort i cirka 20 år. Nå er det nok. Ja det er en fillesak som får det til å velte, men etter det jeg så på Ullevål så undrer jeg på hva majoriteten av laget hadde gjort fra fredag til søndag.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by J I P »

Re Janco

En X-spiller som var i media Mandag kveld uttalte om sin nye klubb
Selv har jeg aldri vært så godt trent som nå – og jeg har lært mye om både kosthold og fysisk trening,
Så, jeg tror ikke Glimt er best i klassen.

Men, kanskje det nye toppidrettssamarbeidet kan hjelpe også på dette området?
http://www.hibo.no/index.php?ID=19&lang ... odule=news" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Janco »

liverglimt wrote:JANCO, hvis du er så mye ute på byen i Bodø som du sier og ikke har sett noe så ta deg en tur til Klette optik. Da trenger du virkelig briller, men det har du vel når du er ute på byen – ihvertfall ølbriller. :wink:
-Selvfølgelig har jeg sett noe, ellers så har jeg holdt meg hjemme :lol:

Men sett hva?
Hvis du fortsatt mener at Glimts spillere er ute på fyllefester tett opptil kampdager så vet du definitivt mere enn meg! Jeg har ikke kjennskap til klandreverdige fyllefester what so ever..........

Om de var ute på søndag og drakk, så har ikke jeg noe problem med det.
Dessuten så har ikke det vært nevnt noe fylleorgie angående våre karer på denne oslo-turen.

Det er forøvrig masse folk som ferdes på byen uten å drikke, eller drikker veldig moderat, men slik som mange reagerer så tror jeg det må være ille om man er fotballspiller.
Som nevnt tidligere i tråden så må det være helt for jævli at det går en god del folk og følger med bak sin egen rygg for å se om den og den drikker. Snakk om å føle seg overvåket.

Larsen, du siterte Soler på følgende:
- Hvis de gamle gutta bøtter nedpå alkohol, sender ikke dette noe godt signal, mener han.

Hvis de bøtter nedpå alkohol ja!
Vet ikke om det siktes til noen spesielle i det hele tatt?

Om jeg bruker kokain så er jeg både idiot og dårlig forbilde for barn, men det gjør jeg ikke :wink:

Forøvrig, ha et sundt og godt liv alle sammen....det er klart å foretrekke :hedre

Hilsen Janco 8)
Post Reply