Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Og Norge skaper ikke sjanser på egen hånd, de tre gode sjansene (målet inkl.) har alle kommet etter Irske feil. Dette laget må heve seg hundreogfjortenkommapi hakk til VM-kvaliken, ellers så kommer vi til å bli pissa på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Landslaget

Post by tomath »

Kampen blir jo fullstendig verdiløs og uinteressant med disse forholdene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Mistrøstig var det uansett. Synes ikke kampen ramla noe særlig i kvalitet når forholdene ble vanskelige, og det sier vel en del.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Landslaget

Post by Snorreth »

I dag ler jeg faktisk over publikumet på... 10-12 000, hvor noen, veldig synlig, drar 5 minutter før kampen er ferdig. :roll:

Beklager at jeg ler, men hva er unnskyldninga i dag egentlig? Tigerens liv på Animal planet?!
Køen er veldig oppbrukt nå...

EDIT: Utenom for de som parkerer bilen ved skola.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Landslaget

Post by Frodo Baggins »

Tom Høgli debuterte i dag, og fikk etter kampen skryt fra både Hareide og Rekdal. Nå har jeg ikke sett kampen,men Hareide uttaler at han fant en god høyreback, og da regner jeg med at Tom har spilt seg inn på laget som starter mot Island om 14 dager
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Høgli gjorde seg ikke bort, men tror nok høyrebackplassen er et stykke unna å være friskmeldt. Høgli har, så vidt jeg kan se, langt å gå før han holder nivået i en VM-kvalik. Forsvarsspillet til Norge er i det store og hele ikke akkurat særlig stabilt og solid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Landslaget

Post by Glimt1916 »

Snorreth wrote:I dag ler jeg faktisk over publikumet på... 10-12 000, hvor noen, veldig synlig, drar 5 minutter før kampen er ferdig. :roll:

Beklager at jeg ler, men hva er unnskyldninga i dag egentlig? Tigerens liv på Animal planet?!
Køen er veldig oppbrukt nå...

EDIT: Utenom for de som parkerer bilen ved skola.
Tja, det va en dårlig, uviktig og lite spennende kamp. Og det regna nokka heilt sinnsykt. Ikke så fristende å stå i kø i pissregnet og vent på t-bane. Dessuten synes æ ikke man skal flir av de få som faktisk møt opp for å se landslaget i en sånn kamp som dette. Eller gjeld i medgang og motgang kun for klubblag?

Forøvrig va det en traurig kamp. Moa va et av få lyspunkta, og forsvarsspillet e ei katastrofe til tross for en ok debut av høgli. Rett og slett komisk at Hareide trekk frem tre forsvarsspillera som han gir ros.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Landslaget

Post by brutus »

- Vi fant en god høyreback, konstaterte Hareide overfor TV2 da han ble spurt om hva han fikk ut av kampen.

- Høgli gjør en knallsterk debut og spiller med en imponerende ro, mente TV2-ekspert Kjetil Rekdal.


(AN)

Landslagssjef Åge Hareide var glad for at han ga målscoreren en ny sjanse fra start.

- Tore har vært litt hvalp tidligere, og gjorde noen feil i de forrige treningskampene. Men det handler om å gi ham trygghet, vi kunne ikke bare nappe ham av etter et par kamper.

Nå tror Hareide han har funnet Norges stopperpar.

- Hvis han fortsetter sånn, har vi en stor midtstopper ved siden av Brede.


(Aftenposten)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Hareide konstaterer mao. at vi ikke kommer til VM, og vi skal bare gi oss med en gang og spare krefter.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Stopperparet Hangeland/Reginiussen må også heve seg mange hakk hvis Norge skal være i nærheten av å ha en sjans på VM. At Hareide greier å si at Reginiussen og Høgli utgjorde ei solid høyreside i forsvaret er hinsides min fatteevne. Høgli var OK, men ikke mer (en god debut), og var i stand til å bidra framover som veldig få norske høyrebacker har gjort på ei stund. Reginiussen hadde noen gode inngripener, men er tilsvarende svak i noen situasjoner. Spesielt i én periode fikk Keane motta, vende opp og trille ball fritt rundtomkring mellom Høgli og Reginiussen. Litt av skylda for dette skal jo så klart midtbanen ha (Martin Andresen får fortsatt spille ...) og systemet (hadde laget en plan?), men i det store og hele var det ingen som imponerte i dag, og ingen som viste noe som ville vært godt nok til å heve laget mot Skottland eller Nederland.

Virker som om Hareide desperat klamrer seg til halmstrå i håp om å gå inn i kvaliken med litt medvind. Spørs om han greier det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Landslaget

Post by Snorreth »

Glimt1916 wrote:
Snorreth wrote:I dag ler jeg faktisk over publikumet på... 10-12 000, hvor noen, veldig synlig, drar 5 minutter før kampen er ferdig. :roll:

Beklager at jeg ler, men hva er unnskyldninga i dag egentlig? Tigerens liv på Animal planet?!
Køen er veldig oppbrukt nå...

EDIT: Utenom for de som parkerer bilen ved skola.
Tja, det va en dårlig, uviktig og lite spennende kamp. Og det regna nokka heilt sinnsykt. Ikke så fristende å stå i kø i pissregnet og vent på t-bane. Dessuten synes æ ikke man skal flir av de få som faktisk møt opp for å se landslaget i en sånn kamp som dette. Eller gjeld i medgang og motgang kun for klubblag?
Du har faktisk rett, dette har ikke jeg tenkt på. De som har møtt opp fortjener faktisk skryt!
Uansett handler det om "prinsippet" at man skal være til stedet til fløyta har blåst.

Uansett, kjære Glimt1916!
Du har gitt meg nytt syn i slike sammenhenger! Folk skal pokkern meg ha skryt for å møte opp!
Det er dumt å le av disse folkene!
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Det man kan le av er alle de som IKKE møter opp. Oslo er en by med 565 653 innbyggere.. Når det er 16000 på kamp, eller hva det en var. Hvis man tar det regnestykket ender man opp på 2%. Med andre ord, i Bodø (46101) så ville bare 1300 møtt på landskamp, dersom man har hadd samme interessen.. Nå er det sikkert mange flere faktorer man må legge til, men uansett så er jeg av den oppfatningen av at man bør flytte landskampene litt mer rundt i landet, for at dette skal bli mer eksklusivt og interessant. Vi kunne sikkert solgt 20000 til kampen mot Island i 2001.. Stavanger, Bergen, Trondheim, burde alle fått sin del av treningskampene. Så kunne man hadd Ullevaal som en arena for de viktige kampene i kvalifiseringene!
Førr Evig!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Landslaget

Post by brutus »

ingen87 wrote:Det man kan le av er alle de som IKKE møter opp.
Jeg foretrekker å le av deg som mener det er lattervekkende at folk ikke går på landskamp i fotball. Hvis jeg hadde vært i Oslo den kvelden kan jeg tenke meg haugevis av ting jeg heller ville gjort enn å sette meg på Ullevaal i øsende regnvær - til tross for at Tromsø hadde to mann i startelveren. Landslaget under Åge Hareide er ganske enkelt uinteressant.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Landslaget

Post by T1N av KT »

Ullevaal er en møkkastadion. Ullevaal har vært påkostet så mye at det er en skam at den ikke er bedre.
Riv skiten og bygg en ordentlig stadion.
krattet tifo
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Den er ikke så gæærn, bare riv ned colasvingen og bygg den likedan som VG-svingen... (Jeg NEKTER å kalle det Benditsvingen)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

brutus wrote:Hvis jeg hadde vært i Oslo den kvelden kan jeg tenke meg haugevis av ting jeg heller ville gjort
Som feks? Ser ikke for meg at det var 500 000 som spaserte på operataket heller den kvelden :tenk
Førr Evig!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Landslaget

Post by brutus »

Jeg har bodd så lenge i Oslo at jeg ikke drar dit for å være turist. :wink:
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Da ville det såfall vært fult på uteplassene! :skål
Førr Evig!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Landslaget

Post by brutus »

Jeg har hørt snakk om at det skal finnes et par andre ting å foreta seg i Oslo enn å se fotball, gå på pub og spasere på Operaen. Men det er muligens bare rykter. :wink:
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Jepp, akkurat! Bare rykter! :fy
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Landslaget

Post by bjornage »

Jeg syns landslaget bør begynne å flytte litt på seg rundt i landet. Hva med å spille kamper i Trondheim, Bergen, Stavanger, Fredrikstad blant andre? Store byer med mye folk i nærområdet og gode stadioner. Jeg tror landskamper i de byene ville blitt store suksesser.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Los-Loco »

Det er en idé du aldri får NøFF med på!

Andre land, f.eks. Italia, har jo skjønt at man kan øke hjemmebanefordelen ved å skifte arena. Ved å flytte en kamp mot Norge til Sciilia, sørget man for spilletemperaturer langt over hva Nordmenn er vant til, samt betydelig lengre reise.

Å legge en kvalik-kamp til Alfhem f.eks., ville gitt våre motstandere 2 timers lengre reise, samt en eksotisk mulighet for å spille på snø. Liten tvil om at det ville gitt en ekstra fordel!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Dette er den foreløpige troppen Hareide har tatt ut, med mine alltid syrlige kommentarer.

Rune Almenning Jarstein - Rosenborg - Ingen internasjonal toppkeeper ennå. Gjør mye rart.
Jon Knudsen - Stabæk Ingen internasjonal toppkeeper, og vil neppe bli det.
Håkon Opdal - Brann Som Jarstein. Men hakket svakere?
Mohammed Abdellaoue - Vålerenga Spennende spiller, men helt uprøvd på et sånt nivå.
Martin Andresen - Vålerenga Gjorde vel sin siste gode kamp mot Tyrkia i Frankfurt. Burde vært ute for lenge sia.
John Carew - Aston Villa På gode dager er han god nok til å skyte Norge til VM aleine. På dårlige dager ... vel.
Christian Grindheim - Heerenveen Vet ikke hvor han står nå, men i Vålerenga var han ikke overbevisende.
Brede Hangeland (kaptein) - Fulham Er vel det beste stopper-alternativet Norge har, men kan bare delvis forventes å dra lasset.
Thorstein Helstad - Le Mans Truse-Thorstein kommer vel aldri til å bli noen landslagssuksess så lenge landslaget spiller som de gjør, og Helstad er den spilleren han er.
Daniel Fredheim Holm - Vålerenga Svært variabel spiller som har store ferdigheter når det klaffer, men kan ikke tillate seg å melde seg ut i en landskamp.
Kristofer Hæstad - Vålerenga Har vel vært rimelig håpløs på Vålerenga i år. Men det er vel ingen hindring for å gjøre på landslaget de to tingene han kan, takle og løpe?
Tom Høgli - Tromsø "God nok" på gode dager, og er jo ikke en spiller som er lett å ta ut av kampen. Men så var det kvalitetene da, er de jamnt over på høyt nok nivå, så han slipper å bli et svakt punkt?
Atle Roar Håland - Odense Har vel til gode å bevise noe som helst på landslaget.
Steffen Iversen - Rosenborg Avslutteren framfor noen i denne spillergruppa. Men det skorter litt på de øvrige ferdighetene, og han er helt avhengig av at laget rundt fungerer.
Erik Nevland - Fulham Passer liksom ikke inn i Hareides system (i den grad det finnes), og blir sånn sett påklistra uansett hva han settes til. Kan være en ressurs, men ikke som innbytter på kant i 15 minutter.
Morten Gamst Pedersen - Blackburn Har brukt opp landslagssjansene i mine øyne. Må begynne å spille opp mot pari snart.
Tore Reginiussen - Tromsø "God nok" på gode dager, som Høgli, men risikerer å falle helt gjennom.
John Arne Riise - Roma Irland-kampen ga forhåpentligvis bud om en "ny" Riise i landslagssammenheng. Da kan han bli viktig.
Morten Morisbak Skjønsberg - Stabæk God i tippeligaen, men har han det som skal til mot Island, Skottland og Nederland?
Fredrik Strømstad - Le Mans Kanskje det mest oppløftende midtbanealternativet. Bruker være relativt solid, men grunnlaget han er tatt ut på er syltynt.
Fredrik Winsnes - Strømsgodset Har prestert i Tippeligaen over tid og burde således være med, men representerer ikke på noen måte framtida, og burde således neppe vært tatt ut med mindre han vurderes som bedre enn noen av alternativene.

Sånn alt i alt synes jeg uttaket virker planløst og lite gjennomtenkt. Jeg vet jeg er bedrevitersk nå, men det er ingenting ved dette uttaket som forteller meg at Hareide har en PLAN. Det er nesten som om det er Andresen som står for taktikken også, tanken om at hvis vi bare har gode nok spillere på de rette plassene, så løser alt seg av seg sjøl.

Norge har ikke gode nok individuelle spillere til at å kvalifisere seg til VM hadde virka sannsynlig i ei gruppe med seks lag, og jeg tror ikke man har noe kollektiv som kan veie opp for de svakhetene. Nå kan man faktisk ende opp med å bli en av de heldige toerne som får spille playoff om kvalik, Makedonia og Island bør Norge kunne hamle opp med uansett. Kampen står således mot Skottland, Nederland er mest sannsynlig bare å glemme. Griseheldig trekning, når man tenker over det, som man var heldig med trekninga til Euro2008. Greier man ikke å kvalifisere seg nå heller, da begynner det å bli prekært ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Vegard »

Fem spillere fra VIF på landslaget, og Hagen har klippekort bare han kommer i form. Skandale. Syns kun Mohammed Abdellaoue fortjener en plass.

Er enig med Kesseboy i at dette virker planløst.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Sulliken »

Det triste med dette er at det egentlig ikke er alt for mange alternativer til de uttatte pr i dag.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply