WEB-TV 2009

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Marlene har fått ei melding fra Anne Grønlund i VG, som ønsker seg tilbakemeldinger på hvordan de forskjellige fotballsidene fungerer. Det interessante er først og framst sammenlikninger av VG Live/VGTV, TV2 Sumo og 100% Fotball sin løsning. Jeg veit det er hjemmekamp denne helga, så for nå blir det mest for de som ikke er bosatt i Bodø. Og så får vi andre bidra litt neste runde. Kom gjerne med noen synspunkter rundt det du bruker, og hva du tror er best!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: WEB-TV 2009

Post by Sulliken »

Har brukt Sumo og VG. Sistnevnte er klart best på bildekvalitet og flyt. Sumo er litt kornete og hakker litt hele tiden.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: WEB-TV 2009

Post by FSHelgeland »

Det jeg har sett til nå tilsier at VG ligger milevis foran TV2. Nå har jeg bare sett en kamp fra VG og den ble sendt fra Fornebu, og til/fra Fornebu er det vel ikke akkurat kapasitetsproblemer med tanke på overføring. Blir spennende å se hvordan det blir når mange kamper sendes samtidig og fra ulike steder rundt om i landet.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: WEB-TV 2009

Post by ingen87 »

Jeg fikk aldri spilleren til å funke når jeg skulle se på VGTV. Har heller aldri/sjeldent problemer med sumo. Kun ifjor i siste serierunde når alt var overbelastet. VGTV funker sikkert bra hvis man får spilleren til å funke.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: WEB-TV 2009

Post by FSHelgeland »

Hadde vel ikke så mange problemer med Sumo, enkelte kamper hakket det. De har uansett aldri vært i nærheten av å levere den samme billedkvaliteten som det VG leverte i går. Jeg hadde nesten like bra bildet på laptopen som jeg hadde på tvn via parabol.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: WEB-TV 2009

Post by FSHelgeland »

Da har jeg sett serieåpningen via VG sin web. Det var en utmerket opplevelse, sendingen holder TV-kvalitet og vel så det. Jeg foretrekker å blåse opp kampen jeg ser i fullskjermsvindu, da får jeg ikke med meg noenting av det som skjer i de øvrige kampene. Kunne faktisk ønsket meg at det kom informasjon om de øvrige kampene i tippeligaen, enten som rulletekst når jeg ser kampen, eller at kommentatoren med jevne mellomrom opplyser om resultatene i de øvrige kampene. Til web å være så får dette likevel terningkast 6.
Tippeliga 2015
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: WEB-TV 2009

Post by bjornagain »

Jeg så treningskampen mot TIL på VG, siden det var en gratis "smaksprøve". Var skeptisk på forhånd, testa kun fordi det var gratis. Jeg ble rett og slett imponert. Satt med laptop og trådløst nett, ingenting hakka, både lyd og bilde var bra. Jeg hadde problem HVER GANG jeg prøvde med TV2 forrige sesong.
Autumnus sunt flavum!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Har hatt samme forholdet mellom VG og TV2. Treningskampen mot Tromsø gikk knirkefritt hos VG, sjøl over mobilt bredbånd. Mens TV2 har det alltid vært krøll med. Første omgang av Stabæk-LSK var også prima på VG i går. Men jeg har ikke prøvd TV2 i år, så jeg vet ikke om de har gjort noe for å bedre ting. Aftenposten sin sak ahr jeg ikke prøvd utover en testkamp mellom Rangers og Milan -- det var bra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
vist
Posts: 20
Joined: Mon May 26, 2008 9:14 am

Re: WEB-TV 2009

Post by vist »

Sitter ute i nordsjøen, så jeg fikk ikke registrert meg på vg pga at man må ha mobiltelefon.
Flere av kollegaene har tv2 sumo, men ingen kom inn pga overbelastning eller noe.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: WEB-TV 2009

Post by talfh »

Har sett 2 kamper på VG i dag å det fungerte knirkefritt! Flott bilde og bra lyd, dessuten slipper man at problemene som sumo har med buffering enkelte ganger. Synes dette var milevis bedre enn Sumo :klapp
You'll Never Walk Alone
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Tjenesten og kvaliteten er jo fremragende -- bortsett fra når den plutselig slutter å virke. Får ingen feilmeldinger eller noen ting som indikerer om det er feil hos VG, hos meg, eller et annet sted. Skikkelig nedtur!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: WEB-TV 2009

Post by FSHelgeland »

Kvaliteten på sendingene har vært bra, men etter det tullet hvor vi ikke fikk se kampene så har det bare vært tull. Kundeservicen roter noe forferdelig, og når jeg i dag skal se kamp så sitter jeg med live+høydepunkter, mens det produktet jeg skal ha er live+månedsabb. Dette er til å bli frustrert av, håper i det minste de fikser dette til morgendagens kamp.

EDIT: I tillegg er det rimelig dårlig at de ikke har en eneste person tilgjengelig på kundeservice under kampene. Slik at hvis feil oppstår så må man vente til mandag/neste dag før man får svar.

EDIT: Sett sånn, er faktisk folk på supporten i kveld. Ting er nå ryddet opp i og jeg får sett kampen i morgen.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Knuta »

Så VG sin WEB i dag. Aldeles glimrende bilder og alle scoringer fra alle andre kamper kunne man se samtidig som man så hovedkampen. Klasseforskjell fra TV2.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Novi »

Jeg har ikke skiftet fra TV2. Fungerer glimrende hver gang jeg ser kamp nå - bra bilde, og ingen hakking. Når man i tillegg får alle fotball/sportssendingene på TV2, så er det ikke noe å lure på. Er forsåvidt dyrere da...

OG, med TV2 er det fullt mulig å se kampen i ettertid, uten å se resultatet. VG klarer å klistre det 23 forskjellige plasser på skjermen.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Knuta »

VG dekker mitt behov, hvor jeg kun er interessert i kampbillett ved å se kampen direkte samt høydepunkt fra alle de andre kampene direkte, samt at kvaliteten overgår det jeg har sett tidligere.
Da er prisen på kr. 59 avgjørende for mitt valg.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: WEB-TV 2009

Post by Larsen »

VG fungerer mye bedre for meg en det Tv2 noengang gjorde. Det eneste minuset er at de er for ivrige på å kjøre scoringsoppdateringer. Så ivrige faktisk at de bonger scoringene i kampen jeg ser på før de vises. Det er nedtur.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Lov å håpe at folk fra VG fortsatt leser dette -- Jan Erik Aalbu er en flink kommentator, men han er så lite nøytral et det grenser til useriøst å la ham kommentere VIF.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Mariasha »

Veldig enig. Og han han kommenterte sammen med hadde store problemer med navnene til Glimt-spillerne. Vi har visst en Thiego, en Bargengrub, en Ørjan Berg og en Odure/Oduru. Og det var ikke bare én gang heller - i "kampens hete" kan jeg ignorere det, særlig om de unnskylder seg/retter på seg selv, slik han gjorde da han sa Perkings, men det blir fryktelig irriterende i lengden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Det blir spesielt påtakelig når flertallet av VIFs spillere omtales med fornavn, mens han knapt kan etternavnet på Glimts spillere. Såklart er jeg hårsår når VIF setter inn seiersmålet på overtid, men synes gleden over tre poeng til VIF og begeistringa for Moa til tider når sembske høyder.

Skal ta høyde for at han er verdens mest fantastiske kommentator mellom 30. og 45. da jeg ikke hadde på lyden.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

I dag slo det meg for første gang hvor uendelig irriterende pling-tjenesten på VG er. Uansett hvor store sjanser Glimt eller Molde måtte ha, så kunne jeg slappe av i trygg visshet om at det ikke ble mål fordi det ikke hadde vært noen pling-lyd. Og den går ikke an å fjerne, forteller den tekniske staben på VG. GÅR IKKE AN Å FJERNE?!? HVA MED EN MUTE-KNAPP?!?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Boombadila »

Det må jo være fult mulig å fjerne den....men så spørs det jo om de som driver support er de samme som utvikler platformen!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: WEB-TV 2009

Post by Kesseboy »

Noen andre som har prøvd å få sett på VIF-MFK uten hell?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply