Sollied sparket

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Sollied sparket

Post by dalers »

http://www.dagbladet.no/2009/08/31/spor ... e/7897619/

Hva er det med Sollied som gjør at han aldri avslutter samarbeidet med klubbene i en god tone? Jeg synes alltid det er snakk om at han må avslutte samarbeidet med umiddelbar virkning (noe som oftest betyr "sparsjken").

Her i Herenveen er det snakk om kulturforskjeller. Det er seff bare tull. Var det de samme kulturforskjellene som det var snakk om da han måtte forlate Glimt?

I vinter ville han ikke overta Norges landslagsjobb fordi han i følge seg selv "ikke ville bare være et halvt år her og et år der i klubbene han var i". Men nå er han ute igjen....

Noe sier meg at Drillo er bedre for Norge enn Sollied.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Sollied sparket

Post by FSHelgeland »

Kulturforskjell var vel bare en unnskyldning, det er vel mere den elendige seriestarten som har skylden. Sollied er sikkert også ganske krevende og det blir jo ikke alltid tolerert hvis ikke resultatene kommer. Husker det i sin tid var bråk i RBK også og Eggen var vel like ved å måtte gå hvis jeg husker riktig.
Tippeliga 2015
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Sollied sparket

Post by Masinga »

Det er noen som er glade for at Sollied slutter. http://www.nrksport.no/fotball/1.6755092

Jeg er ikke så sikker på at Elyounoussi får mer spilletid med ny trener.

Det er alltid vanskelig å vurdere trenere fra her vi sitter. Men ofte synes jeg klubbledere lar spillerne få for mye makt. Ofte har ikke ledere nødvendig tåmodighet og is i magen. Ofte er det klubbledelesen selv som er imkompetent. Det har sikkert Sollied visse erfaringer med fra ulike klubber. I tilfelle Rosenborg valgte ledelsen å stå last og brast med Eggen, til tross for at han til enhver tid var i krangel med med noen i spillergruppen. Eksemplet ManU kjenner alle. Ferguson har all makt og de kan sikkert være for glade for at det ikke er Beckham som drar i trådene. Problemet for begge disse klubbene var og er den dagen treneren med all makt slutter. Da blir det rot der også.
Masinga
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Sollied sparket

Post by dalers »

Dette er nok ikke et tilfelle hvor spillerne har hatt for mye makt. I følge Tarek så var det en fast første11'er som fikk spille. Disse ville neppe ha bort Sollied.

Men at det er en del slitasje med Sollied er nok ingen tvil. I Olympiakos var det vel Sollieds "livsstil" som fikk unngjelde. Mulig også det bare var en unnskyldning for å gi han fyken?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Sollied sparket

Post by Snorreth »

Sollieds holdninger til spillerne og resultater ødela i Olympiakos.

Det skal sies at Danjel Pranjic har forlatt Heerenveen i sommer. Utrolig viktig brikke.
Når det gjelder kultur, handler det sikkert om hvordan Heerenveen vil fremstå som lag. Kjenner ikke mye til deres historie enn at de har hatt dyktige unggutter de siste årene.

Uansett... Sollied... pell deg til Gent eller Mo. Start fra bunn av, der E-cup ikke er ambisjon hver sesong! Du har for høye ambisjoner i forhold til det du håndterer.

EDIT: Når det gjelder Tarik.
Han er faen meg dårlig de få kampene jeg har sett. :roll:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Sollied sparket

Post by dalers »

Mini mener Sollied ikke har en livsstil som er forenlig med jobben som landslagssjef. Sollied svarer med at Mini ikke har peiling...
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/la ... tid=578261


NFF om Sollied: "uforenlig med de verdiene som fotballforbundet står for"
http://www.dagbladet.no/2009/09/02/spor ... f/7916934/
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Sollied sparket

Post by dalers »

Vår egen André Hanssen hadde forventninger til Sollied, men disse ble ikke innfridd:

http://www.an.no/sport/article4558154.ece


Rart at Sollied ikke kommuniserer med spillestallen. Han er i følge seg sjøl en genial trener, men det er pussig at han ikke har mer nærkontakt med de han trener. Men han er kanskje ikke trener, men manager?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Sollied sparket

Post by Kesseboy »

Synes det André beskriver virker utrolig spesielt. Jeg kan ikke forstå hvordan man skal kunne lede et lag ordentlig, verken som "trener" eller "manager" uten å ha jamnlig kontakt med spillerstallen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Sollied sparket

Post by Snorreth »

Godt spørsmål.
Hans assistenttrener gjorde veldig mange oppgaver ved spillerbytter.
Sollied har fått ros for sin organisering da... ^o)
Post Reply