Dos Santos som forfatter

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Dos Santos som forfatter

Post by Los-Loco »

Freddy dos Santos har skrevet bok, og skal man dømme etter de sitatene som er kommet ut i media, er ikke dos Santos akkurat med på å trekke opp IQ-snittet i fotballverdenen.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=573075

Han langer blant annet ut mot sine tidligere agenter, Gunnar Martin Kjenner er en av de som få gjennomgå:
«Jeg skjønte ingenting. Hva fikk han til å ombestemme seg? Jeg skal være forsiktig med å komme med anklager, og jeg har overhodet ingen bevis, men der og da fikk jeg den gufne følelsen av at han hadde tusket til seg en del ekstra penger som han stakk rett i egen lomme», skriver dos Santos.
Nå er ikke fotballagenter den yrkesgruppen jeg har mest respekt for her i verden, la nå det være klart, men det er likevel et drøyt overtramp å servere slikt på trykk.

Baardsen er en annen som får gjennomgå, og Baardsen selv sier det vel så klar det kan sies i en kommentar:
- Dette er vrøvl og ren fantasi! Bare tull. Freddy er en spiller jeg brukte masse ressurser på å promotere. Flere hundre tusen på reiser og liknende. Det kan jeg dokumentere. Dette er et takk for sist fra en forsmådd spiller som ikke var god nok da det gjaldt, sier Baardsen til VG Nett.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Masinga »

Dette må vel være en av årets merkeligste utgivelser på bokfronten. Så vidt jeg vet kommer den som et resultat av et tapt veddemål. Boka heter "Mitt liv som ganske god fotballspiller". Etter dette kan han vel følge opp med Mitt liv som ganske dårlig forfatter.
Masinga
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Glimt1916 »

Æ gleda mæ til å les boka til dos Santos. Men det skjer nok ikke før den kommer i en mye rimeligere paperbackutgivelse. Dos Santos har for mæ fremstått som en av de mest sympatiske fotballspilleran i Norge i mange år. Han kan også vær ganske morsom og man bør ta med i beregninga at denne boka e skrevet med et ganske stort glimt i øyet. Nokka både tittelen og undertittelen "en hvit afrikaner fra Teisen" vel vitna om. Og ja, han skreiv den pga. et tapt veddemål med Aleksander og Thomas fra FK Fotball.


Image
Freddy dos Santos var en liten tjukk gutt med krøller, og så slett ikke ut som en fotballspiller. Men gutten kunne sparke og ble fort en viktig spiller på Skeid. Siden bar det til Molde og Vålerenga og til store kamper, enda større pokaler og en og annen grov bom. I denne uhøytidelige minneboka møter vi en brokete samling med- og motspillere, og sterke personligheter som Kjetil Rekdal, Kjell Inge Røkke, Tom Nordli og Åge Hareide. Freddy leser spillet fra god posisjon og serverer vennskapelige sleivspark over hele matta. Boka er skrevet med støttepasninger fra NRKs fotballhumorister Aleksander Schau og Thomas Aune.Freddy dos Santos (f. 1976) spiller på Vålerenga. Han ble nødt til å skrive selvbiografi etter å ha tapt et veddemål med programlederne Aleksander Schau og Thomas Aune fra FK Fotball på NRK P3.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Mendi »

Masinga wrote:Dette må vel være en av årets merkeligste utgivelser på bokfronten. Så vidt jeg vet kommer den som et resultat av et tapt veddemål. Boka heter "Mitt liv som ganske god fotballspiller". Etter dette kan han vel følge opp med Mitt liv som ganske dårlig forfatter.
Nå er det vel strengt tatt ikke Dos Santos som er forfatteren her..? Artig og kuriøst innslag dette her, jeg synes det er interessant å høre hans opplevelser av hvordan ting har foregått, så er jeg enig i at enkelte ting nok må tas med en klype salt. Men det sier jo også Dos Santos, han understreker jo at dette er hans opplevelse av ting.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Johnny »

Los-Loco wrote:Freddy dos Santos har skrevet bok, og skal man dømme etter de sitatene som er kommet ut i media, er ikke dos Santos akkurat med på å trekke opp IQ-snittet i fotballverdenen.
Dos Santos er vel en av de mest reflekterte fotballspillerne vi har i Norge. Han har vel i tillegg en bachelor eller mastergrad i statsvitenskap eller sosiologi blant annet.

Boka er som nevnt basert på ett tapt veddemål med FK Fotball. Han måtte skrive utkastet til sin selvbiografi som FKFotball sendte til alle forlagene og 2 av de 3 store ville ha han.

Hvis du leser hva både Freddy og Siem bekrefter om Baardsen så er det ganske hårreisende. Freddy og Siem hadde kommet frem til kontraktsforslaget og sendte det til Baardsen til informasjon. Baardsen kommer så med krav om 100 000 i betaling for sine tjenester.
Er ikke det temmelig håpløst?
Når man i tillegg tar Riise og Sæternes sine historier om fyren har han vel ikke mye troverdighet igjen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Dos Santos som forfatter

Post by dalers »

Johnny wrote:Han har vel i tillegg en bachelor eller mastergrad i statsvitenskap eller sosiologi blant annet.
Akkurat DET er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel. Det er undertegnede et levende bevis for :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Heltenjohn »

men om innholdet er dårlig, så er layouten på boka enda dårligere!
Ser ut som en bok fra slutten av 80-tallet...
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Dos Santos som forfatter

Post by Krølle »

Los-Loco wrote:Baardsen selv sier det vel så klar det kan sies i en kommentar:
Hva er det som er så klart i det Baardsen sier? Det er jo ikke annet enn subjektivt pjatt han også kommer med.
Post Reply