Ny landslagssjef 2009

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Los-Loco »

Knuta wrote:[Hele folket ville i sin tid også ha Hareide.
Du glemmer at Hareide ikke tok over for Drillo, han tok over for Semb! "Folket" ville vært fornøyd med Ivar Hoff som landslagstrener bare vi fikk bort Semb! Og våg ikke å sette likhetstegn mellom Drillo og Semb som trenere, det er et hav av forskjell!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

eidurgud wrote:San Marino? Når Norge vant 10-0?
Nei du har nok rett med San Marino (det gjelder også deg "Glimt1916"). Har sjekket litt med NRK: NRK viste opptak fra San Marino hjemme, og de viste ikke bortekampen mot San Marino. De viste heller ikke en av kampene mot Tyrkia (borte?).

Så litt primitivt var det på den tiden! :wink:
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Glimt1916 »

Takk. Da har æ ikke mista hukomelsen heilt :) Har et bestemt minne av at vi va noen kompisa som satt og fulgte Norge-San Marino via radio for så å gled oss sinnsykt til å få se målan på tv seinere på kvelden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Kesseboy »

Bortekampen mot San Marino kan muligens ha gått på TV2 da? Jeg synes å huske at jeg så den direkte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by poteten »

Mener den bare gikk på radio, ja.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Sulliken »

Jeg er nesten helt sikker på at jeg så bortekampen mot San Marino direkte på TV. Fordi jeg ble skuffet og jeg kjedet meg. Det var en nedtur å "bare" vinne 2-0 borte.

Det var helt i startgropa da jeg begynte å følge med på ball. Fordi Norge vant flere og flere kamper (Så jeg kan takke Drillo for at jeg er supporter), men uttrykk som ballpress, ettertrykk, 1.forsvarer, indreløper, back, andreballer og all annen sjargong skjønte jeg ikke barneTV av. Trudde det og het "utkast", fordi man kaster jo ballen ut på banen, ikke sant? Det heter jo utspill fra mål.. :oops: uansett, jeg var litt "amerikansk" da og ville telle mål. 2 mål er jo ingenting.. kjeeeeedelig ;)

Dette var uansett i kvaliken til VM USA 1994 En liten digresjon: Jeg gremmes enda over den Italiakampen i USA... Keeperen (Buffon?) fikk rødt pga redning med hendene utfor 16 på 0-0, og Norge klarte ikke å utnytte det.
Etter en dårlig start på kvalifiseringen til 1992-EM, valgte landslagssjef Ingvar Stadheim å trekke seg i oktober 1990. Han ble erstattet av U21-landslagets trener Egil «Drillo» Olsen, og dette trenerbyttet skulle innlede landslagets beste periode i moderne tid.
EDIT
Polen av banen med 3-0 i Poznan etter scoringer av Jostein Flo, Jan Åge Fjørtoft og Ronny Johnsen, var Norge klare for VM-sluttspill for første gang siden 1938.
Skroll ned på denne siden: http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_her ... _i_fotball

Der ser alle hva Drillo har gjort for det Norske Landslaget. Når det gjelder kvaliken til Sør-Afrika, må man huske på at Hareide voldtok de sjangsene. Jeg var innerst inne ganske sikker på at Drillo ikke ville klare det med så dårlig utgangspunkt. Selv om man ble forsiktig optimist etter Tyskland borte i februar. (Som jeg så på Øya til Liverglimt)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by eidurgud »

Det var ikke Buffon, må ha vært Pagliuca..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Sulliken »

Derfor med BÅDE parantes og ? ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by eidurgud »

Joa, var ikke pirking - mer som info :wink:

Pagliuca ble utvist, Marchegiani kom inn.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Knuta »

Sulliken wrote: Der ser alle hva Drillo har gjort for det Norske Landslaget. Når det gjelder kvaliken til Sør-Afrika, må man huske på at Hareide voldtok de sjangsene. Jeg var innerst inne ganske sikker på at Drillo ikke ville klare det med så dårlig utgangspunkt. Selv om man ble forsiktig optimist etter Tyskland borte i februar. (Som jeg så på Øya til Liverglimt)
Det kun Norge trengte for å kvalifisere seg til Sør-Afrika etter at Drillo overtok var seier over stormaktene Makedonia og Island. Det som skjedde var at spesielt Island rundspilte Norge og burde vunnet med 2-3 mål.
Jeg har aldri vært tilhenger av mottoet 'Tilbake til framtiden' hverken i fotballsammenheng eller på andre områder.
Jeg vet hva Drillo gjorde på 90-tallet og det var imponerende men det er 12 år siden, og jeg har ikke noe tro på dette nå. Ellers så sa jo Bohinen i går på NRK2 at da Norge spilte best under Drillo var da man spilte anderledes enn det som Drillo hadde innprentet spillerne på trening.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

Knuta wrote: Det kun Norge trengte for å kvalifisere seg til Sør-Afrika etter at Drillo overtok var seier over stormaktene Makedonia og Island. Det som skjedde var at spesielt Island rundspilte Norge og burde vunnet med 2-3 mål.
Etter det jeg har skjønt måtte Drillo stå skolerett og forklare disse enorme taktiske tabbene (Makedonia og Island) for Semb før han fikk jobben...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by dalers »

En meget sterk borteseier mot Sveits som allerede er klar for VM. En kan selvfølgelig klandre Drillo for at han ikke seirer mot Makedonia og Island, men gud bedre Hareide skulle stått skolerett et helt år for Semb basert på hans resultater...

6-2-2 i 2009 mot NULL seirer i 2008. Grattis Drillo!!! Du beviser IGJEN at du er den beste norske landslagsjefen gjennom tidene, så kan de som vil diskutere deg og rakke ned på både stil og manglende resultater :shock: :lol: til de blir både grønne og blå.

Og så lenge spillerne tror på deg 100%, som alt tyder på, så er det bare å glede seg til neste kvalik.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by eidurgud »

"som allerede er klar for VM"

Hvorfor bruker "alle" dette begrepet? Det gjenstår én kamp av play-off, men likevel brukes "allerede" som at det skulle være en sensasjon at Sveits er klare for VM i Afrika på dette tidspunktet. Det begynner å bli en stund siden de ble klare..


Når det er sagt, så vinner Norge på en dårlig dag og det er jo en fin ting å ta med seg. Ingen av lagene skaper noe særlig, de største sjansene er det vel Sveits som lager (tenker spesielt når Frei får stå helt umarkert på 5-6m. Nå misset han totalt på headingen, men det var en stor mulighet).
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

dalers wrote:En kan selvfølgelig klandre Drillo for at han ikke seirer mot Makedonia og Island, men gud bedre Hareide skulle stått skolerett et helt år for Semb basert på hans resultater...
Joda, men når det virkelig gjaldt, som mot Tyrkia og Bosnia, ble Hareides skjebne forseglet av ufattelige keepertabber.
Post Reply