Ny landslagssjef 2009

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Knuta »

Håper inderlid at man ikke forlenger med Drillo. Han hadde et overordnet mål da han overtok og det var å få Norge til playoff. Kampene mot Makedonia og Island var skjebnekamper hvor Drillo-fotballen ble presentert på verste måte. Island burde egentlig vunnet med 3-1 og det forteller det meste. Etter den kampen var samtlige media enig at Drillo-epoken var over, etter seier i en uvesentlig kamp for Makedonia som Norge vant skiftet plutselig media igjen. Er det ingen som klarer å se helheten?. Drillo er ekspert i å bruke statistikk som 'passer' han. Hvilken verdi er det å vinne privatlandskamper mot Finland og Sør-Afrika?.
Jan Jønson og Trond Sollied er etter min menig de beste alternativer.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by FSHelgeland »

Hadde vært spennende å se om Trond Sollied kunne fått til noe som landslagssjef, en rolle hvor slitasjen mellom han og spillerne over tid ville blitt mindre en i klubblag. Har tro på at det kunne blitt riktig så bra, Trond er flink til å plukke typene som trengs for å spille den type fotball som han vil.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:Kampene mot Makedonia og Island var skjebnekamper hvor Drillo-fotballen ble presentert på verste måte.
Sånn som jeg ser det var vel dette to kamper der laget som skulle spille Drillo-fotball ikke spilte Drillo-fotball.

Synes gjerne Drillo kan fortsette, på bakgrunn av at han stort sett leverer brukbare resultater, men det tar oss jo ikke inn i framtida, akkurat.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by dalers »

Knuta wrote:Hvilken verdi er det å vinne privatlandskamper mot Finland og Sør-Afrika?
Seriøs nå? Disse kampene gjør at vi klatrer på FIFA-rankinga som igjen gir oss bedre seeding i senere gruppetrekning.

Dessuten så hadde vi nok vært i VM om Drillo hadde styrt skuta fra start. Ser absolutt INGEN grunn til å gi Drillo fyken. Ingen landslagstrener har vært i nærheten (bortsett fra utskjelte Semb) av de resultater han har gitt oss.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by eidurgud »

Enig med dalers, hadde Drillo ledet landslaget fra starten av kvalliken, hadde det blitt minst play-off. Drillo hadde en håpløs oppgave, og klarte den nesten. Hele 2008 gikk uten en eneste seier, i 2009 hadde vi to tap.

Dog, Sollied som trener for landslaget? Tja..
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Wendigo »

Tror også vi ville vært videre med Drillo fra start, men så lenge som spillerne ikke tar instruksjonene hans så spiller det vel ikke så stor rolle i det lange løp...

Hvis det blir Drillo videre håper jeg noen klarer å ta tak i hvordan spillerne forholder seg til sjefens ordre.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

Jeg er litt delt i synet på Drillo. Bortekampen mot Makedonia var et gufs av det verste fra periodene med Drillo/Semb. Muligheten for seier var stor og Makedonia hadde ikke mye by på, men det var som å se de verste kampene fra 90-tallet på nytt. Drillo viste ikke taktiske ferdigheter og gjorde ingen grep for å sette inn støtet i kampen. At han lot Braaten rusle sakte av banen 15 minutter før slutt ustraffet, får meg til å tvile...
User avatar
Mr Bean
Posts: 2717
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Mr Bean »

Synes og at Drillo får fortsette.. Ingen norsk landslagtrener kan vise til de resultatene som han har oppnådd .. :klapp
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by poteten »

Drillo kan iallefall fotball.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

poteten wrote:Drillo kan iallefall fotball.
Sin fotball.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by dalers »

Og med SIN fotball klatrer han 22 plasser med landslaget og forbi Sverige. Jeg er meget forundret over de som ikke ser hva denne mannen gjør hver periode han leder Norge. Sist klatret vi til 2.plass (1995). Hvor høyt tar han oss denne gangen?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Krølle »

Vegard wrote:Muligheten for seier var stor og Makedonia hadde ikke mye by på, men det var som å se de verste kampene fra 90-tallet på nytt.
De verste kampene fra 90-tallet? Du får det nesten ut til høres som om 90-tallet var en stor mørketid for norsk fotball, mens faktum er at 90-tallet er epoken der vi hadde det ufattelig artig med et landslag som bl.a. scoret mål i bøtter og spann.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Knuta »

dalers wrote:Og med SIN fotball klatrer han 22 plasser med landslaget og forbi Sverige.
Ville vel heller sett at Norge slo Makedonia og Island og eventuelt tapte privatlandskampene og ikke klatret så mye. Det med Fifa's ranking er litt misvisende og selv om Norge skulle komme på 20.plass og ikke kvalifisere seg hverken til EM eller VM så betyr det veldig lite. Jeg påstår fortsatt at Drillo ikke klarte det viktigste nemlig å slå Island og Makedonia.
Drillo fikk jo en gudestatus, men klarte ikke å kvalifisere Norge til noe EM. Norge trengte 2 poeng på 3 kamper mot Tsjekkia og Nederland siste EM-kvalifisering Drillo ledet. Vi klarte 1 poeng på 3 kamper, uten at Drillo's gudestaus ble rokket ved. Det Drillo alltid har vært flink til tidligere er å slå de svake lagene i VM-kvalifiseringen og det skal han ha ros for.
Jeg gruer meg i fortsettelsen for å se på Riise løpe over hele banen for å kaste innkast, og fortsatt tro på luftstyrke. Realitetene er er i internasjonal har alle lag gjennomskuet Drillo-fotballen for lengst. Husk det er 11 år siden Drillo trakk seg, fotballen har utviklet seg veldig på de årene.
Hva folket mener og Drillo osv er lite relevant. Hele folket ville i sin tid også ha Hareide. At fremtredende trenere i eliteserien heller vil ha Sollied eller Hamren eller Jønsson betyr mer for meg. Jeg har personlig snakket med spillere som har hatt Sollied som trener og skryter hemningsløst av han. Han er mitt førstevalg.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Krølle »

Knuta wrote:Hele folket ville i sin tid også ha Hareide.
Tullprat. Det var stor skepsis i mange miljøer til ansettelsen av Hareide. Når ble forresten du talsmann for "hele folket"?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by dalers »

Knuta wrote:Drillo fikk jo en gudestatus, men klarte ikke å kvalifisere Norge til noe EM.
EM før var ikke så mange deltakende lag i og det var rimelig vanskelig å komme seg dit. Bare det at du sutrer over manglende EM-deltakelse viser hvor Drillo tok norsk landslagsfotball etter 80-årene. Det at du kunne sette 'krav' til deltakelse i store mesterskap var uaktuelt før Drillo tok i et tak.
Historien er det første vi mister.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Kesseboy »

Ang. EM-kvaliken mot Tsjekkia, så er det vel "bevist" at den kampen var kjøpt og betalt.

Men Knuta, hvis du forbinder Drillo-fotball med bare lange innkast og luftstyrke, så tror jeg muligens du har misforstått litt. Eller så har jeg det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Knuta »

Krølle wrote:
Knuta wrote:Hele folket ville i sin tid også ha Hareide.
Tullprat. Det var stor skepsis i mange miljøer til ansettelsen av Hareide. Når ble forresten du talsmann for "hele folket"?
Jeg er ikke representant for noe som helst men henviser til meningsmålinger da Hareide ble ansatt og i snitt var det 70% som var veldig positiv til ansetteslen. Jeg tar meg heller ikke nær av å få betegnelsen tullprat, så den energien er bortkastet.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

Hei Krølle!

90-tallet var en fest og ingen mørketid. Hvem husker ikke kvalifiseringene og noen gode vennskapskamper. MEN når det virkelig gjaldt, som mot Irland i 94 og mot Italia i 98, sviktet Drillo.

Og når det gjaldt igjen, mot Makedonia og Island... sviktet han igjen, dessverre.
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Glimt1916 »

dalers wrote: Bare det at du sutrer over manglende EM-deltakelse viser hvor Drillo tok norsk landslagsfotball etter 80-årene. Det at du kunne sette 'krav' til deltakelse i store mesterskap var uaktuelt før Drillo tok i et tak.
Historien er det første vi mister.
Heilt enig. Deltagelse i mesterskap va utenkelig før Drillo tok over. Landskampa blei ikke engang vist direkte på tv før Drillo tok over. Det va stort sett radiosendinga og så kanskje et redigert opptak etter kveldsnytt en gang. Trur dette va vanlig frem til 1992. Huska at æ hørte 10-0 kampen mot San Marino på radio og så målan i et redigert opptak på NRK seinere på kvelden.

Æ va forøvrig så autusktisk når det galdt fotball når æ va ung at æ tok opp radiosendingan. Har fortsatt noen gode kampa på opptakskassetta en plass. Huska spesielt en kamp mot Frankrike på 80-tallet som æ hørte gjennom fleire ganga :lol:

Syns forøvrig at løsninga med Drillo og Solbakken virka meget bra og gleda mæ til EM-kvaliken starta opp.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Vegard »

Glimt1916 wrote: Landskampa blei ikke engang vist direkte på tv før Drillo tok over.
Joda, det ble de. De fleste, om ikke samtlige kval.kamper til VM og EM ble vist på NRK Rikskringkastingen, direkte. Husker spesielt kvalifiseringen til 78-VM. Norge var i gruppe med Sverige og Sveits. Her var det faktisk en viss spenning om Norge skulle kapre 1. plassen fra Sverige. Vi ble nummer 2.

Og kampen mot San Marino gikk live på TV! Men etter Drillo tok over ble også vennskapskampene vist direkte på TV, som Drillos første kamp mot Kamerun på Bislett i 1990 (6-1).
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by eidurgud »

San Marino? Når Norge vant 10-0?
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Knuta »

Her er det mye lemfeldigheter med sannheten. De viktigste EM og VM-kvalifiseringskamper er vist på NRK siden 1968. Aporpos landslagsjef. Husker hvor hudflettet jeg ble her på forumet da jeg kritiserte ansettelsen av Hareide. Er desverre like lite begeistret for Drillo nå, fordi jeg tror det blir en stor fiasko, på linje med de avgjørende kampene mot Island og Makedonia. Er forøvrig positiv til Solbakken. Men det har vel aldri noen gang vært en slik gutteklubb Grei i alle posisjoner i NFF som nå.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by G-s-enz »

Sånn bortsett fra at Solbakken virke som verdens sleipeste slange så er han en god trener, bli spennende med Drillo,kan slå begge veie for både han og landslaget :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Ny landslagssjef 2009

Post by Glimt1916 »

Legg mæ falt med en gang. Sida det e såpass lenge sida så rota æ nok mye. Men huska bestemt at det va en del landskampa som bare blei vist i redigert opptak. Som oftest 15 min av 1. omg og så heile 2. omgang. Det kan vær at det bare va privatlandskampa.

Heia Solbakken uansett :)
Post Reply