Vi som ønsker ny ledelse i NFF

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Hue
Posts: 1
Joined: Fri Nov 27, 2009 12:06 pm

Vi som ønsker ny ledelse i NFF

Post by Hue »

Dette dreier seg i første omgang å få byttet ut den politiske ledelsen, og det må det forestående Tinget ta seg av. Så for en håpe at den nye politiske ledelsen sørger for å gi slike direktiver til NFF´s administrasjon, at vi får ett forbund som ser mulighetene der de er for å styrke fotballutviklinga i landet.

Når vi idag har en administrasjon som tolker ett kamparrangement på en slik måte at klubbene mister STORE inntekter, og dette skjer til tross for at alle offentlige innstanser godkjenner arrangementet, er det noe feil i fortolkningsevnen. Skulle administrasjonens fortolkning være i tråd med de intensjoner som ligger bak reglementet dengang disse ble vedtatt, og samtidig får informasjon om at reglementet hindrer sårt trengte penger inn i klubbkassene, forventer jeg at administrasjonen sørge for at denne problemstillingen blir underlagt en politisk behandling. Når slik ikke skjer (ingenting tyder på det, iflg. den informasjon som foreligger om det forestående Ting), viser administrasjonen ikke bare udyktighet, men også manglende interesse for organisasjonsutvikling.

Hvis en også går gjennom alle sidene med klubbøkonomi og trekk av poeng, er det grunn til å tro at her har det vært betydelig forskjellsbehandling. Hele denne situasjonen MÅ evalueres, fra Sarpsborg 08 ble trukket 3 poeng (innstillingen var faktisk 7 poeng) og fram til nye lisensregler ble vedtatt.

Såvidt jeg vet er heller ikke dette tatt opp innen administrasjonen, og ennå viktigere; i forbundets politiske ledelse.

Jeg synes disse to eksemplene (og det finnes fler, mange fler) viser at vi har en administrasjon og en politisk ledelse som i beste fall er tafatte og uduglige, i værste fall også destruktive ovenfor enkeltklubber. En ny generalsekretær vil uansett ha liten betydning for endringer her, fordi slike endringer må være politisk forankret!!

Jeg forventer at noen av representantene til det forestående Tinget foreslår følgende (og som kan behandles dersom flertallet i Tinget ønsker det):

"NFF´s administrasjon skal gjennomgå og evaluere dagens reglement for kamparramgementer for å sikre at dette reglementet ikke er til hinder for at lokale klubber kan få økt inntekt, eksempelvis ved å sette opp midlertidige tribuner dersom disse blir godkjent av lokale offentlige instanser."

Gå til Facebookgruppa http://www.facebook.com/reqs.php#/group ... 8368126..1 og meld deg inn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Vi som ønsker ny ledelse i NFF

Post by Kesseboy »

Hue wrote:Når vi idag har en administrasjon som tolker ett kamparrangement på en slik måte at klubbene mister STORE inntekter, og dette skjer til tross for at alle offentlige innstanser godkjenner arrangementet, er det noe feil i fortolkningsevnen. Skulle administrasjonens fortolkning være i tråd med de intensjoner som ligger bak reglementet dengang disse ble vedtatt, og samtidig får informasjon om at reglementet hindrer sårt trengte penger inn i klubbkassene, forventer jeg at administrasjonen sørge for at denne problemstillingen blir underlagt en politisk behandling.
Kan du forklare hvilken sak det her gjelder?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Vi som ønsker ny ledelse i NFF

Post by Sebulba »

Tipper det gjelder publikumsantall på kamp. NFF sier nei der det er gitt klarsignal bade fra brannvesen og politi til at antall publikummere kan være mye høyere.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Post Reply