Tiårets fotballspiller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Tiårets fotballspiller

Post by ingen87 »

Leste nettopp en artikkel på VG om hvem som var kåret til tiårets fotballspiller av World Soccer's Magazine. Her var det Ronaldinho som gikk av med seieren, basert på løpende poeng oppsamlet ved "årets spiller" kåringer.

Hva mener folk her har vært den beste spilleren dette tiåret? VG-debatten var helt bak mål syns jeg, med mye rar argumentasjon, men en ting stusset jeg over. Hvorfor er det ingen som nevner Iker Casillas?

I mine øyner er han helt klart den beste fotballspilleren fra 2000-2010. Han er 28 år, og har allerede 101 landskamper (fra 2000 til skrivende stund). Han var i finalen i Champions League i 2000, som tidenes yngste keeper som starter denne gjeve finalen. Han har 360 kamper for Real Madrid, tross han enda ikke har rundet 30 år, noe jeg syns er helt sykt for en keeper. Vunnet La-liga 4 ganger. Spanske supercupen 3 ganger. Champions League 2 ganger og har vunnet EM sammen med Spania... Jeg greier ikke å se noen spiller som har vært så jevnt god over hele denne tiårsperioden.

Keepere blir bortglemt i slike sammenhenger, med mindre man tar Skorpionspark = Higuita, eller er en fast frisparkskyter = Chilavert.. Buffon blir noen gang nevnt, Cech og Van Der Sar også.. Men hver gang årets spiller skal kåres så blir disse oversett for noen driblefanter fremme på banen..

Vil skape en debatt om hva dere der ute mener om hvem som burde blitt kåret som tiårets spiller. Min beste kandidat er ihvertfall Iker Casillas!


Kilder:
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/i ... tid=596590
http://www.worldsoccer.com/news/Messi_v ... 92836.html
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tiårets fotballspiller

Post by eidurgud »

Syns det er litt rart at Messi og C. Ronaldo kommer så høyt på den lista som de gjør, mens Ronaldo havner på 12. plass - bak spillere som Michael Owen, Pavel Nedved, og Kakà. Thierry Henry har vel vunnet endel titler det siste tiåret, så at han havner høyt oppe skjønner jeg. For all del, Messi og C. Ronaldo har vunnet litt de også, men kun i en tredjedel av tiåret.

Man må helt ned til 25. plass for å finne beste keeper, og det er til alt overmål Oliver Kahn!


Håpløs kåring!
Post Reply