RBK

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: RBK

Post by gavharr »

Holdingen var MEGET lite diskret, og Moen sto 2 meter ifra situasjonen.
Slike situasjoner skjer nok i hver kamp, men det er nok ikke like ofte at dommeren ser det så godt som denne gangen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: RBK

Post by Knuta »

Så på kampen i går mot Lacarna(eller noe sånt). Vil påstå at det er det dårligste RBK-laget jeg noensinne har sett. Mangler tempo, kreativitet, vingspill, dårlige pasninger, dårlige løp osv. Desverre kan vi fastslå at RBK ikke lengre er noe flaggskip i norsk fotball, men en fallert storhet og opplever dette på samme måte som IFF Gøteborg sin storhetstid og fall.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: RBK

Post by bjornage »

Hvor lang tid vil det ta før Hoftun og/eller Jønsson må gå?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: RBK

Post by Masinga »

Dette med sportsdirektører er noe stort tull! Skaper stort sett rot i det sportslige. Når en klubb ansetter en trener og treneren spør om hvem som har ansvaret for det sportslige er gjerne standardsvaret treneren. I mellomtiden legger denne sportsdirektøren seg opp i alt hva treneren gjør. Da går det gjerne dårlig. Til slutt får treneren sparken, for han sitter jo med ansvaret for sportslige. Mens denne sportsdirektøren, som kludrer alt til, slipper fri. Hadde jeg vært i Rosenborg eller i Start eller andre klubber med sportsdirektører, ville jeg sparket sportsdirektøren! Jeg tror neppe Hoftun og Eggen var noe radarpar, og nå lurer jeg på det samme med Hoftun vs. Jönsson.
Masinga
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: RBK

Post by liverglimt »

Alle trenerne skal sette sitt preg på laget. Hadde de hatt vett nok til å gjøre det som fungerer så ville laget fortsatt å regjere, men alle skal ha sin touch.

Not go back to basic, but close to.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: RBK

Post by Novi »

Masinga: Det er nok flere som maser om å sparke Hoftun enn Jönsson akkurat nå. Ingen tvil om at Janne ikke har fått maksimalt ut av mannskapet det besitter, men det klages nok mer over at det ikke er kommet inn erstatninger som er på nivå med Sapara og Annan. Skal man være et lag å regne med i Europa er man nødt til å bla opp for etablerte talenter, og ikke kun satse på å lage egne som med Litj-Per og Henriksen. Viktig det også, men det holder ikke i lengden.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: RBK

Post by Boombadila »

slæpp åff fålks, rævbk kommer seg ut i europa til neste år og. RBK gir dem vel trøstepremie for dårligste lag...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: RBK

Post by Masinga »

Skal RBK gi trøstepremie til seg selv, Boombadila?!

Ellers lever jeg godt med at RBK ikke presterer (selv om det var gøy de sesongene de var i CL).
Masinga
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: RBK

Post by Boombadila »

nja, omtrent. Men som avsender vil det vel stå NFF...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: RBK

Post by Nilzo »

"Trønderne prioriteres til Copa del Sol, noe som kan ramme Tromsø, Vålerenga, Brann eller Odd."

Klarer ikke helt å lese av artikkelen hvem det er som har bestemt dette. Er det NFF? Og hvem sine kommersielle hensyn er det som blir ivaretatt?

I en tid der det er stort fokus på at Norge må prestere i Europa, finner jeg det merkelig at det ikke er de 4 som skal spille i Europa som automatisk får disse plassene.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article215133.ece
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: RBK

Post by bjornage »

Er "Copa Del Sol" virkelig noe å hige seg etter?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Er Norsk Toppfotball som arrangerer den.

Og om Copa del Sol er noe å hige etter? Ja, det vil jeg si. Jeg synes det er viktig med god motstand i treningskampene.

Og dette med RBK, gidder jeg nesten ikke kommentere. Men det blir klarere og klarere at RBK forfordeles her og der. Kan garantere at hvis RBK ikke kvalifiserer seg for e-cup neste år, så vinner de FairPlay rankingen hos NFF og er med i kampen om en friplass..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: RBK

Post by brutus »

Norsk fotball er selvfølgelig ikke korrupt, og Rosenborg behandles akkurat som andre klubber! Jeg er rystet over min medsupporter Baggins!
DIXI
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: RBK

Post by Ville Lehtinen »

Det må suge enda hardere enn vanlig å være RBK-supporter i kveld. :)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: RBK

Post by Frodo Baggins »

Spesielt når de blir utsatt for gampefotballen til Tromsø .....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: RBK

Post by mortsto »

Nils Arne Eggen er død. Som Glimtsupporter har jeg noe ambivalens til den suksessen han skapte, men likevel, for en herlig type, og for en trener.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: RBK

Post by OTH »

Hvil i fred, en stor mann for norsk fotball har gått bort
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: RBK

Post by jonsnow »

RiP!

En av Norges største trenere og fotballpersonligheter er desverre ikke i blant oss lengre!
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: RBK

Post by geirminator »

Det Eggen gjorde med RBK var på grensen til å være naturstridig. Som de fleste her inne lot meg jeg lite begeistre over de tretten strake seriemesterskapene RBK tok, men jeg tenker ofte tilbake på kveldene i kjellerstua til en kompis på Straumøya (eneste borettslag i Saltstraumen som hadde kabel-tv) der vi fikk se RBK ta skalp etter skalp i de TV3-sendte Mesterligakampene, og dette er noen av de fineste minnene jeg har fra oppveksten. Selv i vår unge alder skjønte vi hvor jævlig stort det der var.
En guru og legende som fikk fram prestasjoner som man gjerne kan la seg inspirere av, men som noen aldri vil klare å kopiere.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: RBK

Post by MhepA »

I kjølvannet av alt det "usmakelige" Glimt har gjort i det siste så deler jeg med dere saken ang. HamKams egen Kasper Junker (bare enda verre). Her snakker vi 3-4 uker før seriestart. Kristian Eriksen (26) har hatt som drøm hele livet å spille for Rosenborg.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Fullt lovlig at Rosenborg prøver seg, men hadde aldri klart å se på det som noe annet enn smakløst å uttrykke seg slik i media, som Eriksen gjør. Begynner å få en smule sympati for HamKam, som svekkes mer og mer, spesielt om dette skulle bli en realitet.

Sitat Eriksen:

"Rosenborg har fått beskjed om at jeg ikke er til salgs. Dette er dårlig gjort".


Nei, Eriksen, dette er ikke dårlig gjort. Jeg kan nevne i fleng mange andre karrierevalg der du hadde hatt mulighetene til å søke på andre stillinger og si opp med tre mnd. oppsigelse. Fotballspiller er ikke helt lagt opp på den måten.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply