Fotball-VM 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Knuta »

Helt riktig. Hodeskader har ikke noe med fordel eller ikke fordel å gjøre. Klar feil av dommeren.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

brutus wrote:Han burde fått gult kort.

Gult kort for å sparke?! Er du edru?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Masinga wrote:Skal vi anta at Domenechs dager er talte?
Laurent Blanc tar over etter VM, det har vært klart lenge.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Syns det er merkelig at et landslag som har såpass mange spillere som spiller sammen på klubblaget, sliter så til de grader som det England gjør.

Terry/Cole/Lampard, Gerrard/Johnson/Carragher, Barry/Wright-Phillips - man skulle jo tro at de tok relasjonene seg imellom fra klubb til landslag, men de klarer jo ikke å finne hverandre i det hele tatt. Rooney og Heskey på topp er jo katastrofe.

Får se om Crouch og Defoe klarer å gjøre noe, synd Capello tok ut Lennon.

Problemet ligger kanskje i at både Lampard, Gerrard og Barry er på banen samtidig. Gerrard er ingen vingtype, det blir for tett i midten - og ingen som holder bredden på venstre.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

:lol:

Alle anglofile: Gå å ta dere en bolle
:lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Kesseboy »

Siden Spania, som for anledninga var "halve Barca," gjorde det så godt? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Skjønner at det er lett å hovere over Englands manglende suksess i VM, men dersom du ikke har noe saklig å komme med, Sulliken.. :rock

Det eneste laget som så langt har imponert, er vel Argentina.
Verken Spania, Tyskland, England og spesielt Frankrike er i nærheten av hva som bor i lagene. Nederland klarte seg greit i kampen mot Danmark, og Brasil gjorde akkurat nok til å vinne sin kamp, mens Italia bare klarte uavgjort i sin første kamp - det blir spennende å se de tre lagene i runde to.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by G-s-enz »

Tyskland var ganske så imponerende mot Australia,men det er sannsynligvis ingen målestokk, han der özil på Tyskland er en fryd å se på :)

England gjør det dem alltid har gjort(nesten hvertfall), spille ZzzzZ, og det er jo ikke nå styrke å dra fram Liverpool trioen,Carragher er jo så på hell som man kan få det,Gerrard og Johnson er bra i det minste :) Problemet er jo at midtbanen som egentlig er ganske sterk mangle en struktur som får det beste ut av Gerrard og Lampard, spille den ene bra så er den andre usynelig og motsatt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Kesseboy »

Jeg tror noen av kommentatorene på Guardian sine artikler har et poeng. Spillere som Gerrard og Lampard omgir seg med noen av verdens største talenter, og har sånn sett få problemer med å dominere en liga som i rettferdighetens navn preges av stort sett internasjonalt sett middelmådige forsvarere. Men når de aleine settes opp mot motstandere av gjennomgående høy kvalitet, spesielt organisatorisk, som spiller med mye vilje, så faller de gjennom. Jeg tror ærlig talt ikke de engelske spillerne er så gode som de blir haussa opp til å være.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

Kesseboy wrote:Siden Spania, som for anledninga var "halve Barca," gjorde det så godt? :wink:
Jeg heier da ikke på Spania, bare registrerte at halvparten av utespillerne i 1-elvern var Barcaspillere. Det er ikke alltid alle har takket ja til landslagsoppdrag, da mange Barcelonafolk ofte ikke ser på seg selv som Spanjoler, men som Katalanere. Seinest i høst hadde Frode Olsen repotasje fra Spania der dette kom frem, og at de ikke identifiserte seg med landslaget (gjaldt flere områder).

Argentina, Nederland, Brasil og Ghana er mine favoritter..

Eidurgud:

Tyskland imponerte i 1 kampen. I den forrige syns jeg de hadde generelt utur. Klose sitt røde var tullete dømt. Skal man gi gult der, må man gi gult på alle frispark. Skuddet til Khedira kunne lett ha gått inn med litt tur. Straffemissen til Podolski var og litt typisk. Selv om masse Serbere fikk gult, så satt jeg med en liten følelse at dommeren var litt på underdogsen side, uten at jeg skal kalle han direkte partisk. Et par Serbere kunne lett ha blitt utvist hvis han hadde vært konsekvent på kortene. (men da hadde vel Lahm og gått med).... Uansett..Tyskerne sveiver nok igang maskineriet igjen og en semiplass på dem vil ikke overraske.

Men det vil bli et litt rart vm videre hvis hverken England, Frankrike (og evt Spania og Italia) ikke går forbi gruppespillet. De to siste tror jeg nok ror det i land. england skal jobbe hardt, men det kan gå.

Frankrike har seriøse problemer. Ikke bare må de vinne over Sør-Afrika, men det må være en vinner av Mexico-Uruguay. I følge kampoversikten spiller Frankrike. Sør-Afrika først, så M og U kan da spille på resultatet, uten at man kan kalle det fiksing. Det lukter litt EM 2004, da Italia røyk pga at Danmark og Sverige (rett meg om jeg husker feil) spilte 2-2.


I dag gleder jeg med til Nederland-Japan. Tror det kan bli en morsom og spennende kamp som mest sannsynlig avgjør gruppevinneren. Håper og Annan og Co gir Aussiene bank.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by tomath »

Nå har ikke jeg sjekket kampoversikten, men jeg går da ut i fra at kampene i siste runde av gruppespillet går samtidig? Det spiller i og for seg ingen rolle i gruppe A i og med at Uruguay og Mexico begge er videre med uavgjort uavhengig av hvordan det går mellom Frankrike og Sør-Afrika så en fare for "avtalt" uavgjort er det uansett. Nå tror jeg neppe Mexico kommer til å gå på banen med et ønske om uavgjort i og med at det da vil sikre dem andreplassen, men at fokuset kan endre seg etterhvert som kampen blir spilt slik som det gjorde mellom Sverige og Danmark den gangen tror jeg det er overhengende fare for.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by tomath »

Ja, der fremgår det jo at kampene spilles samtidig, eller? Sjekk klokkeslettet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

Jepp.. Så blind er jeg til tider :P
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Tirsdag til fredag blir det altså fire kamper daglig, og 13.30-kampen utgår. Da blir det umulig å få med seg samtlige kamper i VM-2010 live, for de som la opp til det 8)

Joda, Tyskland klarte seg greit mot Australia, men de to siste målene fikk de gratis av et lag som hadde gitt opp. At de ikke klarer å tape Serbia, utur eller ei, er svakt.
England kunne slått USA, og de kunne vunnet over Algerie, men i begge kampene hadde de uflaks og det endte uavgjort i begge kampene. Svakt av England, spesielt mot Algerie. Skrev på facebook etter England - USA at å se på England var som å se Glimt, og det kunne jeg ha gjort i går også. Det var ingen plan å se, spillerne spilte for seg selv, ikke engang de som spiller på samme klubblag fant hverandre - og det var dét som var poenget mitt, ikke at de er så himla gode, disse Liverpoolspillerne. De burde klare å huske så langt tilbake som til i mai, Gerrard burde vite at Johnson kommer på løp fra høyrebacken sin, f.eks.

Frankrike har ikke hatt uflaks, de er enda værre enn England. Blir spennende å se hva Blanc får ut av laget, regner med han tar med de beste spillerne ihvertfall.

Nederland - Japan straks, den gleder jeg meg også til å se. Klarer de oransje å fortsette i samme retning som mot Danmark kan det gå langt for tresko-landet. Vinner de i dag er de sikra videre spill, og kampen mot Kamerun kan bli meget morsom!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Fotball-VM 2010

Post by Frodo Baggins »

eidurgud wrote:
England kunne slått USA, og de kunne vunnet over Algerie, men i begge kampene hadde de uflaks og det endte uavgjort i begge kampene.
Hvilken uflaks hadde de mot Algerie?? 1 målsjanse og elendig spill er konklusjonen. Klarer ikke å se hvor uflaksen til England kommer inn her. Faktisk var det fullt fortjent at Algerie tok ett poeng i går.

Uflkas mot USA? Ja kanskje, vil vel heller kalle det elendig keeperspill
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

Er det meg, eller spiller alle underdog-lag på Otto Rehagel-vis? Herregud de lagene dreper morroa med fotballen!

Hadde håpet Japan, som allerede har 3 poeng, skulle være med Nederland og by opp til dans og god underholdning.. men dengang ei. Drepende kjedelig. Trur ikke jeg gidder 2 omg...

(Nederland har ikke vært gode de heller).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Frodo Baggins wrote:Hvilken uflaks hadde de mot Algerie??

Uflkas mot USA? Ja kanskje, vil vel heller kalle det elendig keeperspill
De hadde uflaks når avslutningen til Lampard ikke gikk inn. Med litt flaks der så hadde det blitt mål.

Det er uflaks når slike skudd som Green slapp inn, går i mål. Dårlig av keeper, ja - men likefullt uflaks. Green er ingen dårlig keeper, selv om han var uheldig akkurat der.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

Syns det er litt rart at du avfeier den sinnsyke uturen Tyskland hadde, og bare kalle det svakt, mens du broderer ut om uturen til England :tenk

Tyskland spilte BRA 10 mot 11 (som forøvrig var latterlig) og kunne LETT ha fått med seg poeng med bittelitte mindre utur.

England er rett og slett elendig. Utur eller ikke, så dårlig som de har spilt disse kampene, fortjener de ikke bedre!

Men jeg blir visst å se ferdig kampen likevel.. Nok en keepertabbe og 1-0 til Nederland.. Mer underholdning nå, kanskje?

EDIT:
Eidurgud: Du nevner skuddet i tverrliggeren fra Lampard. Klart, noen cm lengre ned, og det ville ha blitt mål, men det hører med til historien at det var den eneste målsjangsen til England igjennom 90 min. Det er rett og slett for dårlig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Knuta »

Fatter ikke denne grenseløse beundring for Engelsk fotball. I England er de beste spillerne ikke engelske. Derfor har aldri det engelske laget hevdet seg i VM siden 1966. Foran hver eneste VM kommer denne voldsomme optimismen når det gjelder England. I går ble de fullstendig avslørt ikke minst teknisk.
Mulig England klarer å rote seg til en 8-delsfinale, men så sier det stopp. Husk at England også er i VM's svakeste pulje.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Kesseboy »

Sulliken wrote:EDIT:
Eidurgud: Du nevner skuddet i tverrliggeren fra Lampard. Klart, noen cm lengre ned, og det ville ha blitt mål, men det hører med til historien at det var den eneste målsjangsen til England igjennom 90 min. Det er rett og slett for dårlig.
Synes vel det er en understatement å mene at Heskeys mulighet aleine med keeper ikke var en målsjanse ... men England var ikke spesielt uheldige slik jeg så kampen. USA kunne greit ha skåra flere mål, evt. skåra et mål på "ærlig" vis.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2010

Post by Sulliken »

Seff. Glemte den.

USA ble snytt for seieren.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Fotball-VM 2010

Post by Frodo Baggins »

eidurgud wrote:
De hadde uflaks når avslutningen til Lampard ikke gikk inn. Med litt flaks der så hadde det blitt mål.
Det var en relativt dårlig avslutning, og snakke om at det var uflaks at den ikke gikk inn er bare tull. Når man skaper en sjanse i løpet av 90 minutter, og spiller elendig så er det vissvass å snakke om at England hadde uflaks.

Skal flaks dras inn i diskusjonen, så kan man snu litt på det og si at England hadde flaks som mest sannsynlig møtte VM dårligste lag i går. Mot f.eks Argentina hadde de blitt slaktet....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fotball-VM 2010

Post by eidurgud »

Sulliken (og dere andre..), jeg mener selvsagt ikke noe annet enn at 0-0 mot Algerie er latterlig svakt! Elendig. Tenkte ikke på å poengtere det tydelig siden jeg ikke akkurat er positiv ang. det engelske landslaget i det andre jeg skriver. Tyskland kunne, og burde scoret mot Serbia, og det var nok utur der også - for all del. Uansett, det er svakt av både Tyskland og England å ikke ta tre poeng i de kampene.

Nederland slet seg til 1-0 over Japan, og var vel ikke imponerende mot Danmark selv om de vant 2-0. Er de laget som ender opp som vinnere?
Post Reply