Opprykk for Leeds

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Opprykk for Leeds

Post by Sulliken »

Mitt 2.lag i england har rykket opp til The Championship:

http://www.football-league.co.uk/league ... 06_2046719

http://www.leedsunited.com/news/2010050 ... 85_2046845

Godt at mitt 1. lag rykket opp til PL, så slipper man at de møter hverandre :lol:

Et opprykk for Glimt nå, så er 2010 sesongen perfekt :D
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Opprykk for Leeds

Post by FSHelgeland »

Gratulerer til både deg og Leeds United og alle deres tilhengere...
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Opprykk for Leeds

Post by eidurgud »

Hell yeah! Håper de rykker rett opp til Premier League! :D
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Opprykk for Leeds

Post by mortsto »

Hvordan er egentlig ståa i Leeds nå ift økonomi? Er gjelda borte?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Mitt 1. lag i England gjennom 40 år rykket opp i Championship i går! Gratulerer alle Leeds-fans. Stemningen var elektrisk på Sportsbaren i Oslogate. Det var stint med folk i gata grunnet Tom Waitsløpet og alle skulle inn og tømme tanken.

Leeds spilte 2/3 av kampen med 10 mann da idioten Max Gradel ble utvist. Dette kunne fort ha ødelagt hele sesongen og unge Gradel for livet. Rullegardinet gikk skikkelig ned et par minutter inn i 2. omgang da Bristol Rovers tok en ufortjent ledelse på et drittmål. Skulle aldri forbannelsen gi slipp?

Jonathan Howson, Leedsgutt tvers igjennom, kom inn ca. 10 minutter ut i omgangen. Han snudde det hele i det 59. min. med et praktfullt langskudd. Dette var magiske minutter. I det 63. satte toppscorer Beckford inn det avgjørende målet. Ekstremt. Resten av kampen kontrollerte Leeds. Men du verden hvor lenge man skal holdes påpinebenken av dette laget!

Økonomien i klubben er under kontroll. Med et snitt på ca. 25.000 på Elland Road og lave lønninger i League One sies det at Ken Bates går med overskudd. Pengestrømmen inn bør bli bedre i CCC, samtidig som lønningene vil stige noe. Men det vil aldri komme ut av kontroll igjen. De tider er over!

Det mange Leedsfans spør seg er hva som evt. vil skje dersom laget rykker opp i PL. Vil det utløse krav fra gamle kreditorer? Se, det vet bare Ken Bates. Er det noe den gamle knarken kan, er det å holde alle kort tett inn til kroppen.

Uansett er det bra at Leeds er restriktive på det økonomiske. Jeg ser ikke bort fra at klubben, i heisen opp, vil møte andre klubber i dyp økonomisk trøbbel på vei ned.
Masinga
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Opprykk for Leeds

Post by Thomp »

Lørdag braker det løs, hjemme mot Derby, et godt gammelt klassisk oppgjør, som tar meg tilbake til 70-tallet ,Lørdags ettermiddag, risengrynsgrøt(æsj), og tippekamp :)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Risengrynsgrøt er godt, Thomp! Min sønn blir alltid skuffet når han ikke får det på lørdager.

Alltid moro når ligaen starter opp igjen i England. Viasat Fotball viser kampen kl. 18.15. Men jeg ser den i byen.

Leeds har ingen stjerner å vise til. Det er et lag på det jevne. Noen mener det kan være en fordel at Beckford forsvant til Everton. Det kan frem andre. Vi får nå se.

Selv om Norsk Tipping har Leeds som opprykkskandidat på oddsen, er det vel de færrreste som tror på et ytterligere opprykk denne sesongen. Leeds kjører stram linje og bruker ikke mer penger enn de har. Men akkurat hvor mange penger Leeds har vet bare de færreste. Ken Bates er en luring og klager alltid på utgiftene og sier lite om inntektene. Det forventes rundt 30.000 i snitt denne sesongen. Det må jo gi litt i kassen når spillerlønningene er lave.
Masinga
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by Sulliken »

Pr i dag ligger Leeds på Playoff, og med seier over Preston i dag, så kan de ligge på direkte opprykk etter dagens kamper.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Bra, Sulliken! Kanskje vi skal beholde denne tråden? Det vil i tilfelle være utrolig sterkt dersom Leeds klatrer opp to divisjoner på 2 sesonger.

Det vil i tilfelle være i overkant av mine forhåpninger. Jeg tror spillerne har som mål playoff. Selv det kan bli tøft nok. Leeds bør vinne i kveld. Preston er et dårlig bortelag og Leeds et mer enn brukbart hjemmelag. Men ingenting er matematikk i fotball.
Masinga
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Opprykk for Leeds

Post by Thomp »

selvfølgelig skal denne tråden beholdes Masinga, Leeds er i flytsonen nå :)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Opprykk for Leeds

Post by eidurgud »

0-1 etter fem minutter. 22 minutter senere står det 3-1 på Elland Road!
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by ingen87 »

Måtte vært en helt syk kamp.. 4-1 blir til 4-6... Morsomt for den nøytrale tilskueren
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by Sulliken »

wtf? Etter å ha kosa meg med biljard på Buddha i kveld, fikk jeg låne pc'n demmes og så at Leeds ledet 4-2 til pause.. Og nå dette 4-6? Vel, både Glimt og Leeds spiller i gult, så jeg burde ikke være overrasket. Og at dette var en kjempemulighet for dem til å bite seg fast der oppe som de kastet bort, ligner og mistenkelig på våre hjemløige gule venner..

[digresjon]
På toppen av det hele skulle jeg til London fra forrige onsdag til i dag, og blant andre ting se mitt 1. leg i england spille cup mor Chelsea, og Newcastle vant 4-3... Men jeg fikk beskajed om at jeg kom inn på skole, og kunne ikke dra til London likevel[/digresjon]
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Med sånne blemmer som den i går blir det nok ikke "Opprykk for Leeds" denne sesongen!

Yorkshire Evening Post hevder at "Preston tore apart his defence in the second half, striking four times without reply and becoming the first visiting team ever to score six goals in a first-team game at Elland Road."

Tenke seg til! Jeg har holdt med Leeds i flere årtier. Leeds har møtt det som er av storheter i Europa, kanskje med unntak av Glimt. Leeds har møtt Barcelona, Real Madrid, Juventus etc. Men aldri tidligere har man sluppet inn 6 mål hjemme, før altså lille Preston gjorde det i går kveld! Makan!

I dag er jeg sur!
Masinga
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Opprykk for Leeds

Post by Thomp »

da jeg var 6 år valgte jeg Leeds som mitt favorittlag i England kun pga fargene på bortedraktene, det får jeg bare leve med. men leder du 4-1 til pause på hjemmebane, så skal det holde til seier, flaut! :oops:
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by Vegard »

Med et slikt resultat er det vel klart at Leeds bør bruke noe tid i Championship før et evt. opprykk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by Sulliken »

De brukte 2 år i league one, men de hadde vel rykket direkte opp førsteåret, hadde det ikke vært for de 10 minuspoengene de startet sesongen med (Arrester meg om jeg tar feil her, jeg husker ikke nøyaktig tabellen etter full sesong, men det var lenge slik).

I Championchip burde de vel bygge videre et par år..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Opprykk for Leeds

Post by Thomp »

enig sulliken, her bør byggeperioden være såm statsbyggs prosjekter, leeeeeeenge:)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Opprykk for Leeds

Post by Vegard »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Opprykk for Leeds

Post by Kesseboy »

Godt å se at Leeds-supporterne gjør det de kan for å representere klubben sin. Og Neil Warnock, for en klassemann. Klasse å "påpeke" at Kirkland la seg ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Synd, men Leeds klarer ikke å holde alle casuals borte fra arenaene. I dette tilfellet var det imbesil idiot av arten homo sapiens som slapp uhindret inn på banen (hva er det med Hillsborough?) og slo til keeperen rett etter at Leeds scoret! Forstå det den som kan. Det hører med til historien at voldsmannen er utestengt fra alle baner fra tidligere. Likevel klarer slike å komme seg inn.

Det jeg savner er indre justis. Noen burde banke vett i skallen på slike. Noen burde tilkalle sikkerhetsvakter når noen man drar kjensel på ikke skal være der.

Gjennom 42 år med Leeds har jeg sett og hørt mye, men dette tar kaka.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Opprykk for Leeds

Post by Frodo Baggins »

Masinga wrote: Det hører med til historien at voldsmannen er utestengt fra alle baner fra tidligere. Likevel klarer slike å komme seg inn.
Hovedproblemet er vel, at skal man lage ett vanntett system hvor ingen uønskede eller utestengte personer slipper inn på en arena, så er vi på nivå med flyplasssikkerhet. altså legitimasjonsplikt, sikkerhetskontroller, og scanning for å komme inn på en fotballkamp.

Så er spørsmålet, ønsker vi det? Og som det meste her i livet, det er vrient å gardere seg mot idioter.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Opprykk for Leeds

Post by Masinga »

Nei, det ønsker vi ikke, Frodo. Men jeg ønsker mer indre justis, der de ekte supporterne selv luker ut uønskete elementer. Dessuten kan lag i England, og Leeds i særdeleshet, luke vekk sanger som går på død over motstanderen osv. Det er ikke tilfeldig alt som skjer...
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Opprykk for Leeds

Post by Frodo Baggins »

Der er vi enig, Masinga.
Og det er ingen tvil om at mange av de kontroversielle sangene kunne vært fjernet.
Men det krever indre justis hos supporterne..
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Opprykk for Leeds

Post by Glimt1916 »

indre justis er en fin ting, mange supportergrupper rydder mer effektivt i egne rekker enn politiet og vakter kan. Dessverre er det lite ved videobildene fra akkurat denne situasjonen som tyder på at de andre på at noe sånt skjer. De i umiddelbar nærhet av idioten ser ut til å klappe han på skuldra.
Post Reply