Overgangsmarkedet og priser

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Overgangsmarkedet og priser

Post by Boombadila »

Jeg ser at Aalbu mener at 10 mil for Moa er skandaløst dårlig, og at han bør være verd rundt 35 mil. Er det virkelig slik at det er en skandaløs pris, eller er det som flere her inne mener, et bevis på at overgangsmarkedet har delvis kollapset?

Og hva kan for eksempel klubber som Glimt forvente seg med eventuelle salg av spillere innenlands? Det er vel hevet over en hver tvil at det er mer penger i å selge til utlandet, men hvem i utlandet har penger?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Masinga »

Jeg er enig med Aalbu, hvis tallet 11 mill. stemmer. Enten må VIF være desperate etter penger, Moa har et eller annet med liten skrift i kontrakten eller VIF rett og slett er dumme.
Masinga
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by G-s-enz »

Trur Moa hadde i kontrakten at om det kom ett bud på over 10 så skulle han bli solgt :)

Mene det va en av hovegrunnan til at han valgte å skrive under en ny kontrakt i vinter
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Glimt1916 »

Om Aalbu har en tidsmaskin så foreslår æ at han drar tilbake til 2007 og henta de 35 millionan.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Knuta »

Boombadila wrote: Er det virkelig slik at det er en skandaløs pris, eller er det som flere her inne mener, et bevis på at overgangsmarkedet har delvis kollapset?
Overgangsmarkedet har kollapset og det har vedvart i snart 1 år. Det er vel bare å se på antall overganger i de to øverste divisjonene i Norge det siste året. De som bytter klubb går går gratis selv med kontrakt. Glimt kan kun regne med småpenger hvis de i det hele tatt får noe som helst. Mounir prøvde i fjor høst å si at han ville bort fra Glimt men det var absolutt ingen respons i markedet. Mulig at Stefan går gratis til TIL etter sesongslutt det er vel den eneste 'overgangen' jeg ser for meg i Glimt-systemet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by bjornage »

Bobla sprakk og prisene har gått ned og normalisert seg litt virker det som. Det er en grunn til at det har gått få norske spillere til utlandet de siste årene og det er pga av de hårreisende prisene som norske klubber har satt på spillerne sine de siste årene mens det fortsatt var et marked for spillersalg innad i serien her. Det er kun Rosenborg, med sitt gode navn og rykte i europa, som kan forvente å selge spillere for mer enn 20-30 millioner kroner til utlandet med mindre det er snakk om eksepsjonelle talent.

Det er da vi egentlig skal prise oss glade for at vi fikk solgt Trond Olsen på det tidspunktet vi gjorde, for aldri i verden at vi hadde klart å få noe i nærheten av det nå og vi ville vært i enda større uføre finansielt.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Novi »

Tja, si ikke det. Trond har ikke hatt noe ravende utvikling i RBK, og har på ingen måte vært den stjerna han så til di grader var i Glimt. Slettes ikke unaturlig at vi fortsatt ville spilt i Eliten med Trond på laget, og at han ville utviklet seg enda mer som en djævelsk god venstreving.

Vi fikk vel 8 mill for ham, mens vi nå ligger en til å gå 7 mill i minus? Noen som tenkte ringvirkninger når vi solgte eller?

Kan jo selvsagt nevne at vi var mer eller mindre nødt til å selge pga rævva likviditet når vi solgte, samt at Trond var sugen på å komme til en bedre klubb og tjene mer penger. Men om situasjonen var annerledes, at vi ikke hadde vært absolutt tvunget til å selge, så mener jeg vi hadde vært i en bedre situasjon nå, og at prisen på Trond ikke nødvendigvis ville vært lavere.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Frodo Baggins »

Hadde ikke Glimt solgt Trond, så hadde det ikke vært noe Glimt hverken i eliten eller i Adecco. Klubben hadde gått konkurs, ferdig med det.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsmarkedet og priser

Post by Novi »

Ref. siste paragraf i innlegget, Frodo...

Min kommentar var til det tråden handler om - prisen på spillere.
Una mas cerveza.
Post Reply