Champions League 10/11

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Champions League 10/11

Post by eidurgud »

Gruppe A:
Inter, Werder Bremen, Tottenham, FC Twente.

Gruppe B:
Lyon, Benfica, Schalke 04, Hapoel Tel Aviv.

Gruppe C:
Manchester United, Valencia, Rangers, Bursaspor.

Gruppe D:
Barcelona, Panathinaikos, FC København, Rubin Kazaan.

Gruppe E:
Bayern München, Roma, Basel, Cluj.

Gruppe F:
Chelsea, Marseille, Spartak Moskva, MSK Zilina.

Gruppe G:
AC Milan, Real Madrid, Ajax, Auxerre.

Gruppe H:
Arsenal, Sjakhtar Donetsk, Braga, FK Partizan.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Champions League 10/11

Post by Knuta »

Her er gruppe G den klart tøffeste.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Champions League 10/11

Post by MhepA »

Tett etterfulgt av Gruppe A
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Champions League 10/11

Post by eidurgud »

Tett etterfulgt av gruppe A?

Ingen av de andre gruppene er i nærheten av å være så tøff (på papiret) som gruppe G!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Champions League 10/11

Post by Cheese Smirnoff »

Inter, Werder Bremen og Tottenham vs. AC Milan, Real Madrid og Ajax

Ikke så stor forskjell på de to gruppene, Eidurgud.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Champions League 10/11

Post by eidurgud »

Gruppe A:
Inter, Werder Bremen, Tottenham, FC Twente.

Gruppe G:
AC Milan, Real Madrid, Ajax, Auxerre.


Det er "bra stor" forskjell på gruppene!

Inter vs Milan er jevnt.

Werder Bremen vs Real Madrid, her er Real overlegne.

Tottenham vs Ajax, jevnt, men Ajax hakket bedre.

Twente vs Auxerre, her er Auxerre totalt overlegne.

På papiret, altså. Hvem vet hvordan det ender til slutt..
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Champions League 10/11

Post by MhepA »

Inter er bedre enn AC Milan, vil ikke påstå mye bedre, men bedre.
Real Madrid er jo selvfølgelig bedre enn Werder Bremen, men jeg vil si at Werder Bremen er på høyde med AC Milan. Twente vant jo Æresdivisjon forje sesong, et poeng eller noe sånt forran Ajax, så da må man jo nesten regne med de som et bedre lag enn Ajax per dags dato. De to lagene som er igjen da er Tottenham og Auxerre, nja, jeg setter pengene mine på Tottenham der ja. Så nei, det er ikke så stor forskjell. I så fall så er det Real Madrid som utgjør forskjellen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Champions League 10/11

Post by Snorreth »

eidurgud wrote:Tett etterfulgt av gruppe A?

Ingen av de andre gruppene er i nærheten av å være så tøff (på papiret) som gruppe G!
Lenge siden jeg husker Ajax var blant kanonene. Tror ikke jeg har opplevd Auxerre blant de.
Gruppe G er den mest merriterte gruppa i CL, med sine 20-22 titler totalt, men må vel innrømme disse lagene ikke er overlegne lengre.
AC Milan har tapt seg etter Calciopoli-skandalen.
Ajax har bare tapt seg de siste årene. I takt med nederlansk fotball generelt.
Auxerre... ukjent for meg, men sikkert ikke verst.

Syntes dog gruppe G er veldig spennende. :)

EDIT: Selv syntes jeg gruppe D er spennende. Gode kandidater til andreplassen i den gruppa.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Champions League 10/11

Post by eidurgud »

Mens storhetene Tottenham og Twente er du godt kjent med? :wink:

Har sett noen kamper med Ajax i det siste, de har et nytt storlag på gang der med mange spennende spillere.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Champions League 10/11

Post by Frodo Baggins »

Kan godt hende Ajax har ett nytt storlag på gang, det aner jeg ingenting om.. Men det begynner å bli endel år siden Ajax var en storhet i Europa, og hjemme i Nedelrand har de ikke vunnet serien siden 2004. Faktisk har "små"klubber som Twente og AZ hatt bedre resultater i hjemlig serie de siste årene. Men historisk sett så kommer man ikke bort i fra at Ajax er en storhet i europeisk fotball. Men som sagt det begynner å bli lenge siden. Blir nesten som å si at Ungarn er en kanon i europeisk fotball, siden de hadde ett drømmelag på 50-tallet..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Champions League 10/11

Post by Thomp »

BARCA !!:klapp
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Champions League 10/11

Post by Thomp »

Nok en gang viser Barca for et vakkert spill fotball kan være :klapp
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7355
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Champions League 10/11

Post by Los-Loco »

og igjen:

http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... index.html

Bare tanken på å gå på et sololøp fra 45 meter rett mot mål, og riste av seg fire av verdens desidert beste forsvarsspillere på veien, på Santiago Bernabéu (!), og bare iskaldt plassere ballen til side for keeper og trille den i mål... Fy flate for en fyr!!! :klapp

Har jo vanligvis mer sans for pent lagspill enn soloraid, ettersom sistnevnte fort er et utslag av egotripper fra spillere med litt for stort selvbilde, men i denne situasjonen hadde han jo faktisk ingen reelle pasningsalternativer, han måtte gjøre alt selv.

EDIT: Endret linken, UEFA hadde flyttet videoen, uvisst av hvilken grunn...
Last edited by Los-Loco on Thu Apr 28, 2011 11:21 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Champions League 10/11

Post by Kesseboy »

Men altså ... den eneste grunnen til at argentineren kunne snuble seg på heldig vis forbi fem slitne Real-forsvarere var jo at den korrupte og onde dommeren viste ut den helgenske Pepe, på tross av at han ikke gjorde noe galt, som en del av Planen Mot Mourinho, som er vedtatt på høyeste nivå av UEFA ... :roll:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Champions League 10/11

Post by Glimt1916 »

Mourinho= en stor manager og en liten mann. Han oppfør sæ jo bare som man har blitt vant til, men det e synd at oppførselen hans skal ødelegg en kamp sånn som den i går. I stedet for en ordentlig fotballkamp fikk man et sammensurium av krangling, slåssing, skuespill og spillera som sprang over halve bana for å press dommeren kver gang en spiller gikk i bakken.

Han har vel en av verdens dyreste spillerstalla (kanskje den aller dyreste?) og tør/vil ikke prøv å spell fotball på hjemmebane engang. Avslutta med å provoser frem ei utvisning av sæ sjøl så han som vanlig kan ha alle unnskyldningan på plass etter kampen. Komisk, trist og irriterende på samme tid.

Må også si at skuespillet og den usportslige oppførselen til enkelte av Barcelonaspilleran drar ned inntrykket av et ellers fantastisk lag.

Messi :hedre
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Champions League 10/11

Post by Kesseboy »

Ser at en del henger seg opp i utvisninga til Pepe, at det var lite eller ingen kontakt. Men når man ser på bildene (for tiden her, ikke spesielt nøytralt, men bildene ser man jo: http://www.youtube.com/watch?v=G2oRXFRl ... e=youtu.be) så ser man at Pepe faktisk løfter beinet og vinkler fotbladet mot kneet til Alves. Hvis ikke det skal være klart rødt, så vet ikke jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Champions League 10/11

Post by ingen87 »

En underlig kamp, som jeg synes Barcelona vant fortjent. Min sans for Mourinho var tynnslitt, nå er den faktisk borte. Det å legge alle mann i forsvar, og bare gjøre kampen til en fysisk batalje, når man har kanskje 4-5 av verdens mest tekniske fotballspillere på banen gjør meg egentlig bare provosert. Digger at Barca fikk den ledelsen til returoppgjøret. Da må Real fremover på banen, og det kommer til å bli en langt morsommere fotballkamp..

Hva angår det røde kortet så var det veldig oransje. Det kan gå både i favør gult og i favør rødt. Med tanke på hvordan kampen hadde vært, med slossing og mye temperatur, så tror jeg rødt i den situasjonen var helt riktig. Hadde det blitt gult ville det blitt flere tacklinger av det kaliberet etterhvert. Etter det røde kortet roet tumultene seg.. Hadde det blitt gult kort så ville det blitt diskutert like kraftig det og.

Messi fremstår for meg som tidenes beste spiller. Jeg greier ikke å se hvem som skulle være bedre, eller har vært bedre. Med tanke på nivået i dagens fotball, og hvordan han over tid nå har levert et meget høyt nivå, mener jeg kvalifiserer til tittelen tidenes beste fotballspiller. Det eneste man kan trekke han for, er at han ikke har hadd suksess på landslaget i like stor grad som Pelè og Maradonna.. I tillegg virker han som en ydmykt person, helt rensket for primadonnanykter..
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Champions League 10/11

Post by Glimt1916 »

Syns det røde e heilt greit selv om Dani Alves e en skuespiller av rang som så mange andre på banen i går. Går man inn på den måten Pepe gjør der kan man skad spillera alvorlig. At han tilfeldigvis ikke gjorde det her gjør ikke det han gjør nokka bedre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Champions League 10/11

Post by Kesseboy »

Dersom Pepe bare hadde fått gult, så ville vel garantert Adebayors opptreden seinere (dersom den da hadde inntruffet) gitt rødt. Mourinho kan klage på dommere så mye han vil, men Real gir jo dommerne gode unnskyldninger til å vise ut spillere, gang etter gang.

PS: Enig med Glimt1916, hadde ikke vært meg imot om Dani Alves fikk en kamp ute for skuespill eller liknende. Det er ikke spesielt imponerende, det han gjør. Men, om Pepe faktisk treffer, så hadde det sett langt verre ut for Alves ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Champions League 10/11

Post by Masinga »

Mourinho bør bruke dagen til litt, bare litt ettertanke. Kanskje få ting i perspektiv. Ikke bestandig dyrke kjempe-egoet sitt. Han fikk definitivt ikke bekreftet seg selv i går. Uttalelser som denne gjør også meg kvalm:
Noen ganger blir jeg litt kvalm av å leve i den verdenen vi lever i.
Stakkars. Det er mye i denne verden som er verre enn å tape en fotballkamp.

Begge lag burde på forhånd bestemt seg for å gjøre som forventet: Spille fotball. Men nei. Den teaterforestillingen vi fikk var av det dårlige slaget. Ikke bare av Real Madrid, men også Barcelona. Det er provoserende å se Alves, som virker å ha tygd dop gjennom hele sesongen. Synes også Pedro og andre la seg ned for ingenting.

Man kan også lure på hvorfor Mourinho lot spillere som Kaka og Benzema slite benken. Han var i hvert fall ikke interessert i offensiv fotball.

En stor takk til Messi, som viste verden hvordan det skal gjøres.
Masinga
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Champions League 10/11

Post by Cheese Smirnoff »

Spansk fotball er helt jævlig. Synd to av verdens beste lag spiller der.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Champions League 10/11

Post by Frodo Baggins »

Man kan sikkert diskutere om det var rødt kort, jeg mener det er korrekt dømt av dommeren. Men man skal huske på at kampen var på tur å utartet seg, det var "texas" til tider, og da bør en dommer markere seg for å sette en standard på hva som er akseptabelt. I den settingen er det røde kortet helt korrekt. Hadde han bare gittt gult, eller bare frispark ville vi sett mange flere kontroversielle situasjoner.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Champions League 10/11

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Champions League 10/11

Post by bjornage »

http://www.youtube.com/watch?v=G2oRXFRl ... r_embedded

Ble tilsendt denne nettopp, så da er det jo klart at det ikke var noe kontakt mellom Pepe og Alves. At det gis kort i slike situasjoner der noen flyr inn med knottene først er ikke så uvanlig (det har vel hendt flere ganger selv når det ikke er noe kontakt), men rødt for det der er i overkant strengt.

Når det er sagt ville Pepe neppe fått noe mer enn gult om Alves hadde reagert normalt, jeg tviler på at de fleste spillere ville lagt seg ned såpass dramatisk og latt seg bære av banen på båre mens de hyler i smerte bare for å løpe inn igjen rett etter motstanderen har blitt utvist.

Nå er det dessverre gjennomgangstonen i dette Barcelonalaget, de skal ha mye honnør for angrepsspillet og måten de jobber for å vinne tilbake ballen, men det er ikke ofte media skriver om alt de andre de gjør for å vinne kamper. Alves, Pedro og spesielt Busquets er de verste med all filmingen sin, mens resten av laget omringer dommeren for å skrike etter kort.

Real Madrid er ikke stort bedre, men i går var det mest ekstreme jeg har sett av Barcelona. Mourinho blir ofte beskreftet som den store kynikeren men Barcelona de siste årene er kanskje det mest kyniske laget i verden selv om Messi og Xavi stjeler all oppmerksomheten med å være magisk gode i fotball.

Det er synd at verdens beste lag skal holde på sånn som de gjør, skjønt det er ikke ofte de trenger å gjøre det i den Mikke Mus-ligaen deres når de valser over alle lag uten å bli svett hver helg uansett.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Champions League 10/11

Post by Kesseboy »

Alves får svare for sine skuespillerferdigheter. Pepe går inn på en måte som kunne kvesta en elefant, og jeg synes det blir litt skremmende om det ikke skal være rødt kort der.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply