Tippeligaen 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Virker som Molde bare terger lagene under ved å avgi poeng gang på gang nå uten at noen klarer å ta dem igjen. Ikke spesielt overbevisende av RBK å bare klare uavgjort hjemme mot Aafk da når de fremdeles har en bitteliten sjanse til å utfordre. TIL vant riktignok, men de ble hektet av for en god stund siden så denne innspurten har utviklet seg til å bli en ganske svært antiklimaks. Selv i nedrykksstriden er det knapt noe spenning, Start og Sarp virker helt håpløse. Hadde det derimot vært en kvalikplass der ville Fredrikstad, Sogndal, Viking, Lillestrøm og Aalesund alle vært "i sumpa", så denne sesongavslutningen er dørge kjedelig i mine øyne, dessverre.

Ellers så ser vi at LSK er ute etter å hente flere Stabæk-spillere, deriblant TIL-aktuelle Johan Andersson: http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 12552.html

Tror nok Stabæk sin tid som toppklubb er forbi, og når vi ser at store spillere som Andersson, Farnerud, Palmason er på vei ut som bosmanspillere tror jeg de vil slite hardt med å erstatte dem. Hedenstad og Diskerud kan også være på vei ut, og med mindre det blir en storstilt redningsaksjon og løsning på stadionproblemet foran neste sesong så tror jeg de vil slite med å holde plassen..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by liverglimt »

Start slo Brann, 3-1. Skaper jo en viss spenning for dem i nedrykksstriden. Spennende å følge med framover om Start kan klare det umulige. :)
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

bjornage wrote:TIL vant riktignok, men de ble hektet av for en god stund siden så denne innspurten har utviklet seg til å bli en ganske svært antiklimaks.
Noe underlig at supportere til et lag som neppe rykker opp synes medaljekamp i Tippeligaen er kjedelig. En enkel sjel som meg synes det er fantastisk at TIL ligger på andreplass fire runder før slutt, og kjemper om medaljer. Dessuten klarer jeg ikke helt å engasjere meg i verken nedrykks- eller opprykkskamp.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

brutus må ha hatt på seg sursokkene i går kveld ut i fra innleggene han kom med i går kveld :D

Det er fint for supporterne å se sin klubb være i toppen, men for de nøytrale er det ingen spenning igjen i årets tippeliga. Hvem som havner på de ulike plassene under 1.plass er ganske uinteressant (med mindre man er VIF-supporter og feirer seriesølv som en champions league-triumf), og nedrykksstriden er også ganske udramatisk i forhold til tidligere år. Med mindre du mener det fortsatt er spenning i gullkampen?
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Etter startseieren i går så bør jo både FFK og Sogndal svette litt. Vinner Start mot FFK neste helg, så er de oppe på 27 poeng. At Molde leder stort er greit nok, men med tanke på tidligere sesonger hvor RBK gjerne lå ti poeng foran nærmeste motstander, så er mange andre år hvor kampen om gullet har vært like kjedelig. Kampen om medaljene er da tross alt noe, både for æren og mulighetene til E-cup.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by Masinga »

En fryd å se Strømsgodset feie over importlaget Rosenborg i kveld. Jeg skjønner godt at interessen i Trøndelag er laber. Det er nesten en skandale at Rosenborg stiller med 9 utlendinger fra start. Bare Henriksen og Moldskred har norsk statsborgerskap. Moldskred ble byttet ut med en annen nordmann, Daniel Fredheim Holm. Men hallo...
Masinga
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

En fryd også dersom om Europa skulle ryke for RBK :)
Førr Evig!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Nilzo »

Det tenker jeg også, men har ikke de ett sikkerhetsnett i form av en fairplay-plass? Eller er det slik at Norge neppe får en fairplay-plass i år?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Fairplayplassen avgjøres ikke før i mai neste år, så akkurat det er lenge til.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

TV2 har kjøpt rettighetene til fredags- og en søndagskampene i tillegg til høydepunktprogram på søndagskvelden fra og med 2013-sesongen. Mandagsrunden blir endelig fjernet. Max mister sine rettigheter på fredagskveldene. Resten går på Canal Digital sine kanaler. Syns det høres ut som en grei ut ordning jeg. Bare det nå blir slutt på de ukene der det bokstavelig talt er tippeligakamp hver dag blir det kanskje lettere å engasjere seg.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Det morsomste punktet var at toppserien og fotballnm skulle viderelisensieres fra tv2 til NRK.

Er dette vedtatt med eller uten NRK?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2011

Post by Mjh »

Mmmm, hærlig stemning på Lerkendal ;) 1-5 nå.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

Gratulerer til Molde, endelig et lag det ikke er så lett å mislike som tar tittelen!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Sender også gratulasjoner til Molde for ett velfortjent seriegull.

Og ser fram til en forrykende kamp om medaljene i de to siste serierundene.

2. Tromsø 47 poeng ( RBK H, Start B)
3. Rosenborg 46 poeng ( Tromsø B, Viking H)
4. Brann 45 poeng ( Lillestrøm H, Ålesund B)
5. Odd 45 poeng ( Sogndal H, Sarpsborg B)
6. VIF 44 Poeng ( Fredrikstad H, Strømsgodset B, Stabæk H)
7. Strømsgodset 42 poeng ( Vålerenga H, Haugesund B)

Heldigvis kan mitt kjære TIL avgjøre dette uten hjelp fra andre, selv om formen har vært begredelig i det siste. Med seier mot RBK i neste kamp, så kan ikke Rosenborg ta oss igjen. Og heldigvis så fremstår RBK nesten verre enn oss for tiden..

Mitt tips er :
2. Tromsø 51 poeng
3. Odd 51 poeng
4. Vålerenga 50 poeng
5. Rosenborg 49 poeng
6. Brann 49 poeng.
7. Strømsgodset 46 poeng.

Så får vi se.. :-)
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

Håper du får rett!
Førr Evig!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Og der kom ett resultat jeg ikke hadde tort å tro på , FFK seier over VIF var perfekt for TIL. Nå kan VIF max, komme opp på 50 poeng. Men jer er rimelig sikker på at de ikke vinner over Godset borte..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Knuta »

Mitt tips er :
2. Tromsø 50 poeng
3. Rosenborg 49 poeng
4. Odd 49 poeng
5. Brann 49 poeng.
6. Strømsgodset 48 poeng.
7. Vålerenga 47 poeng
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by Masinga »

Det er et uttrykk som heter "å la seg blende". FFK lot seg definitivt ikke blende av den parodiske fotballen til Andresen i går. Jeg var på Ullevål sammen med min sønn og bivånet en kjedelig fotballkamp. Nok en gang må jeg si at norsk fotball er overpriset. Underholdningsverdien står ikke i forhold til det man betaler flere hundre kroner for.

Til min fortvilelse ser jeg at flere og flere lag skal kopiere Barca. Eller rettere, man tror man spiller som Barca. Vålerenga er i denne kategorien. Skal man spille som Barcelona må følgende stemme: Teknikk, fremdrift, hurtighet og millimeter nøyaktighet, gjerne ispedd en Messi. Samt at motstanderlaget lar seg blende over hvor "fantastisk" denne fotballen er. Vålerenga har ingen av egenskapene som skal til.

Gang på gang havnet Vålerenga i den store sekken utenfor FFK`s 16-meter. Men der lå det jo 8-10 hvit- og rødkledde fra Fredrikstad og ventet. Vålerenga skulle på død og liv tre seg igjennom. Det var lett match for FFK å plukke det som kom. Fantasiløsheten til Vålerenga kjenner ingen grenser.

Man kan spørre seg hvor lenge Andresen skal få lov til å holde på med dette. Men det er ikke opp til meg. Jeg er bare en stakkars tilskuer, som ikke kommer tilbake 1. søndag i advent og ser den "spennende" serieinnspurten.

For de som lurer på hvem som vinner EM neste år, har jeg svaret. Tyskland.
Masinga
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

Er helt enig i at norsk fotball er så til de grader overpriset. Jeg har flere ganger blitt imponert over måten Vålerenga prøver å spille som Barcelona. De har flere "løkkespillere" (som jeg kaller det) som er gode på små flater. Disse er Fellah, Singh, Nielsen... Hvis noen så Vålerenga - Liverpool så skjønner dere hva jeg mener, for der var disse spillerne "lekne" og spilte veldig mye på små flater, med tekniske finesser. MEN MEN MEN... Veldig viktig men. Skal Vålerenga spille slik som de gjorde i denne kampen, nytter det ikke med spillere som Morten Berre som har teknikk som ei låvedør, eller Zajic som er like kjapp i steget som bestemor. Det funker heller dårlig med en elgokse av en Davda Leigh, som trenger 50 meter rom for å komme opp i fart, og som gjerne har en førstetouch som, ja en elgokse. Hadde Enga spilt mer på egenskapene til unggutta, som jeg mener er gode nok til å spille feiende flott angrepsfotball, men Enga velger å bruke lokomotiver til å kjøre Formel1. Det funker så dårlig at det er på grensen til tragikomisk..
Førr Evig!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2011

Post by Mjh »

Vålerenga har til tider vært veldig kjedelig i år. Sovnet til en Tv-kamp her for ikke lenge siden..
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by mangkhut »

Frodo Baggins wrote:Og der kom ett resultat jeg ikke hadde tort å tro på , FFK seier over VIF var perfekt for TIL. Nå kan VIF max, komme opp på 50 poeng. Men jer er rimelig sikker på at de ikke vinner over Godset borte..
Bra resultat for TIL, men jeg tor ikke de er spesielt imponert over VIF i Kristiansand....
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by mangkhut »

Ville Lehtinen wrote:Gratulerer til Molde, endelig et lag det ikke er så lett å mislike som tar tittelen!

Grattis til Molde. Sannsynligvis det mest sympatiske laget som har vunnet toppserien i Norge siden Skeid i -66..... :wink: Og garantert det laget med den mest sympatiske treneren...... :hedre
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

mangkhut wrote:
men jeg tor ikke de er spesielt imponert over VIF i Kristiansand....
Det er de neppe, men nå er det ikke VIF sin skyld at Start ligger der de ligger. Det har de klart helt på egenhånd, og da blir det for billig å skylde på at andre klubber ikke vinner over en nedrykksrival.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

Det er ganske sterkt/svakt å klare å ha toppscoreren i tippeligaen samtidig som man rykker ned.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Det er ganske sterkt/svakt å være toppscorer i Tippeligaen når man er nesten 40 år. Sterkt for Årst, svakt for Tippeligaen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply