Tippeligaen 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

RBK blir ikke straffet:
- Det er lagt vesentlig vekt på at da tilbudet ble forelagt de med beslutningsevne (styret, red. anm) i RBK, ble det kastet umiddelbart, opplyser Berglund.

- Er det slik å forstå at Hoftun har trådd utenfor sine mandater ved å foreslå et slikt tilbud?

- Vi ønsker ikke å gå nærmere inn på de konkrete forhandlingene og dokumentasjonen omkring det, sier Berglund.
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 32755.html
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Det høres jo ut som Hoftun har vært langt utpå glattisen. Supporterne roper jo etter Hoftunblod og etter denne saken er det kanskje på tide å trekke seg?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Det sportslige og etiske forfallet i Rosenborg fortsetter med uforminsket styrke.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Tror Hoftun ligger tynt an ja. Det virker på meg som at han har gjort seg særs upopulær blant supporterne over lengre tid. Nå har de i det minste hentet en del gode spillere i høst, men RBKerne ble ikke akkurat fra seg av begeistring da han hentet nok en middelmådig (etter RBK-standarder) Glimtspiller i PVR. Han har gjort en del merkelige valg, men tror ikke han får sparken. Tipper han blir flyttet over i en annen rolle mens noen andre overtar det ansvaret han har nå. Tror ikke styret blir spesielt glad for å få denne saken på omdømmet sitt.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Stabæk support med kontroversiel banner!
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 215324.ece
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Mange mener Glimt bygger ned klubben, da lurer jeg på hvilket begrep vi skal bruke for å beskrive det Stabæk holder på med nå...

Spillergruppen sier følgende:
- Vi kommer til å ta umiddelbar kontakt med NISO. Dette er en alvorlig situasjon. Stabæk-budsjettet blir over halvert. Og vi, som spillergruppe, har dårlig tid i denne saken. Etter søndagens avslutningsrunde er det fotballferie.
Administrasjonen sier dette:
- For Stabæk Fotball får flytting til Nadderud stadion store økonomiske konsekvenser. Vi vil derfor umiddelbart starte en prosess for å kutte kostnader. Dette vil sannsynligvis også innbefatte en nedbemanning av ansatte, både administrativt og sportslig
Videre ser vi Morten Skjønsberg, Pontus Farnerud, Pálmi Rafn Pálmason, Johan Andersson og Alain Ollé Ollé alle forlater klubben etter sesongen, mens NTB mener Mikkel Diskerud har en klausul i kontrakten sin som gjør at han fristilles når avtalen med Telenor Arena opphører. Vegard Eggen Hedenstad er også på vei ut, og Bjarni Eiriksson, Jörgen Hammer, Jon Knudsen, Herman Stengel og Gilles Ondo kan fort slå følge.

Som jeg har sagt tidligere, Stabæk sin tid sin toppklart er over. Blir spennende å se om de klarer å reise seg etter dette. Nadderud er ihvertfall et høl av dimensjoner som ikke akkurat blir noen gullgruve for dem.

http://www.dagbladet.no/2011/11/21/spor ... /19113459/
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Norges verste tippeligaarena. Jeg har stått på bakkenivå en mil unna banen i pøsregn. Og det verste av alt: TIL tapte 0-5. Men Stabæk har hyggelige supportere.
DIXI
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

bjornage wrote:Mange mener Glimt bygger ned klubben, da lurer jeg på hvilket begrep vi skal bruke for å beskrive det Stabæk holder på med nå...
Bygge ned klubben enda raskere? Det Stabæk er nødt å foreta i løpet av en vinter, har vi brukt 3-4 sesonger på.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Knuta »

Glimt har ikke bygd ned klubben, men har foretatt en nødvendig renovasjon ut fra inntekter/utgifter. Vi har fått Nordlandsglimt, er i balanse økonomisk, har fått på plass alle brikker for å kunne starte den nødvendige sportslige satsing fremover. Det er helt riktig av Glimt å bygge på lokale talenter. I dagens fotball-Norge er det eneste farbare vei på sikt. Jeg mener fortsatt at vi bare har sett starten på den økonimiske krisen i fotball-Norge.
Det eneste ankepunket jeg har mot Glimt er trenersituasjonen og at man nettopp solgte bort det største lokale talentet til RBK.
Glimt har ikke hatt en rik onkel som Stabæk har hatt og som har spyttet inn 100-200 mill i klubbkassa over noen år. Å gjøre det på denne måten som Stabæk blir man ekstra sårbar. Ellers så er jeg tvilsom til KIL's sitt budsjett for 2012 hvor klubben har gått med på Nordlie's krav uten å ha fundamentet i orden. En klassisk felle.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Jeg mener heller ikke Glimt har bygd ned klubben, men mange mener det. Derfor ville jeg sette det vi gikk igjennom litt i perspektiv, for den operasjonen Stabæk er i ferd med å gå igjennom nå er mye hardere og vil få langt større konsekvenser enn det fikk for oss. De bygger virkelig ned klubben. De mister neste hele laget, sin nye stadion og kommer til å bli straffet ytterligere etter Gunnarsson-gate. De er fortsatt et tippeligalag, men hvor lenge? Med mindre en eller annen riking redder dem tror jeg de kommer til å slite tungt i årene fremover. Det er dystre tider i Bærum nå.

Når det gjelder den økonomiske krisen du snakker om tror jeg du har rett der. Flere klubber kommer nok til å måtte stramme inn veldig (LSK gjorde det tidlig, smart trekk), men jeg tror ikke noen som kommer til å få gå på en lignende smell som Stabæk.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

8 Stabækspillere har fått oppsigelsesvarsel, og seks av dem er: Jon Knudsen, Jan-Kjell Larsen, Haris Skenderovic, Tor-Marius Gromstad, Torstein Andersen Aase og Gilles Ondo.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 43779.html
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by mortsto »

Knuta wrote:Ellers så er jeg tvilsom til KIL's sitt budsjett for 2012 hvor klubben har gått med på Nordlie's krav uten å ha fundamentet i orden. En klassisk felle.
Er det kommet frem hvilken avtale disse ble enige om? Siden KIL var så avvisende først, så tviler jeg litt på at de ga ubetinget etter for Nordlies krav. Det sto jo om et par-tre mill i budsjett, og jeg ser fort for meg at lokale investorer eller sponsorer har spytta inn litt ekstra for å få Nordlie til å bli værende.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

Lurer på om Jan Kjell Larsen krever mye i lønn? Fint alternativ dersom Londak forsvinner.. Men mulig for kostbar, og langt fra sikkert at han vil spille adecco? Spørsmålet er om noen andre Tippeligalag ser på han som en habil førstekeeper.
Last edited by ingen87 on Thu Nov 24, 2011 9:59 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

Dommerlegenden Henry Øberg er død
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10040486
Øberg beskrives som en dommer med glimt i øyet og et smil om munnen, som var godt likt både på og utenfor banen. I han siste toppseriekamp reiste 16.000 tilskuere seg og klappet da speakeren fortalte at det var han siste kamp, fordi han nådde aldersgrensen på 50 år, ifølge Hamar Arbeiderblad.
Jøss! Det var før TV2 kom inn i norsk fotball! :shock:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Vegard »

Det var mange folk på kamp før i tiden.

Det møtte opp 23 000 i en 4. runde-cupkamp mellom Frigg og Bodø/Glimt på Bislett i 1963. Noe sier meg at det var mange nordlendinger på tribunene :)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Dette var vel selvsagt før NFF fant ut at det kun var vipene som var verdt å ha på kamp?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Vegard »

Bra for norsk fotball at RBK kapret bronsen og 3. plassen. Brann og Odd ikke verdige europaspill.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

Vegard og Boomba: Det jeg siktet til var heller at 16.000 tilskuere applauderte dommeren, istedet for å hetse som det overdrevne dommerfokuset til TV2 har ført til.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Boombadila »

Joda, jeg er enig i den, men jeg tok et annet poeng ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Er tippeligaen den eneste ligaen der 2. og 3. plass blir så voldsomt feiret? For all del, det er en bra prestasjon å komme der men å se FFK og VIF feire sølv som seriegull (komplett med sølvdrakter, fyrverkeri og sånn lagbilde ute på banen foran en sølvbanner med gratulasjoner og blomster) de seneste år har vært litt..tja..latterlig? Er det RBK-dominansen de siste tjue årene som er grunnen til dette?

Jeg har ikke fulgt så veldig mye med på feiringene til Tromsø, men såvidt jeg har sett har de holdt feiringen på et litt mer respektabelt nivå.
Post Reply