Generell Fotballprat

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell Fotballprat

Post by Cheese Smirnoff »

Ganske 100% sikkert ikke noe mer enn han gjorde igår.

Selv ser jeg ikke store forskjellen på å ha en t-skjorte med Jesus på, og å korse seg eller legge seg ned å be som noen muslimske spillere gjør. Tro og overtro må det være plass til i en følelses-idrett som fotball!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Og det er forsåvidt greit det, men da må regelen bort. Det kan ikke være slik at noen skal få lov, og andre ikke.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell Fotballprat

Post by eidurgud »

Har vi den regelen i Norge, da? De som gjør slikt i bl.a. Premier League og Primera får gult, men vet ikke om det er en FIFA-regel eller nasjonale?

Dessuten, er det sikkert at Staberg faktisk t-skjorten?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Frodo Baggins »

Reglene er de samme, er ikke lov med slik feiring hvor man viser frem t.skjorte med personlig, religiøst eller politisk budskap. Ser at dommeren nå sier at han ikke fikk feiringen med seg, men hvis han hadde sett den, så hadde Pusic blitt utvist.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

Fra FIFAs Laws of the game:
While it is permissible for a player to demonstrate his joy when a goal has been scored, the celebration must not be excessive.

Reasonable celebrations are allowed, but the practice of choreographed celebrations is not to be encouraged when it results in excessive time-wasting and referees are instructed to intervene in such cases.

A player must be cautioned (gult kort, min anm.) if:
- in the opinion of the referee, he makes gestures which are provocative, derisory or inflammatory
- he climbs on to a perimeter fence to celebrate a goal being scored
- he removes his shirt or covers his head with his shirt
- he covers his head or face with a mask or similar item

(...)

Referees are expected to act in a preventative manner and to exercise common sense in dealing with the celebration of a goal.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell Fotballprat

Post by Mjh »

Vålerenga tok besluttninga sjøl.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 42879.html

"VIF-Pusic nektes religiøse jubelscener

– Neste gang vil jeg bare peke opp mot himmelen og takke ham, sier Martin Pusic. "
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 44732.html

Glimt er ikke de eneste som sliter med å få talentene til å forlengene kontraktene sine. At Markus Henriksen vil bort er forståelig nok, men at en spiller som Jonas Svensson vegrer seg for å skrive under etter kun en sesong som A-lagsspiller i RBK er overraskende.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Tweet fra Emile Heskey:

Can you spot Didier Drogba? 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 o-|-< 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃 웃웃
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Glimt1916 »

Morsomt, men det er nok ikke fra den virkelige Heskey. For oss som husker han fra førstesesongen i Liverpool så ville det nok vært ganske ironisk om det virkelig var han som la ut dette :) Jeg tror han har blitt bedre med årene....
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Kikka nærmere på profilen nå, og jeg tror nok det stemmer at det ikke er mannen sjøl som har oppretta den. Ser nå også at det var en tweet av intet mindre enn Glimt1916 som Børre gjenga.
Ellers håper jeg virkelig Barca knuser Chelsea på hjemmebane. Regner med Chelsea parkerer laget i 16-meteren i 90 min, om ikke noe skjer tidlig.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Håper egentlig på Chelsea - Bayern Munchen i finalen jeg nå. Tror det blir den beste finalen. De siste el classico har jo handla mer om sutring og filming en fotball, selv om fotballen likevel er enestående. Orker ikke se en cl finale der 22 mann står konstant rundt dommeren.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

El Clasico siste tre år:
Real Madrid FC Barcelona 2–6
FC Barcelona Real Madrid 1–0
Real Madrid FC Barcelona 0–2
FC Barcelona Real Madrid 5–0
Real Madrid FC Barcelona 1–1
Real Madrid FC Barcelona 1-3

22 mål og stort sett en fest hver kamp. Ser gjerne en finale mellom disse lagene, selv om rivaliseringen også betyr en del usportsligheter og den sedvanlige Mourinho-sytingen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Boombadila »

Tja, i følge ekspertene var La liga den beste ligaen siden lag nummer seks i LL slo lag nummer 2 i PL. Kan vi nå si at dette er motbevist, og at LL ligger under både tyskland og england?

Jeg tror forøvrig på en fantastisk finale. Tyskerene har mye å hevne etter 1966!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Med 50% av CL-semilagene og 75% av EL-semilagene, tror jeg vi venter med å sykemelde La Liga. Håper Bayern knuser sjelløse, dritkjipe Chelsea.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Litt vanskelig å komme med en spådom før finalen. Bayern er råsterke på hjemmebane. Badstuber, Alaba og Gustavo blir tøffe å erstatte -spesielt førstnevnte. Likevel skal de ha nok kvalitet i stallen til å mønstre et sterkt lag. Nøkkelen blir å holde Robben, Ribery, Gomez og spesielt Schweinsteiger skadefrie.

Chelsea får en enda tøffere jobb med å erstatte de som er utestengt fra finalen, men de har imponert stort i cupene etter at DiMatteo tok over og gjort kritikerne til skamme gang på gang. Det kan skje igjen.

Jeg holder en liten knapp på Bayern, men tror først og fremst det blir en forrykende bra finale. Når det gjelder mine personlige preferanser håper jeg inderlig på å få se en gråtkvalt John Terry som surmuler på sidelinja mens Schweinsteiger & co løfter trofeet.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell Fotballprat

Post by Shredd »

Med Gustavo ute tipper jeg vi får se Kroos i hans rolle, og Müller inn på midten. Badstuber og Alaba blir de værste tapene. Sistnevnte har jo vært tilnærmet guddommelig i det siste, og egentlig tåpelig at han får straffe i mot og gult for noe som ikke er med vilje. Og la meg bare legge til at jeg er enig i at det er straffe, da handa hans ikke befinner seg i noe naturlig posisjon.

Tror på en bra finale!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Jeg vet ikke om skadesituasjonen til Bayern, men vil anta de dytter Lahm over på venstre og lar Rafinha spille høyreback. Ikke den verste løsningen det heller, selv om Alaba var enorm i går. Van Buyten inn for Badstuber er en annen historie derimot...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

Venter i spenning på å se hva slags midtforsvar Chelsea skal mønstre, dersom ikke Cahill og/eller Luis blir klare ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Boombadila »

mortsto wrote:Med 50% av CL-semilagene og 75% av EL-semilagene, tror jeg vi venter med å sykemelde La Liga. Håper Bayern knuser sjelløse, dritkjipe Chelsea.
Det var vel mer en kommentar til fjåtøf som mente at når AL slo MU, så var det et bevis for at engelsk fotball var underlegen, fordi lag nummer seks i la liga slo lag nummer to i PL....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Dette blir bare trist finale, og Bayern tar en bøtte hjem for å plassere i sitt skap. Chelski får den dyreste tapermedaljen verden har sett så langt. Abramovitch går amok i noe som kan bli hans siste år som eier av Chelsea. :D
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell Fotballprat

Post by mortsto »

Og Liverglimt sørger etter at Liverpool passeres av Bayern på adelstabellen til CL? :wink:
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Boombadila »

Liverglimt er vel mer bekymret for at et annet engelsk lag skal vinne serien i år ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Tja, det første har jeg ikke viet en tanke. Jeg kan bare ikke like tyskere.

Jeg vier heller ikke så mange tanker til det som skjer i toppen av PL. Men skal likevel glatt innrømme at jeg helst ser at de blå vinner og at vi passerer the toffies. :lol:
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by Sulliken »

Vel. Bayern spiller morsom offensiv fotball. Ikke mye øst-tysk øk og gamp der. Jeg bare elsket den måten de gikk rett i strupen på real borte på Santiago Bernabéu.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Glimt1916 »

mortsto wrote:Og Liverglimt sørger etter at Liverpool passeres av Bayern på adelstabellen til CL? :wink:
Det er i så fall pga alfabetet :wink:

Jeg er rett og slett litt lei av hypen rundt PL og heier på Bayern i finalen. Ingen kan beskylde tyske lag for å spille kjedelig fotball lengre, i hvert fall ikke Chelseasupportere....
Post Reply