Generell Fotballprat

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by ingen87 »

Det som er tull er at disse kampene sendes på betalingsplattformer som ikke er verdt å betale for når "mitt" lag ikke deltar.

Og de få kampene som går på Viasat 4 er som regel den kjipeste av de kampene som går samtidig. Før gikk det to kamper på Viasat 4, den mest severdige live, og den nest mest severdige i opptak. Når RBK var i CL så var de som regel førstepri, og så kom mitt LFC eller Man U i opptak etterpå.

Hadde sikkert sett mer CL om Liverpool var med, men det begynner å bli noen år siden, og selv da orsket jeg ikke betale for de få kampene det gjelder.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

Rettighetene er ikke akkurat gratis, så for oss forbrukere er det den negative siden av å eller kunne juble for rekordsigneringer, stjernemanagere og ekstremdekning av såpeoperaen dagens fotball er. De siste årene har utviklingen vært helt vanvittig. Spent på når bobla sprekker og folk ikke vil være med på prisstigningene lengre. For PL må vi nå tåle en solid prisøkning for færre kamper på tv. PL er så store at de kan gjøre hva de vil, og selger rettighetene dyrene enn noensinne samtidig som de har restriksjoner på kamper.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by ingen87 »

Enig, men stort sett får jeg sett favorittlaget mitt for disse pengene. Problemet med CL, når når de ikke er med, så blir alle kamper nøytale og da er det vanskelig å hive inn en kanalpakke fra viasat i tillegg til TV2 premium.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Glimt1916 »

Har aldri betalt for CL, og når TL-sesongen er over sier jeg opp abbonementet mitt hos TV2 også. Noen kamper får jeg se ute, noen streamer jeg ulovlig. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke lenger vil bidra til galskapen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

Enig angående galskapen. Her er litt mer galskap:

http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23778127/
– Jeg tror det er bra at vi tenker litt nytt med å lage en «derby-lørdag» der man kan få til noe på utsiden av stadion i timene før kampstart. Og at man prøver å bygge opp en «supersøndag». Jeg synes gruppa som har jobbet med dette har gjort en solid jobb. Presenstasjonen og begrunnelsen virker veldig overbevisende, sier toppfotballsjef Nils Johan Semb.

– Vi gjør ikke dette for å få en fin logo. Vi gjør det fordi vi ser at vi har behov for å ta virkelig tak. Vi har mye bra, men i sum så må vi forbedre opplevelsen, sier Toppfotball-sjef Leif Øverland.
Hva? Ikke noe snakk om åtte lag i "Eliteserien"? Gjør ikke dette for å få en fin logo heller. Kanskje det er de samme som stod bak den grafiske profilen til Bane Nor (!)?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Neko »

Mer om hva derby-lørdag og supersøndag er: http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23577193/

Og en supercup-finale, hvor RBK får spille mot seg selv. :lol:

(VG er vel ikke helt upartiske i dekningen av dette her, da de samarbeider med Discovery om det redaksjonelle innholdet.)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

Derby-lørdag og supersøndag virker jo ikke helt tullete. Det kan kanskje ha noe for seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell Fotballprat

Post by Trapattoni »

Synes heller ikke de forslagene der høres helt håpløse ut. Langt unna all praten om sluttspill og cupfinale om våren.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Levelig, men prisen er jo hinsides!
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

2,4 mrd høres jo spinnvilt ut, men det er altså over seks år. Det vil jeg tro de kan klare å gjøre butikk av. Tung reklameeksponering på åpne flater er vel planen, og det kan sikkert slå bedre ut enn høye priser på abonnementsavtaler.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Ja jeg så det var over 6 år, men 400 millioner kroner er fryktelig mye. I tillegg kommer produksjonskostnader. Det skal betales av de som ser og kjøper produktet.
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell Fotballprat

Post by bjornage »

...og annonsørene.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell Fotballprat

Post by liverglimt »

Annonsørene betaler forbrukerne for.
@liverglimt
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Neko »

Opptil et visst punkt, som varierer individuelt (noen betaler jo hva det skal være for fotball, og da blir det for mye for mange andre). Jeg humret jo litt over at Discovery-direktøren heter Strømme.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Boombadila »

Hvis landslaget skal være en slags indikator for kvalitet på serien, så er det vel 2.4milliarder i sunken cost.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

http://www.dagbladet.no/sport/premier-l ... n/61545021
Elleve klubber har knust sin tidligere overgangsrekord denne sommeren, og totalt har de 20 Premier League-klubbene brukt mer enn én milliard pund (rundt elleve milliarder norske kroner), skriver flere engelske medier.
Jeg tror ikke man trenger å være blodsosialist for å få en rar smak i munnen av dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Wendigo »

Den rare smaken er gull. Grunnen til at det er så rart er at alle skal vinne, og helst gjennom lettvinte løsninger som ikke funker heller en å bygge noe.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell Fotballprat

Post by Sulliken »

Naturgressmafiaen slår til igjen. Tydeligvis er det en ulempe at ballen går fort, slik at man kan unngå traktordueller..

Vi utvikler sågar vår egen sport her oppe på berget vårt.

http://www.vg.no/sport/fotball/landslag ... /23787224/

:roll: :roll: :roll:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell Fotballprat

Post by G-s-enz »

Jævla tøvete debatt. Helt åpenbart at en spiller utvikler seg bedre på en flat bane kontra en humpete åker.

Men har lest at enkelte klubber blir skeptisk når en spiller har trent og spilt på kunstgress.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Boombadila »

Så vidt meg bekjent er f.eks treningsanlegget til Real Madrid(som jo har klart seg greit i E-cuper) en femti/femti-blanding mellom natur- og kunstgress, og de sliter jo ikke med manglende defensiv organisering.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell Fotballprat

Post by G-s-enz »

Old Trafford er også en blanding av natur-og kunstgress uten at jeg husker prosentdelen den ene eller andre veien. Dette ble lagt nytt etter 2012-13 sesongen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Wendigo »

Ren defleksjonsdebatt, som drar oppmerksomheten unna at NFF er inkompetente.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell Fotballprat

Post by Trapattoni »

Da vet vi hvorfor islandsk fotball er helt på felgen for tiden. Bare kunstgressbaner der borte.

Fin tweet fra Ullern Fotball i dag: Da er vi i full gang med å fjerne den nye kunstgressbanen. Vi håper grus, is og gjørme vil sørge for ønsket sportslig fremgang for våre spillere.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell Fotballprat

Post by Kesseboy »

– Det går på bevegelser og situasjoner som er helt annerledes der enn på gress. En kunstgressbane er mekanisk og forutsigbar, det er ikke en gressbane. Dermed utvikler vi et annet spill og stil enn i resten av verden, sier Fjørtoft, som presiserer at han ikke viser til noe forskning annet enn sitt eget fotballsyn.
Ja, vi har jo alle sett de potetåkrene av noen gressbaner nede i sør- og mellomeuropa. Disse lagene lever jo av at gressbanene er uforutsigbare ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell Fotballprat

Post by Trapattoni »

Her synes jeg Roar Stokke er farlig nær innertier:
http://www.viasport.no/sport/fotball/bl ... nstgresset
Post Reply