Tippeligaen 2013

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Tippeligaen 2013

Post by wololo »

ingen87 wrote:Molde har virkelig ikke innfridd i sesongåpninga, tre strake tap, og nå ligge de under 0-1 for Sogndal på hjemmebane.
Ikke mye å skryte av nei. Ser litt på kampen, virker som de sliter veldig offensivt. Spiller tidvis pent, men for mange støttepasninger og for lite fart på ballen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by ingen87 »

Ja har sett to Molde-kamper tidligere, og det var akkurat samme.. For omstendig, Cato Hansen fotball :p
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

Agnar Christensen må gå!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Kesseboy »

VgLive wrote:Tromsø sliter med å bryte ned Sandens Ulf.
De tre store: Tidens tann, fandens oldemor og Sandens Ulf :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

Det ser ut som om Cato Hansen har laget taktikken til Tromsø idag.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Kesseboy »

Fra Åråsen -- linjemannen vinker først spillet videre, en god avgjørelse, når Askar spilles gjennom. Men så vinker han offside når Askar spiller inn til Pusic, som når pasninga går er bak Askar ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by MhepA »

Horribel dømming i den kampen, jeg mener at det første målet til Brann også er feilaktig annulert. Brann tapte rett og slett tre poeng der pga. dårlig dømming. Det skjer igjen og igjen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Boombadila »

Bergensere klager først og fremst på dommeren, aldri på laget :lol:
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by MhepA »

Men Brann var jo best? Og Brann burde ledet 2-0 men dommeren ønsket det annerledes.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Boombadila »

Det finnes ikke piller mot sportsklubben brann!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

At bergensere ikke klager på laget sitt er jeg sterkt uenig i. Det er ikke lange veien fra geni til idiot for Brannspillerne i Bergen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by ingen87 »

Skal innrømme at jeg skjønner frustrasjonen hos Brann. Den ene annulleringen var hårreisende. Greit nok hvis linjedommer hadde tatt offside på Askar. Han var nesten offside, også det ville vært en feil avgjørelse men er i det minste litt vanskelig å se i farta. Når han derimot vinker den videre, og tar offside på Pusic som står 3 meter bak ballen når den blir slått, så blir det litt komikveld..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by Sulliken »

KOmikveld med episode 2 på Kvalsteik Arena
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Kesseboy »

Odd med helnorsk førsteellever mot Brann. Hvor ofte skjer det i Tippeligaen (med andre klubber enn Odd, åpenbart)?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by G-s-enz »

Tja huske vi hadde det mot Tromsø 16 mai i nedrykkssesongen, bortsett fra det kommer jeg ikke på andre kampa :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by Sulliken »

Alarm bells are ringing...
Solskjær wrote:Vi har bare spilt jevne kamper, men marginene går mot oss hele tida. I dag får Godset et mål som skulle vært annullert for offside, og Chima blir snytt for et straffespark. I tillegg slår Kim Andre Madsen Magne Hoseth i magen og burde få rødt kort. Istedenfor utvisning og straffespark ender det med gult kort til Magne Hoseth.
http://fotball.ht.no/eliteserien/article277839.ece

Denne visa har man hørt før. Utsagnet minner mye om Ola Haldorsens bortforklaringer i 2005. Å åpenbart flagge et sånt fokus, kan bare være med på å forsterke den nedadgående spiralen. Når man tenker at alle dommerne er i mot en, ja så vil man oppleve det slik. Det blir man bare frustrert, sur og lei av. Å yte opp mot maxpotensialet med det fokuset er vanskelig.

I Adecco er heldigvis alle dommerne stort sett upartisk dårlige ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2013

Post by ingen87 »

De er så dårlige at selv om de hadde prøvd å vært partiske så hadde de ikke greid det!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2013

Post by Cheese Smirnoff »

I ett lag som er så blottet for selvtillit som Molde antar jeg at Solskjær vil overbevise spillerne at det er marginer som står i veien for at de lykkes. Hans læremester Ferguson er jo ekspert i å bruke dommerne for å få fokus vekk fra enkeltspillere eller hele lagets innsats når det går trått. Det er nok forskjell fra å skylde på dommeren for et lag som underpresterer så grovt som Molde, og for dårligere lag som vet de ikke har en sterk nok stall.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Knuta »

Tittet på Hønefoss laget mot VIF. Selv om de fikk en mann utvist så blir jeg veldig overrasket om dette laget holder seg i eliteserien. Et lag helt uten tempo, dårlig basisferdigheter, rett og slett dårlig. Vil si at akkurat nå er de et middels Adecco lag kanskje på linje med Bryne, Ham-Kam osv. Ikke rart at dette laget tapte mot 2.div Alta.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by MhepA »

Jeg sa fra starten av at lagene jeg trodde kom til å rykke ned av naturlige sportslige årsaker kom til å være Sandnes Ulf og Hønefoss. Det hadde vært best for norsk fotball også. B/G og FFK opp hadde vært optimalt. Men når de ikke har orden på økonomien enda, bør de holde seg nede en liten stund til, kanskje en tre-fireårsårsperiode som Glimt nettopp har vært igjennom skal til.

Da er Sandefjord det nest beste alternativet. To sultne lag som kommer opp. Jeg mener fortsatt at 14 lag i TL hadde holdt et bedre nivå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2013

Post by bjornage »

Utrolig at ingen har scoret flere enn 6 mål i årets tippeliga.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Novi »

Enig med MHEPA, helt klart for mange lag i dagens TL. Blir svært mange totalt uinteressante kamper (for nøytrale seere), og sjansen for at man treffer på en regelrett rævva kamp om man skulle benke seg ned foran TV'n er stor. Riktignok er ikke rammen rundt kampene med Cmore like god som med TV2, men kampene i seg selv mener jeg holder et lavere (underholdnings)nivå enn for 4-5 år siden.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Knuta »

Helt uenig. Det er på grunn av 16 lag at unge spillere får prøve seg i toppdivisjonen og er årsaken til U21 suksessen osv. Der er også Deila helt enig med meg. I en 12 klubbserie ser man at klubbene ikke bruker lokale talenter men kjøper utenlandske spillere. Verste eksempel her er Skottland(12-lag serie) som nesten ikke har skotske spillere i toppdivisjonen og kvaliteten på landslagene stuper. Det samme ser man tendensen til i Danmark hvor landslagene på alle nivåer sliter.
16-lags serien i Norge har vært en suksess for spillerutvikling som i Godset, Sogndal, Sandnes, Odd osv.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2013

Post by bjornage »

Underholdningsnivået (og kvaliteten generelt kanskje?) er lavere enn for 4-5 år siden fordi klubbene ikke har like mye penger som de hadde da og det er nesten ingen skikkelige profiler i tippeligaen lengre. Og med en gang noen utmerker seg skikkelig forsvinner dem utenlands ved første anledning.

Det positive er at jeg er overbevist om at det har en bra effekt på spillerutvikling, sånn som Knuta snakker om. Det er mange gode unge norske spillere rundt i tippeligaklubbene som aldri ville fått den samme sjansen hvis klubbene kunne handlet som før.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2013

Post by Knuta »

Jeg har prøvd å snakke med folk som tidligere gikk på kamp og som ikke nå gjør det lengre. Hovedargumentet er at TV-avtalene har ødelagt for interessen. Det vil si den spredning av kamper fra Fredag til Mandag. Nå spilles det jo kamper hele tiden. Da var det mye bedre med søndagskamper hvor alle lagene spilte samtidig og søndag ettermiddag var en hellig stund for fotballelskere. At ikke dette har gått inn i skallen på NFF er jeg ganske forundret over. Merker faktisk det samme skjer med meg, man begynner å bli likegyldig. Ta grep NFF.
Post Reply