EURO 2012

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Nja, om de hadde klart å vinne med mer enn to mål, og danmark vant sin, hadde de vært videre.

Men nå tapte de nå engang alle kampene, så da røyk de fortjent ut. Og godt er det, når de har fribryteren De Jong på laget.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Er nok en hel del hoder som ruller i Oranje nå ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Ja, treneren deres hadde nettopp fornyet kontrakten til 2016, det er mulig han går på hue og ræva ut.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Kan ikke forstå at han får fortsette. Matheisen, Bouma, Bohlarouz, van Bommel og Kuyt er vel definitivt ferdige pr. alder også, og vil bli overraska om man fortsetter å bygge laget så mye rundt Robben. Kanskje blir det den som har de beste ideene rundt hvordan man involverer både van Persie og Huntelaar som har de beste oddsene for 1) ansettelse, 2) suksess.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO 2012

Post by Shredd »

Virker som at de er mer forbannet på spillerne enn på Van Marwijk. 57 % av de som har stemt på nettet vil bytte han ut, men hadde kanskje ventet mer. Egentlig veldig lite skuffelse å spore i gatene etter kampen her i Groningen i hvertfall.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Ganske betegnende bilde fra etter kampslutt. van Bommel snakker til svigerfar van Marwijk, mens han skjuler munnen med handa ... Brilliant Orange river seg sjøl i stykker, som vanlig?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: EURO 2012

Post by Novi »

Var hvertfall et tragisk lag å se spille. Det så ut som om det hadde skjedd en forvandling det første kvarteret mot Portugal, men de falt raskt tilbake til det samme gamle. Å se lag som f.eks. Ukraina spille er jo dritmoro for en nøytral tilskuer, siden de prøver å spille godt som et lag. Nederlenderne spilte jo bare for seg selv og egen personlig suksess.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: EURO 2012

Post by Glimt1916 »

Når et lag bestående av så gode spillere fremstår så umotiverte og fungerer så dårlig som Nederland har gjort i dette mesterskapet så må det være noe galt et sted. Om det er treneren eller spillerne eller en kombinasjon er vanskelig å vite. Jeg tror nok Robben har rett i mye av det han sier, og ja, han er nok en del av problemet selv.

Selv har jeg fulgt litt ekstra med på Nederland siden EM i 1988. Marco van Basten var en av mine veldig få favorittspillere som ikke spilte for Liverpool når jeg var ung. Men etter å ha sett finalen mot Spania for to år siden så klarer jeg ikke å få sympati for dette laget lengre.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Det er jo klassisk nederland da, de gjør det bra i et mesterskap, og dårlig i det neste.

Men han derre de jong kan sendes langt ut av en fotballbane.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: EURO 2012

Post by Glimt1916 »

Britisk reklame for Specsavers :

Image
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: EURO 2012

Post by Vegard »

Er stadig like forundret over det franske landslaget:

Frankrike er omtrent like trauste og triste som jeg kjenner dem fra de siste 20 årene. Jeg er stadig like forundret over at en nasjon som fostrer så mange gode offensive spillere, ikke klarer å utnytte dette til å gi oss noen glimt av festfotball og briljante kombinasjoner i ny og ne.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

Enig i refleksjonen rundt dagens Frankrike. Men de siste 20 år? Da inkluderer du Frankrike anno 1998, som ble verdensmester med Zidane & Co.

Jeg vil heller si at Frankrike ikke har vært seg selv siden 2006 da de tapte finalen mot Italia. Zidane tok farvel med fotballverdenen etter fadesen med kloakkrotta Materazzi. Jeg kan ennå huske når Zidane spaserte forbi Jules Rimetpokalen og ned i garderoben. Nok var nok. Det som forundrer meg i ettertid er at Italia har fremstått en god del bedre enn Frankrike selv. Vi har vel ikke fått det hele svaret rundt fotballfiksingen i Italia tidligere i år, men vi husker utmerket godt Frankrike i 2010. Et VM Frankrike aldri skulle vært i og de visste det.

Jeg tror ikke alle elementer er ryddet bort siden den gang. I gårdagens kamp synes jeg lite hang sammen hos Frankrike. Vi så ikke mye til smilet, som alle snakket om før Sverigematchen. Spesielt reagerer jeg på Benzema. En ting er alle skuddene hans i vilden sky. Verre synes jeg det er å se at han spaserer rundt og ser på når spanjolene triller ball 5 meter unna.
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: EURO 2012

Post by MhepA »

MhepA wrote:Etter mine beregninger blir dette resultatet av EM, så da er det bare å satse penger.

Gruppe A
1. Russland 3-0-0
2. Polen 1-1-1
3. Hellas 1-0-2
4. Tsjekkia 0-1-2

Gruppe B
1. Tyskland 2-1-0
2. Portugal 2-1-0
3. Nederland 1-0-2
4. Danmark 0-0-3

Gruppe C
1. Spania 3-0-0
2. Italia 2-0-1
3. Irland 0-1-2
4. Kroatia 0-1-2

Gruppe D
1. Frankrike 2-1-0
2. England 1-1-1
3. Sverige 1-1-1
4. Ukraina 0-1-2


Kvartfinale
Russland - Portugal
Polen - Tyskland
Spania - England
Italia - Frankrike


Semifinale
Portugal - Spania
Tyskland - Italia

Finale
Portugal - Tyskland

Til nå har jeg truffet meget bedre vil jeg påstå. 8)
Eneste feilskjær må være Gruppe A, men det var jo helomvending i siste runde.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Masinga wrote:Jeg tror ikke alle elementer er ryddet bort siden den gang. I gårdagens kamp synes jeg lite hang sammen hos Frankrike. Vi så ikke mye til smilet, som alle snakket om før Sverigematchen. Spesielt reagerer jeg på Benzema. En ting er alle skuddene hans i vilden sky. Verre synes jeg det er å se at han spaserer rundt og ser på når spanjolene triller ball 5 meter unna.
Synes Ribery er blant de verre. Han fortsetter i samme spor som vi har sett ham siden Champions League-semifinalen. Spiller for det aller meste for seg sjøl, har en vedvarende frustrert kroppsholdning og det som verre er. God fotballspiller som er i stand til å prestere noe, også på egen hånd, men det blir ikke nok mot Spania. Den eneste som er verre virker å være Nasri, og det kom til uttrykk i pressesona i går.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: EURO 2012

Post by bjornage »

Frankrike, som Nederland og England har noen vanvittige egoer som er vanskelig å temme. At de i mange år ble ledet av en gærning som Raymond Domenech (som bla. ikke likte mannen i min avatar pga. stjernetegnet hans) som mistet helt grepet etter at legender som Thuram og Zidane ga seg. Blanc har vel forsøkt å få bukt med dette, men det en åpenbart altfor stor jobb for han.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

Ekstremt morsomt å se Pirlo, ikke bare straffesparket, men alle pasningene han strødde rundt med en nøyaktighet jeg ikke har sett på lenge.
Masinga
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: EURO 2012

Post by Glimt1916 »

Fantastisk spiller, men hvorfor han fikk holde på som han gjorde ute at noen av de engelske spillerne satte press på han fatter jeg ikke. Snakk om å spille motstanderen god. Uansett bra at England er ute, og at de ikke fikk betalt for den utrolig negative tilnærmingen til både denne kampen og turneringen forøvrig. Gledelig at de mest kyniske og defensive lagene har røket ut.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Og veldig gledelig at Italia for en gangs skyld ikke er blant sistnevnte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: EURO 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Norge kunne også hatt sin egen Pirlo hvis Runar hadde fått flere sjanser.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: EURO 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Spilles det ikke bronsefinale i EM?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Ikke så vidt jeg har sett av terminlisten nei.

Fra wiki:
The 1980 edition was the last UEFA European Football Championship to have a third place match. That was one of the few third place football matches ever to be decided by a penalty shootout, where Czechoslovakia defeated hosts Italy 9-8.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: EURO 2012

Post by bjornage »

Håpet på Portugal i kveld, men kynismen seiret igjen dessverre. Spania er gode, og har absolutt fortjent all suksessen de har hatt de siste årene, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor de har blitt hele verdens ambassadører for positiv angrepsfotball. De er kanskje det mest kyniske, defensive og "negative" laget i internasjonal fotball.

Nå håper jeg på tyskland...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: EURO 2012

Post by MhepA »

Der røyk mønstret mitt :(
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

Hvor kjedelig kan en fotballkamp bli? Måtte kjempe med å holde øynene åpne mens Spania og Portugal trillet ball på midtfeltet. De som mener dette er god underholdning på en onsdagskveld liker sikkert å se på maling tørke også.
Masinga
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: EURO 2012

Post by Frodo Baggins »

Jeg sovnet av under 1.omgangen, så kjedelig var det. Og jeg har tydeligvis ikke gått glipp av noe i de rundt 30 minuttene jeg var i drømmeland
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply