FIFA 14

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

FIFA 14

Post by Glimt1916 »

Noen som vet om Bodø/Glimt er med på denne versjonen? Og om de ikke er det, blir sånt oppdatert?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: FIFA 14

Post by Kesseboy »

Adeccoen er vel neppe med. Dermed ikke vi heller. Men du kan jo alltids spille med TIL? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: FIFA 14

Post by bjornage »

Vi må nok vente til FIFA 15 før vi kan spille med Glimt.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: FIFA 14

Post by ingen87 »

Leste en plass at Norge ikke var representert i årets Fifa!

EDIT: Mulig dette var en misforståelse fra min side..

http://www.pressfire.no/anmeldelser/PS3/7502/FIFA-14
Fotball på høyeste nivå er fantastisk. Det er uforutsigbart, fartsfylt og spekket med «umulige» detaljer fra verdens beste fotballspillere.

Denne moroa får ikke norske lag være med på. Drillos storhetstid som landslagstrener er for lengst over. Seieren over Brasil i 1998 er et vagt minne, Arne Scheies euforiske feilkommentarer når Kjetil Rekdal setter straffa bak Taffarel et fjernt ekko.
Tror kanskje ikke dette var rettet mot FIFA14, men fotball på høyt nivå.. :p hehe
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: FIFA 14

Post by Glimt1916 »

Da kan jeg spille 13 ett år til, mens jeg venter på Glimt. Jeg kan jo selvfølgelig bruke TIL, men føler at det ødelegger realismen i spillet når de blir fremstilt som et Tippeligalag.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: FIFA 14

Post by MhepA »

Adecco burde vært i FIFA. Kjedelig å spille ligasystemet når ingen rykker opp og ned. At norske lag ikke får kvalifisere seg for europa gjør også norsk fotball ganske meningsløs på spillet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FIFA 14

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis man vil ha et meningsfylt fotballspill må man spille Football Manager. FIFA er bare egnet til enkel underholdning (og fortvilelse).
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: FIFA 14

Post by Boombadila »

FIFA 99 var tross alt det beste!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: FIFA 14

Post by Glimt1916 »

Jeg spiller lite FIFA. Har kanskje spilt Fifa 13 fem timer siden jeg kjøpte det. Derfor trenger jeg ikke nytt. Men skal ha en turnering på jobb, og om vi kunne spilt med våre norske klubber ville det vært verdt det.

FM er vel det som før het Championship manager? Jeg spilte det religiøst fra jeg kjøpte det første til Amigaen min i 1993 (kjøp Joey Beauchamp fra Oxford!) og frem til det ble så avansert at det rett og slett tok for lang tid.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: FIFA 14

Post by ingen87 »

For min del har fotballspill mistet sjarmen:

Football manager: Begynnr å bli alt for mye å henge fingra i. Det man mest ønsker er å se laget ditt vinne kamper. Ikke stille opp på pressemøter, prate med spillere, forberede kamper, før kamp prat, pauseprat, etter kamp prat, etc etc.. Det har rett og slett blitt for MYE av det gode. Jeg spiller fremdeles en del managerspill men holder meg helst til eldre årsmodeller. 03-04 har blitt en form for favoritt her.

FIFA: Spillet har gått bort fra at man faktisk må spille fotball, og i større grad fokusert på teknikken til enkeltspillere. Merkes spesielt godt hvis man er så dum å spiller online. Her er det en bunch med shitkids som kan hele fintereportuaret til Ronaldo / Messi, og spiller konsekvent med 3-4 klubber. Jeg for min del spiller med Stoke, 5-4-1 og irriterer vettet av de som ønsker å spille teknisk.. Poenget er at spillet har utviklet seg masse i forhold til individuelle ferdigheter, men lite i forhold til lagferdigheter. Ønsker man å spille mye ball, og trille seg til angrep kan man bare glemme å spille online feks. Her løper Messi og gutta raskere enn pasningsspillet, og man blir rett og slett løpt opp. Nå spiller jeg for det meste FIFA hjemme i stua med kompiser der pasningshastighet er justert litt opp. Hva reklamerer FIFA 2014 med? Jo at Messi og Ronaldo har fått enda flere tekniske finesser..

PES: Blir bare teit når de ikke har rett på navn. Tullespill..

Med andre ord så er fotballspill utdatert her i huset. Går mest i FPS spill og for tida bilspill..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: FIFA 14

Post by Boombadila »

Ingen: CM 01-02 er fremdeles så populær at folk lager mods til det, oppdaterer lag osv.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FIFA 14

Post by Cheese Smirnoff »

Det eneste jeg har å utsette på moderne FM er at jeg ikke blir kvitt regneark-følelsen, altså at alt er forhåndsprogramert og man opplever de samme tingene med forskjellige klubber. Jeg syns rett og slett at FM er for lite avansert for at jeg skal få en skikkelig realistisk spillfølelse. Derfor lever jeg i håpet om at teknologien kan bringe oss dit at man faktisk kan være Glimt-trener ala JHH, hvor man kan styre flere deler av driften enn bare taktikken og spillerkjøp/salg.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: FIFA 14

Post by bjornage »

FIFA er best i multiplayer, i samme rom med andre. Det er likevel ganske morsomt å spille på nett med kompiser også, og matchmakinga fungerer veldig bra også. Selv om "alle" spiller med Barcelona og Real Madrid. Har spilt lite FIFA 13, tror ikke jeg gidder å kjøpe 14.

FM 14 kommer jeg nok til å kjøpe, som alltid. Høsten blir ikke det samme uten et opprykk med påfølgende tippeligatittel og noen år i mesterligaen før jeg blir sur fordi alle spillerne vil bort og jeg ikke får bygd ut stadion. Blir ikke like oppslukt som før, men får av og til kick der jeg knapt klarer å rive meg løs fra pcen fordi jeg må spille bare en kamp til.

Det er andre spill som har forsøkt seg tingene Cheese Smirnoff beskriver, men det har blitt helt krise. FIFA Manager og utall andre simulatorer har implementert sosiale aspekter og ikke fått det til. FM er utrolig formularisk (det er jo det samme spillet hvert år, med enkelte små oppdateringer i spillmotoren), men er ganske brukbar til å simulere troverdig taktikk, resultater og realistiske overganger selv om det kan bli ganske regnearkete. Som en eller annen anmelder skrev en gang: Resten får man sette inn med sin egen fantasi. Det er rart hvor knyttet kan kan bli til tilfeldig genererte fotballspillere i et managerspill...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FIFA 14

Post by Cheese Smirnoff »

Følelsen av at Bodø/Glimt blir oppkjøpt av en steinrik thailender og får 400 millioner i årlig overgangsbudsjett som fører deg årlig CL-deltakelse og EL-semifinale får man ikke i FIFA, nei.

På den andre siden får man ikke følelsen av at vennene dine (når de er dine motstandere) er overlegne drittsekker andre steder enn FIFA.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: FIFA 14

Post by MhepA »

Er det bare hos meg FIFA hakker noe sinnsykt i careermode (PS3) ?
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: FIFA 14

Post by Novi »

Jeg spilte 2 kamper i Fifa 12, og kanskje til sammen 10 kamper i Fifa 13. Hører at Fifa 14 er enda vanskeligere å bare ta opp og spille en gang i blandt, så den frustrasjonen gidder jeg ikke kjøpe. Har så lite spilletid uansett, så må sørge for at den tiden jeg får med PS3 er verdt det ;) Da blir det heller nye COD!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: FIFA 14

Post by ingen87 »

Kjenner jeg har skikkelige forventninger til CoD Ghost! :)
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: FIFA 14

Post by mortsto »

Ble far i januar og kjenner på at jeg savner litt alenetid for å kunne spille. Det er en time nå og da, men ikke nok til å få flyt i spillinga. Kjøpte Dishonored i begynnelsen av mai, og fullførte det for en uke siden, etter å ha spilt litt når jeg en sjelden gang har hatt tid. Bra spill, men anbefaler å spille det mer eller mindre i ett for å få historien skikkelig under huden. Skulle gjerne spilt siste Bioshock og COD Ghosts, men det får bli ved en senere anledning når jeg har bedre tid. Spilte et par runder på demoen til Fifa13, men som det er nevnt her, synes jeg det var vanskelig å få dreis på det, selv etter å ha spilt mye på gamle spill. Når en ikke har tid til å øve, blir det ikke like morsomt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: FIFA 14

Post by Kesseboy »

Så du trodde animasjonene i Fifa var ensformige? Prøv igjen: http://www.101greatgoals.com/blog/john- ... video-gif/
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply