sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

sokker.org

Post by Johnny »

Ser det er en del tråder om nettfotballspill.
Har akkurat startet med Sokker.org som egentlig virker som en blek kopi av hattrick i starten. Men etterhvert innså jeg at det var utrolig bra på en del områder. Mens HT er basert mye på økonomi er Sokker mer taktikk. Her kan man bytte inn spillere iløpet av kampen ved hjelp av forhåndsbestemte taktikker osv.
Junioravdelingen har også en annen organisering som gjør at den ikke bare er basert på flaks heller, noe jeg har irritert meg hardt over på ht. I tillegg til at man tjener enda mer penger på sportslig suksess en hva man gjør på HT

Anbefales på det sterkeste.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Må bare legge til at det fortsatt er i etableringsfasen i Norge. Har akkurat bikket 100 stk og melder man seg på kjapt kan man ta en av de siste plassene i 2 divisjon før det blir tredje div og mange nye botlag
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Sokker er noe man har på beina. Nå er det riktignok noen år siden jeg hadde engelsk på skolen, men skal det ikke være soccer?
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

nope. sokker.org stemte det..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Sulliken wrote:nope. sokker.org stemte det..
Ja linken stemmer, men er ordet sokker noe du forbinder med fotball? :wink:
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

javisst.. Fotballsokker :mrgreen:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Sulliken wrote:javisst.. Fotballsokker :mrgreen:
Det heter vel fotballstrømper? :roll:

:D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Panner eller gryter?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

K1M wrote:
Sulliken wrote:javisst.. Fotballsokker :mrgreen:
Det heter vel fotballstrømper? :roll:

:D

er du fra Fredrikstad så :lol:
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har fått meg et lag her også...men må si jeg at det føles ikke like intuitivt som hattrick. Jeg sliter med en rekke ting her.
For det første prøver jeg å komponere en egen taktikk, men denne kommer ikke opp der lagoppstillingen vises selv om den vises som valgt. Det går helt fint å velge en av standard taktikkene.

Videre har jeg forsøkt å lese meg frem til slike hjelpeprogramm for å lettere sette opp lagoppstillingen, men sokkermon får jeg ikke lastet ned. Sokker manager fungerer forsåvidt men gjør det fortrinnsvis kun lettere å følge treningsutviklingen og ikke sette opp laget. (med mindre der er noen funksjoner jeg ikke er klar over.

hjelpesiden sokkerhjelp.org kommer jeg ikke inn på...det hele er nokså frustrende. På den lyse siden så kom jeg i alle fall med i 2.div :)
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Må ærlig innrømme at jeg slet litt i starten også,
Husk at når du setter opp taktikken må du "endre" innstillingene for hvert område med ballen. Slik kan du sette veldig nøyaktige taktikker.

Sokkermon funker, hvis du har vært på forumet og sett på linkene der? Du har 2 forskjellige og den nederste fungerer nå (ihvertfall for 2-3 dager siden når jeg lastet ned).
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Om det er denne linken du mener?

http://www.kovnet.co.yu/filjo/sokker/serial.php

Så får jeg ikke lastet ned fra den... Når det gjelder det du nevner om taktikk så skal jeg sjekke ut det du sier...straks sokker.org er oppe igjen :wink:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Fant en fungerende link til Sokkermon, den er her om noen lurer:

http://www.savefile.com/files.php?fid=6860847

Forbløffende nok så trengte jeg bare å gjøre en endring fra det laget jeg møysommelig hadde satt opp. Forstår litt mer av taktikken også og klarte med et nødskrik å sikre meg en treningsskamp. Trenere er ansatt og angripere skal trenes. Synes dog det er vanskelig å finne potensielle talenter, begrenset utvalg og det er ikke på langt nær så mange på listen som på hattrick.(naturlig nok)

På søndag starter sesongen, passer fint siden lite skjer på hattrick om dagen. Blir spennende å se hvordan laget mitt klarer seg. Er rimelig usikker på hvordan jeg står, spesielt siden jeg ikke har handlet inn en eneste forsterkning foreløpig.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hoi...har fått mitt første bud på en spiller noensinne, det være seg sokker eller hattrick. Dette gjelder selvsagt for sokker, 400 000 for en 18 åring jeg ikke kommer til å trene. Har nylig lagt han ut også så dette kan jo bli bra :)

Forøvrig spillte jeg 0-0 i dagens treningsskamp, mot samme motstander som jeg møter i serien....jeg var på hjemmebane og han fikk en utvisning.....virker ikke spesielt lovende.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Han gikk sannelig for like over millionen, spennende å selge spillere gitt :D

På søndag er det serieåpning, innen den tid har jeg forhåpentligvis fått på plass en forsterkning på midtbanen. Har litt optimisme nå, dette kan kanskje gå bra.

Er det ingen flere som har lag eller har tenkt å prøve sokker?
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg prøver meg jeg også. Fikk lag i går. Laget mitt heter Violent Femmes. Jeg har ikke hatt tid til å lese reglene så grundig ennå. Jeg tar det nok ikke så ambisiøst i starten tenker jeg. Men av det lille jeg har sett, så synes jeg også det virket litt vanskelig dette med valg av taktikk. Får nok ta tiden til hjelp. Har nå fått ansatt trenere i alle fall. Spørs om jeg legger lista noe høyt på trenerfronten. Bare jeg ikke går konkurs nå pga trenerlønningene. :? Vel vel, det får stå sin prøve. Kommer vel til å være litt forsiktigere på spillermarkedet framover.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Husk bare på at her er det langt viktigere med balanserte ferdigheter fremfor å være blodtrent på kun en ting. Vil vel heller ikke anbefale å trene midtbaner siden det er mye som da må trenes. Jeg aner heller ikke hvordan det går økonomisk, spesielt siden jeg også har gått relativt hardt ut med trenerne.

Ifølge de som mener å vite slikt så er det rimelig tynt med penger i 2 div, så man bør ikke bruke for mye penger. Selv satser jeg på å ha 1.4 mill på konto så får jeg se hvordan det går fremover.

Har etter to salg og noen talentinnkjøp 2.4 på konto tror jeg, tenker jeg skal satse på å forsterke laget med overskuddet og satser på et raskt opprykk. Blir sikkert å gå til helsike men siden jeg forsåvidt følger mest med hattrick så tar jeg det ikke fryktelig tungt dersom jeg ikke lykkes og økonomien går den veien høne sparker.

Irriterende nok er sokker nede nå...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Husk bare på at her er det langt viktigere med balanserte ferdigheter fremfor å være blodtrent på kun en ting. Vil vel heller ikke anbefale å trene midtbaner siden det er mye som da må trenes.
Ja, jeg tror jeg også leste det et sted. Mulig det var på forumet. Jeg har forstått det slik at det er mer effektivt å trene angrep. Nå er det vel slik at man kan trene flere hvis man trener midtbane med f.eks. 352 formasjon, så det er kanskje en avveining mellom å få raske resultater med få spillere og noe treigere resultater med flere spillere?
Larsen wrote:Ifølge de som mener å vite slikt så er det rimelig tynt med penger i 2 div, så man bør ikke bruke for mye penger. Selv satser jeg på å ha 1.4 mill på konto så får jeg se hvordan det går fremover.

Har etter to salg og noen talentinnkjøp 2.4 på konto tror jeg, tenker jeg skal satse på å forsterke laget med overskuddet og satser på et raskt opprykk. Blir sikkert å gå til helsike men siden jeg forsåvidt følger mest med hattrick så tar jeg det ikke fryktelig tungt dersom jeg ikke lykkes og økonomien går den veien høne sparker....
Jepp! Slik tenker jeg også, bortsett fra at jeg neppe kommer til å stresse med å oppnå opprykk denne sesongen. Jeg kommer nok til å prioritere å bruke tiden på hattrick, så får det gå som det går i sokker.
Larsen wrote:Irriterende nok er sokker nede nå...
Jepp! Irriterende at det skulle skje akkurat idet jeg var i ferd med å sette meg inn i dette med taktikken. Spørs om jeg rekker å få på plass noen fornuftig taktikk til søndag nå.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har du lastet ned sokkermon forresten? nyttig for å se hvor spillerene passer inn.

Selv satser jeg på 4-3-3 som taktikk, littegranne moderert selvsagt. Det som vistnok er viktig å passe på er at forsvarsspillerne ikke løper for mye, i standard taktikkene gjør det det. Er jo helt ny jeg også så jeg aner ikke om jeg har satt opp en taktikk som fungerer eller ikke. Den ene treningsskampen jeg har spillt sa meg ikke noenting. Den endte 0-0 og jeg aner ikke hvordan jeg skal tolke resultatene fra kampen. Er nokså usikker på om jeg etterlater for mye rom på midtbanen i min taktikk.

Uansett så satser jeg på angripere og trenger dermed 6 talenter, hadde flere unge i den posisjonen som jeg kunne bruke fra før av og trengte bare å hente 2. Har en som er Very good striker på 19 år..men desverre har han tragic i teknikk. Lurer derfor på om jeg ikke skal selge ham i håp om å få en godpris fra en newbie tidligere HT spiller :wink:

Noen tips finnes forøvrig her:

http://www.freewebs.com/sokkerhelp/
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Har du lastet ned sokkermon forresten? nyttig for å se hvor spillerene passer inn.
Niks! Men, det spørs vel om jeg må laste ned det programmet hvis jeg skal drive dette spillet noe særlig langt. Jeg skal nå først knote litt og finne litt ut av spillet selv først før jeg laster ned. Får vel begynne med å sjekke ut den hjelpsiden.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Husket du å åpne opp 6 plasser i ungdomsskolen din? Håper du gjorde det fordi i dag er dagen man trekker inn juniorer.

Jeg fikk inn seks, men her var det jo flere som bare var å sparke umiddelbart.

Har en på adequate 31 uker som kan bli bra, resten blir jeg mest sannsynligvis å sparke. Mulig jeg venter til treningen er over bare for å se om noen popper først.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:Husket du å åpne opp 6 plasser i ungdomsskolen din? Håper du gjorde det fordi i dag er dagen man trekker inn juniorer.

Jeg fikk inn seks, men her var det jo flere som bare var å sparke umiddelbart.

Har en på adequate 31 uker som kan bli bra, resten blir jeg mest sannsynligvis å sparke. Mulig jeg venter til treningen er over bare for å se om noen popper først.
Jeg har ikke helt fått med meg hvor mange plasser det er lurt å ha, så jeg satte antallet plasser til 15. Jeg tenkte det var slik at juniorene skulle gå på denne juniorskolen en stund før man tok dem opp i stallen, og at det kanskje var lurt å ha en del plasser. Men å ha mange ubesatte plasser i skolen er kanskje ikke så lurt økonomisk sett? Kanskje lurere å begynne litt lavt og heller øke etterhvert? Fant ingen opplysninger om hva kostnaden for hver plass er, men ser nå at skolen min kostet 120.000 denne uka. Jeg fikk bare 3 juniorer, hvorav 2 var svake og en var middelmådig. Kan det variere hvor mange man får inn? Hvordan tar man dem opp i stallen forresten? Det var mange spørsmål, og jeg finner kanskje svaret på hjelpesiden hvis jeg leter.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det varierer hvor mange man får hver lørdag ja, men man kan få maks 6 per gang så det er ikke hensiktsmessig å flere ledige plasser. Mener å ha lest at det koster 8000 per ledige plass, uavhengig av om det er en junior der eller ikke.

Etter nivået på junioren står det hvor mange uker det tar før han kan tas opp til a-laget. I mellomtiden blir han utviklet av juniortreneren din og det er viktig å følge med på hvor ofte han popper. Dette vil vise hvor stort potensiale han har og om det er særlig vits for deg å videreutvikle ham når du kan ta han opp.

Hvilket nivå har du på juniortreneren din forresten? Tror jeg har en som er altfor dårlig faktisk..
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Det rimer vel ja. Det er vel treneren som har vurdert hvor mange uker det tar før junioren er klar. Juniortreneren min er solid.

Her er de jeg fikk inn:

Olav Tokle svak 6
Matias Nesset middelmådig 17
Gøran Glad svak 34

Skal jeg forstå det slik at Olav Tokle trolig er eldre enn Gøran Glad og at han neppe vil nå like langt som ham? Mattias Nesset bør jo kunne bli en brukbar spiller etter 17 uker på skolen.

Skal jeg beholde disse tre, bør jeg vel redusere til 9 plasser på skolen min, så jeg slipper å betale for ledige plasser.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg vet ikke helt hvordan alderen spiller inn, her er hva som står på sokkerhelp:
Which should I keep
DEFINITELY sack any tragic, hopeless or poor players. It is up to you whether you keep weak, average and adequate players, hoping that they level up whilst a junior. Remember that each space costs £600 per week – so every space taken up by a useless player is costing you cash! A good tip is to hang on to them until training on Thursday, and see if they level up before sacking them.
Så jeg har 3 som jeg beholder fram til treningen torsdag, deretter regner jeg det som sannsynlig at jeg sparker 2 av dem. Dermed trenger jeg 7 plasser i skolen min slik at jeg har muligheten til å få maks antall juniorer inn.

Min juniortrener er bare adequate, tror jeg skal prøve å skaffe meg en som er very good.
Post Reply