sokker.org

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

På dagens hjemmekamp dro jeg inn under 700.000 i inntekter. Sponsorpengene sank med ytterligere 50.000 og jeg går med et dundrende underskudd. Dette er jo helt latterlig.

Jeg vurderer seriøst å ta å tape resten av kampene denne sesongen med solid margin så rankingen min synker som en sten.
Det kommer den forsåvidt til å gjøre uansett for jeg må snart selge unna for å klare utgiftene og da kommer jeg ikke til vinne å flere kamper og supporterstemmningen vil definitivt ikke gå opp.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Det gjorde jo ikke saken bedre at du tapte 15-1 mot meg i treningskampen. Jeg fikk hvertfall en ekstra boost av det. De siste sesongene har jeg jo tapt masse supportere og gått med enorme underskudd hver uke. Denne sesongen er det i ferd med å snu, men så har jeg jo vært langt nede også da. Vinner dagens kamp 7-1 har 4 strake seire og 17-1 i målforskell, rater til ny pers 48.8. Runder nok 50 før sesongen er over, skal opp i 1. div nå og har planer om å etablere meg. Ser av dagens kamp at jeg må forsterke vesentlig i forsvar før neste sesong, mangler noe hurtighet der bak. Det skal nok også forsterkes med et par habile midtbanespillere, så må nok selge 2-3 av spisstalentene mine før jeg redebuterer i 1.div, men med 6 meget bra talenter så skal ikke det være noe problem. Har noe spennende på gang i juniorskolen også, får bare håpe jeg er heldig med alder og fordeling av skills.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: sokker.org

Post by Kesseboy »

Blir det treningsliga?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Jeg er med i en annen, men så har jo ikke jeg vært med i glimtforumligaen de siste sesongene. Jeg lurer på om Svenn har mistet litt gløden.

Solgte forøvrig et av talentene mine i dag for 28 mill. Fikk inn en finfin forsterkning, en ving som riktignok er litt gammel med sine 29 år. Satser likevel på at han skal holde hvertfall neste sesong oppe i 1.div.

slik ser han ut:

formidabel utholdenhet tragisk keeper
utrolig hurtighet middelmådig forsvar
utrolig teknikk glimrende ballfordeling
briljant pasning middelmådig skyting

Kjøpte forøvrig Sjur Tuft her tidligere i sesongen også, regner med å ha han til han nærmer seg 30. Han er 27 nå, ga 29 mill for han.

formidabel utholdenhet utilstrekkelig keeper
briljant hurtighet solid forsvar
solid teknikk briljant ballfordeling
utrolig pasning godkjent skyting

Sjur spiller i den defensive midtbanerollen min og rater over 60, regner med at han blir å nærme seg 65 i rating etterhvert. Den andre spilleren spiller i en mere indreløper/vingposisjon. Regner med han runder 60 på ratingene han også.

Håper å klare å forsterke laget ytterligere foran neste sesong.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Jeg forsøkte å starte forrige uke uten hell, har også startet nå, og dette er lagene.

1. Finite-State Machines
2. BlueShit United
3. FK Revolvo
4. Botnhamn Coldspurs
5. FC LiverGlimt
6. Cieniaki
7. Ponduskam
8. Flekkerøy IL
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: sokker.org

Post by Kesseboy »

Vurderer veeeeldig sterkt å legge inn årene nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Trist hvis du gjør det da...
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Jeg også, det er mest bare kjedelig. Supporter eller hva det heter har gått ut og jeg teller golfballer for å finne ut om jeg fortsetter.
@liverglimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

Kesseboy wrote:Vurderer veeeeldig sterkt å legge inn årene nå.
Prøv nå først å reorganisere forsvaret :wink:

Det hadde vært jævlig kjipt om dere ga dere nå :?

Jeg har nå fått en oppsving selv etter å ha vært irritert og lei en laaang periode. Supporterstemmningen er fortsatt helt elendig men en god rekke talenter gjør treningene svært morsomme.

Om seks uker trekker jeg også det beste talentet fra juniorskolen på lange tider så det skal bli stas.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: sokker.org

Post by Kesseboy »

Hva skjedde egentlig med treningsserien? Jeg tok det for god fisk at den skulle starte opp, og nå har jeg ikke treningskamp for dagen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Svenn har vel latt plus utløpe, får han startet noen serie da?
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: sokker.org

Post by Kesseboy »

Jeg starter min egen serie, med fire lag. Har plass til ett til med mindre noen trekker seg -- gi lyd hvis noen vil ha den siste plassen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Jeg har lagt ut nesten hele førstelaget til salgs. Så det er bare å kjøpe. Satser på en liten tropp og en kamp i uka. Av og til 2 :)
@liverglimt
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: sokker.org

Post by MacDaddy »

Trodde jeg hadde glemt å skaffe meg treningskamp i dag så gadd ikke sette opp reservelaget.. Så i ettertid at det var kamp og den vant jeg med 8-0 noe jeg ikke syns står i stil med skuddstatistikken, nemlig 47-0.

Ny spiss på plass i dag. Brukte 19,9 mill så håper han kan gjøre en forskjell der framme..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

Dukket opp en ny junior i går:

Thor Larsen average 26

Nærmere tror jeg ikke jeg kommer hva navn angår, spørs om ikke han må beholdes uansett :wink:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Blir konge på benken med talent, eller mangel på talent, tipper 6,5 uker. :lol:


Jeg spiller til 29,5 i dag. Fornøyd med å vinne når jeg bare har unggutter. Jeg kommer nok tilbake om en stund som aktiv plussbruker. Må bare ha litt pause nå.
@liverglimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: sokker.org

Post by Larsen »

Godt å høre at du kommer tilbake! En pause kan være greit, jeg har hatt sånne perioder selv.

Hehe, ja, 6.5 ukers talent høres ikke utenkelig ut :lol:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Selv har jeg det mer morsomt med spillet en på lenge, men skuffet over at jeg vant bare 6-0 i går med 47-3 i skuddstatistikken. Har vunnet alle kampene mine denne sesongen, men er så mange gode lag i 2. div nå at jeg er på 6 plass over lag som kan klare direkte opprykk. Må vinne stort de siste kampene for å kunne klare det tror jeg, tror et eller to lag blir å snuble i slutten, men likevel tror jeg ikke at jeg havner på direkte opprykksplass. Trener fortsatt spisser og de har hurtighet og teknikk i massevis, men de mangler enda masse å gå på når det gjelder avslutninger. Forhåpentligvis så rekker jeg 3 pop til på de før en kvallik slik at jeg har spisser som kan avslutte når jeg kommer dit. Det bør gå da de fleste skal poppe nå på torsdag og de ligger fra 3,3 til 4,3 i talent. Runder forøvrig 50 i snittrating for første gang i gårdagens kamp og det gleder jo litt.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Vinner bare 8-0 i dag etter å ha ledet 6-0 til pause. Er surt å bare vinne med 8-0 når man har 59-1 i skudd. Utrolig mange av avslutningene var enten alene med keeper eller på åpent mål. Ja bommet på straffe, ja ikke nok med det. Han som tok straffen satte også returen rett på keeper, mens han som fanget opp den returen skjøt i stolpen. Tok likevel innpå med noen mål og er bare 4 plussmål bak han som har den siste sikre opprykksplassen. Rater til 53,1 i dag noe som er ny rekord. Håper på noen strikerpop på torsdag og litt fremgang foran mål.
Tippeliga 2015
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: sokker.org

Post by MacDaddy »

Starter: 2009-11-15 15:12 (+200 min)

Kjedelig...
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Ja utrolig kjedelig, etter en bedre pinnekjøtt-middag så hadde jeg nå sett frem til Sokker-kamp. Må bare vente da...
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

Har dere alle gitt opp? Selv vinner jeg 10-0 i dag og etter mange magre sesonger mens jeg har bygd lag har jeg endelig en flott sesong. Har vunnet samtlige kamper sålangt og supporterne strømmer atter en gang til klubben. Vinner jeg også neste kamp så er jeg tilbake i 1.divisjon igjen. Denne gangen har jeg planer om å bli der oppe.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: sokker.org

Post by Kesseboy »

Har ikke gitt opp, men er ganske halvhjerta. Blir ikke mer inspirert av en kamp som i dag, taper 2-1 etter en keepertabbe og tre skudd i treverket.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: sokker.org

Post by liverglimt »

Det er andre ting i livet som er mer spennende enn sokker, og det har det vært lenge, veldig lenge. 8)
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: sokker.org

Post by FSHelgeland »

ja med deg gikk jo alt på dunken når du fikk opp øya for golf ;-)
Tippeliga 2015
Post Reply