FIFA 09 vs. PES 09

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09

Post by MhepA »

Veldig enig i alt du sier. Jeg må også påpeke at måte man kommer til målsjansene er ufattelig ensidig noen ganger, og det gjør spillet kjedelig i lengden.
La meg ta et eksempel: Spisser løper mye rett fram, av og til finner de seg rom, men som oftest i offside, man sender ballen ut til kantene, de legger inn og man header som oftest utenfor mål. Derfor for å vinne kampen sender jeg Martins og Olsen (eller Derek, avhengig av hvor på banen jeg er) på løp og sender ballen enkelt til den som er lengst unna motspillere. De lurer "offsidefella" og har straka vegen mot mål alene. Det er her jeg scorer mål. Savner kontringsspill. Det er aldri mange nok som pakker seg på når jeg prøver å sette igang en kontring.
Hadde vært flott om noen viste hvordan man kunne forbedre dette på.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FIFA 09

Post by eidurgud »

MhepA wrote:for å vinne kampen sender jeg Martins og Olsen (eller Derek, avhengig av hvor på banen jeg er) på løp og sender ballen enkelt til den som er lengst unna motspillere. De lurer "offsidefella" og har straka vegen mot mål alene. Det er her jeg scorer mål. Savner kontringsspill. Det er aldri mange nok som pakker seg på når jeg prøver å sette igang en kontring.

Du beskriver da vitterlig ei kontring, MhepA! Det skal ikke være muligheter for å "pakke" på når du kontrer. Det er kun et fåtall som skal være med på kontringer, ellers har man ikke ei kontring.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09

Post by MhepA »

Du har misforstått. Litt vanskelig å forklare. Det jeg savner er at spillere går på fornuftige løp uten at jeg trenger å trykke noe. Det er vel strengt tatt ikke ei kontring hvis jeg spiller med Runar Berg, i helt vanlig joggetempo. Forsvaret og midtbanen er kommet tilbake forlengs. Runar jobber seg gjennom midtbanen, sender så en stikker til Thiago, Trond eller Derek.
Det er nærmere slik fotball Stabæk spiller. Mye klikk klakk inne på midtbanen helt til man kan sende en stikker til en av spissene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FIFA 09

Post by Parelius »

Vanskelig å forklare hvordan jeg skårer, for jeg har ikke noen faste mønster. Starter en del ruvende løp med Bjarnason som sentrer til Olsen, vender inn i banen og legger på tværs av 16 meteren. Eller jeg starter med Mounir på høyresida, sentrer inn sentralt til Runar, tilbake til Mounir.. enten sentrer jeg langs linja til Derek eller så stikker jeg imellom sideback og midtstopper. Spiller også en del rett igennom på kontringer og veldig mye bredt, en del med Martins som target. I det hele tatt vanskelig å forklare, men jeg skårer mål ivertfall :roll:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: FIFA 09

Post by Kesseboy »

Jeg har venta lenge på PES09, men etter å ha lest en del anmeldelser og prøvespilt demoene gjorde jeg et modig valg -- jeg gikk for Fifa09 i stedet. Og jeg angrer ... ikke! Fifa09 er et knallspill, det utvilsomt beste Fifa-spillet siden de gamle med isometrisk synsvinkel! Har lagt i veg med den der én-spillers karrieremodusen, og sjøl om Steinar Harding så langt bare har spilt kamper for reservelaget til Glimt, så har jeg hatt det ustyrtelig morsomt!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: FIFA 09

Post by XuliX »

Er en bug i Fifa 09 som gjør at man ikke får stilt inn Joysticken/Joypaden riktig og man får ikke spilt. Dette kommer HELDIGVIS ut på neste patch. vet ikke når den kommer, men inntill da blir det PES09.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FIFA 09

Post by Parelius »

Spiller du på data?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: FIFA 09

Post by MacDaddy »

Siste versjon av FIFA jeg kjøpte var 98. Er nå godt i gang med 09 og min første runde i Tippeligaen med Glimt! Veldig gøy!

Tok en vennskapskamp mellom ManU og Glimt der jeg er ManU (bare for å komme inn i gamet og bli vant til forandringene 10 år med utvikling har ført med seg :wink: ). Litt ut i 2. omg lager jeg frispark på ca. 30 meter og hvem andre enn Trond Olsen banker ballen rett i mål? :rock
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: FIFA 09

Post by XuliX »

Jeg spiller på data ja, og venter spent på patchen! ;D
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09

Post by MhepA »

Etter tre sesonger hvor jeg har bygd Manchester City til å bli verdens beste lag så er jeg i en down-periode.
Enkelt og greit fordi jeg rydder litt i stallen, gamle spillere skal ut og unge gode inn.
Selger Valdès som har 90, unødvendig mye på en keeper og jeg tjente 16 mill£ på salget. Kjøpte en keeper med 87 som jeg lett bygger opp til 90, som i tillegg er ung.

Nå står det forresten helt stille på FIFA. Jeg har spilt tre sesonger. Vunnet det man kan vinne. Lite å finne på.
Må vell starte ny fil?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: FIFA 09

Post by G-s-enz »

Hele spillet er jo forsåvidt jævla bra,men det er jo stein umulig å score fra lang skudd utenfor ca 20 meter,keepern er som regel altid godt plassert å tar den,og om man sky nå serlig hardere så fyk den over,mulig det er jeg som er elendig men :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09

Post by MhepA »

Du må ha typer som Gerrard som er sinnsykt gode på langskudd.
Jeg har Gerrard og Flamini sentralt på midten i City. De skyter godt fra seg, men det er som du sier vanskelig å score.
Har en kompis som aldri greier å score på en annen måte enn langskudd. Og han klarer det hver gang han spiller mot meg. :?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: FIFA 09

Post by G-s-enz »

Der har du meg i 08,banka altid inn langskudd,så har brukt ei stund på 09 for å ta igjen han jeg bor med,måtte bygge opp en ny taktikk for å slå han :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: FIFA 09

Post by XuliX »

har faktisk scora på endel langskudd. litt sjokka for å si det mildt. spiller bare med glimt, og det ekke vanskeli å gjør topplag av de. synd Champions League er borte for HEL*ETE!! =/
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Re: FIFA 09

Post by lloydpat »

For de som spiller FIFA på PS3 over nett...så er det bare å legge meg til som "Venn" eller mere "Fiende" og utfordre meg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09

Post by MhepA »

Hva kaller du deg?
lloydpat ?


Tro det eller ei, jeg holder fortsatt på med City, femte sesongen nå som snart er ferdigspilt.
Jeg har ryddet i laget og fått inn masse godt og ungt.
Keeper: Benaglio som hadde 88 for litt siden har nå 91.
Forsvar: HB - Sergio Ramos 92, MS - Mertesacker 94 & Micah Richards 97, VB - Kovac 88 (en av verdens raskeste backer)
Midtbane: SM - Gerrard 94 & Flamini 93, HV - Messi 94, VV - Elano 91 (Masse backup med Nani, Wright-Phillips, Beckham og S.Parker)
Angrep: Robinho 96 & Torres 94 (Backup i Jo (91) og Farfàn (90))

Ellers har jeg noen spillere på 90, 89, 88 og litt lenger ned. Men blir det overflod på laget selger jeg de.
Har nettopp ryddet unna en god del spillere som begynte å bli gamle.
På disse trenerne så har jeg 10/10 på alt bortsett fra stadionsjef hvor jeg har 7/10.

Leder Premier League forran Tottenham med to poeng. Spiller på Proff og Verdensklasse (av og til).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Re: FIFA 09

Post by lloydpat »

Jepp...det er mitt navn! :D :glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09 vs. PES 09

Post by MhepA »

Jeg finner deg ikke på nettverket.

Skifter trådnavn til FIFA vs. PES hvis det går bra.
Nå som begge spillene har vært ute lenge og en del sikkert har fått noe slikt til jul.
Hvordan er erfaringen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Kristine397
Posts: 3
Joined: Fri Oct 31, 2008 7:55 pm
Location: Vakre Norsia'

Re: FIFA 09 vs. PES 09

Post by Kristine397 »

Holder meg til PES, men har både og... PES er mye mer realistisk, for på fifa virker det som om at du spiller i syden, og det regner aldri. :fy Hær burde de lære...
"Det er ikke ballen som styrer spillet, det er spillet som styrer ballen!"
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FIFA 09 vs. PES 09

Post by Parelius »

Det kan faktisk regne, hørt om "kampinnstillinger"?
Kan tilogmed spille om morgenen, rundt middagstider og på kveldstid ;)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: FIFA 09 vs. PES 09

Post by MhepA »

Men på èn måte har hun jo rett. Jeg får ikke helt følelsen av å spille i nord-europa når jeg f.eks. spiller en sesong med Bodø/Glimt. Tenk om alle arenaene i Tippeligaen ble tatt med, slik som det er i Tyskland.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FIFA 09

Post by Parelius »

Noen som har ps3 og en interresert i å prøve en kamp (eller fler)?

Add; roald-p :D
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Post Reply