FM 2009

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Skal du kjøpe FM 2009?

Ja, FM er et must have spill!
7
70%
Nei, det tar for mye tid
2
20%
Usikker
1
10%
 
Total votes: 10

Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

FM 2009

Post by Parelius »

Da er demoen ute! Laster ned med en hastighet på 550 kb/s og gleder meg til å sjekke ut spillet! FM er noe som kjøpes på utgivelsesdato hvert år her i huset.

Gleder meg til å sjekke ut de nye funksjonene rundt før og etter kamp med pressekonferanser og slikt. Håper dog at overgangssystemet er fikset på, ettersom at det var UMULIG å sikre seg større stjærner for under 500 mill på 2008..

Typisk at det kommer nå, kommer ikke til å sove resten av helga :roll:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM 2009

Post by eidurgud »

Er demoen ute, sier du? :tenk

Må vel finne den, da :D
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

http://www.sigames.com" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.footballmanager.net" onclick="window.open(this.href);return false; :D
Forøvrig er det bedre research i Norge enn på lenge! Nå går det faktisk(!) ann å satse på Europa.. eneste minuset med Glimt er at de har en GOD del VELDIG attraktive spillere.. :glimt
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Da har Thiago Martins debutert for det Amerikanske landslaget (USA), han skårte forøvrig 3 mål etter at han kom inn som inbytter mot Martinnique.
Håper han får en spennende landslagskarriære 8)


Image

Klikk for større bilde
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Glimt cruiser videre på overgangsmarkedet.
Har bennyttet meg av 1.5 mill oppsjonen på Birkir.
Har også hentet Indridi Sigurdson og Fredrik Ljungberg! :D

Thomas Jacobsen er foreløpig den eneste spillere som har måttet forlate Aspmyra.

Image

Signeringen av Ljungberg.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: FM 2009

Post by G-s-enz »

Greit opplegg den oppsjonen på Ljungberg;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Jajaja, funker fett! :D
Er det bare meg, eller er det lavere interesse for FM her på forumet enn det var før i tiden? :lol;
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: FM 2009

Post by Kesseboy »

2008 drepte det siste lille av interesse hos meg. En runde med demoen til 2009 overbeviste meg ikke om å prøve på nytt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: FM 2009

Post by G-s-enz »

I mine øya er detta det beste FM noensinne,det er ekstremt vanskelig å finne en taktikk som funke og man må hele tida utvikle den osv. Nei detta FM er fantastisk :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Kesseboy wrote:2008 drepte det siste lille av interesse hos meg. En runde med demoen til 2009 overbeviste meg ikke om å prøve på nytt.
Demoen ja..

Spillet er forøvrig mye bedre enn tidliger utgaver, som G-s-enz så fint poengterer :D
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Det går litt tregt siden det er jul, og familien tar mye tid som kunne vært brukt på FM.

Vi skriver nå 9. august, jeg leder tippeligaen og er i kvartfinale i cupen.
Forøvrig er jeg (styret) i ferd med å bærge klubbens økonomi, noe jeg ikke er så veldig glad for ettersom at jeg føler at jeg har sikret en positiv egenkapital etter salget av Råstad på 2.1 mill og 500k salget av Blomgren.
Napoli diskuterer kontrakt med Londak etter et bud på svimlende 25 millioner, og Trond Sollied har inngått fårhandlinger med Bjørdal. Herenveen har forøvrig bydd 13 mill for den unge midtstopperen.

Speider etter unge talenter for øyeblikket, føler at jeg har en god sentrallinje selv om Bjørdal og Londak mest sansynligvis stikker.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Etter salget av Bjørdal (13mill + klausuler), Londak (25 mill), Råstad (2.1 mill), Jacobsen (500k + klausuler) og Blomgren (500k), samt en liten tiggerunde hos styret har jeg nå UFATTELIGE 45 mill å handle spillere for :D


Rykter sier at Glimt-boss Parelius er interresert i å styrke troppen med det 20 år gamle keepertalentet Fraga fra Mexico, sikre kilder påstar at bare arbeidstillatelsen gjenstår.
Starts 17 år gamle Theo Merkiled fra Frankrike har vistnok gitt en muntlig bekreftelse på at han ønsker og komme til Glimt. Han er i disse dager i forhandlinger om de personlige betingelsene.
Glimt skal vistnok også være svært interresert å hente 16 år gamle Christian Landu fra Viking, men det stiller spørsmålstegn rundt prisen Viking forlanger, men Glimt skal vistnok være villige til å fortsette forhandlingene.

Hvis disse overgangene går i orden har Glimt henten inn tre kvalitetspillere som styrker troppen umiddelbart, og som også har et stort potensial når det gjelder videresalg.

EDIT:

Fraga er i ekstase over å ha ankommet Bodø/Glimt, en klubb han regner med å bruke som et springbrett!

Fraga:
Image

Oppdaterer når overgangsvinduet nærmer seg slutten...
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: FM 2009

Post by G-s-enz »

Veldig smart å signere Landu,har han på Norwich gamet mitt,prestere som faen i Championship og er ettertrakta av masse PL klubba,og jeg henta han gratis:P
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tobba1
Posts: 178
Joined: Wed Aug 24, 2005 7:10 am
Location: Innebandy-målgården i Bodøhallen

Re: FM 2009

Post by tobba1 »

Knuste TIL 4-0 i treningskamp :glimt
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Har nå spilt en del mer, men har ikke spilt direkte mye ettersom skolen krever sitt :lol:

Vant "the double" i min første sesong, og tippeligaen i min andre.

Image

Ingen store spillerkjøp denne sesongen, men trakk opp et veldig bra talent fra juniorlaget i år og har en del lovende keepere som enda spiller på juniorlaget.

Image


Mangler en spiss som skårer gjevnt og trutt, men har speider som speider Spania u-19 atm. Har hentet to spillere fra Spania, en som nå har spilt seg inn på u-21 landslaget deres :D

Havnet også i ei vanskelig gruppe i CL; Barcelona, Juventus og Lyon. Forventer å ryke ut, men det er en god erfaring for spillerne mine !
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Etter to år og tre titler i Bodø/Glimt, forlater nå en umotivert Parelius skuta for nye utfordringer. Tilbudet fra PL klubben Blackburn kunne man enkelt å greit ikke takke nei til!

Image

Har etter overtagelsen ført laget fra en dyster 18.plass til en småpen 10.plass med 3 uavgjort og 3 seire på seks kamper :D

Senna er også klar for klubben, nå venter man bare på årsskiftet slik at man får inn litt nytt blod i stallen. Samt kutter vekk litt dødkjøtt..
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Parelius setter fyr på Blackburn

Image
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM 2009

Post by eidurgud »

La oss håpe ikke Steinar Nilsen tok over Glimt..
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Nei, men klysa Andresen gjorde det :?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM 2009

Post by eidurgud »

Har nettopp opplevd tidenes bug på FM.. :?

Hadde signert avtale med Ludde om at han kom til Glimt etter at kontrakten med Brann gikk ut for lenge siden - så kjøpte Start han! :shock:
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM 2009

Post by Parelius »

Hva i .... :shock:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM 2009

Post by eidurgud »

Image


8)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM 2009

Post by eidurgud »

Skjønner ikke dette.. Skal spille seriekamp mot Lyn - og har seks spillere fra første 11'ern borte på landslagsoppdrag!

Burde ikke kampen blitt utsatt da?
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: FM 2009

Post by G-s-enz »

En å annen gang blir det ikke utsatt,rimelig mongo når det skjer men :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: FM 2009

Post by Kesseboy »

Gjorde jo noe så dumt som å kjøpe FM10 her om dagen. Og jeg synes det er ganske utrolig at man, etter å ha gitt ut managerspill i 17 år, fortsatt ikke er i stand til å lage et program som kjører sånn noenlunde stabilt. På tross av at jeg hadde skrudd på autolagring, mista jeg nå to timers spilling pluss masse speiding, ansettelser i støtteapparat osv. Helt utrolig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply