LLM- en ny måte å spille FM på

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Fikk opp øynene for LLM (Low League Management) og tenkte å prøve det ut i 09 versjonen selv om jeg har 10. Rett og slett pga erfaringen.

Reglene er enkle, men også kompliserte:

Hovedregelen er: Alt skal være så realistisk som mulig.

Her er reglene du skal være obs på:

1. All kjøp av spillere skal foregå gjennom spederne, spillersøk er ikke tillatt. Dette gjelder også trenere, men lokal-kjenninger er å foretrekke der.
Denne regelen er ikke så alt for vanskelig, da du kan speide på toppscorer, beste prestasjoner og lignende. Dette er for å gjøre spillet mest mulig realistisk.

2. Taktikker, trening osv skal du lage selv. En ekte trener går ikke på internett og finner ut hvilken taktikk som er best, hvilken trening som passer best osv.

3. Valg av lag skal foregå på denne måten:
a) velg et lag som er lavest i den laveste divisjonen i dette land. Om det bare er en liga, så må ikke liga-kvaliteten være for høy.
b) trykk gjerne på tilfeldig EN gang.
c) velg et lag, ha som mål å ta over en kjent klubb som f.eks real madrid og barcelona.

4. Juks er ikke lov. Å skru av spillet uten å lagre er fyfy

5. Du skal bare ha hjelp av spillet til potensielle kjøp

6. Bruk av editor er fy

7. Ikke utnytt bugs etc

8. Noen ivrige LLMere kan i nødstilfeller bruke Spillersøket til å finne spillere listet for lån eller transferlistet. Men generelt, og spesielt etter første sesong, skal ikke denne funksjonen benyttes. La speiderne gjøre den jobben de er betalt til å gjøre! Om du opplever et slikt nødstilfelle, vær sikker på at alle urealistiske filtre er av (som stats-søk). Uansett, en spiller skal speides på før du kan komme med et bud. Eneste unntak er om spilleren er frigitt. Da må du signere ham på prøve, og la din assistent eller trenere bedømme ham.

Tredjeparts oppdateringer:

Til tross for at de fleste oppdateringer er laget med intensjoner om en så objektiv utgivelse som mulig er det ingenting som kan bekrefte dette med sikkerhet. Derfor skal kun oppdateringer laget av SI benyttes.

Håper alle forstod, nå skal jeg skrive om min karriære med CENA, en klubb i brasil.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

CE Nova Esperanca (CENA), fra 3.divisjon til?

Jeg startet gamet midt i, da jeg startet i februar. Hadde håpet på en norsk klubb, men ble en brasiliansk klubb, CENA.

FEBRUAR:

Jeg ankom stedet 1.februar og var klar til å skrive en toårskontrakt. Etter et møte med styreformann ble vi fort enige, og jeg skulle ta over dette ukjente laget. Og jeg har skumle intensjoner med dem.

Jeg fant ut i samråd med min personlige assistent at jeg måtte ha en ny stopper. Det endte opp med at han hadde funnet frem sin liste over spillere han hadde hatt under lupen en stund, og jeg kontaktet like gjerne alle tre. Endte opp med én av dem.

Jeg tok over på kampdag, og det måtte ha vært et stort sjokk for publikum da det var jeg som entret banen.

CENE - Operário (MS) 1-0 (Fabiano)
Dette var seieren jeg trengte for å få med folket til å tro at jeg kunne det jeg holdt på med.

Comercial (MS) - CENE 1-3 (Donizente, Fabiano, Evaldo)
Etter enda en kamp, så vinner jeg igjen. Spillerne begynner å få troen på at kvalifisering til cupen er realistisk.

CENE - Misto (MS) 3-1 (Arley x2, Itamar)
Denne kampen ble en liten fiasko, selv om jeg vant. Jeg fikk en nøkkelspiller skadet, Cezar. Men har en stor stall, så kan takle 5-6 skader uten at det setter ned kvaliteten i troppen. "Det er helt fantastisk å ha et slikt lag" Uttaler manageren seg etter 3-1 seieren.

CENE - Corumbaenese 3-0 (Hedison x2, Evaldo)
Nok en seier og 4 på rad er et faktum. Det har vært en fantastisk start på sesongen for de brasilianske spillerne og jeg øyner håp.

Status hele februar er:
4 seire
0 uavgjort
0 tap

10-2 i målforskjell

MARS

Da starter mars måned, med 4 kamper å spille. Jeg har troen på at det skal bli lett, så jeg slipper litt yngre krefter til.

Águia Negra - CENE 0-0
Nei og nei, dette var en kamp hvor jeg kjørte og kjørte på, men klarte ikke å score mål. Jeg holdt på å tape på straffespark, men de bommet. "En klassekeeper", slår manageren fast på pressekonferansen.

Costa Rica (MS) - CENE 1-1 (Castilho)
Så var det back to reality etter en alt for god periode, jeg klarer ikke utnytte sjansene mine, og blir straffet hardt på kontring i sluttminuttene. Vi innehar likevel 2.plassen i gruppen vår, og har mulighet til å kapre alt.

CENE - Ivinhema 1-0 (Donizente)
Etter en jevnspilt kamp, tar jeg over etter at jeg fikk en spiller utvist i det 36.minutt. Vi spiller bedre, og når de får en spiller utvist i det 55. minutt, tar vi over kampen helt. Vinner 1-0, "skulle likt å vinne med fler mål" sier manageren til media.

Operário (MS) - CENE 2-2 (Evaldo, Fabiano)
Et resultat jeg er godt fornøyd med, altså det laget som lå på 1.plass. Dette er siste kampen i Mars, og jeg føler det har vært en tung måned, med hardt press om at jeg må vinne serien.

Status Mars:
1 seier
3 uavgjort
0 tap
Målforskjell: 3-2

April

Det gjenstår 3 kamper igjen å spille iløpet av sesongen, og foreløpig så ligger jeg på en 2.plass.Mye grunnet lav poengfangst blandt opprykksrivalene, men nå er det 3 stykk som kan vinne serien, jeg ligger 2 poeng bak 1. plassen, og skulle likt å høstet noen poeng nå. 2 kamper gjenstår i April.

[/b]CENE - Comercial (MS) 2-0[/b] (Evaldo x2)
"Helt fantastisk å innta tabelltopp" sier manageren etter kampen. Ja, det er helt fantastisk, jeg har kjørt klubben fra en 4. til 1.plass, noe som er en fin prestasjon.

Misto (MS) - CENE 0-0
"Hva skjedde utpå der" roper manageren til sine spillere, mens de nesten gråter over å ha spilt uavgjort mot tabelljumbo Misto. Manageren sendte alle sine spillere på ekstratrening dagen etter kamp, for å få det inn. Selv om vi enda har tabelltoppen så er det forferdelig.

Hele April:
1 seier
1 uavgjort
0 tap
Målforskjell 2-0

MAI

I mai gjenstår siste kamp, og det er forventet at jeg skal vinne divisjonen, så jeg er ekstra nervøs før kampen.

CENE - Costa Rica (MS) 3-0 (Ze Maria (str), Itamar (str), Fabiano)
Det ble litt av en kamp, og jeg vinner divisjonen. Jeg har enda ikke blitt linket til noen andre klubber, så jeg får jobbe i fred. Fikk to spillere skadet, men siden det var siste kamp, så gikk det bra. Castilho og Itamar ble skadet.

Sum Mai:
1 seier
0 uavgjort
0 tap
Målforskjell: 3-0

Summert opp blir det totalt:
7 seire
4 uavgjort
0 tap
målforskjell: 18-4

Finfin start på karriæren, og jeg ser mot lysere tider.

(målet med saven er å bli den rikeste klubben i brasil)
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

JUNI
Sesongstart! har ikke kjøpt noen spillere, og ikke lånt noen. Planen er å skaffe en ny keeper, da jeg virkelig trenger det.

Etter en samtale med min nye keeper, ble vi enige om å låne han ut sesongen. Han er verd 7 mill og han vil sikre meg poeng alene. Noe som er bra! Målet er topp 2 for da er vi kvalifisert for andre runde. (Noen som kan forklare meg det brasilianske ligasystemet takk??)

Ciamorte - CENE 1-1 (Evaldo)
Denne var jeg fornøyd med. lå under 1-0 til det 80. minutt, de presset og presset (keeperen var forresten enorm idag!), så scorer vi et heldig mål. Det gjorde meg glad.

(har endra navnet på alle spillerne, siden det er regler for LLM.)

CENE - Ivinhema AC 3-1 (Raskestopper x2, Håpet)
Finfin kamp. Kom 1700 ekstra tilskuere til denne kampen som ga hele laget et skikkelig boost. 4 poeng på de to første er vi godt fornøyd med. Det at midtstopperen min scorer to mål er ekstra stas og, og det gir jeg uttrykk for til media som jeg har en fin tone med for tiden.

Misto MS - CENE 0-3 (Farlig, Venstreback (str), Midtbane 3)
Overlegen seier i slutten av måneden. De begynner endelig å funke sammen. Da jeg tok over visste jeg ikke hva som ventet meg, men nå viser det seg at det er en veldig fin sammensetning av gruppen.

sammenlagt:
2 seire
1 uavgjort
0 tap
målforskjell: 7-2


JULI

CENE - Marília 1-2 (Midtbanespiller 2)
En kamp som var ganske vanskelig. Marília vant fortjent. De hadde overtaket hele kampen og vårt mål kom fra en gedigen enkeltprestasjon i form av dribling fra midtbanen og frem til dødlinja med påfølgende skudd. Ikke en fin start på Juli, men Marília er et så mye bedre lag at jeg er glad de bare fikk 2.

CENE - Loudrina 0-1
En kamp jeg i utgangspunktet burde vinne, men ble ikke slik. Målet er topp 2, men ligger på en 4.plass, 5 poeng bak.

Panavaí - CENE 2-0
Nå kjenner jeg at det begynner å koke her. Vi må klare å vinne slike kamper. De fikk først en billig straffe, så fikk de et heldig mål. Typisk vår flaks. Nå må vi greie å snu denne trenden.

CENE - Aguía Negra 1-1 (håpet)
Vi styrte mesteparten av kampen. Men en keeperfeil førte til 1-1.

er nå 7 kamper igjen, maksimalt 21 poeng å hente. målet er 15 på disse.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

CENE - Cianorte 1-0 (Farlig)
Endelig seier igjen og jeg er tilbake i vinnersporet. fikk 2 unødvendige skader, men målet om 15 poeng til er der enda. Mangler 12 av 18 mulige.

Marília - CENE 3-0
Jeg prøvde, men vi fikk ikke til. De har et for bra lag.

Ivinhema - CENE 2-1 (Farlig)
Tapte denne pga 2 røde kort, ganske irriterende.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by Parelius »

LLM ja, får se om jeg hiver meg på bølgen.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Synes det var utrolig morsomt - og utrolig mye vanskeligere!
Har bare en speider i klubben, og han er så som så... :cry:
Men assistent-manageren er en stor ressurs i 09!
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by eidurgud »

Hehe, trodde først det var et nytt spill, jeg. :lol:
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

hehe :lol:

Skal fortsette litt nå. Skriver oppdateringer her, før suksess og fmnorge post :roll:
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

CENE - Misto (MS) 3-0 (Farlig, Håpet, Ung spiss)
Fin kamp hvor vi imponerte stort.

Londrina - CENE 4-1 (Håpet)
Som forventet ble det tap mot Londrina. At det ble 4-1 skyldes litt uflaks og litt udyktighet. Stillingen var 1-1 etter 60 minutter, så gikk vi på en kollektiv svikt.

CENE - Panavaí 1-0 (Farlig)
Bra kamp hvor vi styrte kampen. Skulle likt å vinne større, men seier er seier.

Águia Negra - CENE 2-1 (Klippen)
Det ble tap i årets siste seriekamp, men likevel en prestasjon å ha kommet gjennom den første sesongen. "Nå skal vi utnytte overgangsmarkedet ordentlig" sier manageren til pressen, mens enkelte gamle spillere gnir seg i øynene og realiserer at deres karriærer er over.

Vi rykket ikke ned, og selv ser jeg at å målet med å nå topp 2 ble litt for hard.

Image

Image

Image
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by eidurgud »

Hvorfor har ikke spillerne dine ordentlige navn?
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Har satt kallenavn på alle, siden det skal være hemmelig hvordan man oppnår suksess med laget. Tenk hvis andre finner ut de skal prøve LLM, og så har jeg satt opp foreslåtte spillerkjøp med spillere som slår til, da blir det ikke LLM lenger :lol:
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by eidurgud »

Hadde det ikke vært like greit å spille uten ekte navn, da? :tenk
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Jo, egentlig, men kallenavn gjør det litt enklere, husker startoppstillinger osv i et relativt nytt lag. :lol:
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by Parelius »

Har bestemt meg for å starte med Cisco Roma i serie C2 i Italia. Har ikke tid å spille noe særlig før lørdag, men bedre sent enn aldri ;)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Parelius, vi henger et godt stykke bak hardcore FMere :evil:
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by Parelius »

Kanskje når det gjelder FM10 ja, men med FM09 vant jeg CL med Leeds og kom til gruppespillet i CL med Glimt ;)
Men jeg har ikke så mye tid til å spille 10'a pga satsing mot NM og Norges Cup i landeveissykling til sommeren. Så går jeg jo enda på vgs, så har rett og slett ikke tid lenger. Men spiller en del i helgene når jeg ikke har lekser :D
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by Parelius »

Etter kun 69(!) dager i Cisco Roma i serie C2 får jeg melding om at Grêmio i Brasiliansk toppserie har sparket treneren sin, jeg søker selvsagt på jobben, og ender opp uten jobb både i Cisco og Grêmio. Men bare dager senere kommer Palmeiras inn på banen, så nå sitter jeg som manager for Palmeiras (nettop annsatt så har ikke spilt noen kamper enda) og laget ligger på 11.plass etter halvspilt serie.

Image
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by eidurgud »

Det første jeg tenkte, var:

"wow, må si line var..ehm.." :skål
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by Parelius »

Haha, den så jeg faktisk ikke :lol:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

gikk netopp over til 10, starta med glimt. mål: bli best ranket i verden.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Har lånt ut noen, for å få bedring i lønnsutgiftene og få noen overgangskroner.
JDS gav seg
TFL er påutlån
Thomas Rønning er på utlån
+ de som er på utlån in real life.

Ligger på en 10ende plass foreløpig. Er ikke bra nok, men, skal vinne cupen. Det er målet (for å komme med i Europa League)
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LLM- en ny måte å spille FM på

Post by XuliX »

Og der ble jeg sparket.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Post Reply