FM-tråden

Flere ulike tråder om diverse spill er begynt å oppstå på forumet. Vi føler derfor for å samle disse, slik vil også forumet bli ryddigere for de som ikke er så interessert i spill.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

FM-tråden

Post by mortsto »

Siden Boomba av og til poster noen kommentarer om FM i andre tråder, så tenkte jeg å få dere til å dele noen FM-historier. Gjerne Glimtrelaterte, men andre bragder mottas også.
Min største bragd er nok å ha spilt Glimt til semifinale i CL, hvor jeg dessverre røykt ut mot Inter. I alle CL-kampene satset jeg på en frekk 4-5-1, med hurtige kontringer, og det holdt altså nesten hele veien frem. Dette var i gamle CM03/04 hvor Daniel Braathen hadde noen totalt urealistiske stats, og han kunne kjøpes fra Skeid for et par hundre tusen, settes rett inn på alt fra Glimt til Milan og bli en verdensstjerne med rundt 8.5 i snitt og en drøss med mål.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Ville Lehtinen »

Er Viljar Nordberg fortsatt Glimt-researcher på FM 2012?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: FM-tråden

Post by Gvandreassen »

Startet en magisk save på FM 2010 med Glimt hvor jeg på ti år gjorde økonomien bokstavelig talt hundre ganger bedre (fra 3,5 millioner til rundt 300 millioner), vant tippeligaen år på år, cupen etc. Snek meg sakte over gruppespillstreken i Champions League. Dessverre er den saven borte da. På ti år gjorde jeg Glimt til et av Europas topplag. Glimt har potensiale folkens! :D :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: FM-tråden

Post by Boombadila »

Som jeg sa i går på bussen så slenger jeg nå ut noen screens fra cm. Jeg spiller cm 01/02 med Tapani Patch+oppdaterte spillere(folk lager enda oppdateringer av spillere osv, den jeg bruker er fra september 2011).

Hvis man begynner med glimt, begynner man i føste div. Her er fra sesongen etter, hvor jeg rykket opp, fra bortekampen mot FFK:
Image
spillerstats, må vel nevne at Daniel er lånt tilbake til klubben fordi han ikke får spilletid på RBK...
Image

Også fra den morsomste av alt, kampen mot rbk.
Image

Også skal jeg faktisk legge ut min fantastiske taktikk, tar utgangspunkt i en 4-1-3-2, med visse modifikasjoner.
Image

edit; ps: bildene kan også sees på følgende addresse: http://fyllosofen.net/cm
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: FM-tråden

Post by mortsto »

Gvandreassen wrote:Startet en magisk save på FM 2010 med Glimt hvor jeg på ti år gjorde økonomien bokstavelig talt hundre ganger bedre (fra 3,5 millioner til rundt 300 millioner), vant tippeligaen år på år, cupen etc. Snek meg sakte over gruppespillstreken i Champions League. Dessverre er den saven borte da. På ti år gjorde jeg Glimt til et av Europas topplag. Glimt har potensiale folkens! :D :glimt
Sitter med FM10, men har ikke prioritert Glimt her. Har du forslag til spillere som kan hentes de første par sesongene?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FM-tråden

Post by Cheese Smirnoff »

Si meg, sitter dere med FM10 fem dager etter at FM12 kom ut?! :shock:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeg startet et game med Manchester United på CM9798 via Dosbox her om dagen. Blåste gjennom første sesong på to kvelder og vant PL med nesten 20 poengs margin. Her var det ikke snakk om noe fininnstillinger heller, i de gode gamle CM2-dager var det nok å sende 11 mann på banen med kanskje et par løpsmønster og det var det!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: FM-tråden

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:Si meg, sitter dere med FM10 fem dager etter at FM12 kom ut?! :shock:
Nei de sitter med CM 01/02 og CM 97/98 8)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: FM-tråden

Post by Boombadila »

Jah, spillene i gamle dager var mye bedre enn det rælet som kommer nå ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Vurderer faktisk å hoppe tilbake i utgivelsene jeg og, har riktignok ikke prøvd annet enn demoen til FM12.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: FM-tråden

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Jah, spillene i gamle dager var mye bedre enn det rælet som kommer nå ;)
Det er fordi at spillene i fra gamle dager er 100 ganger lettere enn det vrælet som kommer nå! =) Men er på en måte enig. Da jeg synes og det har begynt å kommet til en grense for hvor mye man faktisk gidder å "styre med" på de nyere FM modellene. Samtale med spillere, samtale med staben, pressekonferanser opp og i mente, trening med fasiliteter/trenere.. Synes det blir litt kjedelig fordi det blir for mye mellom hver kamp.. Er rett og slett for mye å holde kontroll på..

Fun fact. Idag registrerte jeg at Luke Gutridge spilte på Aldershot! Det var min desidert beste spiller på Cambridge United saven min i CM 03-04. Det vant jeg CL i 2014 med Cambridge. Luke Gutridge var den eneste spilleren som var med hele veien, og kom inn i CL finala når jeg gikk opp i 3-1 ledelse mot Dynamo Kiev.. For en spiller han var! =D Ellers kan jeg nevne store navn som Shaun Wirght-Philips og hans mindre meriterte bror: Bradley Wright-Philips, Bobby Zamora, David Bellion og vår kjære Lars Hirschfelt som på den tiden spilte i kanadisk serie (gøy når han havnet i Norge!), fra mitt CL lag! Presterte å selge så si samtlige av de nevnte i fylla, fordi jeg ble så irritert på Hirschfelt, at jeg bestemte meg i å kjøpe spillets beste keeper! Da la jeg saven på fylla! hehe
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FM-tråden

Post by Cheese Smirnoff »

ingen87 wrote:Da la jeg saven på fylla!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM-tråden

Post by eidurgud »

2015. Året Glimt slår Rangers 11-5 i playoff til gruppespillet i CL, og skal møte R. Madrid, Roma og Stuttgart.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Finner ikke FM 2009 cd'en :( Coveret har alltid vært trofast på pulten min, og jeg har alltid hatt kontroll på hvor mine tidligere FM utgaver ligger.. men når man vil installere de gamle utgavene er de som sunket i jorden.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Khalili trenger minst 15 skudd på mål for å putte ett, Want og J.Johansen derimot..
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM-tråden

Post by eidurgud »

Hvilken versjon?
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

FM 12.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FM-tråden

Post by Cheese Smirnoff »

Aram Khalili ryker ut av klubben ved første anledning. Jim Johansen er en målgarantist som er et angrep alene. Kanskje Cato og Tom Kåre bør høre på Viljar litt mer? :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Mats Ingebrigtsen er for øvrig like overvurdert som på FM 11, men det klages ikke ;)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM-tråden

Post by eidurgud »

Hos meg ble de tre første toppscorere Erlend (2011), Jim (2012) og Martin Bjørnbak i 2013. Erlend hadde 16 mål, Jim scoret 11 og Martin 10 stk. Bjørnbak runder straks 300 kamper for Glimt, og har scoret 53 mål. Har kommet til 2021, og har kun Martin og Viljar igjen fra den opprinnelige stallen. Pavel er i klubben som speider i øst-europa. Ironisk mtp dagens situasjon ifht Skatt Øst osv, men har ikke tenkt over det før jeg skriver dette nå. :lol:

Kom over denne karen for noen år siden. Har vist seg å være en grei spiss:

Image

Synd at det kun er seriemål som vises i oversikten, han har scoret mer enn 168 mål på 159 kamper, og det er synd spilleren er fiktiv. Han har uansett ført klubben til nye høyder :mrgreen:
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Swansea snuser på Erlend allerede i første sesong.. :(
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FM-tråden

Post by eidurgud »

Mange norske spillere drar utenlands de første sesongene, noe som gjør at de ikke blir "home grown" når man henter de tilbake senere i spillet. Utrolig irriterende, igrunn.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Jeg skal gjøre alt for å beholde ham lengst mulig, skal han bort må han nekte å skrive kontrakt eller så må budet være så stort at styret griper inn.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Kanskje litt urealistisk, men har fylt opp u-19 og reservelaget med 25 kontraktløse juniorspillere med høye stats på målbevissthet. (Ja, jeg innrømmer "juks" med å sortere litt i søkefunksjonen, men man skal jo også speide for å i det hele tatt finne dem..)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: FM-tråden

Post by Parelius »

Kanskje litt urealistisk, men har fylt opp u-19 og reservelaget med 25 kontraktløse juniorspillere med høye stats på målbevissthet. (Ja, jeg innrømmer "juks" med å sortere litt i søkefunksjonen, men man skal jo også speide for å i det hele tatt finne dem..) Målet er at 3-4 av dem er gode nok om 2-3-4 år.

EDIT: Det er ikke snakk om tillegsprogrammet Genie Scout, det ser jeg på som juks. :)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Post Reply