RIP Hugo Chavez

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

RIP Hugo Chavez

Post by Los-Loco »

Takk for ditt bidrag Hugo!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: RIP Hugo Chavez

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg finner det vanskelig å ha en formening om Hugo Chavez som president, mye på grunn av de to forskjellige versjonene man får om han fra henholdsvis høyre- og venstresiden. Han har gjort mye i beste mening for Venezuela, men samtidig rapporteres det om enorme underskudd og behov for store kutt, noe som vil koste de fattigste i landet dyrt. Nå fikset jo han problemet for seg selv med å dø, så alt blir lagt på de som får presidentembetet fremover.

Jeg regner med at sannheten ligger i midten mellom USAs og sosialistenes meninger om han. Han gjorde mye for å bygge opp Venezuela, men hvis det viser seg i ettertid å ikke være bærekraftig vil det være en kraftig ripe i lakken for hans ettermæle.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: RIP Hugo Chavez

Post by Los-Loco »

Vel, jeg kan i farten komme på et par-tre andre land som i dag drifter med store underskudd og som har behov for store kutt....

Jeg ser ingen grunn til å gjøre helgen av Chavez, men i hans liga som heter Sør- og mellomamerikanske statsledere gjennom tidene, så ligger han meget godt an til en pallplassering. Han har vært et friskt pust og turt både å si og gjøre mye bra.

Og som du sier Cheese: han har gjort det i beste mening for Venezuela. Bare dét er en prestasjon i seg selv, det er slett ikke alle statsledere (og særlig ikke i sør-amerika) forunt å ha det ettermæle at det han gjorde var gjort i beste mening for sitt land.
Post Reply