TV-Serie-Tråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

TV-Serie-Tråden

Post by gavharr »

Hvilke TV-Serier følger folk med på?
Hva ser du nå?
Hva har du sett som du vil anbefale andre å sjekke ut?

Osv...

Sjøl vil jeg anbefale "Outlander". Basert på fantasy-bøker av Diana Gabaldon.
Handler om en feltsykepleier som blir sendt 200 år tilbake i tid. Mycket bra!

I tillegg koser jeg meg skikkelig med "Valkyrien". Noe av det mer spennende norske jeg har sett.
Last edited by gavharr on Sun Jan 15, 2017 6:46 pm, edited 1 time in total.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by G-s-enz »

Kommer nok tilbake her med mer,men i farta:

Luther
Sherlock
The Wire
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-Serie-Tråden

Post by ingen87 »

Mot i brøstet
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by gavharr »

Oh lord... ;P

The Wire har jeg sett 2 sesonger av. Falt litt av, da jeg syntes det gikk litt sakte, men skal se resten en gang det passer seg :)
Hvordan er Luther forresten?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by G-s-enz »

Det er fantastisk,hadde satt den på vent i flere år før jeg satt den på i høst. Velskrevet,fantastisk skuespill og spennende.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-Serie-Tråden

Post by ingen87 »

Farmen var og spennende! :)
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeg har snart kommet meg gjennom ti sesonger av Trailer Park Boys. Hvis det enda er noen som ikke har sett det, anbefales det til dem som liker sær men koselig (kanadisk) humor.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Wendigo »

The Wire S02 er den dårligste, enig at den gikk treigt, men de neste sesongene er vel verdt det.

For de som liker sær humor anbefaler jeg Black Books.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Sulliken »

Jeg ser ikke så mye nuh, Med en 5åring og baby i hus er det lite tid.

Men det som er på lista er jo The walking dead, fra midt i sesong 4 og utover,

The Expanse sesong 2 har akkurat startet (Fantastisk serie)
GoT, selvfølgelig

Men det man faktisk får tid til å se på om dagene er liksom Gold rush, american pickers og den type programmer..

Dama er hektet på Bones, Castle og criminal minds, så det blir man og tvangsforet med..


Så titter man innom gamle klassikere innimellom som Oz, Firefly, Battlestar Galactica og B5.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by gavharr »

Expanse er grisebra! Den vokser enormt fra episode 1 til 5 og holder koken ut første sesong synes jeg. Visste ikke at sesong 2 hadde startet, men lurer på om jeg venter til flere episoder er sluppet.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by G-s-enz »

Sulliken wrote: Thu Feb 02, 2017 3:43 pm

Men det man faktisk får tid til å se på om dagene er liksom Gold rush, american pickers og den type programmer..

Haha samme her!

Men starte å se "The americans" her om dagen,ser meget bra ut :) spionserie om to russiske spioner som driver spionasje i USA.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by mortsto »

Klassikere som må sees: Sopranos, The Wire, Breaking Bad, Twin Peaks (ser på nytt nå)

Også bra: Stranger Things, Better Call Saul, House of Cards, Bloodline, Narcos, Westworld, Mr Robot, Ray Donovan, The Americans, Walking Dead (selv om jeg har droppa ut etter fem ses), Fear The Walking Dead, Taboo, samt første par sesonger av Homeland. Ellers anbefaler jeg britiske The Fall og Happy Valley som en motvekt til alle de amerikanske seriene som dominerer.
Humor: The Office (både eng og am), Trailer Park Boys, Better Things, Vice Principals, Parks and Recreation, UnBreakable Kimmy Schmidt.

Neste ut er The Crown, Mad Dogs, Billions og Quarry.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Novi »

Day-uhm! Har du tid til å se alt det der, og også se noe på nytt?

Her har jeg Walking Dead, Atlanta, The Outcast på opptak, så de klarer jeg følge nogenlunde. Samme som sulliken, så er fruen glad i Criminal Minds, NCIS (blæh!), og CSI.

Men 3 barn under 3 år i huset gjør at vi egentlig har kastet fra oss å følge noe særlig med serier - man blir hvertfall picky med hva man bruker tiden på! :)
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by mortsto »

Dette er serier jeg har harva igjennom de siste tre-fire årene. Har også små barn, så det er gjerne å se to episoder med noe hver kveld etter ungene er i seng, og gjør en det hver dag, så får en sett ganske mye. Følger med på blogger, og er ganske flink til å plukke ut ting jeg vet jeg kommer til å like. Minuset er selvfølgelig at jeg ikke får med meg noe som går på TV. Så når folk prater om Farmen, Anno og hva som enn er på lineær-tv, så har jeg ingen ting å bidra med. Criminal Minds, NCIS og CSI har jeg så vidt kikka på, men det fenger ikke i det hele tatt. Ganske forutsigbart, og episodene ligner ofte på hverandre i oppbygning. Prøv å få henne til å se The Fall eller Happy Valley, hvis hun liker krim.

Lista mi ser lang ut, men de fleste bruker uansett X antall timer på underholdning. Bedre da å se serier en synes er bra, enn å bli sittende å bla i kanalene, eller scrolle formålsløst på Facebook. Minuset er at jeg leser mindre, og at de samme streamingtjenestene som leverer kvalitetsserier i stor stil, ikke byr på noe særlig utvalg av gode filmer.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Boombadila »

Andromeda kan være verdt en kikk.

Ellers, B5, ST DS9, ST TNG og ST Voyager. Legg merke til nyansene i de tre seriene.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Kesseboy »

Hvis du ikke har et litt nerdete preg, tror jeg du kan gå forbi Boombadilas råd ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by mortsto »

Fra studietida husker jeg at ST og B5-fansen forsøkte å ta avstand fra hverandre og påstå at det de så på var noe HELT annet. :D
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Boombadila »

Same same, but different. ST har noen ting som de gjør kjempekult(og for nerder kan man jo legge merke til forskjellen før/etter Gene R), mens B5 har en del ting de gjør kjempekult. Det sykeste med B5 er jo når man ser hele serien for tredje gangen, og fremdeles oppdager nye ting.

Ellers tror jeg ikke at kesse har tatt seg tid til å nyte Andromeda.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Kesseboy »

Jeg har faktisk sett en del Andromeda. Eller, MacGyver in Space With Sexy AI, som jeg også kanskje kan kalle det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by Boombadila »

I fail to see a problem with that description!

Ellers, NCIS, som tidligere nevnt, kan fort bli mye det samme. Samme går egentlig for alle disse Crime Scene-greiene.

Valkyrien er bra, det samme kan sies om Bones. Ellers må man jo bare prøve seg frem.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by gavharr »

B5 er legendarisk bra. Var jo også en pionér i serieverdenen med et underliggende plott over 5 sesonger. Litt mye "monster of the week" i de 2 første sesongene, men himmel og hav så bra de 3 siste er :O
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by eidurgud »

For å ikke nerde helt ut, jeg har sett seks og en halv sesong av Californication (på nytt) på litt over ei uke nå. Sesong syv er den klart dårligste, så skjønner på en måte at den ble den siste.

Ellers har jeg sett på Sons of Anarchy, House of Cards, Black Sails, Suits, Shooter, samt Warehouse 13 i det siste.

Av komedier; Cheers, Big Bang Theory, HIMYM, Friends og sikkert noen jeg ikke kommer på i farta.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-Serie-Tråden

Post by ingen87 »

HIMYM var en favoritt hos meg, men ble bare dårligere og dårligere for hver sesong. Avslutningssesongen var katastrofe.
Big Bang Theory har blitt den nye favoritten, men ser strengt talt lite på TV-serier for tida.
Rundt juletider hadde jeg og samboeren min en Frikjent-maraton, synes egentlig det var en helt ok serie der man ble nysgjerrig på fortsettelsen etter hver episode. Litt langdryg 2. sesong med tanke på hvordan serien avsluttet.

Ellers så går det i Family Guy på ipaden på senga ved leggetid :) Og så er det morsomt å ta dypdykk i NRK-arkivet og finne gamle serier, som feks Fredriksson Fabrikk, som jeg skjønner litt mer av idag enn hva jeg gjorde som guttunge. Spesielt hun Fagforeningsrepresentanten har blitt noen hakk morsommere.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by gavharr »

Black Sails driver jeg å ser ferdig nå. Midt i sesong 3. Synes den er underholdende, tidvis litt mye preik, men stort sett bra :D
Så også Sneaky Pete for litt siden og det var en meget kul serie. Ligger på Amazon Prime :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: TV-Serie-Tråden

Post by G-s-enz »

Anbefaler forøvrig Top of the lake,meget bra australsk serie.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply