Klagemuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Klagemuren

Post by bjornage »

Jeg vil benytte anledningen til å syte litt over programmet til Parkenfestivalen i år. De har hele tiden flørtet med 90-tallsnostalgien - noe som er greit siden det trekker mye folk - men i år har de gått for langt. Hvor ble det av de relevante og spennende artistene som har noe å fare med i 2012? Roxette, Prodigy, PUSA og Seigmen passerte alle middagshøyden for godt over 15 år siden, og sistnevntes comeback er forsåvidt greit å booke inn men de to første blir for drøyt å ha som headlinere spør du meg.

Opeth er en spennende booking, men ikke helt i min gate. Kaizers blir sikkert bra, men jeg ble ganske lei dem for mange år siden, Sirkus Eliassen lager sikkert fest, men de gutta har spilt på parken i en eller annen konstellasjon i alle år, så det er i og for seg ikke noe særlig spennende. Bernhoft er bra, men har spilt i Bodø tre ganger før det siste året. Og Hellbillies? zzzzz.

I bunn og grunn syns jeg årets program er det svakeste noensinne. Kjemisk renset for spennende og aktuelle navn, og det virker som Parkengutta har tatt foten av gassen og safet inn programmet da de skjønte tidlig i vår at det kom til å bli utsolgt tidlig. Synd at de har gått i nostalgifella og utelukkende satset på velkjente navn som er langt forbi sin storhetstid. Mindre aktører klarer å hanke bedre navn til Bodø ellers i året, hvorfor skal de største kjøre et så trygt og kjedelig program da?

Jeg kommer uansett til å dra, men musikken blir bare et bakteppe denne gangen. I fjor syns jeg programmet var sterkt (Lissie, Motorspycho, Håkan Hellstrøm og Robyn - bare på fredagskvelden!), mens dette er lavmål. Håper det blir bedre igjen neste år.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Klagemuren

Post by Kesseboy »

Takk for at du gjorde det litt lettere for meg å ikke ha billett :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Klagemuren

Post by mortsto »

Forsåvidt enig. Greit at en vil trekke til seg halvgamlinger på nostalgifylla (som meg), men i år har de dratt denne for langt. Bruker stort sett å sammenligne med Pstereo i Trondheim, og synes programmet i Parken ofte har vært like bra, og noen gang bedre enn det er her i Trondheim (i tillegg til at festen i Bodø er bedre). Husker jeg sto på Pstereo lørdag i 2009, og innså at programmet i Bodø (mener det var Grant Lee, Danko Jones, Røyksopp og Manic Street Preachers) var vanvittig mye bedre enn i Trondheim. Tidligere har det vært en fin miks av artister som drar folk, og up-and-coming band, men nå begynner det å bli skremmende nært "we love the 90s". Hadde jeg vært tyve år, ville jeg nok revet meg litt i håret over årets program. Med Mew, Spiritualized, Grandaddy og Rustie kombinerer Pstereo i år både nye artister over mange sjangre med folkelige favoritter som Raga, Kaizers og Bjella. Parken er så heldige at de vet 99% sikkert at det blir utsolgt, og kan dermed tillate seg å prøve noen artister som alle ikke kjenner fra før
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Klagemuren

Post by bjornage »

Det verste er uansett at det kun er Mack som selges av øl der - fysj!!

Hadde Parken kun handlet om musikk ville jeg heller holdt meg hjemme og surmulet, men jeg syns det er en knakende fin happening ellers. Parkscena har noen interessante band og det er mye igjen å booke, forhåpentligvis kan jeg søke tilflukt der mens de på 35+ har allsang med Roxette.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Klagemuren

Post by mortsto »

Det mangler jo et navn til hovedscenen fredag, og til til parkscenen lørdag. Både Mew og Spiritualized spiller i Trondheim lørdag, så ett av dem burde vært mulig å få til fredag. Hardcorebandet Kylesa, hip-hoperen Big K.R.I.T. eller popgruppa AVi Buffalo burde kunne spille på parkscenen lørdag siden de spiller her på fredag. Lairoteltet regner jeg fylles opp med lokale DJ'er og lignende.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Klagemuren

Post by Frodo Baggins »

Prodigy er ikke spesiellt aktuelle nei, men var å så de på Døgnvill for 2 åe siden, og selv om jeg aldri har vært noen fan av de, så leverte de en strålende liveopptreden. Selv om jeg var storfornøyd etter Band of Horses, og egentlig forventet en nedtur. De anbefales.

Roxette så jeg også på Døgnvill i fjor, man kan si mye om de, men det er en hitparade de leverer. Men konserten i Tromsø i fjor syntes jeg var småkjedelig, og ikke noe å rope hurra for.

Parken har nå kommet i en posisjon hvor de blir utsolgt uansett, og kunne kanskje vært litt mere spenstige i programmet. Men det begynner jo å bli mange festivaler etterhvert, og det er ikke sikkert det er like lett å få tak i aktuelle artister, hva vet jeg?

Noen som forresten vet hvorfor Parken er så konsekvente i å "bare" ha 7500 billetter hver dag? Området er jo rimelig stort, og jeg ser for meg at det ikke hadde vært noe problem å lagt ut 500-1000 ekstra billetter.. Til sammenligning så har Døgnvill ikke noe større areal, og der er det 12-13000 billetter hver dag. Og er det planer om å utvide Parken til en 3-dagers festival? Begge festivalene i Tromsø innbefatter nå Torsdagen, og det funker perfekt spør du meg...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Klagemuren

Post by mortsto »

Litt usikker på hvorfor de er så konsekvente på 7500, men det har vel noe med logistikken å gjøre vil jeg tro. Jeg tror de kunne økt med 500-1000, men de nærmer seg en smertegrense. Selv om Rensåsparken er stor er det ikke alle delene som er "innenfor gjerdet" og sånn som logistikken er der nå, kan det fort bli fullt. I fjor gikk det meste smertefritt, men toalettområdet kunne gjerne vært dobla. Jeg har også tro på at å inkludere torsdagen kunne blitt bra.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Klagemuren

Post by bjornage »

De selger 7500 billetter, men det er mange billetter som i tillegg går ut til sponsorer og andre samarbeidspartnere så det eksakte tallet gjester er nok ikke lett å tippe. Det går vel også en del på sikkerhetshensyn, jeg vet ikke hva myndighetene har godkjent men erfaringsmessig bør det gå an å skvise inn flere. Syns å huske avisoppslag i fjor med at det var umulig å øke antallet billetter?

Håper som sagt det blir bedre neste år, de har hatt gode program tidligere men dette ble en gedigen skuffelse for meg.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Klagemuren

Post by mortsto »

http://www.an.no/kultur/article6169972.ece
Fin kommentar til Parkenfestivalen. Som Russ96 kjenner jeg igjen følelsen. Vi spilte også Prodigy, Presidents, Seigmenn og Gartnerlosjen for full guffe da vi dro på utflukt til Fauske. :)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Klagemuren

Post by bjornage »

For å fortsette parkenfestival-føljetongen: Anbefaler alle å lese gruppa for kjøp og salg av billetter til Parkenfestivalen på facebook. Det er det mye syting og klaging for tiden over at de festivalen har våget å selge unna alle billettene. Lett å skape hysteri blant bodøfolk som ikke er vant til å kjøpe billetter i forkant av et arrangement, spesielt når noen ser sitt snitt til å ta seg veldig godt betalt for billettene de selger videre. Jeg syns ikke noe om blodpriser på bruktmarkedet, men det er enkelt å unngå det: Vær tidlig ute og kjøp billett før det blir utsolgt...er man sent ute må man bare hoste opp det som trengs eller holde seg hjemme.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Klagemuren

Post by poteten »

Hva heter gruppa?
Kritisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Klagemuren

Post by bjornage »

"Parkenbilletter kjøp og salg"

https://www.facebook.com/groups/157635934360997/

Ser ut som en del av kranglinga er slettet nå, skuffende.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

Er det rart man blir deprimert over menneskeheten?
http://www.aftenposten.no/kultur/Disse- ... 58334.html
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Klagemuren

Post by Kesseboy »

Drittjul! Begynner ikke engang å beskrive hvor miserabel denne forpinte høytida har vært i år. Har vel helt sikkert ingenting å klage over, i forhold til mange andre. Føler med dem.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

TIl og med så dårlig jul at du dobbeltposter om det?

Snart januarsalg kesse, du finner sikkert noe til far der ;)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Klagemuren

Post by Kesseboy »

Kunne posta ei hel side med frustrasjoner om nødvendig. Januarsalget er av liten interesse for meg, siden det, selv om det er salg, gjerne fordrer at man må betale for seg ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Klagemuren

Post by mortsto »

http://www.nordlys.no/debatt/kommentar/ ... 560246.ece

Jason Molina døde sist helg. Ikke ofte jeg har behov for å linke til Egon Holstad, men han har skrevet noen fine ord om mannen, og linket til flotte spillelister for dem som kjenner eller ønsker å bli kjent med musikken.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Sulliken »

SATANS Chesshælvett!!
Det abonnementbyttet kunne jeg bare spart meg.

Den 28 mars er jeg "hjemme" igjen. Da blir jeg portert tilbake til OneCall, som jeg har vært hos siden 2006, bortsett fra dette 1 mnd sidespranget.
Jeg lover å aldri være utro igjen ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by ingen87 »

Tele2 ringte nettopp og skulle skille meg fra OneCall, når jeg oppga at jeg hadde OneCall så sa han "greit" og la på.. Tydelig at de har blant de beste abonnementene, når selgerne gir opp bare ved at man oppgir de.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by J I P »

Fornebu Fornebu
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Sulliken »

Litt mange fjortiser?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by J I P »

Neida, Stabæk-sangen Vidar og æ diktet på bussen tilbake på Mandag.

Tar meg stadig i å nynne på den og lurer samtidig på om vi blir kastet ut fra Onkel Blaa hvis vi synger den der i November.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Klagemuren

Post by Sulliken »

Åja. Så du var og med på konserten vi fikk baki bussen...

Mikrofonen sto på så dere kom over høytalerne, men det var ingen som tok initiativ til å gjøre noe med det :roll: Mikken ble i allefall ikke værende på fordi det var vakkert. For det var det altså ikke :twisted:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Klagemuren

Post by Boombadila »

Var du ikke med på korøvelse Sulliken? :shock:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Klagemuren

Post by Kesseboy »

Dette kunne også hørt hjemme i At det er mulig-tråden. Så ubrukelig kan altså mennesker være. Er så heldig å ha støtt på et utvalg av de mest usannsynlig hjelpeløst upålitelige tullefolka som finnes, så andre kanskje slipper. Men bare kanskje. Faens drittfolk (ingen her inne, jeg må bare få det ut).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply