IDOL!!!!!!! :) :D ;)

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Var det fortjent at Aleksander vant?

Poll ended at Sat May 19, 2007 9:55 pm

Ja! Han Er bare aller BEST!
7
39%
Nei JONAS THE KING burde vunnet
11
61%
 
Total votes: 18

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg har sett ca. null minutter av Idol. I høyden noen få sekunder, akkumulert gjennom forbisvitsjinger med fjernkontrollen og andre typer ufrivillig syning.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Var latterlig dårlig i år...kjedelige saker. Ikke lett å hoppe etter Kurt ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

æ har følgt me på idol alle sesongan æ.... greit det e vanskeli å slå Kurt! vårres virkelige Idol! men... det har kommet noe bra uta alle sesongene, eller, bortsett fra Kjartan/Margaret sesongen; men vi fikk jo Sandra :wink: ... ikke så fan a noen a dem! men Kurt, og Ali e mine favoritta i Idol så langt!!:)

Å idag håpa æ sånn egentli at Jonas sku vinne, men e kansje like greit at han ikke vannt, førr nu må Aleksander skynt sæ å lage ett album, mens Jonas kan bruke litt mere tid på å lage ett enda bedre album enn Aleksander! å KNUSE han :D

men det beste me årets idol finale va jo æresgjesten i år!!:D da holdt æ på å dø ! :glis
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Ho som ikke kan søng. Huska ikke helt ka ho hete.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

MacDaddy wrote:Ho som ikke kan søng. Huska ikke helt ka ho hete.. :P
Alle?
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Jenny Hemfjell

Image

Image
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

ho e så arti!! :) Masi's store datter ;) egen fan side har ho også fått,men æ finne den ikke... :P
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

Eg syns Aleksander vant fortjent! Han e den som merkbart har utvikla seg gjennom heile idol :D Ellers syns eg idol ha vært kjedelig i år i forhold til tidligere :roll: Blei liksom bære en tradisjon å følg mæ på dæ :lol:
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
Puggsy
Posts: 157
Joined: Mon Apr 11, 2005 3:51 pm

Post by Puggsy »

idol er bæsj
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

Puggsy wrote:idol er bæsj
Støttes
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Puggsy wrote:idol er bæsj
Jeg er uenig. Bæsj kan brukes til noe.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

idol e engasjeranes! å spennanes! og ikke minst arti :)
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Idol er et av de beste underholdningsprogrammene, helt til den siste elendige (og da mener jeg ELENDIGE) person har vært på audition. Etter det så er det bare folk som juryen mener kan synge igjen, det hele spisser seg til en konkurranse der alle på liv og død skal prøve å vinne en plate kontrakt. Den som styler seg best, smisker mest og er mest kjekkas og vinner hjertene til småkidsen som bruker opp alle sine uke penger på stemming vinner til slutt en platekontrakt selv om de som regel ikke er de aller aller beste på å synge. Idol før de siste 100 er tatt ut er gøyalt, ler meg skakk, men så blir det bare tamt og kjedelig. Dommerene sier "oiii du er så flenk" mens hele Norge sitter og lurer på hva de hørt på noe...så kommer noen som synger genialt bra "dette fikk du ikke helt til" sier dommerene.."men du er KJEMPESØT og jeg synes du skal gå videre!"

Låtene de spyr ut som "vinnerlåten" flopper alle plasser den prøves unntatt i Norge, der folk kjøper den fordi det er en IDOL logo på..taaaaaamt.
Torunn og Kjartan..hvor ble dere av egentlig? Only Kurt is real!

:mrgreen:
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

mutz wrote:idol e engasjeranes! å spennanes! og ikke minst arti :)
Idol er intetsigende, passifiserende og flaut tv-program som i all hovedsak er laget for dem godt under 14 år.

Idol deltakere (kanskje minus kurt) vil for evig huskes som et eller annet idol navn, og vil aldri få kred i musikkmiljø i Norge. Dette konseptet er definitivt funnet opp av folk som vet nøyaktig hvordan man skal melke mest mulig penger ut av naive tenåringer (eller yngre), både deltagere og "publikum".
Jeg hørte de to finalistene synge på gullruten på tv2 nå nettopp. Det nivået de ligger på overgår en gjennomsnittlig Horde-medlem lett.

Herregud førr nokka drit! :guns
FØRR EVIG
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Idol er grei underholdning. Idol ser en hvis en ikke kan gjøre noe annet. Kikka på finalen igår faktisk. Og den var rimelig nitrist.

Det artigste med hele Idol er hvordan Milde betrakter seg som "rocker" :glis
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

dette e en mulighet disse håpefulle unge har te å gjennomføre sine drømma!!! koffør skal vi som ikke har det som drømma disse dem førr det?? det syns æ vi ikke har noen grunn til!

greit dette e en pengemaskin uten like,det veit æ sjøl,Burger King har vært sponsor dem tre første åran;å herregud ka penga vi tjente på å selge idol effekta! rekorden e effekta førr 10.000 på en dag! den står æ å ei tell førr!

og har "heile" norge løst å følge med på dem gjennomføre sine drømma, la dem førr all del gjøre det da!! æ har sjøl vært på to finala, da Kjartan vannt og da Jorunn vannt, va ikke bare "små" unga me foreldra der da! e faktisk folk i alle aldersgruppa som lika dette og engasjere sæ!

so what om dem får Idol- foran navnet sitt?? enn vist det e det dem vil, få prøvd sæ i bransjen?? selge dem ikke noe plata, la dem få oppleve dårli salg! da har dem nu fått prøvd sæ i værtfall!!

Gaute har nu brukt tia på å lage ei plate som han meine e "han" , syng på si eiga dialekt! Margaret kommer me ny plate, me "sin musikk" , sånn ho vil ha det! Kjartan kommer også me ny plate. Kurt e jo bare KONGEN! han får gjør som han vil! Sandra fikk lov til å gjøre det ho ville, være i rampelyset og "sjarmere" folk!

Tone og Ali kom på andre og tredje plass etter Jorunn (som oxo kommer me nytt album;me "sin" musikk), å dem har selgt enda mere plata enn ho! Ta Ali; han kom på 3, heile spekrum koka da han kom på scena under finalen! ingen tvil om at han va favoritt! han får være me på "gitarkameratene" sirkuset te Jan Fredrik Karlsen! JFK e ute etter å dræg mæst muli penga utav artistan sine, å kordan manager e ikke det?? men koffør har han da kun tatt Ali og Kurt fra Idol?? førr dem e dem beste!

æ syns ikke folk ska være så kjapp te å dømme dem etter finalen, og deres innsats på den ferdi produserte Idol singelen og albumet! la dem få komme ut me solo albumet deres etter finalen!

la det gå ett år, dem e ferdi me all PR førr det, å sommer turneen e ferdi! da kan dem ta sæ en liten pause, "finne sæ sjøl" igjen, bynne å tenke på å lage sitt "eget" album!!

da kan vi få høre mere ka det e dem vil som artista!! TNX ;)
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Men kjære Mutz, grunnen til at de selger plater og ting er ikke fordi de er flinke...de er fordi de er søte! Kurt var unntaket.
Jeg vet ikke hvor mye/lite du vet om musikkbransjen, men du er klar over at et plateselskap kan "fikse" suksess med ca enhver person som kan synge LITT, dvs handler
IDOL lite om hvem som er flink å synge, men om promotering, du har vel selv sett de beste vokalistene og faktisk mange av de med best utstråling og etc..dvs de som ville fått seg en platekontrakt uansett long the way forsvinne ut tidlig av konkurransen...

Og grunnen til at Burger King selger effekter for 10.000kr er massiv markedsføring + et produkt vi allerede vet selger (fast food, burger), og en hype. Kan jo sammenligne..du vet de gule armbåndene til Mr. Armstrong..tror du det var SAKEN eller at "alle hadde det" som gjor at det solgte så mye til alle og enhver når det tok av? Det var ikke saken, bare så du er klar over det, salget gikk relativt treigt world over til "alle" begynte å kjøpe det. Kjenner folk som kjøpte det fordi de syntes det var tøfft.."aja du er klar over hva det betyr da.." "Nææææ, det var tøfft". Så kom det 25 andre farger og andre som hivet seg på og ville tjene penger!

Drømmene du snakker om kan du få oppfyllt gjennom annet enn Idol og de som kommer opp den veien blir som regel mye mer suksessfulle, hvis du er en middelmådig sanger så er kanskje Idol sjangsen din. Mange potensielle gode vokalister kommer å ødelegge mulighetene for å bli store artister gjennom å melde seg på idol.

Og grunnen til at Idolplatene selger..det er ikke kvaliteten, det er massiv markedsføring. Var et "band" i Sverige som solgte 200.000 eksemplarer av et album som aldri ble spillt på radio, aldri laget video til..alt pga at en genial promoteringsperson klarte å klippe 20 sekunder musikk fra plata som solgte...plata klarte en kompis å kjøpe, det var 20 sekunder OK musikk på plata..og det var de 20 sekunder de klippet ut...filmbransjen har gjort det samme i 50 år..lært seg å klippe ut de rette bitene, og få deg til å se film. Spillebransjen gjør det samme, de lurer deg til å tro at et spille er knallbra gjennom å lage en demo, som ikke er som spillet i det hele tatt, med bedre grafikk, tøffe saker og så er spillet en god del kjedeligere og med dårligere grafikk, det samme gjør de med screenshots..stort sett bare screenshots fra demoen....lureri eller smart markedsføring til et naivt publikum! ;)

Idol is a cynical cirkus...face it =)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Idol engasjerer. Det er både mester og hans kjære mutz et bevis på.

Idol har klart det. Konseptet er rimelig genialt.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

hihi, ja, vi bi engasjert! å takk førr at Idol e her å kan engasjere oss :D

æ lika å være litt naiv :wink:

åja, æ veit at allt e kommers! å at idol e kun førr å tjene penga, MEN kem vil ikke tjene mest muli penga??? e jo det folk nå om dan' e interessert i å gjør... såååå... la folk bli litt underholdt da, a mange tusen ungdomma som ikke kan synge!

tilogmed æ syns ikke det skal være flere idol. Kan vente noen år kansje, førr det har gått litt langt syns æ! men kommer det en ny sesong,så skal æ se på den å! :)
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

mutz wrote:hihi, ja, vi bi engasjert! å takk førr at Idol e her å kan engasjere oss :D

æ lika å være litt naiv :wink:

åja, æ veit at allt e kommers! å at idol e kun førr å tjene penga, MEN kem vil ikke tjene mest muli penga??? e jo det folk nå om dan' e interessert i å gjør... såååå... la folk bli litt underholdt da, a mange tusen ungdomma som ikke kan synge!

tilogmed æ syns ikke det skal være flere idol. Kan vente noen år kansje, førr det har gått litt langt syns æ! men kommer det en ny sesong,så skal æ se på den å! :)
Hadde jeg vært "in it for the money" hadde jeg startet opp i sexindustrien..det er der pengene er.

Kan jo sitere meg selv fra Bodø NU i 2004

Image
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Idol suger!
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
Post Reply