Gledesmuren

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Jeg flyttet over til Spamtråden med neste mobilrant og Quoter Kesse og bombis, og sletter litt i denne.

Hvem er den neste som vil spre litt glede?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Endelig helg!

Endelig øl! :D
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Gledesmuren

Post by FSHelgeland »

Siste individuelle eksamen på fagskolen unnagjort. totalt 14 timer med blodslit bare på denne eksamenen. Nå blir det pils i kveld :-)
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Gledesmuren

Post by mortsto »

http://bodonu.no/nick-cave-and-the-bad- ... il-parken/
Meget sterk booking. Får dessverre ikke reist nordover i år, så håper Pstereo kan slå i bordet med det samme.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Nick cave til parken, og du kan ikke komme?? Jeg ville brukt klagemuren istedet. Endelig (for meg) en grunn til å besøke parken, liksom. Og jeg kan heller ikke. hmrf
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Gledesmuren

Post by mortsto »

Jeg unner alltid Bodø alt godt, og synes det er helt topp med et bra Parkenprogram. Fjoråret var noe labert synes jeg. Når en er så heldig at en selger ut uansett, så holder det ikke å bare booke partyband fra 90-tallet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Gledesmuren

Post by bjornage »

Overraskende! Jeg hadde forventet noe ala fjorårets headlinere (noen som hadde sin storhetstid for 15-20 år siden og knapt er relevante nå), men dette er absolutt godkjent. Knallbra jobba, håper de kan følge opp med resten av programmet nå også.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Nye episoder av The Walking Dead :D :D
De tok verdens lengste juleferie midt i sesong 3, fra november til februar, men nå er endelig episode 9 og 10 ute i torrenthavet.

Jeg vet hva jeg skal gjøre før jeg skal ut å passe på fulle folk i kveld..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Skal du dele ut kokos i dag og? :evil:


Biff, pomfri och saus. Nammenam! :D
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Ikke at dette innlegget har noe her å gjøre, men skitt au.

Boombadila: Jeg har egentlig frihelg og hadde planer med madammen. Men ingen barnevakt= jobb istedet.
Jeg står ikke på Last Train i dag (er du ofte der, forresten?). Jeg skal gå streif mellom hovedsak Mono, Internationalen og Fisk&Vilt. Sannsynligvis et par detourer til Revolver eller blå eller et av våre andre steder.. Where the shit hits the fan, liksom. Skjer ikke ofte, dog.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Var på konsert i går, Fire walk with me vol. 5, og de deltakende band var Mistour, Year of the Goat og Vreid.

Det gledes enda over hvor fantastisk det var! :glis
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by J I P »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Gledesmuren

Post by G-s-enz »

Første seier med laget mitt på to år :shock: deilig det :D
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by kimbo »

Manchester City vant tapte FA cupfinalen mot WIGAN!!!!!!!!
Last edited by kimbo on Sun May 12, 2013 11:50 am, edited 1 time in total.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Enten mener du jagerflyet Viggen(som det jo ikke der er rart de tapte mot...), eller så mener du Wigan... :lol:
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Ville Lehtinen »

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Gledesmuren

Post by Boombadila »

Ny telefon i hus :D

Samsung ativ s, måtte vi få et godt forhold!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Gledesmuren

Post by bjornage »

I fjor på denne tiden var det mye surmuling fra meg over Parkenprogrammet med noe høyt we love the 90s-preg og generell middelmådighet ellers. Jeg krysset fingrene for et bedre program neste gang og bønnene mine har blitt hørt! Nick Cave, Monster Magnet, Kvelertak, Graveyard og nå Rival Sons.. jeg skal aldri tvile på dem igjen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by ingen87 »

Du om det; jeg synes dette er et av de mest skuffende Parken-programmene til nå. Spesielt at Blåfrostfestivalen greier å få til et mer spennende tilbud.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Gledesmuren

Post by bjornage »

Noen er mer heldige enn andre, og i år traff det meg veldig godt. Ser ikke bort fra at det kan bli noen år til neste gang :D
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by Sulliken »

Nick cave og Kvelertak er et must å få med seg for de som har sjangsen
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by ingen87 »

Vil påstå at Vamp er årets beste signering. Muligens landets beste liveband.. Skulle gjerne sett flere "festival" band. Ser ikke så veldig mange som vil skape veldig god stemning. Greit at Nick Cave er enormt bra musikalsk, men vil det får 15 000 Bodø-væringer til å gå av skaftet? Tvilsomt..Halvdan Sivertsen derimot vil nok være den som skaper best stemning :) Sammen med Vamp (litt avhengig av låtvalg).. Nick Cave er mer det man digger på stereoanlegget :)

Vi får se, jeg droppet ihvertfall billetter i år :)
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Gledesmuren

Post by mortsto »

Jeg mener at en musikkfestival ikke først og fremst skal være en fest for folk uten interesse for musikk. Parkenfestivalen har en hårfin balansegang når det gjelder dette. På den ene siden tyder salgstallene på at folk anser dette som en "happening" og ikke først og fremst er interessert i artistene som kommer, på den andre siden tror jeg folkene som driver festivalen er genuint musikkinteresserte, og ønsker å ha en "oppdragende rolle" med å presentere band som ikke alle har hørt om, og som dermed kan utvide horisonten til folk. Hvis en mener at Blåfrost har bedre program enn Parken, så tror jeg dette skyldes at en heller kommer for festen enn for musikken. Selv om Parkenfestivalen ikke har sluppet alle artistene, mener jeg den er helt klart bedre enn fjorårets "We Love the 90s"-lineup. Både gamle og nye band, som i de fleste tilfeller er svært relevante også i 2013. Jeg skal på Pstereo i Trondheim samme helg, men hadde gladelig bytta det ut med Parken i år.

Nick Cave: Utrolig booking. Håper fulle folk klarer å nyte avslutningskonserten selv om det ikke spilles sanger en skal rope og danse til.
Rival Sons: Amerikansk bluesrock som mange kan like.
Graveyard: Litt i samme gate som Rival Sons. Et av Sveriges mest populære rockeband.
Monster Magnet: Ekstrem harryrock. Full guffe. Fet ølmusikk.
Woven Hand: Dristig valg. Introvert band med svært gode låter. Kan fort bli sært i en festivalsetting.
Kvelertak: Norges beste liveband
Lindstrøm: Norges største elektronikastjerne etter Røyksopp. Bør behage de danseglade.
Jenshus og Alsos: De to største singer/songwriter-talendene i 2013?
Vamp, Abel, Kråkesølv og Sivertsen: For dem som kommer for alsang og fest. Fin miks av nasjonale og lokal-nasjonale navn

For dem som "ikke har hørt om", så er det vel for pokker bare å sette seg ned med Spotify/Wimp/nedlasting og høre på de som skal spille? Det er nesten tre måneder igjen og ingen grunn til å ikke utvide horisonten. Alt i alt handler det vel om hva en ønsker Parken skal være. Nord-Norges største "fæst på lokalet" eller en musikkfestival.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Gledesmuren

Post by ingen87 »

Nå misforstår du; jeg digger musikk og hører på musikk hele tiden. Jeg spiller selv gitar og piano. Poenget er at slike langdryge arrangementer med musikk, for musikken sin del, blir kjedelig. Sist jeg var på parken fikk jeg et dagspass på lørdag, da de jeg fikk bandet av var lei.. Dette var ca. en time før Iggy Pop skulle gå på scenen. Jeg møtte en kø av folk som var på tur ut fra festivalområdet, og lenge før de var ferdig var det halvvert folkemengde i Rensåsparken.

Poenget er at Parkenfestivalen fort kan bli kjedelig. Man drar ikke bare på slike arrangementer for å stå på timesvis å nyte flott akkompagnert musikk. En festival er vel så mye rølp og allsang. Morsomste festivalen er Sommerfestivalen på Selbu, som kjører KUN "festivalband". Nick Cave nytes best i en skikkelig konserthall der man får 2 timer Nick Cave og thats it. Folk har dratt før Nick Cave går på scena ;) Alsos får folk til å sovne.

Latterlig påstand at man ikke er interessert i musikk fordi man mener at Vamp er et bedre liveband enn et middelmådig Kvelertak :)
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Gledesmuren

Post by mortsto »

Jeg var der den aktuelle lørdagen og jeg tror med respekt å melde at du husker litt feil ang når folk dro hjem. Før Iggy var det Lives Ed Kowalczyk og Håkan Hellstrøm. Da var parken full igjen. At folk forsvant hadde en ganske enkel grunn: En hip-hop artist som få hadde hørt om (E-40) spilte etter Åge sånn rundt kl 18. Derfor dro alle de som er mer interessert i allsang og "gamle sanger om igjen" hjem for å sitte på verandaen i finværet før de mer kjente artistene skulle på. Her prøvde Parken å få de som ellers sitter hjemme og drikker seg opp til å komme tidligere, men denne gangen gikk det ikke. Å påstå at folk var "lei" før klokka seks er skivebom. Sånne ting skjer når en frir til et publikum som ikke er nevneverdig interessert i musikk. Noen som har opplevd at folk drar "hjem" fra Øya for å sitte på verandaen noen timer? Ikke det nei.
Å påstå at en digger musikk og samtidig synes en to dagers festival er langdryg er en selvmotsigelse. Når det gjelder Vamp og Kvelertak, så nøyer jeg med å si at foreldrene mine liker Vamp. Svigers liker Vamp. De gamle tantene mine liker Vamp. Selv om de kanskje vil påstå at de de er interessert i musikk, så vet jeg bedre. Musikkinteressen begrenser seg stort sett til å høre p4 på lavt volum i bakgrunnen, og skru opp litt når "En krasafaren neger sto på Ål stasjon" spilles. De i bekjentskapskretsen min som liker Kvelertak, er de som går på mange konserter, ikke synes festivaler er langdryge, og som bestiller vinyl fra utlandet.
Forøvrig er jeg glad festivaler som Selbufestivalen finnes. "VASSENDGUTANE – RETURN – DJ BROILER – TERJE TYSLAND – DAG INGEBRIGTSEN&TheDynamite Kids – STAGE DOLLS – SIE GUBBA – HANS BOLLANDSÅS – KURT NILSEN – SIRKUS ELIASSEN" høres ut som et jævla mareritt, men det kunne ikke falle meg inn å klage over at de ikke booker Nick Cave og Woven Hand.
Ingen vits i å dra dette mer ut enn å si at jeg mener Parken i år balanserer "kred"-artister og "allsang"-artister på en veldig god måte. Hvis folk er misfornøyde, kan de jo enten forsøke å høre på ny musikk, eller stikke til helvetes forgård aka Selbu.
Last edited by mortsto on Mon May 27, 2013 3:07 pm, edited 1 time in total.
Post Reply