Den nye Metal tråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

TheClansman wrote:Da er jeg i besittelse av 4 lekre Iron Maiden billetter til Lerkendal 22.07.08 :D
Up the IRONS ! ! !
Da har jeg skaffet meg 2 billetter, gleder meg 8)
I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Konsert på samfunnet i dag med Metal melitia som er et tribut band til Metallica. Er det noen som blir med på konsert?
I medgang og motgang
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Begod wrote:Konsert på samfunnet i dag med Metal melitia som er et tribut band til Metallica. Er det noen som blir med på konsert?
SKAL!!

En kompis av meg spiller i det :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Kunne tenkt meg det, men tar heller turen til Fauske i morra for å få med meg Jørn Lande på Fagers 8)

Dette er klippet fra jornlande.com til info for de uvitende:
jornlande.com wrote:Jorn Lande was born in 1968 and lived his first 16 years in Rjukan, in The heart of Norway. Jorn's interest in music started at an early age, inspired by his father who also is a musician. and the rock music of the 70's.

After many years of developing as a singer and songwriter, touring with different bands and appearing as special guest on various albums, his first official recording was with Vagabond in 1993. During the past decade he has delivered more than twenty albums with different bands and projects and worked with great artists like Ronni Le Tekro, Yngwie Malmsteen, Micky Moody and Bernie Mardsen (Whitesnake), Joe Lynn Turner, Don Airey (Ozzy, Rainbow and Deep Purple), Uli Jon Roth (Scorpions). His most famous effort is his role as front man is German metal act Masterplan which has achieved great success around the world.

During the last years he has established himself with his own band under the name "JORN" and has now finished his second album in classic hard rock style called "The Duke". Jorn is known for his diversity as a singer and has delivered some of the finest progressive rock/metal albums of the past decade, but has now returned to his roots of classic hard rock music.
TheClansman
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Post by Glimt1916 »

maud wrote:noen som har sett immortal etter at dem sto opp fra asken før i år?
Jepp. Så dem på Inferno. Det va stort, selv om de hadde en god del tekniske problema.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

oi,oi jeg tror jeg sier ja takk begge deler.
I medgang og motgang
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Well well!

På tide å børste støvet av denne tråden.

Cynic kommer med nytt materiale om ikke altfor lenge :glis
CYNIC Press release - 01/2008:
http://blog.myspace.com/index.cfm?fusea ... =348438979


Carcass og Pestilence skal vissnok også reunite i år. Halleluja! Dette blir et FETT metal-år :mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Judas Priest på spiller Lerkendal 7 Juni.
Kjøp billetter til Trondheim Rock Festival 7. Juni

7. juni går del 1 av Trondheim Rock Festival av stabelen på Lerkendal.
Det blir en hel dag spekket med gode band fra forskjellige genre innen hard
rock og metal. Høydepunktet for mange blir nok legendene Judas Priest fra England.
Men også band som Quireboys (UK), Immortal, Stage Dolls og Pagan's Mind har
mange fans. Det hele krydres med "up and comming-bandene" Crazy Lixx (Swe)
og Daisy's Dead.

Det er viktig for oss i Trondheim Rock Festival at vi lykkes med denne friske
satsningen på å utvide festivalen, slik at vi legger et godt grunnlag for årene framover.
Derfor håper vi at at du benytter muligheten til å kjøpe billetter allerede nå nå til den 7. juni.

Billetter kjøper du på
Billettservice

Info om festivalen finner du på http://www.trondheimrockfestival.no
Forøvrig så så jeg et artig program på nrk2 her om dagen om innlandsfiske og Blackmetal :D
I medgang og motgang
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Post by Glimt1916 »

Fikk med mæ siste halvdelen av programmet. Det va Grutle Kjellson og Cato Bekkevold fra Enslaved som va på fisketur. Sistnevnte skriv forøvrig også for Alt om fiske.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

http://youtube.com/watch?v=MBga_4hnVcc

Skills! Sjekk 2.28 :shock:

(og om noen lurer: ja, jeg har sittet en del på youtube ikveld!)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Inferno er rett rundt hjørnet, (Kickoff i morra) og i den forbindelse har Dagsavisen en interresant artikkel som omhandler et visst drap på 90-tallet.

http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk/ ... 43.ece#tip

Anders Odden som er intervjuet er med i mitt favorittband APB (er faktisk nevnt i artikkelen).

God lesning.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Post by Kesseboy »

Er det noen som har hørt sisteplata til Meshuggah?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Kesseboy wrote:Er det noen som har hørt sisteplata til Meshuggah?
Nei, men har en viss følelse at den er noe slitsom :) Greit nok at det er digg med variasjon i taktene, men å ALDRI skal spille 4/4 kan blir litt vel masete :)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Det meste av metallen bygger jo uansett på en flat firrer. Diskuterte dette med Andrè, vokalisten i The Allseeing I Dette er ekstrem dødmetall hvor det virker som om de aldri spiller 4/4, men etter å ha hørt låtene deres noen ganger, så finner man 4/4.

EDIT: Det ligger noen låter på hjemmesiden deres, lytt i vei.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Sulliken wrote:Det meste av metallen bygger jo uansett på en flat firrer. Diskuterte dette med Andrè, vokalisten i The Allseeing I Dette er ekstrem dødmetall hvor det virker som om de aldri spiller 4/4, men etter å ha hørt låtene deres noen ganger, så finner man 4/4.

EDIT: Det ligger noen låter på hjemmesiden deres, lytt i vei.
Jeg snakker om Meshuggah. Di er ekstreme med ikke-4/4!

Har STOR sans for variasjon og er big fan of teknisk metal :)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Da må du høre på de låtene som ligger ute til theallseeingi. Har vært kollega med vokalisten. en veldig trivelig fyr. (og nå for tiden jobber han innimellom som bartender på Maiden http://www.maiden.no

Bassisten har faktisk jamma flere ganger med bassisten i Cannibal corpse. Hver gang jeg ser theaalssingi live, blir jeg stående å gape når jeg ser bassisten.

EDIT: maidensiden var nede, den.. jaja
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Er det noen flere som har tenkt seg til Trondheim 7/6?
Judas Priest,Quireboys (UK), Immortal, Stage Dolls og Pagan's Mind, Crazy Lixx (Swe) og Daisy's Dead.
I medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Slow Banging :mrgreen:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Sulliken wrote:Slow Banging :mrgreen:

Også et kjent uttrykk når det gjelder å illustrere eldre menneskers sex-liv. :wink:
Andres meninger støter meg.
Post Reply