Den nye Metal tråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vassvik wrote:
Sulliken wrote:Slow Banging :mrgreen:

Også et kjent uttrykk når det gjelder å illustrere eldre menneskers sex-liv. :wink:
Evt NO banging (not working) ;)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Den nye Metal tråden

Post by Begod »

Litt uvant å lese om blackmetal i Nationen.
Black metal setter Distrikts-Norge på verdenskartet:
http://www.nationen.no/kultur/article3432714.ece
I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Den nye Metal tråden

Post by Begod »

http://www.kjendis.no/2008/04/09/532065.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi tror på en djevel og vi tror på en Gud. Når Dio holder konsert i Kopervik, synes jeg det er negativt for byen vår, sier Trond Langåker (44) til Haugesunds Avis.

Langåker er eldstebror i Den frie evangeliske forsamling Betania på Karmøy, en menighet som i forkant av konserten har trykket opp bønnekort og distribuert disse gjennom andre menigheter på Karmøy.

På kortet står det, ifølge avisa, dette:

"31. mai er det stor rokkekonsert i Kopervik. Det ventes rundt fem tusen mennesker denne kvelden. "Djevelrockens far", kommer. Det blir også sommergospel i Skudenes samme kveld. Andrae Crouch, en stor gospelsanger blir å finne der. Skal vi stå sammen å be om seier for ordet om korset denne kvelden?... Jesus Kristus er seiersherren, som har vunnet seier over djevelen...".
:shock: :lol:
I medgang og motgang
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Den nye Metal tråden

Post by Bix »

En særdeles festlig sak! Folk får tro på hva de vil, men jeg synes det er drøyt å protestere i hytt og gevær for noe som egentlig ikke harmer dem på noen måte. Ikke dra på konserten, frels deg selv! Problem løst. (som i at problemet er løst, ikke en problemløs orddelingsfeil. D:)
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

Ganske så festlig ja. Spesielt sida kristenfolket som vanlig ikke har sett nokka grunn til å hverken sjekk fakta eller kanskje spør noen som har litt kjennskap til det de faktisk skal protester mot.
It was during his time with Black Sabbath that he popularized the "devil's horns" gesture. Dio says that his grandmother used to make the hand gesture to ward off the evil eye, which is very common among superstitious Southern Italians.
Oj sann, kanskje han ikke tilber satan alikevel? :lol:

Æ e ingen fan av Dio men må si at æ lar mæ imponer over at det nu e 50 år sida han platedebuterte og han både gir ut plata og turner jevnlig fortsatt.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Den nye Metal tråden

Post by Begod »

For de som liker Kiss.
http://www.hblad.no/nyheter/article149341.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
I medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Den nye Metal tråden

Post by Sulliken »

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 0,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Terningkast fem, faktisk. Gjett hvem som gleder seg til konsert på Valle Hovin 24 Juli :D
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Den nye Metal tråden

Post by Sulliken »

Nå har denne tråden havnet langt ned i leksa. Men fortvil ikke. nå har vi fått noe nytt å prate om.

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 2,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;

jeg må si at jeg likte denne plata. Det eneste minuset er vel at noen av låtene er litt i lengste laget. Unforgiven III var faktisk overraskende bra..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Den nye Metal tråden

Post by T1N av KT »

Jeg må nok innrømme at jeg venter mest på AC/DC
krattet tifo
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by OTH »

T1N av KT wrote:Jeg må nok innrømme at jeg venter mest på AC/DC
Det er kommet datoer for Konsertene i USA. Gleder meg som en unge til de kommer til Europa
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

AC/DC slapp en ny låt fra den nye plata i dag. War Machine. Hardere og røffere en Rock N' Roll Train. Minna mæ litt om Blow Up Your Video plata. De slapp også videoen til Rock N' Roll Train

EDIT : Quart vil ha AC/DC

http://www.adressa.no/kultur/article1146033.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Den nye Metal tråden

Post by gorgo »

Sulliken wrote:Nå har denne tråden havnet langt ned i leksa. Men fortvil ikke. nå har vi fått noe nytt å prate om.

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 2,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

jeg må si at jeg likte denne plata. Det eneste minuset er vel at noen av låtene er litt i lengste laget. Unforgiven III var faktisk overraskende bra..
Jeg fikk et sånn lite *mmnnnjjjjaaaeeeeehhhh* når jeg hørte gjennom skiva første gangen, men så kom "The Judas Kiss" og satt som ei kule. :) "The End of The Line", og "My Apocalypse" var sanger som kom litt etterhvert.
Nå har plata fått "satt seg" hos meg, og etter min mening den beste plata siden "Metallica", ja kanskje siden "Ride the Lightening"? Som Sulliken sier, er noen av låtene litt i lengste laget, og når hørte vi sist en "fade-out" fra Metallica sist? :)
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

I morra klokka 09:00 starta billettsalget til AC/DC på Telenor Arena. Sist endte æ opp med å kjøp på svartebørs, men kanskje det bli litt lettere å få tak i billetta denne gangen sida kapasiteten e på 23 000 mot Spektrums 8000-9000.

Har hørt nonstop på Black Ice sida onsdagen, og det e demmes beste plate på lenge etter mi meining. Meir variert enn Stiff Upper Lip. Noen låta e hardere og noen e meir melodiøs og roligere. Trur nok noen kan bli litt overraska av låta som Anything Goes og Rock N' Roll Dream. I den grad man kan bli overraska av ei plate fra AC/DC da. Det e tross alt ikke snakk om de store fravikan fra formelen :) Selv om en peilingshemma anmeldelse æ nettopp leste kalla Rock N' Roll Dream en ballade....
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

Released globally on Monday October 20, 2008, AC/DC's first new studio album in eight years, "Black Ice" tops sales charts in 29 countries, including the U.S., U.K., Germany, Canada, France, Argentina, Japan, Australia, Belgium, Finland, Ireland, Italy, New Zealand, Norway, Sweden, Switzerland and more. In the U.S. alone, "Black Ice" has sold more than 780,000 units its first week on sale, marking the band's first ever debut entry at No. 1 on the album charts. Over 5 million copies of "Black Ice" have been shipped worldwide, combined with close to 5 million in catalog sold this year, the band is poised to sell over 10 million units this year alone.
AC/DC si første nummer 1. plassering både i U.S.A og Norge. Det tok 35 år, men det gikk til slutt :)

Gleda mæ til å invi Stabæks nye stadion med konserten i februar. Fant forresten skjortan som æ kjøpte på 1990-91 turnéen i boden for noen uka sida. Skulle ønsak de fortsatt passa....
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Den nye Metal tråden

Post by gorgo »

Gleda mæ til å invi Stabæks nye stadion med konserten i februar.
Du har ikke tilfeldigvis en billett til overs da? :?
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

Det e en del som har spurt om akkurat det, men nei dessverre. De billettan æ fikk tak i e nok videredistribuert til kompisa allerede. Fikk bare tak i fire billetta. Det va dobbel så stor pågang hos billettservice for denne konserten som da Bruce Springsteen billettan blei lagt ut tidligere i år, så det va ikke bare lett å kom gjennom.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Den nye Metal tråden

Post by T1N av KT »

Er finanskrisa AC/DCs skyld?
http://www.side2.no/musikk/article2341662.ece
:lol:
krattet tifo
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den nye Metal tråden

Post by Cheese Smirnoff »

At han skulle være lykkelig forelsket så jeg ikke for meg.
http://www.kjendis.no/2008/10/29/552011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Den nye Metal tråden

Post by Sulliken »

Tenk at han har jeg delt pissoar med... :mrgreen:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by eidurgud »

Delt pissoar? :shock: Sulliken..?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den nye Metal tråden

Post by Cheese Smirnoff »

Hva gjør man ikke i metal-miljø.... :roll: :fy :tenk :!: :idea:

:wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Den nye Metal tråden

Post by gorgo »

Les Egons blogg ang. plate- og konsertbillettsalget til Metallica og AC/DC. Samt at han refser en viss journalist i Aftenposten : http://egon.origo.no/-/bulletin/show/15 ... p-paranoia" onclick="window.open(this.href);return false;
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Den nye Metal tråden

Post by Glimt1916 »

Ekstrabilletter til AC/DC på Telenor Arena onsdag 18. februar 2009
Vi har nå fått produksjonsinformasjon som viser at vi kan legge ut
2.000 ekstra ståplasser til konserten i Telenor Arena.
Som dere sikkert vet, så solgte vi ut konserten på en time med en helt enorm pågang etter billetter.
Siden vi ikke fikk mulighet til å tilby våre medlemmer forhåndssalg av billetter, så ønsker vi å gi KUN DERE informasjon om at vi slipper 2.000 ekstra billetter.
Vi kommer ikke til å sende ut noen pressemelding på dette – KUN info til dere som forhåpentligvis kan være et lite plaster på såret…
MEN – dere må reagere RASKT!
Billettene slippes I DAG (fredag 31. oktober) kl 12.00 via:
http://www.billettservice.no" onclick="window.open(this.href);return false; eller tlf. 815 33 133
Vi har satt en maks begrensning på 2 billetter til hver slik at flest mulig får sjansen til å sikre seg billetter.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Den nye Metal tråden

Post by Sulliken »

eidurgud wrote:Delt pissoar? :shock: Sulliken..?

Du vet et sånt pissoar det er plass til en 4-5 stykker som slår lens ved siden av hverandre? sånn lang metallrenne? Eller går du inn i en bås i skam hver gang? ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Den nye Metal tråden

Post by Sulliken »

Anyways..

Tristania kommer med et nytt album like over Jul (Har jeg hørt fra en kompis av bandet), Gothminister kommer og med en ny plate på nyåret, (og kommer til å spille noen av dem på elektrostat neste helg i følge en av arrangørene jeg traff på bussen i dag morges) og Satyricon slipper vel nyplata si i disse dager.

Endelig en del ny musikk.. Lenge siden Death magnetic ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply