BHK-tråden - Støtt opp om topplaget BHK!

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Onsdagens bragd bringer uansett bud om lys i i den nordlandske vinternatten.
Veldig artig.


Jeg var en av de som trofast gikk på alle BHK-kamper, alle Junkeren-kamper, ja noen Toppserie-kamper og alle Tippeliga-kamper da byen vår en gang var en av de største i idrett på 90-tallet.

Men ALDRI har det vært så elektrisk som i kveld! Fy faen for en kamp og fy faen for en herlig klubb BHK er.
Kritisk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

poteten wrote:Fy faen for en kamp og fy faen for en herlig klubb BHK er.
Det slår meg at BHK får til den folkeligheten Glimt streber etter....

Og JA, jeg har sjelden sett en liknende håndballkamp. Selv med ufattelig mye slurv framover og et Haslum som en følte var ett hakk større og sterkere ennBHK så vant Rs og BHK kampen. Fantastisk!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

dalers wrote:
poteten wrote:Fy faen for en kamp og fy faen for en herlig klubb BHK er.
Det slår meg at BHK får til den folkeligheten Glimt streber etter....

Og JA, jeg har sjelden sett en liknende håndballkamp. Selv med ufattelig mye slurv framover og et Haslum som en følte var ett hakk større og sterkere ennBHK så vant Rs og BHK kampen. Fantastisk!!!
Glimt hadde denne folkeligheten 70-tallet og frem til 90-tallet. Ja, rundt 94, faktisk. Men så ble de profilerte spillerne litt for profilerte og var konger i eget glasshus.

Jeg håper BHK tar lærdom av historien. Glimt har en stor jobb for å "vinne" tilbake denne folkeligheten.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

PM wrote:Det tok helt av i dag. Det var vanvittig morro og glimt har ikke kunnet stille opp med noe slikt i år.
For rent underholdningsmessig så er BHK mange hakk fremfor.
Jeg hadde ikke hender til å klappe mer på stillingen 25-25. :lol:
Kritisk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

PM wrote:Det tok helt av i dag. Det var vanvittig morro og glimt har ikke kunnet stille opp med noe slikt i år.
For rent underholdningsmessig så er BHK mange hakk fremfor.
Og likevel vil en ikke føle en følelsesmessig berg og dalbane og en tilstand av både terror og orgasme som når Glimt møter et eliteserielag over to kamper 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Er sannelig ikke mange år sidene jeg opprettet en lignende tråd da de febrilsk strevet etter å berge plassen i 1. divisjon.
Det var vel meg, to-tre kompiser og et tyvetalls (og det var mest foreldre) tilskuere som tok turen til Spektrum eller Stordalshallen når det var kamp.
Er virkelig kanonartig at det virkelig har eksplodert, men jeg så det allerede for to år siden da Kim G. Jacobsen og Fredrik Dyve berget klubben fra nedrykk. BHK gjorde et par sykt nødvendige grep, hentet tilbake Frode K og Geir Daniel, og vips så var det gjort.

Det er virkelig fantastisk det som skjer nå. Bare så synd (og litt ironisk) at han som var der for to år siden i 1. divisjon for tiden sitter i USA og får ikke med seg en eneste eliteseriekamp dette året. Håper noen føler med meg!
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

Førr en fantastisk kamp! :D :D :D :D :D :D :D Sånn seira e de som e de bæste :glis :glis :glis :glis
Seier
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

SH wrote:Det er virkelig fantastisk det som skjer nå. Bare så synd (og litt ironisk) at han som var der for to år siden i 1. divisjon for tiden sitter i USA og får ikke med seg en eneste eliteseriekamp dette året. Håper noen føler med meg!
Det er vel selvvalgt USA opphold? :-P

BHK kan bli så "folkelige" de vil. Likevel vil de aldri klare å samle samme antall tilskuere som Glimt. Hvorfor? Jo fordi fotball fenger flere enn håndball. Jeg har aldri vært på håndball kamp i Bodø, kommer mest sannsynlig aldri til å gå heller. Bjelleklang er like lite fengende i en hall som ute i snøen når de stolte langrennsløperne jobber seg igjennom skogen.

Til slutt vil jeg si; kos dere med håndballen dere som liker det. Eliteseriespill er med på å sette byen på kartet og det trengs. Så stå på og lykke til alle BHKere.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

fantaste wrote:Føler meg vel rimelig sikker på at det var flere folk i hallen i går, enn hva det var som så Glimt - LøvHAM.

BHK leverte en så sinnsykt morsom kamp i går, bare synd det er en måned til neste kamp. Jeg hadde gåsehud og tårer i øynene både av trykket fra publikum i starten og helt på slutten av kampen. FANTASTISK.

Må vel tilbake til 93, eller 2003 for å ha hatt samme følelse med Glimt
Hmmm... og BHK ble vist på riksdekkende tv? :lol:
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

liverglimt wrote: Hmmm... og BHK ble vist på riksdekkende tv? :lol:
Hvis det er sant at folk i Bodø ikke går på Aspmyra hvis kampen går på TV er dette ganske oppsiktsvekkende. Jeg har aldri hørt noen i Tromsø si at de holder seg hjemme fordi kampen går på TV - og det gjelder jo absolutt alle eliteseriekamper.
DIXI
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Heia Junkeren!
Last edited by liverglimt on Thu Oct 18, 2007 12:53 pm, edited 1 time in total.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

brutus wrote:
liverglimt wrote: Hmmm... og BHK ble vist på riksdekkende tv? :lol:
Hvis det er sant at folk i Bodø ikke går på Aspmyra hvis kampen går på TV er dette ganske oppsiktsvekkende. Jeg har aldri hørt noen i Tromsø si at de holder seg hjemme fordi kampen går på TV - og det gjelder jo absolutt alle eliteseriekamper.
Det er bra, terkselen er nok lavere for å holde seg hjemme når det er Serie A fotball i oppoverregn enn om denne kampen f.eks. hadde gått innendørs. Nå er nok også Onsdag en bedre kampdag enn lørdags ettermiddag.

Er enig i at man går på stadion, men tante olga og co er ikke enigemed oss.
@liverglimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

brutus wrote:
Hvis det er sant at folk i Bodø ikke går på Aspmyra hvis kampen går på TV er dette ganske oppsiktsvekkende. Jeg har aldri hørt noen i Tromsø si at de holder seg hjemme fordi kampen går på TV - og det gjelder jo absolutt alle eliteseriekamper.
Du mener det er første gang du har hørt argumentet at TV-kamp ofte gir færre folk på tribunene? Oppsiksvekkende...
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Eneste grunnen til at det er færre folk på myra enn i hallen er fordi bodø glimt for tiden opptrer som sjarmløse, overbetalte, arrogante fylliker i gul drakt. I tillegg skal styret nå effektivt drepe siste rest av Glimt med Stjerno eller IMN.

Nei, gi meg Tobben, PØS, Ras og Frode K! Hill, hill!
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

poteten wrote:Eneste grunnen til at det er færre folk på myra enn i hallen er fordi bodø glimt for tiden opptrer som sjarmløse, overbetalte, arrogante fylliker i gul drakt. I tillegg skal styret nå effektivt drepe siste rest av Glimt med Stjerno eller IMN.

Nei, gi meg Tobben, PØS, Ras og Frode K! Hill, hill!
Håndballbyen Bodø? :cry:
Post Reply