Lurepåtråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply

Ok med en tråd som omhadler ting vi lurer på?

ja
71
86%
nei
12
14%
 
Total votes: 83

User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Lurepåtråden

Post by Kesseboy »

Her var det en del gode forslag! Mange takk!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by J I P »

Rop så høyt du kan.

For å unngå å skremme alle rundt deg så kan du dukke ned på bunnen i et svømmebasseng og rope så høyt du kan når du er under vann.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Lurepåtråden

Post by liverglimt »

Jeg lurer på hvor mye vann man svelger per sekund om man gjør det?
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Lurepåtråden

Post by Wendigo »

Jeg lurer på om det ikke er mulig å gjøre ett kontrollert forsøk på dette med en stoppeklokke og noen halvlitere?

(I forskningens navn, selvsagt).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by J I P »

Jeg er rystet over at så få har prøvd å rope ut frustrasjonen under vann 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lurepåtråden

Post by gavharr »

Hva skjer med Glimt i Steigen i 2019?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

Lurer på hvorfor folk er sånn: "Åååh sjakk, guuu kor spennanesn, e får ikke søøøøv om nettern når d går et parti sjakk i NY". Samtidig som: "Ååååh herreguuuud kor kjedelig d e å se landslaget. 0-0 mot Asarbadsjan.. 90 minutta av livet som e aldri får tilbake"..

Kun jeg som ser ironien i dette?
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lurepåtråden

Post by gavharr »

Ja....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Lurepåtråden

Post by Wendigo »

Eneste ironien her er vel å sammenligne drit kjedelig møkkafotball som aldri hadde noen sjanse til å komme til VM, med vår regjerende verdensmester i sjakk som forsvarer tittelen...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

Sammenlikner ikke fotball med sjakk, sammenlikner folks oppfatning av hva som er spennende. Jeg har sittet oppe og sett på to av partiene i årets VM, og jeg klager alltid etter landskampene.

Hvorfor er det sånn? Vi Glimtsupportere klager på at produktet som leveres på Aspmyra er for dårlig, og at vi krever mer enn bare fotball. Storskjerm, pauseunderholdning, etc (se egen tråd). Sjakk-VM er vel selve beviset på at dersom man gjør det bra nok "sportslig", vil interessen bli høy uavhengig av hvor inni helvetesgranskogen kjedelig det måtte være? Uansett interessant at sjakk har fått en sånn utrolig oppsving i Norge.

Dette med resultater og interesser er likevel spennende - Hans Kristian Wear (for de fleste et ukjent navn, men kanskje noen så han under OL i sommer?), Norges fremste skytter i internasjonale skyteprogram. Ble verdensmester denne uka. I både militært program og i lagskyting. Skytesporten er den eldste idretten i Norge. For de som har lest 100 års boka til Glimt så var det tre idretter folk drev med før fotballen kom til landet og det var ski, skøyter og skyting. Tror også turn kan føyes på i denne katergorien.

Nå sitter vi altså oppe i 5-6 timer utover kvelden og natta og ser på et parti sjakk, mens 95% av Norges befolkning er ukjent med at vi nettopp fikk en dobbelt verdensmester i kanskje vår mest tradisjonsrike idrett :)

Dette fasinerer meg :)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

Noen som har erfaring med satelitt-bredbånd? Har googlet meg frem til to leverandører: bredband.no og Tooway.. Prisene er forholdsvis like. Noen som har en av delene? Kjenner noen som har bredband.no og de synes det er bra men dyrt, men det kommer vel litt an på pakkeløsninga.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Lurepåtråden

Post by G-s-enz »

Breiband.no sine satellitter er tooway,altså utstyret så vil tro det er ganske likt der.

Hadde breiband.no tidligere når jeg bodde langt vekke og det funket greit,kan være utfordrende å stille den inn. Men det er DYRT. Skal du ha uten kvote er det vel opp mot 1500 i måneden.
Tips: Parabolhodet tåler ikke vinter spesielt godt,kjøp sånn sak til å ha over det.

Har du sjekket om de har en sender du kam sikte mot? Da trenger du bare en miniparabol og det er langt mer rimelig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Lurepåtråden

Post by Boombadila »

Du får grave kabel gluint.

Eventuelt opprette pcstue i sentrum ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

G-s-enz wrote:Breiband.no sine satellitter er tooway,altså utstyret så vil tro det er ganske likt der.
Det var det jeg også ble fortalt. Ser litt på abonnementene, og som du sier må man opp i 1499,- for å ha ubegrenset. Likt for begge.

Tooway har et abonnement som heter Tooway 40 med 40 GB data og 22 mbit hastighet til 799,- ..

Har ikke noe forhold til databruk. Aner ikke hva jeg bruker, men hvis jeg tar godt i på datamengdekalkulatoren (http://www.tooway.no/kalkulator/) så er jeg fremdeles innenfor. Ender på 23 GB i mnd når jeg bruker den kalkulatoren. Altså har jeg helt grei "margin".

For breiband.no må jeg opp på 999,- for å komme opp på 20 mbps, med 40 gb. Sånnsett så er Tooway 200,- rimeligere..

Synes ikke 799,- er så uoverkommelig pris. Dersom dette er nok for to voksne personer? 1499 derimot er alt for meget.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Lurepåtråden

Post by G-s-enz »

Jeg måtte øke den kvota to ganger fordi jeg brukte langt mer enn kalkulatoren viste,så man vet egentlig ikke før man har prøvd :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

Kvota på 40 GB, synes det høres mye ut, men det er kanskje ikke sånn lengre... ? Har vel regna meg frem til at en kamp på Sumo er rundt 2-3 gb.. Drøyt.

40 Gb var harddiskstørrelsen på min/vår første PC.. Jeg klarte, med skikkelig godvilje, å laste ned 3 mb sanger.. Av og til to i slengen. På denne tida var jeg opptatt av GB, ram, mhz (aldri noe tema med ghz), og hadde man skjermkort var man kongen i gata. Har ikke lengre forhold til disse tingene da pcer idag klarer stort sett alle prosesser uten noen problemer. Og så har jeg slutta med å spille Counter-Strike.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Lurepåtråden

Post by G-s-enz »

Var sånn jeg også tenkte,men husk,når du streamer kjører sumo maks av det du klarer,samme gjør f.eks YouTube(om det er HD).

Madammen var gravid å streamet 3 episoder av nå skvip på Netflix,brukte 12 GB på det.

Vi hadde 40gb på slutten,men måtte likevel unngå å streame ting annet enn på mobil og Spotify.

Men anbefaler å prøve deg frem,madammen var mye hjemme i mammaperm så var mye på nett.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by ingen87 »

Før kunne man endre kvaliteten selv på Sumo, nå blir den automatisk justert etter ytelse og båndbredde. Har irritert meg at man ikke kan justere dette ned på egenhånd dersom man vil spare på datakvote (mobil).
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Lurepåtråden

Post by G-s-enz »

Muligheten er der,men i realiteten så funker ikke funksjonen desverre.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Lurepåtråden

Post by Novi »

Lurer på hvordan AN/Bodø Nus journalister finner motivasjon til å stå opp om morgenen når jobben deres er å lage utbredte artikler om hvem som har søkt på kommunale stillinger.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by J I P »

8) Jeg lurer på om ikke kommunepolitikerne i Bodø og Steigen valgte feil strategi i forbindelse med den foreslåtte kommunesammenslåingen.

De burde heller ha foreslått at Bodø skulle endre navn til Glimt - for som alle vet så har vi allerede "Glimt i Steigen"! 8)

Glimt kommune altså.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lurepåtråden

Post by gavharr »

Eventuelt kunne storkommunen hett Steigen ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Lurepåtråden

Post by Boombadila »

Bodin & Engeløyas herredsstyre!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Lurepåtråden

Post by Ville Lehtinen »

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Lurepåtråden

Post by Boombadila »

Tatt opp hvor?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply