At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Microsoftprodukt på mac-maskin :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

...å bytte ut "var" med "hva"! Jeg har sett det en del ganger, men nå synes jeg det begynner å ta litt vel mye av med folk som skriver det.

"Æ hva så full"
"Æ hva på tur"
"D hva ikke meninga"

Jeg mener, er ikke hele poenget med å skrive ordet som noe annet enn "var" å få inn et dialektpreg og/eller forenkle det? Hva (gulp) på den klorbleika grønskeglatte alfheimmatta er det som får folk til å slenge på en (STUM!) h framfor?!?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: At det er mulig!?

Post by Larsen »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg drar ikke til Oslo med mindre jeg absolutt må. Det er en drittby, selv Platon ville filosofert seg frem til det. Vil du oppklare må du ta med pilsen til Trondheim, en koselig by.
Hehe, jeg er enig i den beskrivelsen :lol:


Forøvrig lurer jeg på hva som skjedde med kvinners overlegne evne til medlidenhet og evne til å dele andre menneskers tragedier?
Da så hun at en gutt lå og skrek i veikanten. Kvinnen benekter i Drammen Tingrett for å ha truffet gutten, men kan ikke forklare hvordan skadene på bilen oppsto. Hun har også sagt at guttens skrik var overdrevet og lite troverdig. 10-åringen måtte gipses fra anklene opp til låret.......
...En av politibetjentene som kom til stedet fortalte i retten at kvinnen hadde uttalt at om hun hadde visst at det ble så mye trøbbel, så ville hun ikke stanset, skriver Drammens Tidene.

Kvinnen skal i retten har vist at hun var veldig opptatt av skadene på bilen sin, og brydde seg i liten grad om hvordan det gikk med gutten.
Link:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=546244
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: At det er mulig!?

Post by Cheese Smirnoff »

Hun skal ha at hun ikke legger skjul på at hun er mega-egoistisk! :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

psyko..

Anyways. Dette må være tidenes mest meningsløse artikkel.

http://www.aftenposten.no/forbruker/pen ... 870721.ece
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

http://debatt.aftenposten.no/item.php?G ... s=1&page=2

Debatten etter Foss mer eller mindre har avvist muligheten for regjeringssomarbeid med FRP. Står fantastisk masse morsomt i den debatten, hr plukket opp et gullkorn her: (begge fra samme innlegg).
Jeg begriper ikke hva Hoyre ser i Krf og V og gjerne bondepartiet. Det er jo helt pa jordet. Det finnes ikke noen gud, alt er menneskeskapt, og vi lever pa et lite flak mellom jordoverflaten og ovre atmosfareskikt i et univers hvor vi ikke engang er en fjert. Venstre vil ha flere innvandrere, liksom dynke Oslo sentrum med rasende, ikke kulturelle banditter fulle av alkohol, narkotika og Molotovcoctails. Innvandring er noe forbannet tov, skal vi ha arbeidskraft er det bare a leie folk inn fra Polen eller gjerne Russland, Disse menneskene oppforer seg riktig og arbeider i forhold til frusterte og livsfarlige, forskrudde, late, korrupte, fundalistiske islamske hellige krigere og Mekka teppeslitere i egne moskeer med en psykisk forstyrret Imam, som tror de kan snylte pa Norge og opprette en egen miniarabisk stat innenfor vare grenser. Den grensen er nadd, og de har na muligheten til a vende hjem med sine smuglede og ikke beskattede millioner eller milliarder.
Alt opprinnelig konstruert av Arbeiderpartiet som ved a innfore innvandring og slavearbeid mente de kunne beskytte sine tariffavtaler og samtidig sitte godt i sofaen.
Gevinsten for Norge ligger i a leie inn arbeidskraft, og ikke fra grupper med forskrudde muslimer, men fra arbeidsvillige nasjoner som osteuropeere og asiatere. De kan arbeide i Norge i 5 ar og inntil 7 ar dersom de oppforer seg ordentlig. Sa ma de reise hjem, med sin opptjente gevinst i perioden.
Som regel bare sukker jeg dyp av slike innlegg og tenker "er det mulig!?". Men dette lo jeg høyt av. Samtidig er det litt trist at enkelte kan ha et slikt forskrudd bilde på virkeligheten.

EDIT:

:lol: :lol: HAHAHAHA. Dette kommer fyren med etter at han har fordømt alt som har med Islam å gjøre: (fra samme innlegg som over.)
Her kan man faktisk se til Saudi-Arabia, Emiratene og Quatar. De investerer i ny infrastruktur og nyvinninger innen energisektoren. Bruk pengene til det, politikere skal ikke vare borsspekulanter.
Er det mulig å være så blåst i huet?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: At det er mulig!?

Post by G-s-enz »

En FRPr som ikke helt har klart å plasere folk på kartet på alle mulige måta er absolutt funny :D

For å være seriøs så håpe jeg aldri høyre vil samarbeide med FRP
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

http://e24.no/makro-og-politikk/article2882233.ece

OMFG
Det er greit at skattelette kan hjelpe på kjøpekraften til folk, man da må det lettes så det monner.
3500,- kr i i gjennomsnittlig skattelette pr år pr snute. Vel. Hvem i alle dager faktisk trur på at det vil ha noen effekt? Om jeg får kr 3500 mer i året, vil ikke det påvirke min økonomi det spøtt. det er snakk om kr 291,- pr mnd.

Det eneste "positive" i forslaget er at de vil øke bunnfradraget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: At det er mulig!?

Post by mutz »

gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Mr Bean »

En buss-sjåfør er en mann med godt humør: ( heter visst sangen)
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2523669.ece
:lol: :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Det var en bussjåfør i Tromsbuss som forsøkte seg på et liknende stunt på en buss jeg var med for noen år siden. Han gikk imidlertid ikke så langt som å kaste av alle, men tok den motsatte varianten; han sa at han ikke kom til å stoppe på noen stopp før han var framme i byen. Jeg dro en ganske solid lekse for ham, og da ombestemte han seg. Kollektiv avstraffelse er jo i seg selv svært betenkelig, men å bruke det mot en gruppe mennesker som ikke har noe med hverandre å gjøre, og som ikke har noen lederfigurer eller indre justis i det hele tatt, det er jo beint ut latterlig.

Når det er sagt, kan man jo til en viss grad forstå irritasjonen til bussjåføren. På den annen side; hva spiller det for rolle for ham om passasjerer går av bussen eller ikke? Han skal nå kjøre den ruta samma f.., og må stoppe når noen trykker stopp. De som hadde grunn til å bli forbannet var jo de andre passasjerene, ettersom bussen bruker unødig mye tid på ekstra stopp.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=546655
- Nå har jeg gledet meg hele uka til å finne ut hvem som var inni mobiltelefonkiosken fordi dere reklamerte med at det skulle dere avsløre! Den gang ei, alle drømmer knust...For dårlig TV 2, skriver en som kaller seg «Overskuffa» på diskusjonsforumet.
Langt mellom høydepunktene i livet? :tenk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: At det er mulig!?

Post by Larsen »

Hehe, jeg tenkte det samme da jeg leste artikkelen. Beskjeden kar, ikke akkurat de store drømmene der i gården.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: At det er mulig!?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg håper, og tror, at VG ikke er helt oppdatert på begrepet ironi... :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: At det er mulig!?

Post by Bix »

æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Tøft og fasinerdene, men at det er mulig å komme på ideen da.

http://www.dagbladet.no/2009/02/04/kult ... o/4691585/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: At det er mulig!?

Post by stormp »

"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Abortmoglegheitene til andre land. Er visst nokre artiklar ute no rundtomkring, eg vil ikkje lese dei så derfor linkar eg ikkje.

Eg berre synest regelrett drap av babyar burde vere forbudt, (og då meiner eg ikkje "vanleg" abort slik vi har i Noreg). Og eg klarar ikkje å forstå korleis legar og (ikkje minst) gravide kan gjere noko slikt!
ARGH!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

NupiSnowJog wrote:Eg berre synest regelrett drap av babyar burde vere forbudt, (og då meiner eg ikkje "vanleg" abort slik vi har i Noreg).
Tja, det der er jo absolutt en interessant diskusjon. Vi liker selvsaagt å tro at "vanlig" abort som du kaller det ikke er drap, det er det "de andre" som driver med, men strengt tatt er det vel bare trukket en grense på 3 måneder av praktiske årsaker i fht at man faktisk skal ha tid til å få utført aborten, og ikke fordi det "magiske øyeblikket" hvor fosteret blir menneske skjer akkurat da.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Jepp, EG er imot abort, men eg kan ikkje dømme kva andre gjer, og siden det er så ekstremt mange som har tatt ein abort, så vegrar eg meg veldig på å seie noko om det. Eg tenker sånn at ein kan angre heile livet på ein abort ein tok, men ein angrar aldri på eit barn ein fekk. Hjartet startar jo og slå når fosteret er fem veker og to dagar, då meiner eg at det er eit liv.
Det er jo mange som mener at det ikkje er eit liv før barnet kan leve utenfor magen, noko som er 23 veker.

Og dessuten så er det null problem å få abort etter uke 12 i dette landet. Ein treng ikkje eingong å ha ein medisinsk grunn til det.

Men abort fram til uke 40, det er for jævlig. Då er det ikkje abort, men eit keisersnitt kor ein hiv babyen i søpla. Og jo, det er akkurat det som skjer.
ARGH!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Tja, du får lese litt Singer da. Han mener (kort fortalt) at abort kan utføres fram til at barnet er tre år.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Boombadila wrote:Tja, du får lese litt Singer da. Han mener (kort fortalt) at abort kan utføres fram til at barnet er tre år.
Åh, da har jeg jo enda tid jo. Kjenner at jeg til tider angrer litt på våre to og et halvtåringer... :roll:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Står litt mer om det her, samt mer om emnet generelt.

http://www.iep.utm.edu/a/abortion.htm
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: At det er mulig!?

Post by NupiSnowJog »

Æsj, fy faen altså!
ARGH!
Post Reply