At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: At det er mulig!?

Post by Glimt1916 »

Ja det kan ikke være enkelt å parodiere en parodi
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Ikke bare drar Sandberg ned til Iran på ferie, han tar også med seg en telefon tilkoblet regjeringens saksbehandlingssystem, og lar fremmede få bruke telefonen for å ta bilde av han.

Jeg mener, Treholt visste nå i hvert fall at han skulle bli en spion.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

:lol: Komi-tv.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by J I P »

Vinner supermann valget i USA også i år? Det har vel sakte men sikkert gått opp for meg at forskjellene mellom USA og Norge er større enn jeg faktisk var og er klar over.

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Kan ikke se for meg at Biden vinner dette. Det som passer inn i "At det er mulig?!" her er at Demokratene ender opp med Biden som sin kandidat. Masse flinke folk tidlig i løpet, men så ender man opp med en på 77 som snøvler og ikke er den dag yngre mentalt enn hva alderen tilsier. Mot de fleste andre kandidatene ville Trump helt fint klart ødelegge for seg selv.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: At det er mulig!?

Post by mortsto »

Novi: Mangler det et "ikke" i første setning? :?
Trådtittel var min første tanke da jeg våkna opp for rundt fire år siden. Håper virkelig ikke det samme skjer i år.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Jeg bor nok i en boble og ganske langt unna det som vises på tv av både ekstreme Trump og herjinger og demonstrasjoner. Men basert på min hverdag ser jeg ikke for meg at folk strømmer til for og stemme Biden. Ser heller en stille majoritet som stemmer Trump. Ikke for at de elsker fyren eller absolutt alt han står for, men fordi Biden er vinglete på en del saker, og representer noe man er lei. Trump har man etterhvert lært seg og leve med.
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Mr Bean »

Begynner og se litt mørkt ut for Biden nå ja .. Hmmmmmm :tenk
Trodde egentlig at Biden skal dra i land dette , men begynner jammen og bli skeptisk på det . :shock:
Godt valg sier jeg bare :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Trump må ha flinke folk rundt seg. Klarer ikke bare dra i land stemmer, men drar inn de avgjørende stemmene i de avgjørende distriktene.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Jeg har sagt det før, men jeg forstår ikke hvordan USA klarer seg med bare to landsdekkende partier.

Oppskriften på katastrofe.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Novi, jeg skjønner at folk flest gir f... Men er det ingen som ser bak masken til Trump når han snakker om falske nyheter, riggede valg osv. ER det bare konspiratoriske folk som går til valgurnene?
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

Jeg tror mange ser mye av det Trump driver med som et spill. Men Biden er en representant for det establishment som folk proteststemte mot sist, så det sitter sikkert langt inne å gå for ham.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: At det er mulig!?

Post by Glimt1916 »

En stille majoritet er det nå ikke. Clinton fikk 2,8 millioner flere stemmer enn Trump i 2016, og Biden har så langt ca. 2 millioner flere stemmer i dette valget.

Edit: ser at oddsen på Biden hos Unibet nå er 1,28. Til sammenligning er oddsen på Glimt mot AaFK 1,21.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Men så er det ikke majoritetsstemme, det ville all interesse vært lagt i metropolene. Stille majoritet ifa at de ikke nås på meningsmålinger, eller ikke tør stå frem og si at de stemmer Trump.

@liverGlimt: Folk ser forbi personligheten og ser på ting han får utført. Og enkelte ting har han faktisk fått til. Det at han er usmakelig utad, og at resten av verden nå ser ned på/syns synd på USA, gir dem blanke i. Amerikanere leser ikke nyheter om hva andre land syns om dem, slik som Norge har svært stor appetitt for. Langsiktig har nok det en negativ effekt, men kortsiktig er ikke det noe den gjengse amerikaner bryr seg meg.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: At det er mulig!?

Post by Glimt1916 »

En stille minoritet altså :)
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Heh, forsåvidt :)
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: At det er mulig!?

Post by Glimt1916 »

Nå har han 4,1 millioner flere stemmer enn Trump.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Håper det hjelper stabilisere ting! Får se om Biden klarer bygge noen broer. Fortsatt 70 mill som stemte andre veien, så er et splittet samfunn.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Det er total ny rekord i antall stemmer i år. Og Biden gruser Trump.

Jeg er enig med deg, Novi. Folk gikk ikke mann av huse for Bidens del. På godt og vondt, stemte folk for eller i mot Trump.
Det er spesielt tydelig når man ser at selv om Biden relativt klart har vunnet presidentracet, så har republikanerne faktisk tatt seter fra demokratene i representantenes hus. Det er bare såvidt Dem beholder flertallet der. Samtidig, så ser det ut som om Rep beholder flertallet i senatet.

Det kan kun bety en ting. Nemlig at det er mange republikanere som stemte MOT Trump, men for sine lokale Rep. kandidater.

(...Så kan man skuffe alle konspirasjonsteorier rundt valget på hav).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

Fette oppgitt over idiotene i ultrasgrupperingen til Godset som benyttet anledningen til å knabbe banneret vi hadde brukt blod, svette og tårer på å lage til gullkampen. De anonyme kukskallene poserer bak masker med banneret på Twitter etterpå og forteller oss at vi angivelig "provoserte" ved å sette det opp på en parkeringsplass utenfor stadion. Jeg blir flau over at DETTE skal være supporterkulturen som enkelte ønsker å innføre her til lands. :roll:
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Tragisk. Får håpe det ligger på et par pappskaller, og at det ikke er en gjengs holdning blant dem at det er slik man bør oppføre seg.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Tar Sulliken sin oppfordring til å flytte den politiske debatten omkring "laksetribuna" hit. Det hører hjemme i "At det er mulig!?".

For at det er mulig å ta inn ei næring, som i aller høyeste grad har fått stemplet "ikke bærekraftig". At det er den åpne SKS-tribuna som blir laksetribuna er like ironisk som akvakulturen i åpne merder. Burde være klatrenetting på baksiden slik at folk kan komme å gå som de vil på den tribuna. Da står den i stil med det som skjer ute i fjordene. Hvis det er noe vi har lært av oppdrettsnæringa så er det at smitte ikke er viktig.

Det skal sies at Salten Aqua ikke er verstinger i klassen. De gjør faktisk en del bra for å motvirke de negative konsekvensene, og jeg har inntrykk av at de jobber målretta for å bli bedre på miljøfeltet. Men Wenberg lakseoppdrett (underlagt Salten Aqua) har gjentatte ganger kritisert politikere for avslag på sine søknader om dobling i biomassen. En dobling i biomassen av laks i Skjerstadfjorden vil være kroken på døra for særlig de anadrome fiskeartene: sjøørret, sjørøyr og til dels også laks avhengig av utvandringsmønster som smolt. I Salten Aqua har man også GIFAS som i sin tid prøve å lobbyere igjennom en "utviklingskonsesjon" på Mjønes! For de som er litt over gjennomsnittlig interessert i fisking i Salten vet hva Mjønes betyr for særlig sjøørreten. Det er bare å søke på GIFAS og Mjønes, så ser man at det har vært en betent sak over tid, som Gifas har prøvd å selge inn som en utviklingskonsesjon for da gjelder det andre regelverk enn ved en ordinær konsesjon. Når alt dette er sagt så virker det som om at de ballene er lagt døde, og at det nå jobbes mer målrettet i Salten Aqua.. Så får vi håpe at dette "Action Now" opplegget ikke bare er grønnvasking og kjøp av goodwill.

JMJ-invest, eid av tidligere "lakseminister" Lisbeth Berg-Hansen er kanskje et av de mest omfattende tilfellene av bukken og havresekken som har vært i norsk politikk. Vi snakker om en fiskeriminister som tok ut flere titalls millioner i utbytte (formuen økte med 20 mill mens hun var minister), mens hun satt som fiskeriminister og tildelte konsesjoner.

Det som plager meg mest i denne saken er Odd Emil Ingebrigtsen sin grønnvasking av næringa. De siste måneden har man kunne lest gjentatte leserinnlegg i Saltenposten og Avisa Nordland der han trekker frem hvor bærekraftig næringa er, og at den må få ekspanderes og utvides i nye områder. Hvis man gjentar en løgn nok mange ganger så blir det kanskje en sannhet. Det er Donald Trump strategi.. Men ser at han avslutningsvis i AN-saken med Glimt sier: "Det er veldig viktig at vil klarer å løse bærekraftsutfordringene som oppdrettsnæringen har i dag". Det er en viktig erkjennelse fra dagens fiskeriminister.

Den beste måten å løse det på er å få oppdrett inn i lukkede merder. Så er det bare å håpe at, særlig sjøørreten, overlever i Skjerstadfjorden før næringa kommer dit. For det kommer til å skje. Den åpne merdas tid må snart være forbi, med tanke på alle de miljøutfordringene som finnes med denne typen drift og en større andel verdensbefolkning som setter strengere krav til matproduksjon.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Novi wrote: Mon Dec 14, 2020 9:24 pm Det er vel en næring som er bedre kontrollert her enn enkelte andre land (typ Chile), slik at nedbygging her ikke vil føre til noe bedre global tilstand. Skjønner at det er motstandere, men HELT på nivå med "klasebomber inn under humanitært arbeid" er vi vel ikke?
En sannhet med modifikasjoner. Vi fisker store havområder tomme for fôrfisk. Fisk som var viktige for lokale fiskerier blant annet i Chile. Fattige fiskere som ikke lengre fikk tak i den ressurser etter at norske trålere var og saumfarte kystlinja. Også utenfor Peru har dette vært et stort problem. Deres fiskeressurs blir MALT OPP TIL FISKEMEL! slik at vi kan lage laks.. Det er sykt.

Næringa bruker heldigvis mindre fiskemel og mer vegetabilsk fett i fôr... SOYA.. FRA BRASIL! FRA FUCKINGS REGNSKOGSOMRÅDER! Med det resultat at Omega-3 nivået i oppdrettslaks går ned. Og hvis noen lurer på hvordan regnskogsområder blir til Soyaplantasjer? Så er vi ikke så veldig langt unna klasebomber inn under humanitært arbeid.. Urettferdig å bare henge oppdrettsnæringa her, men de slipper latterlig billig unna, i en tid der du blir uglesett om du bestiller en rød biff på restaurant.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: At det er mulig!?

Post by G-s-enz »

Bare venta på at du sku skrive nokka om det her 👏👏
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: At det er mulig!?

Post by Novi »

Hvertfall fått det inn i riktig tråd :-D

OK, du har nok et poeng her. Men hvordan er produksjonen av alternative proteiner? Altså, dersom den norske laksen/oppdrettsfisken tas vekk fra markedet, hva vil fylle gapet? Annen oppdrettsfisk fra Skotland/Island/Chile/andre? Går det over til kjøtt, så det blir økt produksjon av storfe og lam (som vel har et værre klimaavtrykk)?

Samme prinsipp med hydrokarboner. Tar man Norges 2 mill fat ut av verdens 95 mill produserte fat, så vil gapet tettes igjen ila uka av amerikansk skiferolje, eller produksjon fra langt mindre regulerte produserende områder. Ikke av solcellepaneler.
Una mas cerveza.
Post Reply