At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

At det er mulig!?

Post by Gule Ørn »

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/24/527870.html

Helt jævlig.. Blir passelig flau av å være menneske når man ser sånt, og dette bare for penger!
Ball?
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Det er en slik post i alle 6 forumene jeg er i daglig. Dessverre er det slik at det er glemt imårra.
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

http://www.an.no/nyheter/article3370564.ece

Nå er jeg stygg, men er ikke dette noe som burde ha blitt sent som nominasjon til Darwin Awards?

Man skulle tru at fyren lærte av smellen i fjor.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Kan jo være at han ikke lyktes i fjor...
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Som sagt: Darwin Awards
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Når dem kjører så fort at bilen ser slik ut etter kollisjonen, så fortjener de det. Unnskyld meg altså, men de kunne drept mange fler på grunn av den der idiotkjøringa.

Samme syn har jeg på fyllekjørere.
ARGH!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: At det er mulig!?

Post by MhepA »

Gule Ørn wrote:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/24/527870.html

Helt jævlig.. Blir passelig flau av å være menneske når man ser sånt, og dette bare for penger!
Får faktisk lyst til å gi disse personene som driver med slikt, en skikkelig omgang juling.
:guns
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7271
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 433 times
Been thanked: 871 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:http://www.an.no/nyheter/article3370564.ece

Nå er jeg stygg, men er ikke dette noe som burde ha blitt sent som nominasjon til Darwin Awards?

Man skulle tru at fyren lærte av smellen i fjor.
Image
Politiet tror bilen har holdt høy fart i forkant av krasjet.
Ja, enten så er bilen bombet, eller så tror jeg de har rett... :shock:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7271
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 433 times
Been thanked: 871 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Cheese Smirnoff wrote:Pussig at dette får store oppslag i avisene og mange reaksjoner, men når mennesker over hele verden, spesielt barn, blir mishandlet og drept er det ikke stor nok nyhet.

Jeg gir meg en god faen i hva som skjer med dyr, når mennesker sliter enda mer.
Er veldig enig. Ikke at det noen gang kan forsvare overgrep mot dyr, men det er noe med fokus som blir litt feil...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Los-Loco wrote:
Cheese Smirnoff wrote:Pussig at dette får store oppslag i avisene og mange reaksjoner, men når mennesker over hele verden, spesielt barn, blir mishandlet og drept er det ikke stor nok nyhet.

Jeg gir meg en god faen i hva som skjer med dyr, når mennesker sliter enda mer.
Er veldig enig. Ikke at det noen gang kan forsvare overgrep mot dyr, men det er noe med fokus som blir litt feil...

Det selger...
Kritisk
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

Er dette verre for sauen enn hva f.eks. omskjæring er for mennesker uansett kjønn?

Det verste som finnes er mennesker som mener dyr er mer verdt enn andre mennesker, og de er det faktisk skremmende mange av.
Så en dokumentar der noen fanatiske dyrevernere sa de mente mennesker som mishandlet dyr selv burde bli mishandlet og drept.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

KristofferElvevoll wrote:Er dette verre for sauen enn hva f.eks. omskjæring er for mennesker uansett kjønn?
Skjønner ikke helt poenget ditt? Jeg vil tro de færreste her på forumet støtter omskjæring av mennesker. Er det slik at man må finne den ene tingen her i verden man synes er mest forferdelig og så ignorere alt annet?

Jeg synes dyremishandling er forferdelig, og det synes jeg det må være lov å mene uten at man omtrent skal bli beskyldt for å være likegyldig overfor menneskelige lidelser.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

tomath wrote:
KristofferElvevoll wrote:Er dette verre for sauen enn hva f.eks. omskjæring er for mennesker uansett kjønn?
Skjønner ikke helt poenget ditt? Jeg vil tro de færreste her på forumet støtter omskjæring av mennesker. Er det slik at man må finne den ene tingen her i verden man synes er mest forferdelig og så ignorere alt annet?

Jeg synes dyremishandling er forferdelig, og det synes jeg det må være lov å mene uten at man omtrent skal bli beskyldt for å være likegyldig overfor menneskelige lidelser.
ENIG!
Mennesker som torturerer mennesker for (som oftest) en straff selv, men folk som torturerer dyr ikke får noenting. Begge ting er ille, men dyrene har ikke samme rettigheter som mennesket.
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Cheese Smirnoff wrote:
NupiSnowJog wrote: Begge ting er ille, men dyrene har ikke samme rettigheter som mennesket.

Så likestilling mellom mennesker og dyr er det nye nå?
Åherregud, det var ikke det jeg sa.
ARGH!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Cheese Smirnoff wrote:
NupiSnowJog wrote: Åherregud, det var ikke det jeg sa.
Nei, men det var det jeg spurte om. :wink:
MEN, mennesket er jo også et dyr, så _egentlig_ skulle det blitt likestilt. Alle vet jo at dyr kjenner smerte, redsel osv på samme måte som oss mennesker. Men folk spikrer fortsatt opp pinnsvin på tverlandet, kastrerer griser ved å knuse ballene deres uten bedøvelse, ved å trene irakiske (soldater?) til å drepe mennesker og dette tilfellet. Det trengs en holdningsendring om at det ikke er greit å plage dyr, på samme måte som det ikke er greit å plage mennesker.

Hvis et barn blir påkjørt og overlever er det "huff og huff, føreren må få sin straff osv" mens hvis en hund blir påkjørt og drept er det "pytt pytt, hunden sprang sikkert i veien".

Nå sier ikke jeg at en som kjører på en hund skal få like høy straff som en som kjører på en unge, men man må forstå at dyr også er verdt noe.
ARGH!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Post by MhepA »

Cheese Smirnoff wrote:Pussig at dette får store oppslag i avisene og mange reaksjoner, men når mennesker over hele verden, spesielt barn, blir mishandlet og drept er det ikke stor nok nyhet.

Jeg gir meg en god faen i hva som skjer med dyr, når mennesker sliter enda mer.
Jeg kan ikke huske sist et menneske ble skjært av rompa på :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Post by Sulliken »

Ser ikke helt konflikten med å synes synd på dyr som lider og synes synd på mennesker som lider. Jeg opplever en helt merkelig og unaturlig polarisering på temaet..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply