At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Sulliken wrote:Poenget med Svineinfluensavaksinen var at den ikke var skikkelig utprøvd og ble pushet på befolkningen uten at den var ferdigtestet. Jeg tok den ikke selv, NETTOPP av den grunnen.
Og dette mener jeg er sunn skepsis.. Helt enig med deg angående barnevaksiner!
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

http://www.dagbladet.no/2015/03/02/nyhe ... /38020992/

Bokstavelig talt godjulifisering (godjul-i-fisering).
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Hmm, mørkekvinne kanskje?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: At det er mulig!?

Post by Trapattoni »

Da slipper vi å lure mer på den saken.
http://www.nrk.no/buskerud/--brystkreft ... -1.7316158
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Nedringt av kåte menn: http://www.side3.no/ingrid-ble-nedringt ... 79923.html

Men alvorlig talt, hva hadde hun ventet seg? Det er ikke akkurat hjemmehjelpoutfit å stille poserende i en utringet ermeløs kjole. Folk får selvsagt kle seg som de vil, men risikoen for at signalene blir misforstått må de jammen bære selv! :roll:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Det minner litt om denne som jeg spaserte forbi...
Image
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

Denne hang utenfor blokka mi i Trondheim for noen år siden:

Image
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Man skulle vel ikke la seg verken overraske eller provosere av sånne usannsynlig smakløse og lite musikalske stunts, og man kunne kanskje latt det passere hadde det ikke vært for den lille detaljen at denne mannen faktisk innehar sentrale verv i det partiet vi har valgt som regjeringsparti:

http://www.nettavisen.no/nyheter/per-sa ... 83060.html

Så til de grader lavmål! Rock bottom!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Tja, helt til man leser kommentarfeltet..
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: At det er mulig!?

Post by Glimt1916 »

Chemtrails der altså. Merkelig at Bellona ikke er på ballen også.

https://twitter.com/alorentsen/status/5 ... 9727926272



Også verdt å merke seg at Trond Mohn, mannen som kontinuerlig kaster pengene sine inn i det sorte hullet som heter Tromsø IL, har støttet Oddekalvs miljøvernforbund med over 70 millioner kroner.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Fullstednig forrykt. Det har han alltid vært, men det har blitt tydeligere med årene. Selv Frp, som før brukte ham som rådgiver i miljøspørsmål, har satt ham på svartelisten.

Og Trond Mohn? Don´t get me started.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Svindel-epost er vel så omtalt gjennom de siste årene at man skulle tro det ikke var mulig at noen kan gå på dem mer. Noen av de såkalte Nigeria-brevene som har havnet hos meg er imidlertid så gjennomførte at det er mulig å skjønne at litt lettere utstyrte personer kan la seg lokke. Den siste jeg fant nå når jeg skulle sjekke trashfilteret for en epost jeg savner, er av en annen støpning derimot. Det at de fortsatt sender ut slike må jo bety at de fortsatt får ett og annet napp på dem, og det er da tittelen på tråden passer glimrende; at det er mulig!?

Enjoy:
Carefree. Kjære kunde bekymret,

Jeg er i kontakt med deg på grunn av dette behovet, og at det haster med denne transaksjonen innebærer. De er ansvarlige utenlandske investeringer i Bank of China (ICBC), og jeg var en finansiell rådgiver og inntekt for en privat investor som har et stort innskudd i banken min.

Transaksjonen omfatter overføring av fondet for den totale innskudd på 23 millioner euro 556,768.00 til deg som maksimalt to advokater for døden av denne kunden uten en nær slektning.

Jeg forsikrer deg om at denne transaksjonen er 100% risiko folk til frie personer og enheter som har gjort alle de underjordiske arbeider lokalt for jevn overføring av fondet på kortest og blir født i byen hvor filialen av banken.

Så snart jeg mottar svar på din interesse, vil jeg sende deg alle detaljer om en vellykket gjennomføring av denne transaksjonen, og dele notatene vil være 50% og mine vil være 50% av dette fondet.

Ta kontakt på min private e nedenfor for eventuelle spørsmål og ytterligere informasjon.

Med vennlig hilsen,
Wang Yongli (ICBC Bank of China)
E-post: wyong068@gmail.com
:lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

jaja.. Såpass ærlig som sier at transaksjonen er 100 % risiko, spesielt for frie personer :)
Førr Evig!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 64 times
Been thanked: 35 times

Re: At det er mulig!?

Post by Mariasha »

Leste om en undersøkelse for noen år siden der noen forskere tok over et botnet og sendte ut falsk spam for å måle responsrate og slikt, og om jeg ikke husker veldig feil, fikk de svar på omtrent 1 av 12 millioner e-poster de sendte ut, men siden det er så lave kostnader forbundet med det, tjente de likevel ganske gode penger (og kunne lett skalert opp). Sprøtt, men sant.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by mester »

....skrev "jævla pesslurskolt" til kjerringa. Og så lurte hun (som er fra Trysil) hvafaen det var for et ord. Så googlet jeg..og alt som kom opp var en peker til Den Gule Horde. Må si det fikk meg til å humre litt. Sku nu bare nevn det. :glimt :tenk
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Jeg fikk flere treff...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Ganske utrolig at denne tråden har vært død med tanke på alt idioti som har skjedd de siste årene..

Menne. Sjekk hva jeg snublet over:

http://templeofthevampire.com
De må jo være konkurrenter til disse:
http://www.churchofsatan.com

Tru om de kommer til å møtes i en religiøs krig....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: At det er mulig!?

Post by G-s-enz »

Det er vel så mye idioti omkring at denne tråden bør benyttes når noen sier/gjør noe smart?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

Det er jo valgår. Jeg sliter med å velge meg et parti.

Nazister marsjerer i Norge, med politibeskyttelse. En regjeringsstøttet tenketank hinter om å internere og deportere folk på bakgrunn av etnisitet og religion. Et parti som stiller til valg ønsker å gjøre det obligatorisk å gå med ID-kort for vilkårlig kontroll, og da skal det så klart være forskjellig farge på norske statsborgeres kort og kortene til de som bare har oppholdstillatelse.

In other news har den borgerlige regjeringen økt det nasjonale underskuddet unntatt oljeøkonomien, fra en drøy milliard under den sosialistiske finansminister Kristin Halvorsen, til knappe 250 milliarder under liberalisten Siv Jensen. Det skapes flere jobber i offentlig sektor enn i privat, og det fiffige er at INGEN SNAKKER OM DETTE.

Den eneste sakssfæra der velferdsstatens bærekraftighet diskuteres, er når det er asylpolitikk på bordet. Det snakkes rett nok litt om effektivisering og privatisering, men det blekner i forhold til merforbruket. Innvandrings- og integreringsministeren er monomant opptatt av den første delen av stillinga si, og fører en moderat politikk som stortingsflertallet står bak, men fører en retorikk som skulle tro hun mante fram sin indre Göbbels; med korset dinglende i front er hun det politiske motsvaret til IT-bobla. Det snakkes mye om handlekraft, men alt har mandat fra Stortinget. Hennes politiske motstandere er djupt såra og vonbrotne, sikkert mest indignert over at de ikke helt vet hvordan de skal svare noen som rett og slett har andre verdier enn seg sjøl. Ironisk, eller hva?

Samtidig snakker politikere til og om hverandre som om de ikke har den ringeste tiltro til motpartens motiver. Samarbeidsvilje er tilsynelatende et fremmedord. Rikspolitikernes kjennskap til vanlige folks hverdagsutfordringer må være så godt som fraværende. De politiske partiene pumper ut idiotiske radioreklamer fulle av intetsigende selvfølgeligheter, og i debattklimaet virker det nesten stuereint å kalle Gahr Støre for en islamist-elskende rikfant, mens det er uhørt å kalle nynazister for nynazister.

Rikfolk føler seg som en pariakaste, og er ikke redd for å si det høyt; eiendomsskatten er mobbing, sier rikingene. Vi må mobbe dem litt mer, er det konstruktive tilsvaret fra sosialistisk side. Og slik består 50% av debatten om 0,7% av BNP.

Talltriksere i regjeringa har funnet ut at en 10% fraværsgrense er saliggjørende for alle problemer i skoleverket, og brisker seg med hvor vellykket den er, på et statistisk grunnlag som er så syltynt at sjøl en amatør som meg kan plukke det i stykker. Samtidig har lærerutdanningene blitt masterutdanninger, som om det var mer teori og høyere lønnskrav som trengtes, og attpåtil påligger det karakterkrav som vi som faktisk arbeider innafor bransjen forstår lite av. Men vi er ikke spurt.

Fire år med dette borgerlige styret får en til å lengte etter noe anna, men jeg har en gnagende mistanke om at fire rødgrønne år kommer til å bli sørgelig likedan. Venstresida har gitt bort alle fanesakene sine til ytre høyre, og sitter i et hjørne og holder inne fisene sine mens de maser om miljøvern og å ta inn et urealistisk høyt antall flyktninger.

Partiet Venstre mener nå at det er på tide å stenge LoVeSe for godt, samtidig har de tenkt å garantere for en ny regjering med FrP i. SP legger an bredside etter bredside mot EØS-avtalen, men samarbeider gladelig med EU-vennlige AP. Ingen snakker høyt om TISA eller TTIP. Det mases fælt om arbeidsmiljøloven og midlertidige ansettelser, men ingen på venstresida snakker høyt om at det er det offentlige som er VVVVerstingen når det kommer til dette. Fagforeningsknusing har blitt en statlig hobby de siste lønnsoppgjørene, og mange av oss har begynt å lure, ikke på om vi skal ha privat helseforsikring, men hvilken.

Skattesatsen på inntekt er nede fra 28% til 24%, men i mellomtida får vi bompenger og eiendomsskatt. Vi vil bygge skoler, ha badeland og kulturhus, piper posisjonen i Bodø. Sløsing, piper opposisjonen tilbake. Lokalpolitikken reduseres stadig fra en ideologisk slalåmøvelse, til en doven tur rett ned et slakt heng, der det som er lovpålagt er eneste akseptable bruk av penger, og de som faktisk styrer med disse pengene er så eklatant tonedøve for konsekvensene av deres valg at det er forstemmende.

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal glede meg eller grue meg til valget er over. Fordelen er at valgkampen da er over. Ulempen er at ingenting forandrer seg. Verden gikk ikke under med FrP i regjering, akkurat som den ikke gjorde det med SV i regjering. The more things change, the more they stay the same. At det er mulig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: At det er mulig!?

Post by G-s-enz »

Nydelig skrevet! Aner ikke selv hva jeg skal stemme,alt jeg vet er at det ikke blir H eller FRP.

Vanskelig øvelse å velge blant de andre også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Jeg tok valgomaten i AN, ble MDG. Vet ikke om det er rett, de har litt av hvert.
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Det ble SP på meg hos AN.

Men politikk handler jo om å finne de du er minst uenige med...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Valgomatene sier MDG, men også Rødt, SV og SP kommer godt ut. Tipper det blir ett av disse fire.

Jeg kommer uansett til å velge et lite parti som forhåpentligvis kan få såpass innflytelse at det kan holde AP i ørene. Jeg kommer nok også til å velge et parti som går til venstre i politikken. Ikke til forkleinelse mot Høyre, men så lenge det innebærer en promille sjans for at FRP kommer i regjering på nytt så velger jeg mot venstre i politikken.

Dessuten er jeg og min familie, lengst øverst i en fjelldal i Saltdal, den største taperen av Høyre sin sentraliseringspolitikk. Jeg har ved alle andre valg stemt Senterpartiet og har selv vært medlem og faktisk vært styremedlem i fylkesstyret. Men de har en del politikk som jeg er uenig i, spesielt når det kommer til miljøvern (rovdyr, bevaring av natur, olje Borten Moe, vannkraft) og den uforholdsmessige makten de ønsker å legge lokalt. Jeg tror ikke bestandig at de lokale kreftene er de beste til å fatte vedtak. Spesielt ikke i små Ja-kommuner som kan få sårt tiltrengte penger. De sier ja til alt, og næringsinteresser går forran det meste. Som det naturmennesket jeg er så er naturen, stort sett, alltid taperen.

Forøvrig så skulle jeg ønsket at jeg kunne gi en personstemme til Kesseboy! :)
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

:LFC
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: At det er mulig!?

Post by mortsto »

Jeg blir så desillusjonert over årets valgkamp at herregud... :evil:
Post Reply