Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Cheese Smirnoff »

Aner jeg en dissing av nordlandspilsen? Kan man få sommerfølelse i Nordland uten? Dessuten var Macks juleøl noe av det beste jeg har smakt innen sjangeren.

Oslo er ingen fin by, den har altfor mange ufine elementer. Trondheim er en meget trivelig by med svært få ufine elementer (få=svartlamoen og dets innbyggere)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mr.North »

Cheese Smirnoff wrote: Oslo er ingen fin by, den har altfor mange ufine elementer. Trondheim er en meget trivelig by med svært få ufine elementer (få=svartlamoen og dets innbyggere)


Nuvel, Trondheim har nå RBK, ett ganske så ufint element, :evil: pluss at de har trønderdialekten. Ja, jeg ser det diskuteres byer så smått...Barteby har en del fine steder forresten, som Munkholmen, som er en spessiell og artig liten holme, og Nidarosdomen (der jeg holdt på å ende mine dager ved å slite meg opp gjennom de TRANGE trappene helt opp til tårnet 8) ) med sin flotte utsikt.
Oslo da. Jeg syns Oslo har en hel del fine områder. Vigelandsparken, Rådhusplassen, Aker Brygge, Oslofjorden, Holmenkollen. Men selvsagt også en del støgge områder og elementer som burde vært sendt dit peppern gror - og alt for mye bråk og helvete.

Bergen er en fin by. I steikende sol og skyfri himmel er Bergen flott, med Fløien, Bryggen, en del fine små parker,små hyggelige gater og hus osv. Bare så synd at Bergen også har det fordømrade fotball-laget sitt 8) Ja, og så regnet da....
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by gorgo »

Jeg bruker å si at Bergen hadde vært en fin by, hadde det ikke vært for de hersens bergenserne... :lol:
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Boombadila »

Cheese, Nordlandspils er djevelens verk, og Mack smaker som noe forsvaret har laget, altså jævlig.
Godt norsk øl får du mistenkelig nok fra Bergen, og fra bedehuskristne sørlandet.

Bergen er byen hvor ingenting fungerer, ihvertfall ikke sist jeg var der. Det kan forsåvdit ha noe med å gjøre at det var dagen etter at brann vant seriegullet.
Trondheim er egentlig en utrolig kjedelig by, du har liksom gjort deg ferdig med den på fem minutter. Oslo derimot, har mer å by på.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Kesseboy »

gorgo wrote:Jeg bruker å si at Bergen hadde vært en fin by, hadde det ikke vært for de hersens bergenserne... :lol:
Og du har helt rett.

Noe som er fint med Trondheim er at det er så mange nordlendinger og østlendinger der at du nesten ikke merker at du er i Trøndelag 8)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

Bergen- Bergensere :evil:
Trondheim: Trøndere :evil:
Oslo: Nordlenninger :D

Jeg har bodd i Oslo nå i snart 4 år, og jeg har aldri trivdes noe annet sted bedre enn her. Klart. Oslo er ikke verdens fineste by, men jeg er ikke her for utsiktens del:

-Jobbmuligheter. Her er det jobb til alle som gidder å gå inn for en jobb.
-Fornuftig kollektivpolitikk (kr 550,- for månedskort, ubegrenset reiser med buss, tog, t-bane, trikk og båt). I fjor hadde Aftenposten en sak om at 51% av innbyggerne i Oslo bruker kollektivt som hovedtransportmiddel. Og det er imponerende
-Manko på snømåkking om vinteren teler MYE i positiv retning.
- Utesteder med fornuftige ølpriser. Mine stamsteder tar kr 39.- for 0,5. Et sted har Rignes og to av dem kjører Heineken. prisene i f.eks Bodø er jo hårreisende.
- Utlandet er nærmere. Masse tilbud på billigbilletter til diverse destinasjoner
-Rockefeller, Spektrum, Valle Hovin (og nå Telenor Arena). Flusst med konserter med store internasjonale artister. Vi er faktisk litt bortskjemt.
-Subkulturer. Der det er mange mennesker, vil det subkulturene naturlig nok og være større. I og med at jeg tilhører en subkultur passer det meg utmerket.
-Folkene. Mange reagerer på at Oslo virkel "kald" mellommenneskelig. Men det er ikke sant. Alt man trenger å gjøre for å bli kjent med et menneske er omtrent å si hei. I andre deler av landet går ikke det.

Alt dette (og mer til) veier opp for at det er dyrt å bo her, og at det ikke er "vill og vakker" natur.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

Og så over til det jeg EGENTLIG skulle si:

Jeg har lyst å bli rik:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=197391
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mr.North »

Sulliken wrote: 1) -Utesteder med fornuftige ølpriser. Mine stamsteder tar kr 39.- for 0,5. To av dem kjører Heineken.
2) -Utlandet er nærmere. Masse tilbud på billigbilletter til diverse destinasjoner
3) -Rockefeller, Spektrum, Valle Hovin (og nå Telenor Arena). Flusst med konserter med store internasjonale artister.
4) -Jobbmuligheter. Her er det jobb til alle som gidder å gå inn for en jobb.
1. Kan du gi tips om hvilke steder dette er? Bare sånn for artighets skyld. Særlig de med Heineken :D

2.Godt argument! Fra Nord-Norge er det vertfall stive priser dersom man skal til utlandet, og selvsagt må man jo som regel innom Gardermoen. Eneste lyspunktet med flytrafikken i nord er direkteruta som Norwegian har til London fra Tromsø (og også fra Bodø?) hvor man kan finne reiser til London-Stansted helt ned i 249 kroner, eller rundt 4-5-600 kroner en vei. Det er en fin pris. Var f eks i fjor i London. Pris T/R Tromsø var under 900 kroner! Men som bosatt i nord er flyprisene noe som irriterer, og noe man kan missunne Østlandsbeboerne.

3.Godt poeng! I sommer er Metallica i Oslo Spektrum, og AC/DC i Oslo to ganger, ifjor var Iron Maiden i Oslo, men også i Trondheim (Meeeget bra konsert). Mr. Norths alter ego skal ihvertfall på begge de to store begivenhetene i Oslo i sommer, og da kommer jo både fly og tak over huet i tillegg. Men sånt må man jo bare ta seg råd til. :skål

4) -Hehe, ja, hvis du er ute etter jobb på McDonalds eller Deli De Luca så er nok bare å velge og vrake :mrgreen:
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

1: De Ville's og Unholy. Første er et "rockested" det andre er en Metalpub. Rock in har rignes til 39,- Alle tre er retyt ved Karl johan

4. Det er mye mer en Deli og Seven her. Mange av norges best betalte jobber for "vanlige" folk finner du her. (Bare se på meg ;) ).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mr.North »

Rockested går jeg glatt på, men hva menes med metalpub :? Er det bare metal som spilles der, det ligger kanskje i ordet ;) Jeg liker jo litt metal, men det er kanskje en spesiell type klientell som går der eller?
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Boombadila »

På metalpuber går alle kledd slik. Ikke spør meg hvordan jeg vet det, jeg bare gjør det :twisted:

Image
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Kesseboy »

Mr.North wrote:Jeg liker jo litt metal, men det er kanskje en spesiell type klientell som går der eller?
boombadila prøver å fortelle deg at det er et goth-sted. Det kan jeg imidlertid tilbakevise. Et metal-sted er en robot-bar. Wir sind die Roboter. Alles metal.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg er redd for to typer mennsker. Gothere og vampyrer. Jeg kan ikke skille den ene fra den andre, men farlig er dem uansett.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Rock in er og et metalsted (min faste stampub), men de kjører ikke blodhard ultrakjapp metal hele tiden. Ganske variert, alt fra Guns'nRoses til Einherjer. Mye maiden, manowar, metallica, susperia, pain, in flames, children of bodom osv. Temmelig variert klientell. Du må ikke være blodmetaler for at folk ikke skal se rart på deg. Her har de Rignes til 39,- i uka og 44,- i helgene etter 2200. Rock in er 37,5 meter fra egertorget, der rampen fra T-banen slutter.

De Villes er mer et indie-rock sted. Litt som Elm street, bare billigere og bedre. Forøvrig stampuben til Hank Von Helvete. (Selv om nå for tiden er det vel mest bleieskift i den gården, altså hos Hank, ikke på De Villes). Ligger på samme side som Rock in, tre gater lengre ned. Den veien som går i mellom kirka og stortorvet.

Unholy spilles det mer ekstremmetal. Hvis du ikke er inne i den musikken og ikke er flink til å sjalte ut det pressluftborret som kommer ut høytalerne, så styrer du unna ;) Men det er her de har Heineken til 39,- for 0,5 på ukedager og 43,- i helgene. Her går de mest "onde" menneskene. Ligger i samme gate som Elm Street
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by eidurgud »

Du er, nesten pinlig, nøyaktig i dine veibeskrivelser, Sulliken :lol:
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Wendigo »

vil bare presisere at det er 37,5 på tur dit. Tilbake kan det nærme seg 39-40m.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Bix »

Jeg misunner dere alle konsertene og ølprisene.
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mariasha »

Spennende snookerfinale så langt :D

Håper på en måte det blir superspennende helt til slutten (type 9-9), men da varer den jo også lenger, og jeg er for en gangs skyld trøtt før klokka er 1 på natta :/

Men ja, heia Selby!
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mr.North »

Bix wrote:Jeg misunner dere ølprisene.
Nå er jo ikke akkurat ølprisene NOE sted i Norge noe å være misunelig for, hverken ute på byen eller i butikkene. :wink:
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Boombadila »

Ølprisene i Norge er ikke så ille synes nå jeg. Men det jeg savner med oslo er Ølutsalg. Det hadde vært gøy :D
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

Dra til Kongsberg en tur ;)

Men det er en butikk oppe ved Holtet (18 eller 19-trikken nesten helt på endestasjonen, der Marius bor) som har alt. Og da mener jeg ALT. Jeg har ikke sett på ølutvalget der, men hvis det står i stil med utvalget i resten av butikken, så skulle man tru at de har en del.

Ellers kan du gå på Beerpalace. Litt dyrt, men vanvittig bra utvalg. kjøpne meg en gang noe amerikansk Stout-øl som smakte sjokolademelk. (greit at det het Milk-stout, men). Jeg har til dags dato ikke kommet meg igjennom utvalget til BP.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Mr.North »

Ølprisene i Norge er helt på trynet, særlig på utesteder/serveringssteder. Priser på over 50, og spesielt over 60-70 kroner for en øl på 0.4/0.5 l er ran på åpen gate, verken mer eller mindre. Prisene på butikkøl er også avsindige. Man trenger ikke dra lengre enn til Dannmark før man finner butikkpriser som er meget gode, og hvor det også er mulig å kjøpe døgnet rundt på kiosker, til lavere pris enn i norske butikker. Det gjelder også andre alkoholvarer.

Ps: Hvor er Beerpalace? Er det en butikk eller skjenkested?
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Cheese Smirnoff »

Billig alkohol i Norge er lik enda verre drikkekultur.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

Mr.North wrote: Ølprisene i Norge er helt på trynet, særlig på utesteder/serveringssteder. Priser på over 50, og spesielt over 60-70 kroner for en øl på 0.4/0.5 l er ran på åpen gate, verken mer eller mindre.
Sant. Derfor rister jeg på hodet hver gang jeg hører nordlendinger sier at de har vært på scotsman når jeg forteller at jeg bor i Oslo. På scotsman er det et parogseksti for 0,4. ett minutt gange unna får man 0,5 for 39,-
Mr.North wrote: Ps: Hvor er Beerpalace? Er det en butikk eller skjenkested?
Beerpalace (BP for short) er et ligger på Aker Brygge, litt inni der.. nesten vegg i vegg med Latter. Det er dyrt der og, men der er det øl fra hele verden, og importøl fra eksempelvis Peru er ikke akkurat billig. Sinnsykt utvalg. I tillegg viser de fotballkamper, så når Norge spiller kamp, og jeg ikke er på jobb, bruker bror min og meg å se kampen der. (Glimtkampene sees så klart på Joes)

Cheese: TRUR du virkelig det? Det norske folk vil drikke seg full okke som, dyrere priser endrer ikke på det. Da smugler de eller lager drikkevarene selv. Dyre priser som et preventivt middel fungerer ikke.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!

Post by Sulliken »

Her kommer det ca 20 cent snø, og det blir fullt kaos i Oslo. Like morsomt hvert år, det eneste "positive" med vintern. Det virker som om folk her nede helt har glemt at vi egentlig bor i polare strøk..
http://www.dagbladet.no/2009/01/18/nyhe ... 0/4425996/

Jeg mener det: 20 cm. Det er da for pokker ingenting.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply