Ørretfiske på østlandet?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Er det noen flere fraflytta Bodø-væringer som er interessert i fiske? Da lurer jeg på om det er noen som vet om potensielle fiskevann i Oslo-området, der det er muligheter for å fiske med flue? Egentlig så er det eneste kravet at det er ørretførende, og er isfritt! 8)
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by Glimt1916 »

Invester i fiskekartboka for Oslomarka: http://www.ofa.no/page?id=211" onclick="window.open(this.href);return false;

Kosta 200 kr, men da har du oversikt og informasjon om det aller meste av fiskevann.
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by Tiøringen »

ingen87 wrote:Er det noen flere fraflytta Bodø-væringer som er interessert i fiske? Da lurer jeg på om det er noen som vet om potensielle fiskevann i Oslo-området, der det er muligheter for å fiske med flue? Egentlig så er det eneste kravet at det er ørretførende, og er isfritt! 8)
På Østlandet kan du jo feks :guns gjedda, mitt tips er Hardangervidda.
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Tiøringen wrote:
ingen87 wrote:Er det noen flere fraflytta Bodø-væringer som er interessert i fiske? Da lurer jeg på om det er noen som vet om potensielle fiskevann i Oslo-området, der det er muligheter for å fiske med flue? Egentlig så er det eneste kravet at det er ørretførende, og er isfritt! 8)
På Østlandet kan du jo feks :guns gjedda, mitt tips er Hardangervidda.
Jojo, men Hardangervidda er vell ikke akkurat isfri for tida ;)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Glimt1916 wrote:Invester i fiskekartboka for Oslomarka: http://www.ofa.no/page?id=211" onclick="window.open(this.href);return false;

Kosta 200 kr, men da har du oversikt og informasjon om det aller meste av fiskevann.
Ja jeg fikk høre om denne boka ETTER vi kom hjem fra dagens fisketur, som for øvrig ble en skikkelig fiasko, av dimensjoner faktisk! hehe
Førr Evig!
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by Tiøringen »

ingen87 wrote:
Glimt1916 wrote:Invester i fiskekartboka for Oslomarka: http://www.ofa.no/page?id=211" onclick="window.open(this.href);return false;

Kosta 200 kr, men da har du oversikt og informasjon om det aller meste av fiskevann.
Ja jeg fikk høre om denne boka ETTER vi kom hjem fra dagens fisketur, som for øvrig ble en skikkelig fiasko, av dimensjoner faktisk! hehe
Juli, August er perfekt tid for fiske i disse vannene.
Det ligger snø hele året dæroppe noe som er perfekt ved oppbevaring av fisk om du/dere skulle få en skikkelig sommerdag på fjellet.


Men en fiskehistorie er jo ikke å forrakte.....hva skjedde a? :D
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Tiøringen wrote:
ingen87 wrote: Ja jeg fikk høre om denne boka ETTER vi kom hjem fra dagens fisketur, som for øvrig ble en skikkelig fiasko, av dimensjoner faktisk! hehe
Juli, August er perfekt tid for fiske i disse vannene.
Det ligger snø hele året dæroppe noe som er perfekt ved oppbevaring av fisk om du/dere skulle få en skikkelig sommerdag på fjellet.


Men en fiskehistorie er jo ikke å forrakte.....hva skjedde a? :D
Kan lese hele historien på http://ingvaldsen.blogg.no
Noe som ikke kommer helt frem i den teksten er at vi droppet eksamenslesning for denne turen! Noe jeg vil skåne for de to som sitter hjemme å tror sønnen er en mønsterelev! :lol:
Førr Evig!
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by DonCato »

I disse dager er det stadig flere vann som er isfrie, etter det jeg har hørt. Jeg har enda ikke vært i marka i år, men det kommer i løpet av mai.
Jeg har ikke noen konkret anbefalingte for fluefiske, annet enn at du BØR ha maurimitasjoner i boksen. Og Losby Gård er et godt utgangspunkt for turer i østmarka. Ellers er Stryken stasjon et annet godt alternativ dersom du skal dypt inn i nordmarka.
Og som det sies lenger opp i tråden, boka fra OFA er et utmerket hjelpemiddel.
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Gleder meg til man er ferdig med eksamene i mai! Da skal jeg flytte ut i marka, hehe.. Frem til jeg skal dra nordover. Har forresten vært noen turer til vår kjære Oslofjord, er ganske så lite morsomt å fiske der når man er oppvokst rundt Saltenfjorden.. hehe..
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Ørretfiske på østlandet?

Post by ingen87 »

Jeg og en kompis var å slo ihjel noen timer ved Drøbaksundet idag.. Fikk maaange småtorsk, litt morsomt i starten, men gikk etterhvert lei da vi måtte avlive noen av de pga kroking!
Førr Evig!
Post Reply