Bil

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Bil

Post by FSHelgeland »

1. Lurte på om noen her inne har kjørt Mazda 6 2.0 liter (149 HK) 2006 modell eller deromkring med automat. I så tilfelle kan de si noe om hvordan dette fungerer?

2. Har noen her inne kjørt Honda Accord 2.0 (155 HK) 2006 modell eller så deromkring med automat. I så tilfelle kan noen si noe om hvordan det fungerer?

Hadde vært takknemlig for noen bidrag.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Hmm er det ingen her inne som kjører japser med automat. Noen som har kjørt disse bilene uten da, som kan si noe om de?
Tippeliga 2015
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Bil

Post by supahman »

Vi har til storveis vurdering å kjøpe oss en helt ny Mazda 6. Har enda ikke prøvekjørt den though, så har egentlig ikke så mye mer å komme med annet enn at jeg har virkelig sansen for den - når det kommer til førsteinntrykket.

Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Bil

Post by Sulliken »

Bil?

550,- for et månedskort er alt man trenger ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Vel Sulliken, alle kan ikke bø der nede hvor kollektivtilbudet er så godt utbygd. Trenger bra bil når man har 70 mil t/r til hjemmekamp vet du. Mazda 6 er en utrolig fin bil, men det kan fort ende opp med en Honda. For alt man vet så blir man også sittende med Passaten som man allerede har.
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bil

Post by Boombadila »

Vel, jeg ville nok ha valgt denne om jeg kunne :wink:
Image
Det er en Jaguar XJ-6 2,7l twinturbo disel. Kjempebil :)

I tillegg har top gear laget en reweiw av den nevnte bilen, samt mange andre, men hvor mye hjelp det er til vet ikke jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Jaguar blir det ikke, det blir heller ingen Maserati Quattroporte som jeg gjerne kunne tenkt meg. Føler jeg er litt keen på Honda, tror det er bra biler. Har dog aldri kjørt Honda nyere en 98-modell. Så er jo litt vanskelig å si.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Bil

Post by liverglimt »

Jeg har kjørt en 2002 eler 2003 accord med automat. Veldig god bil å kjøre. Honda er fremst i verden på kjørekomfort etter min mening. Bare litt lave biler.
@liverglimt
K_Duck

Re: Bil

Post by K_Duck »

W53 var vel en Accord stv før. Sjåførene der kunne melde om litt "gokart"-tendenser som følge av den noe lave holdningen. :-p
Mener også å erindre at Høvdingen (hvis navn sklir mellom stolene atm) kjører denne på privaten nå. Kan om ønskelig prøve å spore opp navn&nummer. ^-^;
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Bil

Post by K1M »

En kompis var å prøvekjørte Mazdaen for ikke så lenge siden... han sa vel ikke så mye mer enn at den ikke sto helt til forventningene. Men hvem vet hvilke forventninger han hadde? Ikke så mye hjelp, men en person sin tilbakemelding i alle fall :P
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Bil

Post by Kesseboy »

K_Duck wrote:"gokart"-tendenser
Er det en bra eller en dårlig ting?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
K_Duck

Re: Bil

Post by K_Duck »

^Det varierte litt utfra hvem som kjørte tror jeg - og hvorvidt eller ikke dem hadde folk ombord. :-p Velger dog å tro at man slipper å måtte kjøre med nyrebelte, og at komforten er iallefall delvis som i Hondaprodukter ellers.^-^;
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Ja, ikke vet jeg. Vet bare at Accorden har vunnet tester opp mot flere av de andre stasjonsvognene i klassen og at den får skryt for kjørekomfort. Vet nok mere på fredag, når jeg har hentet min *nye* Honda Accord. Endte opp med en 2006-modell som har rullet 19800 kilometer og som det enda er litt nybilgaranti igjen på. Får 1 års bruktbilgaranti i tillegg til et par mnd med nybilgaranti så har trua på at dette kan bli en bedre erfaring en det Passaten har vært.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Da var både jeg og bil hjemme igjen. Hondan ligger hakket over Passaten på kjørekomfort ja. Er meget fornøyd.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Bil

Post by liverglimt »

Bilder?
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Bil

Post by liverglimt »

Pen bil! Gratulerer!
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Takk :-)
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Hiver meg med på denne tråden her! Jeg er på utkikk etter en bil, og har vel egentlig funnet et par kandidater. Problemet er at jeg har like mye peiling på bil, som jeg har på tsjekkisk sportsballett! Er det noen GLIS¨'ere som føler at de har litt over gjennomsnittlig peiling på bil? Som vet hva man bør sjekke, før man legger pengene på bordet? Jeg vet ca hva man bør sjekke, men poenget er at jeg ikke er istand til å avgjør hvor dårlig/bra feks demperne er. Hvis det er noen som føler de faller i denne kategorien (litt over gjennomsnittet), send meg en PM? :) På forhånd takk!
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bil

Post by FSHelgeland »

Hvor mye har du tenkt å legge i bil? Når det gjelder dempere så er vel ikke det det dyreste å skaffe nytt. Er vel andre ting du heller bør se etter. Når du vet hvor mye penger du er villig til å legge i bil, så kan du jo begynne å finne ut hva som er tilgjengelig i den prisklassen. Så kan du jo prøve å finne ut så mye om modellen som mulig, kjente feil osv.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Jeg tenkte prisklassen 10 000 - 15 000.. Og det står en bil på økeren i Oslo, på autopartner ltd. Skulle gjerne vist hva man bør kontrollere, når man skal å se på bruktbil!
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Bil

Post by Ville Lehtinen »

Husk å sparke i dekkene, og kontrollere at det er god lyd i stereoanlegget. Resten tar du på magefølelsen!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Bil

Post by Kenneth »

ingen87 wrote:Jeg tenkte prisklassen 10 000 - 15 000.. Og det står en bil på økeren i Oslo, på autopartner ltd. Skulle gjerne vist hva man bør kontrollere, når man skal å se på bruktbil!
http://www.dinside.no/382021/ti-feil-du ... ed-bilkjop
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Bil

Post by Kenneth »

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Bil

Post by ingen87 »

Skal å se på denne over helga: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16398176

Takk for nyttig link til dinside! :)
Førr Evig!
Post Reply