Vel talt-tråden

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

eller du kan se på denne lista: http://www.festivalmagasinet.com/norske-festivaler/
og spørre deg hvor økonomien er i at det skal være så mange festivaler?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Vel talt-tråden

Post by Frodo Baggins »

Maken til tull..

Når de store artistene kommer på så må barna gå hjem, ikke fordi det er leggetid, men fordi folk forandrer seg. Disse kan umulig ha vært på en konsert med mye folk før. Dette går på sikkerheten, ta f.eks a-ha på Døgnvill i fjor. Det var så mye folk at det ville være totalt uansvarlig å ha unger der med den folketettheten som var. Alkohol eller ikke alkohol. Og er det naturlig for barn å være på konserter etter klokken 21 på kvelden ??

Etter å ha vært fast inventar på Parken, Døgnvill, og Bukta de siste årene har jeg enda tilgode å se noen være overstadig beruset. Og hvis du er så hårsår at du ikke tåler å se andre drikke pils, så regner jeg med at du i samme slengen ikke kan gå på torget i Bodø all den tid du kanskje kan se noen drikke en pils eller to når du går forbi pavilijongen.

Døgnvill kjører en famileprofil. Barn under 12 år slippes gratis inn, og de har artister mere rettet mot barn tidlig på kvelden. Etter klokken 20, oppfordres barn til å dra hjem, men begrunnelse i sikkerheten. Med 13000 publikummere så er det trangt og ingen værende plass for barn. Naturlig nok.

Og selv om man sluttet å servere alkohol, så ville det vært en sikkerhetsmessig utfordring med å ha barn sent på konsertene. For å løse den, så måtte man da selge færre billetter, slik at det ble bedre plass..
Du trenger ikke være rakettforsker får å skjønne at det ville være dårlig nytt for festivaløkonomien.

Og på toppen av et hele så drar de inn pensjonister og personer med en annen etnisk bakgrunn. Grunnen til å det er lite pensjonister på en festival er vel gjerne at de har en annen musikksmak, derfor går de ikke dit. Ikke fordi det serveres alkohol. Skal man gjennomføre tankegangen til disse 2 så må man jo forby alkoholservering på uteplasser å, fordi det er så få barn, pensjonister og nikabbrukere der. Og det er mest sannsynlig fodi det selges alkohol.

Mer respekt å melde, dette er noe av det største tøvet jeg har lest..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

Syntes dette var et forfriskende innlegg i en akk så polarisert debatt:
http://nrkbeta.no/2011/04/11/platebrans ... ake-igjen/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by ingen87 »

"This club will always be the most important thing for millions of fans all over the world, just like Everton are the most important club to some people." - Kenny Dalglish
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Mr Bean »

Re Frodo:

Helt enig ..På AC/DC konserten i fjor ,på Valle Hovin var det 2-3 åringer som var med foreldre(antar jeg) og den var ikke ferdig før i halv tolv tiden .Og der var det servering .... Ka i all verden er det voksne tenker på tro ???
Latterlig spør du meg ...
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Ville Lehtinen »

Det skal sies at den konserten ble over to timer forsinket pga at AC/DC hadde trøbbel med flyet sitt i Tyskland. Dermed ble det både sen konsertstart og forkortet sett.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Mr Bean »

Ja det vet jeg vel ettersom jeg selv var der ... :lol:
Men det forsvarer ikke og ha med seg små barn uansett når den starter ... for dette er et voksent arangement og ikke for små unger som skulle ha ligget i senga og lallet ...
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

Bt kjører faktisk en del gode artikkler om resultatene av vår sikkerhetspolitikk, særlig den delen hvor vi faktisk sender mennesker ut, i verste tilfelle for å dø.
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/–-Ta ... 07864.html

Denne artikkelen er kanskje ikke vel talt i seg selv, men hele serien er det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Og i særdeleshet er ikke Lasse Bolles ytringer særlig vel talt. Skulle krigen bli mer meningsfylt, både som krig som sådan og ifht brorens død, hvis vi fortsetter? Kunne til en viss grad ha forstått ressonnementet hans rundt broren dersom han hadde vært tvangsutskrevet. Man han meldte seg faktisk frivillig til galskapen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

leste du de andre artikklene og?

forøvrig, synes denne også passer her: http://www.nationen.no/2011/05/27/polit ... r/6657981/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Ikke så alt for ofte siteringsverdig stoff i Dagbladet, men det hender jo at intervjuobjektene kommer med kloke ord, denne gangen informasjonsrådgiver Jarle Aabø om Einar Gelius:
- Han er særdeles formidlingskåt. Det virker som om ingen tanke er for liten eller for privat til at den ikke bør få plass i det offentlige rom. Denne PR-strategien har påført presten et stort omdømmetap, som han ikke hadde innsikt til å se. Konklusjonen er at Gelius er en patetisk prest.
http://www.dagbladet.no/2011/06/16/kult ... /16928002/
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Det er nesten skremmende stille rundt temaet Libya-krigen. Spesielt i Bodø er det ingen tegn til debatt, på tross av at det er våre folk som bedriver bombingen. Men en og annen sjel er det som tør å si ifra:

http://www.dagbladet.no/2011/07/18/kult ... /17351020/

http://www.dagbladet.no/2011/07/12/kult ... /17279360/
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Kesseboy »

Warren Buffett om skattenivået for de rikeste av de rike: http://www.nytimes.com/2011/08/15/opini ... ef=general.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Sulliken »

Takk for den linken, kesseboy :) Fikk meg i gang på tastaturet.. Jeg har til og med ikke mindre enn 4 fotnoter :lol:

Dette var et fantastisk og dønn ærlig essay fra en av USA's styrtrike investorer (god for 47mrdUSD, sa wiki), som faktisk ønsker at han og andre "Super-Rich americans" skal bidra mer til samfunnet med økt skatt. Samtidig vil han lette skattebyrden til amerikanerne med lav og middels lønn.. Jeg hadde ikke helt ventet Sv-retorikk fra den kanten :lol:
I would leave rates for 99.7 percent of taxpayers unchanged and continue the current 2-percentage-point reduction in the employee contribution to the payroll tax. This cut helps the poor and the middle class, who need every break they can get. (...)
De "super-rike" kjøper mye dyre, store, luksuriøse og fine "rikmannsvarer og tjenester". Men siden de rike er veldig få i antallet, vil den totale omsetningen og dermed statens inntekter fra den omsetningen alltid være marginal. Jeg tenker på inntekter fra Mva (eller VAT som det heter der borte), skatten fra bedrifter i denne "nisjen", samt inntektsskatten til ansatte i disse bedriftene. (Jeg vet ikke hvordan det er med arb.giv.avg i Statene). Det finnes sikkert flere eksempler.

Det er resten av skattebetalerne, alle de 99,7% av amerikanerne med inntekt under 1 mill(*1) som utgjør den faktiske kjøpekraften næringslivet baserer seg på(*2) Fattig eller rik, melka koster ca det samme, ikke sant? Det samme kan man si om de aller fleste forbruksvarer og. I de markedene er "the common man" verdt like mye som en millionær. Det er her det er mye inntekter for staten å hente i (Mva, etc), samtidig med at hjulene holdes i gang i samfunnet med penger i omløp.... Jeg tror dere ser hvor jeg har tenkt å fortsette skriveriet mitt nå:

Jepp:
Nå skal jeg for en gangs skyld bruke samme argumentasjon som Høyre og Frp. Det er et av meget få resonnement jeg kan si meg enig med dem.(*3)

Buffett foreslår skattelette til de med dårligst økonomi, for å gi dem "every break they can get." I tillegg til at han høres sympatisk ut, ligger det under at en generell skattelette for Medium/Lav-lønnte vil bidra til å generere penger inn i næringslivet via større pengebruk som sikrer arbeidsplasser og blablablaosv.. Dere kan regla... Her er det snakk om mellom 100 og 200 millioner amerikanere som vil få mer penger mellom hendene, ikke mye, men nok til å.. tja, klare å betjene lån på hus og bil (som dessuten vil hjelpe en skjør banknæring), evt kjøpe seg det nye kjøleskapet som trenges sårt.. Nye sko til veslejenta.. Fornye familiens helseforsikring osv osv.
(...)But for those making more than $1 million — there were 236,883 such households in 2009 — I would raise rates immediately on taxable income in excess of $1 million, including, of course, dividends and capital gains. And for those who make $10 million or more — there were 8,274 in 2009 — I would suggest an additional increase in rate.
Skissen Buffett presenterer vil ikke gjøre at de med over $1mill vil sulte eller lide noen annen nød.
For å bruke norsk terminologi snakker man her om en ekstra toppskatt på alle typer inntekter (lønn, kapital, rente, etc) med ett innslagspunkt på 1.mill USD totalt tjent (i underkant av 5.5 mill NOK med dagens kurs).(*4) Buffett sier vel implisitt at en slik skjerping vil gjøre skatteprosenten til de rikeste mer lik vanlige folk. Litt rettferdighetssans, altså.

(*1) Hadde jeg fått velge hvor man skulle regne % av resten av befolkningen fra, ville jeg ha brukt de med inntekt under $500K, ca 2,25 mill NOK. Uten at jeg ville satt ned innslagspunktet for "toppskatten" fra $1mill.

(*2)Mitt regnestykke sa at de 99,7 skulle vært ca 99,2: ca 310.000.000 amerikanere med ca 237.000 "super-rike". (1 / 310 000 000) * 237 000 = 0.000764516129 ≈ 0,8% Men han bruker ordet "households", så jeg vet ikke. Men uansett. Poenget er det samme om det er 99,7% eller 99,2% som er under $1mill-grensa.

(*3)Under finanskrisa ville Frp lette skatten til folk flest, vanlige lønnstagere for at vi skulle få mer å rutte med (10mrd totalt hvis jeg husker riktig?), som et insentiv til å ikke lukke pengboka og spare, men bruke like mye penger som før krisa.. Slik at de pengene skulle gå inn i næringslivet, sikre arbeidsplasser, og blablablaosv..dere kan fremdeles regla. Jeg er helt enig i prinsippet. Men: I snitt pr skattebetaler dreide Frps forslag seg om 2-300kr lette i mnd, noe jeg påstår er en for dårlig gulrot til å gå ut og fremdeles bruke mye penger. Dessuten skulle de største lettene gå til de med medium og høye "vanlige" lønninger for de med inntekt fra 450.000 til 800.000 så vidt jeg husker (finner ikke desverre ikke linken til den saken nå). Feil prioritering. Lav/Medium hadde vært mitt fokus. Prinsippet bra, men heeelt feil plan på utførelse.

(*4)Sorry for kraftig teskjebruk her, men det er mange jeg diskuterer med som ikke skjønner hvordan toppskatt beregnes. Maaange tror faktisk at man betaler toppskatt fra 1. krone tjent hvis inntekten passerer innslagspunktet for toppskatt som er på kr 471.200 i skatteklasse 1 og 765.800 i skatteklasse 2. De tror altså at hvis man tjener 472.000 får man 9% skatt på alt, en skjerpelse på 42.480, når sannheten er at man betaler skatt på de 800 som er i differanse... Som utgjør Kr72 i toppskatt. Jeg har fått potensielle frp-velgere til å revurdere etter å ha tegnet og forklart dette for dem (Billig antifrp-poeng. Beklager det)




Toppskattanekdote: En kar som jeg ellers ser på som en oppegående fyr tok seg for noen år siden faktisk 14 dager ulønnet permisjon for å unngå toppskatt....... Han var meget fornøyd med det og gliste i pilsen: Han "tjente" jo på å ta seg fri. Dengangen lot jeg det passere, jeg hadde ikke hjerte til korrigere han med andre ved bordet. Jeg ville ikke drite han mer ut,liksom. Jeg syntes ikke jeg kjente han godt nok til å ta det på tomanshånd heller. Men ca et år senere kom temaet skatt opp på et vors, hvor jeg spurte "kødda du i fjor da du sa du tok ulønnet permisjon pga skatten?" Han bekreftet det, men la til at han nå visste at det var ren skjær idioti.
Til ære for de på vorset som ikke hadde hørt om hans eeh.. løsning på toppskatt"problemet", fortalte han selv hele historien som dryppet av selvironi. Da steg han et par hakk i mine øyne. Jeg digger slike folk som ikke tar seg selv så høytidelig.



EDIT: Litt språkvask.
EDIT2: Lagt til en liten anekdote. of topic...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Interessante betraktninger fra Afghnaistan:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 219397.ece
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Gert Nygårdshaug intervjues i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/09/11/nyhe ... /18063219/
- Hva er det i vår kultur som gjør at 3000 døde amerikanere berører oss så mye mer enn 137 000 drepte sivile i de etterfølgende krigene?
For meg er menneskeliv like mye verdt, enten det dreier seg om tusenvis av sivile irakere, eller newyorkere i World Trade Center. En fattig afghanistansk bonde har for meg like stor egenverdi som en hvit aksjemegler på Manhattan.

- Derfor blir det hykleri å sørge over det ene, men ikke det andre. Med de tallene du nevner, burde vi ikke hatt 3 minutter, men en ukes landesorg etter Irak-krigen
- Om Kadhafi-tilhengere skulle finne det for godt å straffe oss for at våre bombefly har tatt livet av et par tusen libyere, så har de vel moralsk rett til det? Eller har de ikke? Et svært ubehagelig spørsmål, skriver Gert Nygårdshaug.
Vel talt, så absolutt!!! :klapp
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Vel talt-tråden

Post by liverglimt »

Han smeller alt rett og treffer så det burde klirre i alle glass i hele verden! Gert ruler!
@liverglimt
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Vel talt-tråden

Post by Frodo Baggins »

Gert har lov til å mene det han vil, men synes det er på sin plass å ta med følgende uttalese fra han:
Forfatter Gert Nygårdshaug. Var i AKP og beslektede politiske bevegelser fra 1969 til 1985:
- Jeg angrer ikke. Det finnes verre diktatorer som har blitt støttet av høyresida. Jeg tror ikke på tallene som er fremskrevet i pressen om omfanget av folkemordet i Kambodsja.
Personlig så synes jeg han mister ekstremt mye legimitet når han langer ut mot USA, men tydeligvis syntes at Pol Pot var en hyggelig type, og hvor fælt det er at noen påstår at hans tidligere idol tok livet av millioner av sine egne landsmenn. Og som medlem i AKP-ml, så var jo Mao det store forbildet, og det var jo en trivelig type.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Vel talt-tråden

Post by Cheese Smirnoff »

Dobbeltmoral er en merkelig ting.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Vel talt-tråden

Post by Kesseboy »

"Jeg angrer ikke fordi noen har vært verre enn meg". Høres ut som noe knuser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vel talt-tråden

Post by Los-Loco »

Frodo Baggins wrote:Gert har lov til å mene det han vil, men synes det er på sin plass å ta med følgende uttalese fra han:
Forfatter Gert Nygårdshaug. Var i AKP og beslektede politiske bevegelser fra 1969 til 1985:
- Jeg angrer ikke. Det finnes verre diktatorer som har blitt støttet av høyresida. Jeg tror ikke på tallene som er fremskrevet i pressen om omfanget av folkemordet i Kambodsja.
Personlig så synes jeg han mister ekstremt mye legimitet når han langer ut mot USA, men tydeligvis syntes at Pol Pot var en hyggelig type, og hvor fælt det er at noen påstår at hans tidligere idol tok livet av millioner av sine egne landsmenn. Og som medlem i AKP-ml, så var jo Mao det store forbildet, og det var jo en trivelig type.
Frodo, du har en tendens til å slenge rundt deg med sitater og påstander uten å legge ved noen link. Jeg forsøkte å google dette sitatet, og det eneste stedet jeg finner det igjen er i et innlegg på vgd(!) hvor en anonym bruker påstår at Nygårdshaug har sagt dette. Jeg ville ha vært ganske forsiktig med å ta ting på vgd til inntekt for noe som helst.

En slik uttalelse er jo relativt kontroversiell, og man skulle tro at den var å finne på andre steder på nettet, og i alle fall at det var nevnt noe om dette standpunktet i omtalen av Nygårdshaug på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Gert_Nygårdshaug


Under min googling finner jeg derimot dette sitatet gjengitt fra et intervju i Aftenposten tilbake i 2000, som gir et litt annerledes bilde av hvordan han i dag ser på sin fortid som AKP-er:
Politiske holdninger er nå tonet ned i en litterær produksjon som omfatter romaner, eventyr for barn, lyrikk og krim, og forfatteren er i dag villig til å innrømme at ". . . det var nok en misforstått greie han bedrev, Pol Pot". På den annen side var heller ikke amerikanernes teppebombing av Kambodsja særlig mye å rope hurra for.
(...)
Jeg lærte veldig mye i AKP(m-l)-tiden, men klarte aldri å ta tingene helt gravalvorlig. Det er nok derfor jeg heller aldri har skrevet sånne typiske "klasseting" som preget mange andre av min generasjon, sier han.
http://www.pvv.ntnu.no/~terjeros/gert/a ... inter.html


Du er hjertelig velkommen til å slå meg i hodet med en mer pålitelig kilde enn vgd, men før du gjør det tillater jeg meg å påstå at du farer med udokumentert vås!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Vel talt-tråden

Post by Frodo Baggins »

Jeg forsvarer ikke han, men jeg forsvarer heller ikke det syn at tre millioner hodeskaller er Pol Pots verk alene, når vi vet at amerikanerne teppebombet landet i fire år.
Samme link som det du la ut. Sitatet fra VGD er hentet fra en dokumentar som gikk på TV2, for 8 år siden. At du og AKP'ere ikke synes hverken Stalin, Mao eller Pol Pot var spesielt grusomme sett i forhold til USA, er helt greit. Men det forsvaret som bl.a Gert gjør av Pol Pot er på nivået, joda USA bombet Kambodsja i 4 åa, derfor er det ikke så ille det Pol Pot gjorde. Og jeg tror ikke han tok livet av 2 millioner mennesker, eller cirka 17-21 % av befolkningen, selv om dette er tall som regnes som troverdige av det internasjonale samfunn.

At du publiserer meningene til AKP'ere som forherliger Stalin og Mao's samfunn som de rette får stå for stå fro din mening. Jeg forbeholder meg retten til å skyte inn din skryt av Gert N. bør ses i hvem som er hans politiske forbilder.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply