Ubuntu

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Ubuntu

Post by Boombadila »

Noen her kjører ubuntu, andre mac, og atter andre windows(forhåpentligvis i en nyere variant enn 98SE). Men siden vi har en tråd for å hjelpe med mac, tenkte jeg at det bare er på sin plass for en slik tråd angående ubuntu(og andre distroer) her.

Kan vel begynne med et lite spørsmål jeg, som oppstod i forbindelse med at jeg gikk over til å kun kjøre ubuntu på alle maskiner i dag(dvs at windows gikk ut vinduet...), hvorpå jeg har et lite problem. Jeg bruker et blåtanntastatur(da med adapter), men ubuntu(11.10) gjennkjenner ikke dette som blåtann. Er det mulig å få dette til på et eller annet vis?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Ubuntu

Post by Kesseboy »

Så lenge det eksisterer en driver for det, så regner med du kan finne en eller anna trylleformel om du bare googler nok ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Ubuntu

Post by Boombadila »

Har nå googlet etter en trylleformel, men de jeg har funnet er utdaterte eller funker ei.

Noen som har tips til hvordan man i wine kan få flyttet den virtuelle disken fra :C til en annen disk, hvor man faktisk har plass?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Ubuntu

Post by Mariasha »

Denne tråden illustrerer allerede ganske fint grunnen til at jeg ikke bruker Ubuntu (eller en annen GNU/Linux-distro, for den saks skyld) :D

Liker å fikle med datating, men vil at hovedverktøyene skal fungere knirkefritt (og om det først knirker, så skal det være smertefritt), og OS-et går så absolutt under "hovedverktøy".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Ubuntu

Post by Boombadila »

vel, jeg har valget mellom ubuntu og win98 se... ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply