Filmfeil

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Filmfeil

Post by Boombadila »

Enkelte her i verden(les meg) irriterer seg av og til grønn over hva filmmakere får til av faktuele feil. Dette kan være seg feil utrustning på soldater(f. eks feil uniform), eller andre små og mindre feil, men det er uansett feil som får meg til å stoppe filmen for å sjekke om jeg har rett eller ei.

Dette er dermed tråden til å rante i fra dere hva som er feil, og hvorfor det er feil. Jeg kommer i hvert fall til å gjøre det mens jeg venter på at fotballen skal begynne igjen.

Selv skal jeg begynne med en fra styrke 10 fra navarone, baserer seg på en novelle med samme navnet, og hvor novellen er fortsettelsen på kanonene på navarone. Uansett, i denne filmen er vi i jugoslavia, og i ett klipp får vi se tyske tanks som angriper. Alt fint så langt, bort sett fra at tyskerene plutselig har en hel panserdivisjon som er oppsatt med T-34/85. Jeg ble imponert i hvert fall!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Filmfeil

Post by Kesseboy »

Hvis man ser bort fra de åpenbare forbrytelsene mot naturlovene som forekommer i enhver Michael Bay-film (også når man godtar å være i Transformers-universet) så finnes det vel ei nettside som heter noe á la insultinglystupidmoviephysics.

Men, en tidsaktuell goof -- i The Thing (nyeste utgaven) flys et norsk militært helikopter i isødet av én pilot aleine. Det har jeg fått høre er en no-no.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Filmfeil

Post by mortsto »

http://www.moviemistakes.com/ Denne kan anbefales.
Post Reply