Vaskehjelp og slikt

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Vaskehjelp og slikt

Post by Los-Loco »

Ligger som vanlig en smule etter med juleforberedelsene, og har derfor tenkt å hyre inn et par ungdommer til å vaske over kjøkkenskap, pusse bestikk og slikt. Men er usikker på hva som er riktig tariff for ungdommer på 14-15 i dag. Jeg vil jo helst ikke være gnukk, men det er heller ikke noe stort poeng å betale dobbelt av hva de kan forvente å få hos andre. Er 100 kroner timen en fornuftig pris, eller er det skivebom?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by eidurgud »

Det kommer kanskje an på hvor mye som skal gjøres, og hvor mange de er? Hvis du henter inn så mange at det er gjort på én time, er det kanskje litt lite? Kanskje du skulle vurdert fastpris?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by Los-Loco »

Nei, det blir bare én eller to, og det er fort mange timers arbeide. Det er ikke vanskelig å finne arbeidsoppgaver her i huset for å si det sånn.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by eidurgud »

Du kan jo sikkert forhandle med de det gjelder, men jeg hadde ikke strukket meg veldig mye lengre enn det du er inne på. Hvis det står på en tier ekstra i timen, så går sikkert det greit, men begynner de å kreve nærmere 130-150 kr pr time, så hadde jeg sett etter andre :)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by ingen87 »

Vi hadde vaskehjelp hjemme for et par år siden. Vi betalte 500,-, og arbeidet tok 2-3 timer.. Dette var ikke ungdommer, men en familie på flukt, men det var mor som kom oftest. Likevel kunne det dukke opp både to og tre. Prisen var uansett fast på 500,-.. Tror de var fornøyde, og de var utrolig dyktige! Vi fikk et spesielt forhold til dem, fikk blant annet 50 VHS, og det var litt morsomt å følge dem fra asylsøkertilstand i brakkene ved Bodøsjøen til etablerte nordmenn i egen enebolig!
Førr Evig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by Los-Loco »

Forhandle er liten vits, den det gjelder vil takke ja om jeg byr 50 eller 150, og skulle jeg betale hva tjenesten er verdt for meg ville prisen fort blitt et par hundre pr time. Det jeg er ute etter er å finne noenlunde "riktig" pris ifht hva ungdommer i den alderen kan regne med å få betalt for slikt arbeid, slik at jeg verken blåser tariffen til himmels eller driver slavearbeid.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Vaskehjelp og slikt

Post by Boombadila »

i dagens samfunn er vel 100 et rundt og greit tall?

du må vel se litt på hvor de ellers kan tjene penger....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply