Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Masinga »

Vi må bare takke og bukke for at Erlandsen utviste en lite profesjonell holdning rundt snøværet på Aspmyra. Det snødde også i Oslo og på Romerike i går. Anslagsvis 15-20 cm. I Sarpsborg også. Jeg har allerede nevnt at serieåpningen kommer for tidlig, men det er en annen diskusjon. Når NFF har besluttet å gjøre dette, må alle som har tenkt å være med toget, gå på toget før avgang. Tusen takk til LSK som ikke skjønte dette og trodde de skulle få dra hjem med uforrettet sak.

Som nevnt av andre, veldig gode innbytter når flankene gikk tomme og dessuten ble ubesluttsomme. Enda mer fornøyd med Opseth, som klinket til i første kamp og ikke lenger trenger å lure på om han er god nok for høyeste nivå!

Solid av Glimt. Håper de fortsetter med samme selvtillit og tør vise eget spill også på bortebane. Også der det er naturgress.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Novi »

Overrasket over den trasige talen hans under snøpausen. Mulig det er slik stemning hos alle laget, men det sto ikke seier i pannen på den gjengen der. Sånn ut fra klippene som ligger på VG.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Larsson »

Det som egentlig er det gledeligste er bredden i stallen. Årets stall er nok jevnere enn noensinne, men det har uansett alltid vært typisk Glimt å bruke de samme 12 spillerne - nesten uavhengig av hvordan stallen ellers ser ut.
De sesongene man for eksempel har hatt to gode spisser har man for eksempel latt den ene spille uavhengig av motstander, mens den andre er blitt iskald på benken. Da blir utfallet tap-tap.

Nå har man reelle alternativer på benken. I går kunne Evjen fint vært en god kandidat til å endre rytmen i kampen. Drage kommer inn og gjør det istedet. Håper Knutsen ikke er redd for å rullere mer enn hva man har gjort de siste 15-20 årene.

Fryktelig irriterende den Kupen-skaden sånn sett. Håper for all del han motbeviser meg, men jeg skjønner ikke hvorfor Herrem skulle slå til akkurat nå.

Edit: Jeg har forøvrig stor tro på at det Glimt gjorde mot slutten er riktig medisin kontra det RBK forsøkte i sluttminuttene mot Sarpsborg. Ja, det var selvfølgelig forferdelige forhold i Østfold, men: Hvis det fungerer så jævla bra å pumpe langt slik man gjør mot slutten av kamper, hvorfor gjør man ikke det da hele tiden? Er det ikke mye bedre å få tempo på ballen, spille i medløp og forsøke å få gode innleggsmuligheter istedet slik man lyktes med spesielt Drage på venstresiden i går? Håper "vi-ligger-under-med-ett-så-da-sender-vi-Fredrik-Kjølner-fram-for-å-vise-handlekraft"-tiden er forbi i Glimt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Vi visste det vel egentlig fra før av, men jeg ble virkelig småsjokkert over det vi fikk se av Erlandsen i går. Han hadde ingenting annet å komme med å pausen enn at de måtte få ballen inn i boksen og trøkke til. At han i snøpausen ønsker å avlyse kampen var heller neppe noe psykologisk sjakktrekk. Erlandsen er en norsk kloning av Big Sam. Da blir det som det blir.

Ellers - hysterisk morsomt å knuse LSK. På dødballer.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Larsson »

Jeg har måttet se andre del av første omgang en gang til.

Jeg synes det er trist at det finnes Glimt-supportere som ikke ser det geniale i det José Angel driver med. Han er alltid spillbar og må virkelig være en drøm å spille med. Spiller hele tiden på seg press slik at medspillerne får et hav av rom å jobbe i når de får ballen fra ham. Se de gangene Saltnes og Moberg i mellomrommet helt upresset. Og han spiller nesten alltid på mottakernes beste fot og de gangene han ikke gjør det er det som oftest fordi det er best med retningsmottak på den foten de mottar ballen. Setter opp trekanter hele veien og spiller gjennom ledd. Xabi Alonsosque. Og det virker som at det smitter over på lagkameratene. Som Arild Berg påpekte i Studio Glimt; det virker som at den tiden hvor ballen blir gitt vekk virker å være forbi. Har aldri sett Moe og Jacobsen så ballsikker som de var på søndag. José Angel er prototypen på spillet som må til for å åpne opp motstandere som ligger lavt. Og de kommer det til å være mange av på Aspmyra denne sesongen. Hver eneste posession er viktig og kan ikke skusles vekk.

Og likevel synes jeg Angel har en del å gå på. Det ble litt for mye langt mot etablert press på søndag. De gangene man faktisk prøvde å spille på ett og to touch langs bakken ble det stort sett farlig. Ja, den ballen mot Moberg som stusset til JPH ble farlig, men jeg håper og tror at spillet vil utvikle seg videre.
Har vi hatt en så god spillende anker i 4-3-3 i Norge siden Stefan Johansen forlot Godset? Jeg er usikker.

Jeg gleder meg bare til neste hjemmekamp. Hvis man vinner 11 hjemmekamper vil det være 33 poeng. Det vil være mer enn nok til å holde seg denne sesongen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Lillestrøm 11/03/18 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Hvis ikke jeg husker feil, så var det vel Angel som satte inn taklinga på spissen til LSK når han var på tur igjennom på stillingen 1-1.

Jeg tror det hjalp mye at han, selv om han taklet ballen i spissen slik at den fortsatte i fartsretninga til spissen, så gjorde det at vinkelen ble veldig skrå.

1-0målet til Glimt er nå en nytelse i seg selv. Kjapt, raskt og sikkert.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply