Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Sulliken »

MhepA wrote: Sun Mar 18, 2018 8:27 pm Brann hadde jo aldri lagt seg så voldsomt bak som de gjorde dersom de ikke ledet 2-0.
Helt sikkert rett. Men Lars Arne Nilsen sa jo at Brann var helt ferdig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Novi »

Syns Brann var jevn over bedre. Mer på i duellene, og våre pasninger ble stadig vekk for korte, eller snappet opp av en Brann-spiller. Banen har sitt å si, men i 2. omgang fikk vi det jo til å sitte bedre. Med litt flaks hadde vi tatt poeng her i dag, men i bunn og grunn var Brann bedre og mer på. Vi var for trege, brukte for mye tid, og banen gav oss ikke marginene vi da trenger for å være heldige.

Men det så ikke tragisk ut! Vi sto på, hadde sjanser, og står respekt av gjennomførelsen.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Knudsen er ikke overrasket over det Brann gjorde, men han er skuffet over måten vi svarte på i første gang.

Han er vel ikke den enste.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by mortsto »

Er litt bekymra for at Opseth kan få en tung sesong. Det ser ut som han ønsker å ta en touch for mye og at han trenger litt for lang tid. Dette får han adskillig mindre av i ES enn i fjor. Bjørkan får vi bare være tålmodig med. Han lærte sikkert mer av gårsdagen enn av seieren mot LSK. For øvrig er jeg sikker på at Brann også ville spilt bedre fotball om banen var bedre.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Knuta »

Det som er med Opseth er at han virker litt lat, mange oppspill på han men som regel rekker han ikke ballen eller mister den veldig fort. Han er ikke noe oppspillspunkt som IBBA, Azemi og Sørloth var. Han er en typisk boks spiller, men i eliteserien blir det kanskje som jeg frykter at han vil få store problemer. Greit at han scoret på flikk flakk spill mot LSK og på straffe. Håper inderlid at jeg tar feil og at han leverer i år. JPH mener jeg alltid må starte da han er den beste spilleren Glimt har i angrepet. Ellers så har Drage overasket meg veldig positivt i år. Tydeligvis at han har trent godt og virker som han er i utmerket form. Litt overrasket over at Trond starter i denne kampen og de første 60 minutter mot Brann så var laget skrekkelig. Det endret seg etter at JPH og Drage kom inn. Bjørkan fikk klar beskjed om nivået i eliteserien men det får han ta med seg videre i sin læringskurve. Ellers så var min bekymring før sesongstart at vår midtbanetrio mangler tempo og det ble avslørt i går.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by perg1 »

Virker som midtbanen vår ikke hang med i første omgang, tapte det meste av dueller, Brann kjørte bånn gass på sine kanter og spiss i første omgang og stresset backene våre slik at spillet ble vanskelig å sette igang og man måtte slå mye fram og tilbake, inn til keeper og så en lang en ut.
Brann løp mye og var helt klart mye mer på i første omgang og vi får ikke bygd opp noe særlig spill.
Ballen går saktere på underlaget og litt naive pasninger som kanskje normalt sitter på kunstgress blir snappet opp her før mottaker.
Så kan man si at Brann legger seg bakpå og parkerer bussen i 2 omgang, men det er også et mye heftigere duellspill på midtbanen og Moberg tar virkelig for seg i duellene så sånn sett ble Brann presset mer bakover, og ikke bare fordi de var slitne. Dette burde vi ha gjort i 1. omgang, da tror jeg denne omgangen hadde vært jevnere.
Veldig lite finspill som ventet mot dette laget, vi vet at det er knokkelfotball vi møter etter kampene i 2016, men etter å ha slått LSK med deres knokkelfotball så hadde jeg forventet mer av dette Glimt laget.
Når det er sagt så var det små marginer i 2. omgang som gjorde at ikke resultatet ble et helt annet.
Bare å legge hele greia bak seg og se fram mot kampen mot Haugesund.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Noen har kanskje ellerede nevnt det:
1. omgang så ut som Åssas Glimt anno 2016.
2. omgang så ut som Knutsens Glimt anno 2018.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by perg1 »

Ikke dumt formulert det der Trappatoni....syns forøvrig Drage gjør en utrolig bra innsats, tydelig at han vil spille seg inn på laget, Trond Olsen syns jeg ikke fikk til noe som helst dessverre, Hauge som vanlig knallbra.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by mortsto »

Ikke for å være for kynisk Trapattoni, men jeg retter litt på deg.
2. omgang så ut som slik vi håper Knutsens Glimt anno 2018 skal bli.

Så tror jeg også vi Glimtsupportere (noen kjempefå ganger) har lett for å skylde på knokkelfotball når det som egentlig skjer er at vi blir kjempet ut av stilen av hardtarbeidende og duellsterke motspillere.

AN-børsen. Synes det er rart Moberg blir vurdert som den beste på midtbanen.
Zoran Popovic 3
Thomas Jacobsen 5
Martin Bjørnbak 4
Brede Moe 4
Fredrik André Bjørkan 3
Vegard Leikvoll Moberg 5
Jose Angel 4
Ulrik Saltnes 4
Trond Olsen 3
Kristian Fardal Opseth 4
Amor Layouni 3
Thomas Drage 5
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Opplevde ikke Moberg så svak som flere andre. Han tapte rett nok mange dueller, men han var oppe i dem, og det er av og til det viktigste. Jeg, som sikkert begynner å få et rykte som midtbanefundamentalist, føler meg faktisk litt betinga betrygga. Midtbaneleddet blir avslørt på tempo, ja, men langt fra så ille som jeg frykta. Det er flere ting enn midtbanen som ikke fungerer. Og Saltnes fortsetter den gode trenden offensivt, han har noen virkelig fine detaljer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Knuta »

Jeg synes faktisk det er en av de beste evalueringene AN har gjort når det gjelder børs. Moberg var den som kjempet og slåss best på midtbanen. TJ var den i forsvaret som klarte seg best. Popovic var 'uheldig'. Bjørkan jr og Trond dårligst på laget.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Bjørkan jr må bare lære seg at om han ikke har sett seg over skuldra og vet hva som er på blindsiden, er det bedre å klinke ballen rett ut.

Jeg lurer på om vi ikke hadde tjent på å spille langt i førsteomgang, siden brann hele tiden jaget folk. Slå langt, tvinge dem til å løpe, og så ta dem på kondisen.

Edit: Interesserte parter kan jo forøvrig se "Studio Glis" på Glimt i sør sin facebook side. En analyse av hvordan enkelte ønsker at Glimt skal presse.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Trapattoni »

mortsto wrote: Mon Mar 19, 2018 10:56 am Ikke for å være for kynisk Trapattoni, men jeg retter litt på deg.
2. omgang så ut som slik vi håper Knutsens Glimt anno 2018 skal bli.
Sant nok.
Egentlig en merkelig følelse etter å ha tapt 0-2; synes dette ser ganske bra ut.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Wendigo »

Er misfornøyd med tap, men som noen andre så ser jeg lyspunkter. Mye positivt i 2. omgang, men JPH må starte! Ellers synes jeg Moberg får ufortjent tyn her, ikke den beste kampen hans, men han jobber som f og bidrar til å løfte/holde presset, i motsetning til mange.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Larsson »

Fikk bare sett første omgang og gleder meg over rapportene over at det var bedre etter sidebytte. Men jeg tror Brann har mer inne enn det de fikk vist i dag. Sånn sett er det ikke spesielt oppløftende å være såpass mye dårligere i de første førtifem konkurranseminuttene deres.

Men man trenger en ny seier mot FKH etter påsken. Misforstå meg rett: Jeg tror det var sunt at man ikke sto med seks poeng av seks mulige i de to første. Ref starten på nedrykkssesongen sist hvor ting virket å gå litt til hode på spillere og trenere er det greit med en gjennomsnittlig start.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Ja kanskje like greit å få en vekker allerede nå. Bjørkan kommer til å lære av denne kampen, og han er en spiller jeg tror får ei fin karriere. Helt enig i at JPH bør starte, så får han heller byttes ut hvis han har en dårlig dag. Jeg fulgte ikke så mye med Moberg, men jeg la merke til at han ikke var spesielt bra første halvdel av første omgang. Men han kom seg sammen med resten av midtbanen utover i kampen, og hadde ei flott "indreløper"-avslutning som like gjerne kunne gått inn.

Saltnes har jeg skikkelig sansen for, og Angel traff Saltnes med sikkert et tosifret antall pasninger i mellomrommet. Det ble farlig hver gang, og Brann slet med å demme opp for disse i andre omgang. Men vi manglet litt på siste da. Jeg håper og tror Knutsen og laget kommer til å analysere disse to vidt forskjellige omgangene og ta lærdom av det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Glenn P »

Tatt en titt på utvidede høydepunkter. Er ikke det verste jeg har sett av Glimt, langt derifra. Sier meg enig i mye av det som har blitt sagt.

Bjørkan må ta på seg skyld på 1-0, samtidig som Popovich, selv om han redder, ikke evner å slå den vekk. Skjønner det beste er å unngå mål på første skudd, og at det da ikke er "trygt" å prøve å flukte den over tverrliggeren eller enda bedre ut mot innkast.

På mål nummer to mister Bjørkan ballen, men der er det Bjørnbak som gjør den største feilen før Popovich (som kan diskuteres om gjør en større feil).

En del som skjer offensivt, men som Brann tillater seg å gjøre siden de leder. Godt å se at Glimt faktisk klarer å sette press og avslutte mot et antatt godt lag defensivt. Lover godt for tiden framover mener nå jeg.

Til neste kamp; Ikke benk Bjørkan. Start med Jens Petter.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Playmaker »

Bjørkan var utvilsomt sterkt delaktig i mål imot, men han spilte seg meget godt opp synes jeg. Gilbert Koomson slet skikkelig med han etterhvert. Og Koomson er en meget meget bra spiller.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Brann - Bodø/Glimt 18/03 kl. 18:00

Post by Larsson »

Håper Knutsen & co. skjønner at de ikke må ta ut Bjørkan av laget nå. Det er helt ålreit å gjøre feil, men han må få vise at han har evnen til å lære av disse.

Edit: Liker forøvrig godt måten Fardal Opseth dropper ned når man angriper mot etablert. Med to løpsvillige indreløpere vil det ofte være to mann i boksen til tross at Opseth ligger rundt 16-meteren når legget kommer. Og det skaper bevegelse og drar ofte stopperne med seg ut av posisjon. Dette er veldig tydelig på den ene Moberg-sjansen. Dette var en av de tingene Ibba var veldig god på. Mer av dette!
En spiss skal ikke alltid ligge rundt 11 meter.
Post Reply